HITMAN: EPISODE 6 - HOKKAIDO |
HITMAN: EPISODE 6 - HOKKAIDO |
IO Interactive práve uzavreli prvú sezónu Hitmana, a to šiestou epizódou Hokkaido. Tá tentoraz agenta číslo 47 zavedie do Japonska, kde čakajú na likvidáciu ďalšie dva ciele. Spolu s nimi nám epizóda prinesie menšie úlohy v tejto lokalite a aj zavŕšenie príbehu aktuálnej sezóny.
Ak ste sériu ešte nehrali, vedzte, že číslo 47 je vyklonovaný zabijak a momentálne je na svojej ďalšej misii v novom exotickom prostredí. Bude to zaujímavé úloha a znovu iná ako predchádzajúce. Hitman už v tejto sezóne v niekoľkých kapitolách prešiel rôzne veľké lokality s množstvom ľudí, menšie kempy alebo aj hotel. Tentoraz to bude interiérová misia, kde dostanete k dispozícii na svoju realizáciu menšiu nemocnicu vybudovanú na vrchole hory. Práve tu má totiž naplánovanú operáciu srdca jeden z dôležitých cieľov a spolu s ním tam bude aj právnička z organizácie Providence.
Tentoraz pôjde hlavne o taktiku a tichý postup, ale aj vychutnanie si množstva možností pri zabíjaní, keďže nemocnica a pacient na lôžku sú k tomu priam ideálne. Okrem toho postavenie v horách na okraji skalnatého zrázu poskytuje zaujímavé miesto na uskladňovanie mŕtvol. Teda ak pôjdete hlavne násilnou cestou.
V nemocnici sa preberáte bez zbraní, len v župane, a teda začiatok misie je úplne iný ako v predchádzajúcich epizódach. Dokonca nemáte ani mince na odlákavanie nepriateľov do častí, kde ich nikto nevidí. Stráže chodia vždy spolu a budete musieť hľadať možnosti a sledovať, koho môžete potichu odpratať, prezliecť sa a začať hľadať cesty, ako môžete čo najzábavnejším spôsobom zlikvidovať svoje ciele.
Samozrejme, ak už máte zbraň, je tam možnosť jednoduchšej akčnej cesty - aj keď musíte dávať pozor, aby vám cieľ neušiel. Lepší a zaujímavejší postup v hre je zakrádať sa, počúvať rozhovory, hľadať možnosti na zabitie a popritom si užívať pekné výhľady na horu Fuji. Občas niekoho prehodíte cez zábradlie, nájdete rôzne neuročipy na ovládanie ľudí alebo ich zmanipulujete, aby spravili vašu prácu a zabili cieľ namiesto vás.
Možnosti sú skutočne pekné. Sú tu sauny, ktoré môžu náhodou upiecť cieľ. Cvičenie jogy na okraji útesu tiež nie je pre drobné právničky práve bezpečné, ale ležať na operačnom stole s robotickými rukami vtedy, keď po vás ide číslo 47, je už priam návod na brutálnu „nehodu". Pekne sa tu dá pohrať s prístrojmi, dokonca môžete ovládať mechanické robotické ruky a zábavná je aj AI celej nemocnice, ktorá tiež vie spraviť svoje.
Epizóda je pekná, ale je veľká škoda, že absentuje prepojenie na nosný príbeh. Hlavne preto, že táto sezóna končí. Nebol to hlboký príbeh, ale drobnými animáciami pekne dopĺňal to, čo sa deje na pozadí v agentúre a aj na druhej strane barikády. Nestihol sa však hlbšie rozvinúť a sezóna sa uzatvára len ako úvod do niečoho väčšieho. Nakoniec tak to autori podľa svojich slov plánovali a sľubujú, že sa v ďalšej sezóne všetko naplno rozbehne. Ťažko povedať, aký smer presne vyberú, ale dúfajme, že sa dočkáme väčšieho previazania misii a príbehu.
Keď zhrnieme kompletnú ponuku tejto sezóny, IO Interactive sa skutočne podarilo zmeniť klasickú hru na epizodický formát. Formát, ktorý hre veľmi dobre sadol. Nedá sa povedať, že ho doviedli k dokonalosti, ale základ je veľmi solídny. Autori dokázali hráčov pravidelne pritiahnuť späť do hry novými a stále inými misiami, časovo obmedzenými úlohami a aj užívateľmi vytvorenými misiami. Aj keď v tomto ohľade bol editor misii len s definovaním cieľov. Bol veľmi obmedzený a chýbali tu rozšírené možnosti, napríklad úpravy osadenia mapy. Dúfajme, že to vývojári do príchodu ďalšej sezóny skúsia upraviť.
Rovnako by to chcelo viac štatistík Hitmana, nielen pár bezvýznamných čísel - napríklad obľúbené zbrane, prezliekanie. Je tam toho veľa, čo by sa dalo aplikovať. Samozrejme, hodili by sa aj nové typy misií, vylepšenie by potrebovala AI, špeciálne v prestrelkách, kde je až príliš predvídateľná. A okrem toho by pekným rozšírením ponuky bol multiplayer alebo kooperácia.
Autori nám počas celej sezóny predstavovali aj svoj pôsobivý engine, ktorý ponúka dychberúce scenérie. Dokázal zobraziť stovky ľudí a aj keď mal miestami malé výkonnostné problémy, ukázal rozsiahle interaktívne prostredia, ktoré žijú svojim životom. Aj keď mechanickým, kde náhoda nie je niečo, čo by autori brali do úvahy. Pekné animácie len občas kazili menšie nedotiahnuté prvky, ako otváranie dverí na diaľku bez animácie postavy, prezliekanie sa behom sekundy a podobné zjednodušenia. Tie sú síce v štandarde hry, ale na dnešnú dobu by to chcelo posun vpred. Možno nám budúca sezóna prinesie vylepšenia aj v tomto ohľade.
Celkovo je Hokkaido pekná epizóda - menšia, ale vizuálne pôsobivá a hrateľne zaujímavá. Rovnako uzatvorenie príbehu malo niečo do seba, ale ako som spomínal, mohlo byť previazané s misiou. Stále to vyzerá, akoby príbeh robil niekto iný ako misie a nakoniec len autori všetko zlepili. V každom prípade ak ste epizódy počas roka nehrali, začiatkom budúceho roka vyjde kompletná edícia, ktorá zhrnie všetok obsah a budete si môcť zahrať celý príbeh naraz. Možno 6 epizód a jedna bonusovka nie je práve masívny obsah, ale ponúkne dostatok zábavy a ak nebudete postupovať akčne, ale takticky, tak vám vydrží aj desiatky hodín.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Square Enix / IO Interactive Štýl: Akcia / Stealth Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|