OD SERIÁLU KU HRE: JON RUSH O PRÍLEVE NOVÝCH HRÁČOV DO FALLOUT 76

OD SERIÁLU KU HRE: JON RUSH O PRÍLEVE NOVÝCH HRÁČOV DO FALLOUT 76

Fallout 76 chce osloviť nováčikov aj veteránov.

Interview

Vo svete, kde sa hry a príbehy prelínajú, sa Fallout 76 naďalej vyvíja a víta novú vlnu hráčov, ktorí prichádzajú po obrovskom úspechu Fallout seriálu od Amazonu. Jonathan Rush, kreatívny riaditeľ stojaci za titulom, sa na Gamescome s nami podelil o svoje postrehy o tom, ako sa príbeh hry prispôsobuje jej komunite a čo môžu hráči očakávať ďalej. Fallout 76 sa zameriava na spoluprácu a neustále sa rozširujúce univerzum a jeho cieľom je obohatiť hráčsky zážitok a zároveň zostať verný svojim koreňom. V tomto exkluzívnom rozhovore Rush hovorí aj o dôležitosti spätnej väzby od komunity, vplyve seriálu a vzrušujúcich nových funkciách, ktoré sú v hre na obzore.

Ako ste reagovali, keď vaša hra zaznamenala prílev nových hráčov po úspechu Fallout seriálu od Amazonu?

To je dobrá otázka. Ako viete, na tejto hre sme pracovali posledných šesť rokov, takže vidieť veľký prílev ľudí, ktorí sa pripojili po úspechu seriálu, bolo naozaj vzrušujúce. Bolo skvelé vidieť, ako verne seriál zachytáva tón, vzhľad a atmosféru Fallout hier a zostáva verný tomu, čo fanúšikovia milujú. Sledovanie všetkých tých nových hráčov, ktorí prišli do Falloutu 76 a Falloutu 4, mi napovedalo, že si tento príbeh zamilovali a chcú z neho viac. Bolo to pre tím inšpirujúce a naozaj vzrušujúce vidieť, ako sa všetci tešia.

Môžete sa podeliť o nejaké štatistiky o hre po tomto príleve? Koľko hráčov je teraz aktívnych a koľko času strávia v hre?

Iste. Hoci sa nemôžem podeliť o presné čísla, môžem povedať, že máme veľa hráčov a tí trávia v hre značné množstvo času. Jedným z mojich hlavných cieľov je urobiť hru dostatočne pútavou, aby mali hráči vždy čo robiť - takmer ako v zábavnom parku. Môžu prísť splniť úlohu, potom uvidia, že sa objaví Scorchbeast Queen event a skočia doň, potom si všimnú, že sa začína ďalšia udalosť. Hráči zostávajú v hre nejaký čas a užívajú si rôzne slučky a eventy. Je to veľká zábava.

Od seriálu ku hre: Jon Rush o príleve nových hráčov do Fallout 76

Prispôsobujete hru týmto novým hráčom? Zvažujete možnosti pre hráčov na vysokej úrovni, aby si mohli vyskúšať rôzne veci?

Áno, určite. Pred niekoľkými patchmi sme sa vrátili k zážitku po vystúpení z vaultu. Teraz sa hráči môžu buď objaviť ako noví vault dwelleri, alebo si vybrať z niekoľkých predpripravených loadoutov na 20. úrovni, aby sme im uľahčili vstup do hry. Pridali sme tiež viac bodov záujmu v okolí vaultu, čím sme hráčom pomohli predstaviť nové frakcie a skôr ich vtiahnuť do príbehu. Takže áno, určite robíme úpravy pre nových hráčov a máme v pláne pokračovať v pridávaní funkcií, patch po patchi, aby sme nováčikom ešte viac uľahčili zapojenie sa do hry.

Seriál zaznamenal obrovský úspech – získal si veľa divákov aj ocenení. Ovplyvnilo to vaše plány pre hru?

No, človek by si myslel, že áno, ale keďže sa seriál tak blízko zhoduje s tým, čo je Fallout, v skutočnosti posilňuje naše súčasné smerovanie. Dodáva nám to sebavedomie, aby sme pokračovali v rozprávaní takých príbehov, ktoré boli vždy jadrom Falloutu, či už z predchádzajúcich hier, alebo zo samotného seriálu. Bolo fantastické vidieť, že sa to ľuďom tak páči. Naozaj to potvrdzuje, že sme na správnej ceste.

Hra bola spustená pred šiestimi rokmi a Milestone Zero predstavuje jej už 20. update. Ako sa podľa vás hra vyvíjala od svojho vydania?

To je dobrá otázka. Vždy som to vnímal ako jeden komplexný príbeh. Keď sme hru vydali, hráči vyšli z vaultu a našli prázdny svet - žiadne fyzické postavy, ale stopy po ľuďoch zostali v holotapeoch, poznámkach alebo opustených predmetoch, takmer ako predohra v knihe, ktorá pripravuje scénu. Postupom času sa do Západnej Virgínie začali sťahovať postavy zo susedných regiónov, ktoré prinášali skupiny ako Brotherhood of Steel, Raiders, and Settlers. Najnovšia aktualizácia je ďalšou kapitolou tohto príbehu. Predstavili sme Skyline Valley, nový región s frakciou nazvanou Lost - odtiaľ pochádza ich názov, keďže zostali skrytí. Tento región ďalej rozširujeme, pridávame karavány a viac spôsobov, ako môžu hráči pokračovať v rozprávaní svojich vlastných príbehov.

Od seriálu ku hre: Jon Rush o príleve nových hráčov do Fallout 76

Aký je váš postup pri vytváraní nového obsahu? Zohľadňujete spätnú väzbu hráčov? A hľadáte inšpiráciu aj v starších hrách Fallout?

Keďže som hral všetky Fallout hry, myslím, že čerpanie inšpirácie z nich je súčasťou mojej osobnosti - je to zakorenené v mojej DNA. Čo sa týka spätnej väzby od hráčov, venujeme jej veľkú pozornosť. Aj keď možno nezverejňujeme veľa príspevkov, neustále čítame všetko na Reddite, sledujeme videá na YouTube a sledujeme nálady komunity. Bethesda Game Studios má úžasnú komunitu, ktorá sa rada delí o svoje názory, či už pozitívne alebo negatívne, a to všetko je pre nás cenné. Pozeráme sa na spätnú väzbu a snažíme sa identifikovať väčšie vzorce, ako je napríklad požiadavka na viac herného obsahu. Tento druh poznatkov využívame skôr na formovanie nášho plánu, než aby sme sa zameriavali na konkrétne požiadavky, ako je napríklad pridanie konkrétneho predmetu. Vždy sa pozeráme na širší obraz, aby sme usmernili smerovanie nášho obsahu.

Čo môžu hráči očakávať ďalej?

Gleaming Depths je raid, ktorý sa líši od našich predchádzajúcich pokusov o raid. Tento je navrhnutý so štruktúrovanými, náročnými stretmi pre hráčov na vysokej úrovni, ktoré si vyžadujú tímovú spoluprácu. Napríklad jeden z robotov má na chrbte generátor štítu, takže je potrebné, aby ho jeden hráč rozptyľoval spredu, zatiaľ čo druhý generátor odstráni. Je v tom veľa stratégie a koordinácie. V tomto patchi pridávame aj systém ping, ktorý umožňuje hráčom bez mikrofónov komunikovať ukazovaním na veci v prostredí - napríklad „choď sem“, „zameraj to“ alebo „pohni sa tam“ - čo by malo zlepšiť zážitok.

Ste vlastne prví, ktorí ma počujú oficiálne nazývať Gleaming Depths raidom! Jednou z najlepších stránok práce v Bethesda Game Studios je, že máme viac skvelých nápadov ako času na ich realizáciu. Ak niekto povie: „Plánujme na dva roky dopredu,“ my sme pripravení plánovať na štyri. Na základe spätnej väzby od komunity sa zameriavame na aktualizácie, ktoré prinášajú viac príbehových a náročných zážitkov pre endgame hráčov - tých, ktorí už po stý raz zničili Scorched Beast Queen a chcú niečo viac ako Earla alebo Storm Goliaths. Naším cieľom je poskytnúť hráčom viac sily, lepšiu výbavu a náročnejšie dobrodružstvá.

Snažíme sa podporovať aj našich staviteľov, ktorí tvoria veľkú časť našej komunity. Stavebné nástroje, ktoré prichádzajú v tomto patchi, sú len začiatkom nášho úsilia posilniť postaviteľov a zlepšiť ich skúsenosti.

Od seriálu ku hre: Jon Rush o príleve nových hráčov do Fallout 76

Ako zabezpečujete, aby nový obsah zostal verný jadru série, a to teraz aj v budúcnosti, keď sa hra vyvíja?

Máme to šťastie, že sme v časovej osi Falloutu najďalej, takže pokiaľ naše nápady nevytvárajú žiadne tónové alebo lore konflikty s budúcim obsahom, sme na tom dobre. Seriál predstavuje najvzdialenejší bod v časovej osi, čo nám dáva tvorivú slobodu. Hoci môže byť náročné prichádzať s novými nápadmi, ktoré nie sú v rozpore s budúcimi udalosťami, je to zároveň veľmi obohacujúce. Môžeme poskytnúť viac príbehu v pozadí a pochopiť, prečo sa niektoré veci dejú v neskorších Fallout hrách. Hráči to naozaj ocenia pri nadchádzajúcom raide Gleaming Depths - bude to naozaj skvelé!

Považujete Fallout 76 za pokračujúcu kapitolu príbehu Falloutu, alebo skôr za jedinečný, samostatný zážitok?

Fallout 76 je pokračujúci príbeh v dvoch kľúčových ohľadoch. Rozprávame príbehy prostredníctvom mapy Appalachia, ktorú hráči skúmajú, ale ako hra pre viacerých hráčov umožňuje hráčom vytvárať aj vlastné príbehy prostredníctvom vzájomných interakcií a dobrodružstiev, do ktorých sa púšťajú. Veľmi sa tešíme na to, ako sa to bude vyvíjať a ako budú hráči tieto interakcie prežívať. Multiplayerový aspekt hry je významným rozdielom oproti ostatným Fallout hrám, umožňuje nám zdieľať a spoločne vytvárať príbehy.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 31.10.2024
Páči sa mi! (+2)
OD SERIÁLU KU HRE: JON RUSH O PRÍLEVE NOVÝCH HRÁČOV DO FALLOUT 76


PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Bethesda / Bethesda
Štýl: Akcia / Survival
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 14. november 2018
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29300)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk