Slovenské vývojové štúdiá - 2 Key Players |
Po stopách slovenských vývojárskych štúdii
Ahojte všetci, vítam vás už pri treťom pokračovaní predstavovaní slovenských vývojárskych štúdii. Ako ste už v predchádzajúcich článkoch avízovali, chýba mu dĺžka, tak teda budem sa to snažiť na úvod opísať herné štúdio viac do hĺbky. Dnes si predstavíme štúdio s názvom 2 Key Players. Kontaktoval som ich mailom, aj keď som na odpoveď čakal trochu dlhšie, rozhovor bol priamy, štýl písania s pánmi nebol formálny, skôr bolo cítiť, že mám dočinenie s dvomi veselými, mladými, príjemnými vývojármi zapálenými pre prácu vo vývojárskom priemysle. Veľmi ochotne nám odpovedali na otázky a boli radi, že sa o nich zaujímame. Okrem iného sme sa zaoberali aj sectorom a páni mi potvrdili, že sú dennými návštevníkmi sectoru. Momentálne je štúdio neaktívne no chystá sa o čoskorý návrat. Z názvu vyplíva, že tím 2 Key Players tvoria dvaja vývojári, v skutočnosti dvaja bratia. Títo dvaja bratia prišli s projektom si založiť herné vývojárske štúdio. V roku 2010 spoločnými silami založili túto spoločnosť a spoločnými silami vydali jednu hru pod názvom Tiliard. hra je dostupná pre iOS zariadenia, hra je konštruovaná v retro 8-bitovom štýle an spôsob biliardu, kde sa snažíte potápať súperové políčka. Pre kontakt na bratský tím, či novinky navštívte stránku 2 Key Players.
INTERVIEW:
Kedy vzniklo vaše herné štúdio?
- [2KP] Nevieme, či nás je možné považovať za herné štúdio, ale pod názvom 2 Key Players (2-ja kľúčoví hráči) fungujeme od konca roka 2010.
Mala byť spoločnosť pôvodne zameraná na niečo iné, ako na vývoj hier?
- [2KP] Nie, my sme sa vždy chceli venovať vývoju hier.
Vaše herné štúdio ste založili sám, alebo so skupinou pracovníkov?
- [2KP] 2 Key Players je bratské duo, založili sme ho dvaja.
Na aký typ hier sa špecializujete?
- [2KP] Zatiaľ sme vytvorili iba jednu hru (Tiliard), ale našim hlavným cieľom je vytvárať unikátne, originálne hry, ktoré by priniesli niečo nové.
Čo obnáša vaša práca v pracovnom tíme?
- [2KP] Náš pracovný tím pozostáva len z nás dvoch, takže všetko :) Pri Tiliard-e nám s grafikou a hudbou pomáhal náš kamarát Pietro Royalty.
Z koľkých členov pozostáva váš tím?
- [2KP] 2-ka v názve je najlepšou odpoveďou na túto otázku.
Čo by ste chceli odkázať všetkým, ktorý by chceli prísť s podobným projektom takéhoto vývojárskeho štúdia?
- [2KP] Choďte do toho! Je to fuška, ale stojí to za to a tešíme sa na vaše výtvory.
Čo vám dala za uplynulé roky práca vývojára?
- [2KP] V prvom rade sme si splnili náš dlhoročný sen. Okrem toho sme sa aj trochu zviditeľnili, získali nové známosti a hlavne kopu skúseností, ktoré môžeme zužitkovať v budúcnosti.
Na akých významných hrách ste sa podieľali?
- [2KP] Najvýznamnejšou hrou, na ktorej sme sa podieľali je Canabalt od @ADAMATOMIC. Postarali sme sa o jeho slovenskú lokalizáciu. Okrem toho pomáhame aj s testovaním hier viacerých nezávislých herných vývojárov. Najznámejšie sú napr.
Lums od @hypmag,
Perfect Paths od @Split82,
Monument Valley od @ustwogames
Pivvot od @wtrebella.
S akým najvýznamnejším herným štúdiom ste spolupracovali?
- [2KP] Sami sme nezávislí vývojári, preto sme v kontakte hlavne s inými indie vývojármi a so žiadnym významným herným štúdiom sme zatiaľ nespolupracovali. Budúcej spolupráci sa však určite brániť nebudeme.
S akými programovacími jazykmi a vývojovými nástrojmi pracujete?
- [2KP] Tiliard je naprogramovaný v jazyku Objective-C s využitím framework-u Cocos2D vo vývojovom prostredí Xcode.
Myslíte si, že je na Slovensku veľký konkurenčný boj vývojových štúdii?
- [2KP] Práve naopak, podľa nás je na Slovensku príliš málo veľkých, ale aj malých herných vývojových štúdií. V porovnaní s Českom alebo Poľskom sme na tom, podľa nášho názoru, horšie.
Myslíte si, že treba so štúdiom preraziť vo svete a vyvíjať hry v anglickom jazyku pre čo najväčší dosah vašich hier?
- [2KP] Jednoznačne áno, ale v našich hrách nikdy nezabudneme ani na slovenčinu.
Je pre vás priorita PC, či iná platforma?
- [2KP] Momentálne má pre nás najvyššiu prioritu platforma iOS, ale v budúcnosti by sme radi vyvíjali multiplatformovo.
Aké zaujímavosti z vašej brandže, či vtipné momenty by ste spomenuli?
- [2KP] Posledných 12 levelov Tiliard-u sme navrhli a otestovali za jeden deň. Nakoniec sa ukázalo, že práve tieto levely patria k najlepším v hre.
V mene celej sector komunity sa chcem poďakovať chalanom z 2 Key Players, že si našli čas. Chalani, boli ste veľmi príjemní a ústretoví. Prajeme vám to budúcna veľa úspechov a dúfame, že budeme o vás ešte počuť, tešíme sa na vaše nové hry.