PREČO CRYSIS REMASTERED VYCHÁDZA TERAZ A NIE AŽ NA NEXTGEN? |
PREČO CRYSIS REMASTERED VYCHÁDZA TERAZ A NIE AŽ NA NEXTGEN? |
Crysis Remastered patrí medzi najočakávanejšie, no zároveň aj najrozporuplnejšie remastery tohto roka. Vracia sa totiž ikonická akčná hra, ktorá v roku 2007 posunula technologické hranice o míľové kroky dopredu. Jej grafické možnosti boli tak ďaleko, že ešte aj dnes vyzerá PC verzia hry obstojne. Nadšenie fanúšikov po oznámení však vystriedalo sklamanie, ktoré prišlo s detailným predstavením. Nakoniec sme sa tak v pôvodnom termíne dočkali len vydania Switch verzie hry (recenzia) a Crytek ostatné odložil, aby ich stav priblížil očakávaniam fanúšikov. Teraz pri vydaní Crysis Remastered na PC a veľkých konzolách sme dostali príležitosť krátko vyspovedať Jensa Schäfera, ktorý sa v Cryteku stará o komunikáciu a marketing.
Ako dlho ste vlastne pracovali na Crysis Remastered?
S vývojom projektu sme začali v júni 2019 a celkovo sme tak na ňom pracovali 14 mesiacov.
Prečo ste sa rozhodli vydať hru teraz a nie radšej počkať na príchod ďalšej konzolovej generácie?
Naše riešenie raytracingu je hardvérovo a API kompatibilné a ďalšie naše grafické vylepšenia taktiež fungujú dobre na aktuálnej generácii hardvéru. Využívajú výhody pokročilejšej architektúry a rozhraní API, ale už teraz sme pripravení na budúcnosť, a preto sme sa rozhodli nenechať fanúšikov ešte dlhšie čakať.
Čo teda máme očakávať od Crysis Remastered?
Crysis Remastered prinesie späť pôvodnú Crysis kampaň pre jedného hráča s pokročilou a modernou grafikou a pokročilými funkciami. Schopnosti Nanosuitu budú rovnaké ako v pôvodnej hre a pre Crysis Remastered použijeme vylepšené ovládacie prvky, ktoré pochádzajú z predtým vydanej konzolovej verzie Crysis.
Multiplayer pôvodnej hry bol v dobe vydania považovaný za skutočne unikátny a niečo takéto na aktuálnom hernom trhu naozaj chýba. Plánujete nejako oživiť aj ten?
Crysis Remastered sa sústredí výhradne na kampaň pre jedného hráča. Multiplayerový režim nie je súčasťou hry.
Upravili ste nejakým spôsobom hrateľnosť?
Do hry sme jedine pridali nové ovládacie prvky. Hráč je však vždy schopný prostredníctvom nastavení prepnúť sa späť na pôvodné ovládacie prvky z roku 2007.
Technologicky hra Crysis výrazne predbehla dobu a ešte aj dnes vyzerá dobre. Aké grafické vylepšenia ste priniesli v prípade remasteru?
Crysis Remastered obsahuje raytracované odrazy a v súčasnosti vyhodnocujeme pridanie difúzneho globálneho nasvietenia a raytracovaných tieňov. Naším cieľom je mať raytracing na všetkých podporovaných platformách okrem konzoly Nintendo Switch, ale konečný výsledok bude závisieť od rôznych faktorov, okrem iného od schopností GPU. Tiež sme vylepšili textúry na 4K/8K. Samozrejme, nepotrebujete 4K update textúry na každom malom lístku na zemi. Za zmienku tiež stojí, že samotný Nanosuit dostal vylepšené 8K textúry!
Plánujete stále vyťažiť aj hi-end PC zostavy na najvyšších nastaveniach?
Softvérové riešenie raytracingu v CRYENGINE je založené na súčasných GPU a nevyžaduje špeciálny hardvér ako RTX / DXR. Je postavené ako rozšírenie nášho riešenia globálneho osvetlenia Sparse Voxel Octree a podporuje úplnú kontrolu nad množstvom detailov získaných pomocou raytracingu a voxel samplingu. Ďalej je úplne prispôsobiteľné vzhľadom na rozloženie údajov a záťaže a jeho výkonové charakteristiky je možné prísne kontrolovať pre každý prípad použitia. To znamená, že široká škála moderných grafických kariet od NVIDIA a AMD dokáže spúšťať Crysis Remastered s raytracingom.
Na druhej strane hra vyšla aj na Nintendo Switch. Aké kompromisy ste s touto verziou museli podstúpiť a čo ste do nej pridali?
Potrebovali sme znížiť odrazy v rámci SVOGI a integrovať upravenú verziu Motion Blur. Na druhej strane sme však implementovali všetky funkcie vrátane gyroskopického mierenia, aby sme aj na Nintendo Switch dosiahli skvelý vizuálny zážitok.
Keď Tim Willits (zo Saber Ineractive, ktoré sa staralo o tento remaster) písal o Crysis na Twitteri, spomenul „remastery“ a že chcú „priniesť tieto hry“. Znamená to teda, že sa dočkáme aj remasterov ďalších Crysis hier?
Momentálne v tomto ohľade nemáme čo zverejniť.
Ďakujem za rozhovor.
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Crytek / Saber Interactive Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|