STAR WARS: BOUNTY HUNTER

STAR WARS: BOUNTY HUNTER

6.0

Originálny Mandalorian...

Toľko Star Wars hier, koľko vychádza tento rok, sme už dekády nedostali v jednom roku. Pravdou však je, že z tých všetkých hier sú len dve nové – už vydaný Star Wars: Hunters a prichádzajúci Star Wars: Outlaws, ktorý je za rohom. Všetky ostatné hry sme hrali už predtým a teraz sa k nám dostávajú v naleštenej podobe. Niektoré sú naozaj kultové, napríklad Dark Forces, ktorý dostal veľmi slušný remaster. Na iné sa za tie dekády od pôvodného vydania už aj zabudlo. To je prípad Star Wars: Bounty Hunter. Hra pôvodne vyšla v roku 2002 a aj keď nebola najhoršia, nebolo to veľké terno. Asi ani predajmi.

Teraz však hra dostáva novú šancu, ale je to trochu komplikovanejšia situácia ako v prípade Dark Forces. To bol jasný remaster, toto je skôr vylepšený port. Jednotlivé prvky totiž neboli remastrované, aj keď nejaké drobné technické zlepšenia tu sú. Tie sú však skôr výsledkom moderných technológií a nie tým, že by sa niečo menilo pod kapotou hry. Je to napríklad lepšie vyhladzovanie, svetlo alebo podpora širokouhlého zobrazenia. Ale sú tu aj novinky – nová kamera, nové ovládanie. dosť potrebné, keďže v roku 2002 na konzolách kamera a ovládanie často stáli za prd. Sú tu tiež achievementy, po prejdení získane nový skin a hlavne hra zažíva premiéru na PC, kde sa dá ovládať klávesnicou a myšou.

Poďme teda najskôr na to, ako sa hra dnes drží z pohľadu spracovania. A je vidno, že od jej vydania ubehlo už 22 rokov, naozaj nevyzerá veľmi dobre. nezostarla práve najlepšie a úprimne ani v dobe vydania nepatrila medzi najkrajšie hry. Ale tak, nejako to vydržíte. Umelecky to nie je úplne zlé a aj keď aj na prestrihových scénach je badať vek, tak sa dajú pozerať. Kamera aj ovládanie sú síce vylepšené, ale stále je na nich badať, že toto je hra z úplne inej éry. Sú tu tak chvíľky, kedy stále dokážu hnevať. Avšak môžete si zahrať aj s pôvodným ovládaním a vtedy vidíte, ako sa štandard za tie roky posunul.

Star Wars: Bounty Hunter
Star Wars: Bounty Hunter  Príbeh je to, čo vás tu zaujme
Príbeh je to, čo vás tu zaujme

Star Wars: Bounty Hunter  Blasterom budete bojovať aj proti veľkým lodiam
Blasterom budete bojovať aj proti veľkým lodiam

Star Wars: Bounty Hunter  Lovenie odmien je zaujímavý mechanizmus, ale dosť kostrbato implementovaný
Lovenie odmien je zaujímavý mechanizmus, ale dosť kostrbato implementovaný

Jedna vec ale nestarne a to je zvuk. Hlavne teda dabing, hudba a efekty, čo sú veci, v ktorých vždy LucasArts hviezdili, lebo majú prístup k tej asi najlepšej zvukovej knižnici na svete. Autentická Star Wars hudba vás sprevádza hrou celých tých 7-10 hodín (podľa toho, akým štýlom ju hráte). K tomu nechýbajú efekty, aké od Star Wars očakávate. Aj dabing je špičkový. Síce tu nenájdete všetkých filmových hercov a Sidious či Tyranus majú iných hercov, ale aj tak kvalitných. Hlavnú postavu stvárnil aj nadaboval Temuera Morrison, ako inak. Okrem neho sú tu aj Clancy Brown, Grey Griffin, Corey Burton a ďalší.

Bounty Hunter v dobe vydania možno hrateľnosťou nebodoval, ale z pohľadu príbehu to bola pomerne dôležitá hra, keďže vypĺňa priestor medzi epizódami I a II, kde navyše približuje vznik armády klonov. K tomu pridáva klasicky aj sithské ťahanie nitkami na pozadí a tiež nám ponúka pohľad na podsvetie v Star Wars svete. Je to pestrý a zaujímavý mix, ktorý už dnes asi nie je kánon, ale aj tak zabaví. Tešiť sa tak môžete na stretnutia so známymi postavami, ale na scéne sa objavia aj úplne nové. Niektoré vám podajú pomocnú ruku, iné vám v bojoch dajú poriadne zabrať. Prípadne ich budete naháňať na známych a aj nových planétach či asteroidoch.

Hlavnou postavou je lovec odmien Jango Fett, ktorý sa chce dostať k lepším zákazkám, no získa jednu, ktorá mu zmení život. Po prvých bežných lovoch zhrabnete menšiu odmenu a zacítite vo vzduchu veľkú rybu. Darth Tyranus vypísal odmenu na hlavu Komari Vosa. Tá je jeho bývalou učeníčkou, ktorá sa mu vzoprela a teraz vedie vlastný zločinecký syndikát, ktorý je naprieč celou galaxiou namočený v rozsiahlom drogovom biznise. Takže je jasné, že to nebude ľahké a dokonca na scénu prídu aj svetelné meče a na záver sa to pekne prepojí s klonmi. Samozrejme, Jango nie je jediný, kto si brúsi zuby na túto korisť, takže vás čaká aj tuhý konkurenčný boj.

Hra je tiež príbehom o tom, ako Jango Fett prišiel k veciam, ktoré ho preslávili. A následne sa dostali k Boba Fettovi. Síce v úvode má svoje mandalorianské brnenie z beskaru a v rukách aj verné blastery, ale časom získate aj Jetpack a ďalšie známe vybavenie, takže tu a tam budete aj lietať či skákať pri platformingových pasážach (kde tu a tam môže kamera stále hnevať). Hlavne je to ale o strieľaní a len málokedy spustíte ukazovák zo spúšte. Okrem blasterov sa vám ojedinele do rúk dostanú aj iné zbrane, ktoré môžete dočasne využiť. Prípadne si osvojíte aj plameňomet, termálne detonátory a podobne.

Navštívite Tatooine, Coruscant, mesiac Kohlma a ďalšie, kde budete strieľať všetko, čo sa pohne. Pokojne aj civilov môžete, ale nakoniec na vás eventuálne takmer každý vytiahne blaster či inú zbraň, takže na tom nezáleží. A nepriateľov sú tu naozaj obrovské kopy, stále sa spawnujú v nejakých malých špajzách, odkiaľ ich vyjde nekonečná armáda, až kým sa neposuniete ďalej. Je to veľmi otravné a hra sa kvôli tomu stáva repetitívna. V niektorých momentoch naozaj veľmi. Až si poviete, že na to kašlete a dáte si na niekoľko dní pauzu, lebo to už nedávate a zomreli ste kvôli tomu, že sa na vás zrazu vyrojili nepriatelia s ťažkými zbraňami odzadu, aj keď ste ich už predtým vyčistili.

Keďže hráte za lovca odmien, hra je obohatená aj o zaujímavý systém odmien. Zaujímavý je na papieri, jeho implementácia nie je až taká dobrá a časom sa naň asi vykašlete. Pomedzi všetky svoje zbrane a doplnky máte aj skener, ktorým môžete naskenovať nepriateľov a iné postavy navôkol. Pri niektorých vám vyhodí informáciu, že je na nich odmena a aj podmienka. Niektorých musíte odovzdať mŕtvych, iných živých. Po naskenovaní potvrdíte odmenu a po chytení zase potvrdíte. Problém je, že je to trochu neintuitívne. Strieľajú po vás nepriatelia, ale vy ich prechádzate hlava za hlavou a skenujete, či za nich dostanete odmenu. Je pravdou, že čas sa spomalí, ale aj tak to je veľmi náročné, ak na vás vybehne dajme tomu 8 nepriateľov.

Star Wars: Bounty Hunter
Star Wars: Bounty Hunter  Postupne si osvojíte pomerne široký arzenál zbraní a gadgetov
Postupne si osvojíte pomerne široký arzenál zbraní a gadgetov

Star Wars: Bounty Hunter  Nesmú chýbať skákacie pasáže
Nesmú chýbať skákacie pasáže

Star Wars: Bounty Hunter  Pridaná hodnota je tu skvelá
Pridaná hodnota je tu skvelá

Niektoré súboje s bossmi pôsobia podobne genericky - len do nich nasypať, koľko sa do nich zmestí. Alebo teda trafiť správne miesta, ale tiež dovtedy, kým to tam nevybuchne. Niekoľko súbojov dokonca vyzerá tak, že bojujete s loďami, takže im pálite na delá a raketomety a čakáte, kedy to skončí. Hra má aj veľmi dobré pasáže a nie je ich málo, ale potom príde niečo takéto a zoberie vám to nadšenie. A to sú presne veci, ktoré hru ťahali dole už pred 22 rokmi, kedy zbierala podobné hodnotenia. Má dobré nápady, má dobrý príbeh, ale hrateľnosť nevybočuje. To sa za tie roky vôbec nezmenilo.

Už vyššie som spomenul, že herná doba môže byť rôzna. Záleží aj na tom, či plníte nepovinné úlohy, či lovíte odmeny a podobne. Na základe toho potom môžete získať Boba Fett skin, ak sa vám podarí splniť 100% hry. Ale dá vám to poriadne zabrať, keďže len tých odmien je tu 150, ktoré musíte uloviť. Taktiež si pro hraní odomykáte obsah bonusovej galérie, ktorá fanúšikov rozhodne poteší. Nájdete tu toho veľa vrátane komiksu, ktorý ešte viac rozširuje príbeh a naozaj si ho užijete. Ďalej sú tu koncepty, vystrihnuté scény, Wizards of The Coast karty a podobne. Čiže v oblasti pridanej hodnoty je na tom hra veľmi dobre.

Star Wars: Bounty Hunter je na tom v zásade úplne rovnako ako pred 22 rokmi. Je to hra so zaujímavým príbehom a náplňou, ktorá dokáže zabaviť, avšak časom je stereotypná. Variabilita obsahu je dosť slabá, rovnako aj variabilita herných mechaník. Postupne síce dostanete nové možnosti a celé sa to rozširuje, ale stále sa do hry občas budete musieť nútiť. Síce budete chcieť vedieť viac z príbehu, ale nebudete hru zapínať s tým, že sa tešíte, ako si k nej sadnete. Je to ľahučký nadpriemer, ale s naozaj kvalitným bonusovým obsahom a niekoľkými sympatickými modernými vylepšeniami. Dnes môže navyše ťažiť z toho, že je Mandalorian neuveriteľne populárny, ale táto téma nemá jedinú hru (a tá od Respawnu bola zrušená).

napísal matus_ace 2.8.2024
6.0
STAR WARS: BOUNTY HUNTER