Warhammer 40,000: Dawn of War Winter Assault |
PC
pridal Bulldog 23.7.2006 o 12:39 pod používateľské recenzie
9.6
Tento titul je prvým datadiskom (pripravuje sa druhý - Dark Crusade) ku hre roka - Warhammer 40,000 Dawn of War. Jedná sa o mix sci-fi a fantasy žánrov. Príbeh je zasadený do 39. tisícročia kde medzi sebou bojujú Ľudia, Orkovia a supermoderná rasa Eldarov. Celá hra má tak trochu náboženský podtón, čo však hre iba prospieva a vytvára to neopakovateľnú atmosféru križiackychch výprav budúcnosti. Hra je na motívy stolnej hry ktorá je súčasťou svojho vlastného univerza. Ten je hlavne v západných krajinách pomerne populárny u nás však zatiaľ nie.
Do hry pribudla oproti pôvodnej hre jedna nová hrateľná rasa - Cisárska Garda. Síce ste mali možnosť za ňu hrat už v DoW, no tu je omnoho prepracovanejšia. Okrem novej rasy dostali všetky staré rasy jednu novú jednotku. Mimochodom, v tejto hre nevytvárate jedného vojačika za druhým, ale vyrábate rovno celú skupinu, ktorej potom môžete pridať seržanta a potom veliteľov či liečiteľa. Takýto spôsob je zaujímavý a užitočný. Navyše tu potom nejde o to aby ste vyrobili čo najviac vojakov pretože skoro každá jednotka a vozidlo vám uberajú z vašeho limitu - ten si môžete zvyšovať výskumami alebo stavaním ďalších budov, no je tam hranica, ktorú nemôžete prekročiť. Nie je to však žiadna záporná vlastnosť, aspoň tam nie sú žiadne neunosné množstvá jednotiek, kvôli ktorým by hra nešla na slabších počítačoch. Navyše niektoré vaše jednotky majú tak ničivú silu že vám nebude vadiť keď ich máte len zopár.
Kampaň ste mohli prejsť za dve strany: Sily Poriadku (Garda a Eldari) a Sily Chaosu (Orkovia a Chaos). Za každú stranu bolo päť misií, pričom štvrtú ste mohli prejsť za všetky štyri strany a podľa toho za koho ste ju prešli sa odvíjala aj piata, takže vlastne ste mali možnost prejsť 12 misií (to je dosť slabé, pôvodný DoW ich mal 11 a to ste hrali iba za mariňákov). Hra priniesla zaujímavý, dalo by sa povedať aj revolučný plne 3D pohľad kamery kde môžete kameru hocijako otáčať a približovať až na úplné detaily kde grafika tiež ešte vyzerá celkom dobre. Keď uz sme pri tých detailoch tak musím spomenúť krásne urobené súboje. Vojaci a nielen tí medzi sebou skutočne bojujú. Veľmi sa mi páči chvat ked jeden vojak do toho druhého zapichne celý meč a následne sa doňho zaprie nohou aby ho vytiahol alebo kedˇ mariňácky Dreadnought zdvihne vojačika do vzduchu a vyžmýka z neho krv ako šťavu z citróna. Kopance a mlátenie päsťami Pána Prízrakov sú svetové rovnako ako Avatarov boj s mečom. Každá jednotka každej rasy má svoje pohyby (je ich asi 200) takže neuvidíte Orka a Eldara bojovať rovnakým spôsobom.Všade su hromady tiel a krvi (krv sa dá vypnúť ale potom je to slabé) čím sa atmosféra vojny ešte zvýrazňuje. Možnosť nemiznúcich tiel však prišla až s verziou 1.4, naneštastie po updatovaní na spomínanú verziu vám už sejvy z verzií 1.0 - 1.3 fungovať nebudú.
Na vizuálne spracovanie hra nevyžaduje ktovieaké HW nároky
Minimum - CPU 1,8 GHz, 256 RAM (512 pre multiplayerové hry 8 hráčov) a 32 MB DirectX(R) 9.0c grafickú kartu.
Optimum - CPU 2,2 GHz, 512 RAM a 64 MB grafickú kartu.
Plusy
+ pekná grafika
+ nízke nároky
+ nová rasa a jednotky
+ zaujímavo urobená kampaň
Mínusy
-v kampani mohlo byť viac misií => krátke
Do hry pribudla oproti pôvodnej hre jedna nová hrateľná rasa - Cisárska Garda. Síce ste mali možnosť za ňu hrat už v DoW, no tu je omnoho prepracovanejšia. Okrem novej rasy dostali všetky staré rasy jednu novú jednotku. Mimochodom, v tejto hre nevytvárate jedného vojačika za druhým, ale vyrábate rovno celú skupinu, ktorej potom môžete pridať seržanta a potom veliteľov či liečiteľa. Takýto spôsob je zaujímavý a užitočný. Navyše tu potom nejde o to aby ste vyrobili čo najviac vojakov pretože skoro každá jednotka a vozidlo vám uberajú z vašeho limitu - ten si môžete zvyšovať výskumami alebo stavaním ďalších budov, no je tam hranica, ktorú nemôžete prekročiť. Nie je to však žiadna záporná vlastnosť, aspoň tam nie sú žiadne neunosné množstvá jednotiek, kvôli ktorým by hra nešla na slabších počítačoch. Navyše niektoré vaše jednotky majú tak ničivú silu že vám nebude vadiť keď ich máte len zopár.
Kampaň ste mohli prejsť za dve strany: Sily Poriadku (Garda a Eldari) a Sily Chaosu (Orkovia a Chaos). Za každú stranu bolo päť misií, pričom štvrtú ste mohli prejsť za všetky štyri strany a podľa toho za koho ste ju prešli sa odvíjala aj piata, takže vlastne ste mali možnost prejsť 12 misií (to je dosť slabé, pôvodný DoW ich mal 11 a to ste hrali iba za mariňákov). Hra priniesla zaujímavý, dalo by sa povedať aj revolučný plne 3D pohľad kamery kde môžete kameru hocijako otáčať a približovať až na úplné detaily kde grafika tiež ešte vyzerá celkom dobre. Keď uz sme pri tých detailoch tak musím spomenúť krásne urobené súboje. Vojaci a nielen tí medzi sebou skutočne bojujú. Veľmi sa mi páči chvat ked jeden vojak do toho druhého zapichne celý meč a následne sa doňho zaprie nohou aby ho vytiahol alebo kedˇ mariňácky Dreadnought zdvihne vojačika do vzduchu a vyžmýka z neho krv ako šťavu z citróna. Kopance a mlátenie päsťami Pána Prízrakov sú svetové rovnako ako Avatarov boj s mečom. Každá jednotka každej rasy má svoje pohyby (je ich asi 200) takže neuvidíte Orka a Eldara bojovať rovnakým spôsobom.Všade su hromady tiel a krvi (krv sa dá vypnúť ale potom je to slabé) čím sa atmosféra vojny ešte zvýrazňuje. Možnosť nemiznúcich tiel však prišla až s verziou 1.4, naneštastie po updatovaní na spomínanú verziu vám už sejvy z verzií 1.0 - 1.3 fungovať nebudú.
Na vizuálne spracovanie hra nevyžaduje ktovieaké HW nároky
Minimum - CPU 1,8 GHz, 256 RAM (512 pre multiplayerové hry 8 hráčov) a 32 MB DirectX(R) 9.0c grafickú kartu.
Optimum - CPU 2,2 GHz, 512 RAM a 64 MB grafickú kartu.
Plusy
+ pekná grafika
+ nízke nároky
+ nová rasa a jednotky
+ zaujímavo urobená kampaň
Mínusy
-v kampani mohlo byť viac misií => krátke
napísal Bulldog 23.7.2006
Páči sa mi!
9.6
WARHAMMER 40,000: DAWN OF WAR WINTER ASSAULT
PC
Vývoj: THQ / Relic Entertainment Štýl: stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|