Formula 1 2010 |
Codemasters podrobnejšie o patchi pre F1 2010.
Tak ako iní, aj ja som si noú formulovú hru od Codemasters obľúbil, aj keď potrebuje vychytať pár múch, ktoré hranie znepríjemňujú. Slúži ku cti chlapcom od Codemasters, že si pred sťažnoťami nezatvárajú oči a hneď sa pustili do prípravy prvého patchu, ktorý by mal množstvo týchto problémov napraviť. Natrafil som na info zpred 2 dní, tak som sa rozhodol to sem dať. Dúfam, že nespamujem rubriku, ale redakcii to na stránke chýba, takže som sa k tomu odhodlal. pre všetkých ktorých to zaujíma... Nižšie uvádzam zoznam zmien, ktorý je zverejnený na diskusnom fóre oficiálnej stránky hry.
Udalosti ohľadom vývoja môžete sledovať tu...
Takže podľa informácií vývojárov je patch v procese výroby a testovania, podľa všetkého potrvá ešte "niekoľko týždňov", kým bude dostupný na stiahnutie. Tu je zoznam základných vecí, ktoré bude patch opravovať, resp. vylepšovať:
1. Poškodené úložné dáta hry pre PS3 - vývojári identifikovali problém a viac už by sa nemali objavovať poškodené súbory uložených pozícií.
2. Oprava problému, keď AI jazdci počas suchých pretekov neabsolvovali zastávku v boxoch pri pretekoch dlhších než 20% vzdialenosti.
3. Oprava problému s oneskoreným vypúšťaním hráča z boxov, AI bola upravená tak, že nebude pri vypúšťaní natoľko opatrná.
4. Zníženie počtu defektov - pravdepodobnosť defektov bude znížená
5. Zaseknutie sa mechanikov - oprava viacerých problémov keď mechanici neboli schopní prezuť v boxoch auto
6. Automatické zohľadňovanie pneumatikovej stratégie podľa výberu pneu na začiatku pretekov. - AI by mala ponúknuť počas zastávky v boxoch na výber z oboch zmesí preumatík, takže bude možné počas pretekov meniť stratégiu.
7. Oprava časov v prvom kole - časomiera sa spustí v momente zhasnutia štartovacích svetiel, nie ako doteraz v momente prechodu áut cez štartovú čiaru.
Okrem riešenia týchto problémov Codemasters aj vylepšuje hru na základe požiadaviek hráčov:
1. Zmena časomiery - už sa viac nebudú zobrazvať časové rozdiely v jednotlivých sektoroch trate v porovnaní s lídrom pretekov, ale budú sa zobrazovať konkrétne časy úsekov a konkrétne časové rozostupy medzi jazdcami.
2. Vplyv poškodenia na jazdu AI pilotov - bude zvýšený účinok poškodenia áut u AI jazdcov, ktorý sa prejaví na ovládateľnosti áut, pri väčšom poškodení budú AI jazdci uvoľňovať ideálnu stopu a zájdu do boxov na opravu. Pri veľmi silnom poškodení tak ako doteraz odstúpia z pretekov.
3. AI jazdci budú počas kvalifikácie uhýbať z ideálnej stopy, pokiaľ nebudú v ostrom meranom kole.
4. Zvýšená podpora v nastaveniach pre nasledujúce typy volantov:
- Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (oficiálne podporovaný)
- Thrustmaster Ferrari GT Experience (oficiálne podporovaný)
- Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (nepodporovaný oficiálne, ale bude fungovať)
- Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (obidva oficiálne podporované)
5. Zmena spávania sa áut na mokrej trati, väčší účinok vody na správanie sa áut, rovnako zvýšenie rozdielu priľnavosti v mokrej časti trate v porovnaní s vyjazdenými suchšími miestami.
6. Vylepšenie vizuálneho modelu poškodenia pri menších nárazoch, poškodené miesta budú viditeľnejšie
7. Oprava problému s nezapočítaním ďalšieho meraného kola v mode Time Trial - jazdcom nebude škrtnutý čas nasledujúceho kola, pokiaľ sa niečím previnia v poslednom sektore aktuálneho kola.
8. Reálnejšie umiestnenia AI jazdcov vzhľadom na výkonnosť ich auta, nemali by sa už objavovať jazdci v slabých autách na nereálne vysokých pozíciách.
Ešte pár vylepšení pre PC verziu hry:
1. Replay sa bude dať uložiť a neskôr pozrieť, resp. zdieľať s inými hráčmi.
2. DX11 - PC verzia hry umožní použiť nastvanie v DX11, a to priamo v menu hry - jedná sa hlavne o nastavenia ultrakvalitných tieňov a postprocessingu. (aktivovanie bude vyžadovať high-endové zostavy)
3. Podpora pre Eyefinity - hru bude mžné zobraziť v mode pre viac monitorov, v nastavení 3x2, resp. 3x1 (minimálna konigurácia bude 3x1)
4. Optimalizácia využitia viacjadrových procesorov - z toho vyplývajúce zvýšenie výkonu a framerate
5. Podpora pre procesory SandyBridge, zároveň vylepšenie podpory pre moderné procesory ako i7, ktoré mala hra občas problém korektne rozoznať.
Všetky nové informácie ohľadom vývoja a vydania patchu zverejní Codemasters hneď ako sa bude dať. Odporúčam priebežne sledovať hore uvedený link.
Osobne ma teší oprava problémov so zdržiavaním v boxoch a častými defektmi, takisto zobrazenie rozostupov medzi autami. Ak to bude fngovať dobre, tak by to mohla byť pre mňa takmer dokonalá F1. Už len ten Safety car mi tam proste chýba... :-)
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Codemasters / Codemasters Štýl: Racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|