HITMAN EP 4: BANGKOK + BONUS EP |
HITMAN EP 4: BANGKOK + BONUS EP |
IO Interactive usilovne pracujú na novom obsahu pre svojho epizodického Hitmana a cez leto priniesli dve rozšírenia. Jún vynechali, ale minulý mesiac ponúkli dve bonusové misie v starších lokalitách, aj keď zatiaľ len pre majiteľov kompletnej edície a tento mesiac dodali štandardnú štvrtú epizódu. Tá nás zavedie do Bangkoku a znovu mierne pokročí v príbehu.
Bonusová epizóda
Čo sa týka misií v bonusovej epizóde, tie sú zatiaľ dve, ale ešte k nim pribudne ďalšia, ktorá ju uzatvorí a rovno ponúkne na stiahnutie aj hráčom, ktorí si hru nekúpili kompletnú a platia za epizódy postupne. Všetky bonusové misie sa odohrávajú mimo hlavného príbehu a zatiaľ sme sa dostali do nočnej Sapienzy a rovnako nočného Bangladéšu. Zatiaľ čo Bangladéš sa príliš nezmenil, len sa ponoril do tmy a zadal dva nové ciele, Sapienza ponúka úplne zmenené prostredie a upravený level.
V meste sa totiž natáča sci-fi film a postavili tam preň masívnu scénu s gigantickým robotickým pavúkom. Všade okolo je štáb, ľudia, ochranka a vy máte zlikvidovať hlavnú postavu filmu. Musíte sa tak dostať na dôležité miesta a buď to celé nastražiť ako nehodu, alebo cieľ zlikvidovať priamo a následne sa vysporiadať so svedkami, aby ste mohli utiecť. Je to pekný a zábavný level. Nie je až taký taktický ako pôvodná Sapienza, ale dobrý na oživenie prostredia.
Bangladéš je oproti tomu skôr nudný. Síce ponúkne známe prostredie v inom čase, ale len málo ďalších zmien. Má pár nových taktických možností, ale v zásade je to len slabšia vedľajšia misia. Napriek tomu obe bonusové misie pekne rozširujú obsah hry. Autori prišli na to, že nemusia vždy priniesť aj novú mapu, aby ponúkli nový zážitok. Je však škoda, že stále nedoplnili do hry editor misii, kde by si hráči mohli nadefinovať osadenie celého levelu. Stále môžete určiť len postavy z davu, ktoré je potrebné zlikvidovať. Misiu môžete následne zdieľať s priateľmi.
Epizóda 4 - Bangkok
Štvrtá epizóda je plnohodnotný nový prídavok, ktorý ponúka ako novú lokalitu, tak aj nový útržok príbehu. Teda znovu ďalší kúsok z minimalistického príbehu postupne sa skladajúceho po každej epizóde. Tentoraz príde malý zlomový bod, ktorý naznačí nové smerovanie misií agenta 47. Niečo sa deje a agentúra na čosi prišla, udalosti konečne naberajú spád. Predtým nás však čaká ešte misia v Bangkoku.
Presnejšie sa dostaneme do pekného a pokojného prostredia v Bangkoku, ktoré ponúkne jeden luxusný, ale malý hotel. Štýlom tak misia pripomína Paríž, ale je menšia ako rozmerovo, tak aj počtom ľudí. Čakajte teda komornejšiu misiu v dovolenkovom hoteli, kde sa momentálne usídlil váš primárny cieľ - rockový spevák a jeho právnik. Obaja ututlali smrť ženy, ktorá bola zhodená z balkóna. Súdy a polícia sú podplatené rodinou speváka, a tak ostáva vyrovnanie účtov len na vás. Máte na to ideálnu príležitosť - spevák nahráva svoj album, oslavuje narodeniny, lieta v drogách, alkohole a nehody sú doslova na spadnutie.
Prichádzate tak do hotela ako nový hosť a ako v každej misii si môžete hľadať príležitosti, ktoré vás dovedú k špeciálnym likvidáciám cieľov alebo ak nemáte radi pomalé cesty, môžete ísť priamo za nimi a použiť vlastný spôsob zabitia. Bude na vás, ako si misiu s pascami vychutnáte. Systém nakoniec už poznáte z predchádzajúcich epizód a tu sa nič nezmenilo. Nebude tak chýbať množstvo prezliekania, obiehanie popri spomalenej AI a prípadne útek, ak vás zbadajú.
Osobne ma mapa sklamala. Hotely bývajú v Hitmanovi veľmi kvalitné, ale toto ani nie je hotel, je to skôr séria pospájaných rozmanitých izieb v štýle nahrávacieho štúdia s klubom. Zároveň na prvý pohľad pekná exotická lokalita nie je veľmi využitá. Namiesto toho, aby vás autori vypustili von do plážového prostredia, zavrú vás v malom hoteli, ktorý presnoríte krížom-krážom za chvíľu len preto, aby ste zistili, že je chaotický a chýbajú mu rozmanitejšie možnosti na únik. Nechýbajú však rozmanité možnosti na zabíjanie.
Ak sa zameriate na likvidácie, môžete niekoho prehodiť cez zábradlie a použiť zelektrizovanie mikrofónom. Dajú sa napríklad aj zhodiť kokosové orechy z palmy na hlavy ľudí alebo použijete sekery, katany a nechýba snajperka, bomby, pokazené auto. Celkovo len štandard v ponuke - ako nakoniec celá misia. Ešte aj nevýrazný Bangladéš sa mi zdal lepší, aj keď za všetko môže parádna Sapienza, ktorá nastavila latku veľmi vysoko. Na druhej strane môže komorný Bangkok zachutiť.
Je však škoda, že autori priamo v hre nemenia prakticky nič. Epizódy mohli slúžiť práve na pridávanie možností a upravovanie hry podľa reakcii hráčov, ale na to je hra príliš statická, a dokonca autori neupravili ani AI, nie to ešte optimalizáciu. Znovu tak framerate v hre skáče od 30 do 60 fps, ako chce (ak teda nemáte niektorú hi-end kartu) a niekedy klesne aj na menej, keď narazíte na neoptimalizované miesta. Podobne ako v prechádzajúcich epizódach aj tu sú priestory, na ktoré keď sa dostanete, framerate spadne aj na 20 fps, a pritom nie je okolo vás nič nezvyčajné.
Celkovo je Bangkok len slabším prídavkom do ponuky misii. Zvonku je síce lokalita veľmi pekná, ale vo vnútri až príliš obyčajná a statická. Celá je malá a stiesnená, aj keď prekvapenia pre vaše ciele sú rozmanité a ak sa vyžívate v hľadaní všetkých možností zabitia cieľov, nebudete sklamaní. Ak sa pozrieme aj na bonusovú epizódu, tak bokovka v Marrákeši je obyčajná, ale zachránila to kvalitná bonusová misia s filmovým štábom v Sapienze. Prázdninová ponuka Hitmana tak obsahovo nekončí zle, ale dosť nevýrazne.
Keď si zhrnieme kompletný obsah, spolu už má hra štyri veľké epizódy, dve menšie misie v bonusovej epizóde a dve tréningové misie. Obsah sa pomaly zapĺňa a hra už začína vyzerať masívnejšie. Škoda však len minimalistického príbehu a absencie hlbšieho prepojenia medzi misiami. Jediné previazanie je totiž v získavaní XP bodov, chýba napríklad nadväznosť na upgrady postavy, niečo kvôli čomu by sa vám oplatilo zamerať sa na zbieranie bodov.
Ešte nás v tejto sezóne čakajú minimálne dve epizódy, a to v Amerike a Japonsku, plus autori už potvrdili, že plánujú ďalšie dve sezóny plné misií. Môžeme sa teda tešiť na pravidelné, postupne dodané prídavky do hry po dobu dvoch rokov. Len dúfajme, že okrem pridávania misii začnú autori vylepšovať aj herný základ.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Square Enix / IO Interactive Štýl: Akcia / Stealth Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|