Blizzard proti Valve: Fakty |
V nadväznosti na to, aké informácie sa na stránke a internete ohľadom údajného súdneho sporu včera objavili, rád by som uviedol fakty, na základe ktorých si každý hráč bude vedieť vytvoriť vlastný názor na vzniknutú situáciu.
V nadväznosti na to, aké informácie sa na stránke a internete ohľadom údajného súdneho sporu včera objavili, rád by som uviedol fakty, na základe ktorých si každý hráč bude vedieť vytvoriť vlastný názor na vzniknutú situáciu.
Poďme teda priamo k nim:
1. V prvom rade nejde o žiaden súdny spor, nikto nikoho nežaluje o
peniaze a peniaze sa nikomu platiť nebudú. Ide o námietku, ktorú podala spoločnosť Blizzard na patentový úrad, na ktorý sa ešte skôr obrátila spoločnosť Valve s návrhom na registráciu značky “DOTA”.
2. Spor pred patentovým úradom sa neobjavil “zrazu”, je starý takmer
3 mesiace. Žiadosť o registráciu podalo Valve 19.7.2011, Blizzard podal námietku spolu s niekoľkostranovým vysvetlením svojej pozície 16.11.2011. Správa o tomto spore sa včera objavila na niektorom zahraničnom webe a následne to začali ďalšie weby prezentovať ako “horúcu novinku”.
3. Valve sa svojou žiadosťou snaží registrovať si značku “DOTA”, z
čoho vyplýva, že by k nej získalo všetky práva. Dôsledkom toho by napríklad mohlo byť aj to, že by sa pôdovdná DOTA (Warcraft 3 mód) musela na žiadosť Valve premenovať, keďže práva k značke by už vlastnilo Valve. Súčasne by sa žiadna iná hra mimo hier od Valve nemohla v budúcnosti nazývať DOTA, prípadne obsahovať tento názov.
4. V námietke zástupcovia Blizzardu píšu “Blizzard… je toho názoru,
že (spoločnosť) by bola poškodenou v prípade registrácie značky (spoločnosťou Valve)… a preto podáva námietku proti danej registrácii…”
a následne uvádza Blizzard zoznam svojich 26 argumentov. (orignál v angličtine https://ttabvue.uspto.gov/ttabvue/v?pno=91202572&pty=OPP&eno=1)
5. Medzi nimi sú aj tie, že pôvodná DOTA je modom vytvoreným v mod
tools Blizzard hry, bola propagovaná Blizzardom, sprostredkovaná hráčom prostredníctvom Battle.net-u, založená na engine od spoločnosti Blizzard, využíva svet vytvorený Blizzardom a podobne. Rovnako tak uvádza, že bez vlastníctva hry Warcraft 3 a prístupu k službe Battle.net nemohol nikto tento mód hry Warcraft 3 hrať.
6. Ďalej sa v stanovisku Blizzardu uvádza, že Valve mód ani hru DOTA
nikdy nevydalo, nedistribuovalo, nepredávalo žiadne produkty so značkou DOTA. Valve taktiež naprispelo k vývoju pôvodného DOTA módu.
7. Nejde tu tak celkom o právo prednosti registrácie, ako niekto
spomenul v komentároch. V EULA k Warcraft 3 sa mimo iného píše, že všetky názvy, vlastnícke práva a práva duševného vlastníctva v programe a k programu a všetky práva ku kópiám (vrátane napríklad názvov, počítačových kódov, námetov, objektov, charakterov, mien charakterov, príbehu, dialógu, fráz, lokácií, zvukov,...) sú majetkom Blizzardu.
Každý, kto nejaký mód k hre chcel a šiel vytvoriť, musel s týmto súhlasiť a kliknúť “Accept”. V prípade akejkoľvek prednosti by sa teda musela brať v úvahu najskôr EULA, až potom registrácia na patentovom úrade. To vysvetľuje aj fakt, že Blizzard návrh na registráciu značky DOTA nepodal – bol v dobrej viere, že táto značka mu patrí. V časti 21 spomínaného dokumentu sa taktiež uvádza, že Blizzard získal práva k "Dota Mods" a "Dota-allstars" od spoločnosti Riot Games, ktorá ich ešte skôr získala od autorov Dota-allstars stránky z roku 2004. Znova by som preto každému odporúčil, aby si prečítal pôvodný dokument.
8. Doplnenie mimo argumentov z dokumentu na dokreslenie podstaty
situácie - pôvodná DOTA nebola vymyslená, ani vytvorená IceFrog-om, rovnako tak IceFrog nevymyslel názov módu DOTA. V roku 2003 DOTU vytvoril modder Eul, následne v roku 2005 pracoval IceFrog na verzii módu DOTA Allstars. Jeho práva k pôvodnej DOTA hre teda neexistovali a ani neexistujú.
Toľko fakty. Z môjho pohľadu ide o zaujímavý prípad, preto budem rád, ak sa o ňom bude, na úrovni a vrámci slušnosti diskutovať. Z mojej strany všetko. :)