STAR WARS OUTLAWS

STAR WARS OUTLAWS

Čo vlastne ponúkne Star Wars Outlaws?

Ubisoft má rád otvorené a rozsiahle hry a má v nich aj skúsenosti a to všetko využil aj vo svojom novom Star Wars Outlaws titule. Ten si zobral ako bokovku od svojich Assassinov, Far Cryov a skúsili v ňom niečo iné. Práve nám Ubisoft umožnil zahrať si niekoľko hodín z hry, konkrétne z dvoch lokalít a môžeme vám tak priblížiť základnú štruktúru a možnosti titulu. 

Samotná hra je od Massive Entertainment, autorov Snowdrop enginu, ale aj autorov Division a aj nedávneho Avatara. Teraz skúsili zájsť do nového univerza a zároveň opustili jeden veľký otvorený svet. Nie je tu hrateľnosť Assassina ani ničoho, čo doteraz robili. Je to pre nich niečo nové, aj keď pre hráčov ani tak nie. 

Základ hry je totiž viac-menej podobný Starfieldu, kde máte planéty, vesmír, lety vesmírom, pristávanie na planétach. Samozrejme, tu je len niekoľko planét a menej zameranie na RPG a viac na príbeh a akčne -adventúrovú hrateľnosť. Nakoniec, to je niečo čo sme aj od tejto hry čakali. Samozrejme, sú pridané aj určité možnosti upravovania, výroby a ďalšie prvky zvyšujúce hĺbku.


V zásade základ mapy a presun medzi miestami vo vesmíre je rovnaký ako v Starfielde. Skáčete hyperpohonom medzi planétami, pri ktorých nájdete aj asteroidy alebo stanice, môžete pristáť na určených miestach na planétach. Len s tým rozdielom, že tu nie sú viditeľné nahrávacie časy. Ubisoft spravil to, čo mala spraviť Bethesda a spravil animované „loadingy", kde skoky vesmírom sa nahrávajú počas hyperskokovej animácie a prílety na planétu počas prechodu oblakmi. Mimochodom, rovnako ako v Starfielde aj tu budete mať možnosť prechádzať sa po svojej lodi, aj keď len po pristátí.

Nechýbajú tu vesmírne boje, ani vesmírne lokality, ktoré môžete preskúmavať a zbierať korisť priamo z lode. Pritom na planétach pristávate len v určitých lokalitách, kde je buď mesto, alebo aj mesto a blízke okolie.  Tieto prostredia nie sú také veľké ako v iných Ubisoft hrách, ale budete tam spĺňať ako príbehové misie, tak nájdete aj náhodné eventy alebo iné možnosti, ako je likvidácia banditov alebo klanov.

Podobne je to v mestách, tie majú vždy niekoľko ulíc, na ktorých nájdete obchodníkov,  priekupníkov, postavy s bounty misiami, ale zároveň sú mestá rozdelené a rôzne časti ovládajú rôzne zločinecké syndikáty. Niektoré vám budú naklonené, niektoré budú vašimi nepriateľmi. Všetko bude záležať od rozhodnutí, ktoré spravíte a misií, ktoré splníte. Totiž počas hry si jednotlivé syndikáty budete môcť nakloniť tým, že pre ne niečo spravíte, alebo im niečo odovzdáte, alebo naopak si ich pohneváte, ak to dáte niekomu inému.  Toto bude jedna zo základných mechaník v hre, ktorá bude ako doplnok v pozadí príbehu.

Do hry sa dostaneme ako zlodejka Kay, ktorá patrí v Star Wars univerze niekde k vrstve zastúpenej Hanom Solom a Jabba Hutom. Teda pašeráci, zlodeji, syndikáty. Samozrejme sa s Kay zamotáme do oveľa väčšieho problému, ako čakala.  Pôvodne už chcela skončiť s týmto životom a chcela spraviť ešte jednu dobre platenú prácu, ale celé sa to zvrtne. 

V prvej prezentovanej misii sme sa s Kay a jej malým zvieracím pomocníkom Nixom dostali niekde na začiatok príbehu. Možno po úvodnej misii a získaní lode. Ocitáme sa stroskotaní na novej planéte v Star Wars univerze, a to na planéte Toshara. Presnejšie je to mesiac na obežnej dráhe planéty. Na ňom spolupracoval Ubisoft s Lucasfilmom. 

Na planéte si Kay rovno nájde nového mechanika, ktorého zachráni a vydáva sa na svojej gravitačnej motorke do najbližšieho mesta - Mirogana city, v ktorom stretáva miestnu zločineckú smotánku. Pričom jej cieľ je jasný, a to zarobiť peniaze. Stretáva miestneho nižšieho bossa Goraka, ale aj syndikáty Crimson Dawn alebo Huttovia a ďalšie skupiny. Pritom každá planéta bude mať rôzne skupiny, niektoré sú všade, niektoré sú len lokálne. Na tejto rovno Kay dostáva úlohu získať určité dáta od Goraka. Bude to misia, ktorá pekne ukazuje ako stealth postupy prostredím, tak lezenie a skákanie, ktoré bude tiež súčasť prechádzania prostredím a, samozrejme, aj akčné boje.

Základ pre zlodejku je stealth prístup a teda čo najviac sa vyhýbať hliadkam, potichu ich zabíjať odzadu. Ale má aj svojho malého pomocníka Nixa, ktorému môže dať rozkaz odlákať strážcu, alebo na neho rovno skočiť, čím ho zabaví a získate možnosť tichej likvidácie. Možno škoda, že sa tu nestaráte o telá zabitých nepriateľov. Nie je to tak plný stealh, ale stále prekvapivo hlboký.  Pritom často nesmie prísť k akcii a nepriatelia vás nemôžu zbadať. Konkrétne v tejto misii ak vás chytia, len vás vyvedú von a začínate misiu znovu.

Budete, samozrejme, liezť po rôznych konštrukciách, preliezať cez vetracie šachty, používať lano na preskakovanie väčších priepastí alebo aj na lezenie. Miestami využijete Nixa a rozkážete mu, aby vám niečo na diaľku otvoril alebo aktivoval.  Pridávajú sa aj dve hackovacie minihry, jedna pri otváraní dverí. Tá je rytmická a musíte len do určitého rytmu ťukať. Pripadala mi trochu otravná, hlavne keď sa nedarí trafiť rytmus. Druhá minihra je pri hackovaní terminálov na štýl Logik hry, kde musíte len ukladať symboly na správne miesta. Je to dobre spravené a relatívne jednoduché.

Popri stealth nechýba ani možnosť akcie, respektíve je v mnohých oblastiach aj nutnosťou. Kay má svoju základnú pištoľ, podobnú akú mal Han Solo, ktorú si bude môcť postupne upgradovať a vylepšovať jej parametre. Je dostatočne silná, aj keď zásobník nie je veľký a po jeho vyprázdnení nasleduje quicktime event, ktorý ak stihnete, prebijete ju rýchlejšie. Zbrane môže Kay zobrať aj od padlých nepriateľov, ktoré sú ako dočasný doplnok do vybavenia.

Samotná akcia je dobre dotiahnutá, funguje hlavne v cover & shoot pristupe, kde sú tak dizajnované aj levely a vždy sa máte kde skryť. Teda až na vonkajšie oblasti, kde musíte takticky vyberať miesto akcie. Pri streľbe cítite ten starwarsovský pocit, a teda široký rozptyl, ale zároveň je aj slušne zachytená sila pištole a aj ostatných zbraní, ako zvukom, tak aj efektmi. Cítiť tam pocit ohrozenia a zásahy. Kay má obmedzené zdravie, ktoré sa samé neregeneruje, ale môže sa uzdraviť, ak má liečiace ampulky. Tie sa často dajú zbierať po mŕtvych nepriateľoch.  

Druhá prezentovaná misia bola v Kijimi city, čo je veľké mesto na zamrznutej planéte. Je tu séria ulíc, obyvatelia, stráže, všetko čo k tomu patrí. Podobne ako pri Mirogana aj tu jednotlivé štvrte ovládajú jednotlivé syndikáty a podľa toho, aké s nimi máte vzťahy, môžete do nich vstúpiť. Tu musíte od jednej z frakcií ukradnúť artefakt. Jeho lokalitu musíte najskôr zistiť a následne sa k nemu dostať cez stráže a droida, ktorého zbraňou nezabijete.  Rovnako to vyžaduje kombináciu akčného a stealth postupu. Možno sa to dá vyriešiť aj čisto stealthom bez toho, aby vás nepriatelia zbadali.

V uliciach mesta tu nájdete priekupníkov, obchodníkov, je tu napríklad aj miestna vojačka, ktorá sa nechá podplatiť. Ale nielen ona, aj ďalšie postavy ponúkajú zaujímavý pohľad do Star Wars sveta a pridávajú svetu hĺbku a dotvárajú atmosféru. Nájdete tu veľa referencií a známych prvkov z filmov a celej značky.  Možno škoda absencie svetelných mečov, ale uvidíme, možno niektoré scény ukážu aj to.


Čo sa týka vizuálu, je príjemný a dobre nastavený na Star Wars tému. Nakoniec je to Snowdrop engine, ktorý dokáže vytiahnuť veľmi peknú grafiku.  Osobne som teraz hral cez streaming (Ubisoft takto robí gameplay predvádzačky) a teda nevidel som úplne natívny obraz, ale stále bol vizuál pekný. Konkrétne to bola PC verzia, vo vysokých nastaveniach a išla prakticky plynulo. Čo som si všimol, v nastaveniach nechýbala bohatá podpora upscalingov. 

Vesmír je tu veľmi pekne spracovaný, okolo planét nie je prázdny a sú tu dosť husté lokality prachu, trosiek alebo asteroidov. Aj keď sú podobne ako v Starfielde ohraničené na určité plochy. Na planétach sú mestá dostatočne husté, zaľudnené, rozsiahle, aj keď zdalo sa mi, že jednotlivé ulice nie sú príliš odlišné a často som sa strácal a musel sa stále pozerať na neprehľadnú mapu.

Čo mi vadilo celou hrou, teda okrem rytmického odomkýnania, bola navigácia na cieľ. Tá nie je spravená ideálne. Neviem presne, aké budú v hre možnosti nastavení a či sa bude dať zapnúť aj ukazovať cieľ rovno v priestore, ale v základe ukazuje cieľ len smerovník hore na obrazovke. Často som však nevedel, kam presne smeruje. Neukazuje, kadiaľ máte ísť a samotnú cestu musíte nájsť sami. Nie je to zlé pre potrebu skúmania prostredia, ale niekedy veľmi chaotické a frustrujúce, lebo mestá alebo budovy majú poschodia a zostáva len hľadať, kam presne to máte ísť. Možno to však bude otázka zvyku.

Celkovo z ukážky Star Wars Outlaws nevyzerá vôbec zle, má atmosféru, dostatočné možnosti ako v akcii, tak  v stealth prístupe, pridáva sa vesmír a planéty a možnosti v štýle Starfieldu. Len, samozrejme ,je to viac príbehovo a viac akčne-adventúrovo ladené. Uvidíme, aký bude samotný príbeh, ten sa zatiaľ z ukážky veľmi nedal posúdiť, ale vyzerá to ako pekné ponorenie do sveta kriminálnikov v Star Wars.

Zároveň pozitívne bude, že hra nebude taká rozsiahla ako Assassin's Creed hry a vďaka rôznym planétam a vesmíru bude aj rozmanitejšia. Konkrétne bude v hre 5 planét, niektoré s rozsiahlejšími prostrediami. Hlavný príbeh má mať okolo 25-30 hodín, všetky vedľajšie možnosti zaberú okolo dvojnásobku hodín, teda 50.

Star Wars Outlaws uvidíme už o mesiac 30. augusta na PC, Xbox Series XS a PS5.



napísal saver 30.7.2024
Páči sa mi! (+7)
STAR WARS OUTLAWS


PC
PS5
Xbox Series X|S

Vývoj: Ubisoft / Massive Entertaniment
Štýl: Akčná Adventúra
Dátum vydania: 30. august 2024
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29255)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk