Emperor: Battle For Dune |
PC
pridal baklažán 26.7.2006 o 10:15 pod používateľské recenzie
9.7
Táto recenzia bude určená najmä všetkým hráčom naladeným na rovnakú frekvenciu ako ja => kvalitné RTS od Westwoodu. Áno písať sa tu bude o prvej 3D RTS od Westwoodu, ktorá v spomienkach hráčov nenachádza toľko priestoru koľko by si zasluhovala.
Emperor battle for Dune čerpá námet zo svojich predchodcov Dune 1, 2, 2000.
Pri deji si síce nepoplačete, ako keď sa Esmeralda zbavila slepoty, no ľuďom z Westwoodu sa ani tu nedá uprieť snaha zasadiť do hry kvalitný príbeh.
Odohráva sa nehostinnej planéte Arakis, ktorej povrch tvoria iba púšte, púšte a zase ďalšie púšte. Po tom ako bol spáchaný atentát na Emperora Carina je Rada nútená zvolať Koncil, ktorý má určiť rasu (národ) schopný prevziať moc.
V pieskovisku si budú robiť spoločnosť Harkoneni, Atreidesovia a Ordosovia s ktorými vás oboznámim neskôr. Rada zadá jednoduchú úlohu: Kto ovládne Arakis, prevezme moc. Prečo práve Arakis? Jedine na jeho povrchu sa nachádza vzácny obchodný artikel SPICE. Spice má rôzne blahodarné účinky( lieči, predlžuje život,...)
Mottom hry je: ,,Kto kontroluje Arakis, kontroluje spice. Kto kontroluje spice, kontroluje existenciu života.,,
Teraz sa vrátime späť k avizovaným charakteristikám jednotlivých rás.
Harkonen- ich prednosťou sú hlavne bojové schopnosti. Charakterizuje ich najmä hrubá sila. Vodca zomiera po otrávení jedným zo svojich synov a v kampani sa budete musieť rozhodnúť s ktorým zo synov ovládnete vesmír a ktorého sa naopak zbavíte.
Atreides- noble Atreides, tak ich charakterizuje video. V hre som ich vznešenosť nepocítil, zabíjať musíte za všetky strany rovnako. No videá atmosféru skvelo dotvoria a dozviete sa, že oni jediný sa snažia dodržiavať isté ,,pravidlá,, vojny, ktoré stanovila Rada.(vylúčenie atómových zbraní z arzenálu apod.)
Ordos- kým predošlé strany mali fyzickú podobu ľudí, Ordosov hra vykresľuje ako záhadných až spirituálne založených mimozemšťanov. Sú schopný zobrať na seba podobu ľudí a vo svojej mimozemskej podobe komunikujú telepatiou.
Jednotky sú z časti originálne, no nájdu sa aj také, ktoré sa inšpirovali pôvodnou sériou. Napriek tomu má každá rasa úplne jedinečné jednotky, ktoré nemajú kópiu u konkurenčných. Stretnete sa so vzdušnými: rôzne transporty, stíhačky, sabotážne lietadlá... a s pozemnými jednotkami: množstvo pechoty (sniperi, mínometníci, prieskumníci,...) tanky od výmyslu sveta, APC,.....
Každá rasa má vlastnú ultimátnu pozemnú jednotku, ktorá extrémne vyniká svojimi schopnosťami: Harkonen- Devastator známy už z Dune 2000, tank s obrovskou palebnou silou, Atreides- Sonic tank, tiež prebratý z Dune 2000, vysiela zvukové vlny, Ordos- Cobra, húfnica s veľkým dostrelom. A nakoniec každá rasa disponuje akousi konvenčnou zbraňou alá RA2. Chvalabohu tu sa autori umúdrili a tieto zbrane nemajú taký zdrvujúci účinok. Strašne mi to v RA2 prekážalo, keď som to po dvoch atomovkách musel s nadávkami reloadovať.
Rôznorodosť jednotiek dopĺňajú ešte domorodé rasy a rôzne obchodné federácie:
Fremeni- púštny ľudia, Tleilaxu- mutanti ktorý sa po napadnutí nepriateľskej jednotky replikujú, Ixovia- určený hlavne na sabotáž a klonovanie, Sardukari- elitná pechota Harkonenov a nakoniec Guilda Navigátorov.
Samozrejme, že nič nepostavíte iba z dobrej vôle, takže platiť sa bude všemohúcim spice-om. Ťažia ho harvestre a na rýchly presun im slúžia Carryally (vzdušný transport). Spice sa potom zmení na kredity pri odovzdávaní harvesterom v rafinérii. Všetko chvalabohu pracuje mimo vášho ustavičného drobnohľadu, aj keď sa harvestre často z nepochopiteľných dôvodov zhromažďujú pri tej rafinérii, ktorá je najviac vyťažená pričom o dve políčka ďalej sa nachádza ďalšia úplne prázdna.
Cieľom väčšiny misií je vybudovať armádu, ťažiť spice a zničiť nepriateľa, ktorý robí to isté. Je to jednoduché a pritom zábavné. Pri výstavbe vás neobmedzuje žiadny food limit (ktorý pri niektorých hrách dokáže riadne nahnevať), takže môžete stavať jednotiek, koľko sa vám ráči. Ale predsa len sa mi stalo, že po nejakých 20 hodinách hrania jednej mapy ma to už ďalej nepustilo a začali sa prejavovať rôzne bugy (nie každý sa zvykne hrať s jednou misiou tak dlho).
Bohužiaľ jediné relevantné mínus, ktoré by sa dalo hre vytknúť je prostredie. Mohlo by sa to síce zhodiť na príbeh a piesočnú planétu ale je to až na pár misií mimo planéty bieda.
Znevšedniť to majú tornáda a obrý wormovia, ktorých z času na čas priláka zvuk tanku a z ničoho nič ho zožerú. Maličkosti, ale potešia.
Späť k svetlým stránkam hry. Určite sa pamätáte ako ste sa pri RA2 neskutočne tešili z hercami nahraných videí. Ani tu nezostal Emperor pozadu a je vidno, že videám bola venovaná mimoriadna pozornosť, čo sa odrazilo aj na kvalite. Sú naozaj na vysokej úrovni, či už z technickej stránky alebo dotváraním respektíve tvorením príbehu, keďže na to nebol dostatočný priestor priamo v hre.
Hlavným ťahúňom hry však nie je príbeh či videá ale takmer k dokonalosti privedená hrateľnosť. V tejto oblasti je Emperor absolútne bezkonkurenčný a väčšina dnešných hier mu môže iba ticho závidieť. Ak by ma teraz napadol nejaký vhodný superlatív určite ho použijem...
Grafika síce neudáva dnešný trend. Ale myslím že aj na dnešné doby je to istý štandard a nemá sa za čo hanbiť, má už svoje roky. (niektoré jednotky hlavne pechota je vyriešená omnoho lepšie ako v mladšom Generalse)
Zvuky vás počas hrania nevyrušujú ale nie sú ani príliš nevýrazne. Niekedy je to taká psychologická hra ne nervy, občas ostré gitary. Niekedy je zas príliš ,,budovateľská,, tie bicie atď., ako keď idú Američania znova zachrániť existenciu ľudstva.
Nasleduje informácia pre tých ktorý práve nepreferujú ,,záložné kópie,,. Hra sa predáva alebo skôr predávala (ešte som ju v obchode nevidel) na 4CD pričom jedno bolo inštalačné a kampaň každej rasy mala vlastné CD. Nevadí na e-bay zoženiete aj obličku, takže no problem pre tých, čo chcú originál.
To najlepšie na záver HW požiadavky. Pri tejto hre si väčšina z vás môže povedať ,,Áno, hral som to na plných.,, To snáď hovorí za všetko.
Ak nepatríte k zabednencom, pre ktorých nie je grafické spracovanie dostatočne ,,in,, určite sa neoberáte o jednu z najlepších RTS vôbec.
+++ hrateľnosť
+++hrateľnosť
+++videá
+++množstvo jednotiek
+++hodiny zábavy
+++skvelá hra bežiaca aj na slabších PC
+++ešte raz tá hrateľnosť
––– opakovanie prostredí
Emperor battle for Dune čerpá námet zo svojich predchodcov Dune 1, 2, 2000.
Pri deji si síce nepoplačete, ako keď sa Esmeralda zbavila slepoty, no ľuďom z Westwoodu sa ani tu nedá uprieť snaha zasadiť do hry kvalitný príbeh.
Odohráva sa nehostinnej planéte Arakis, ktorej povrch tvoria iba púšte, púšte a zase ďalšie púšte. Po tom ako bol spáchaný atentát na Emperora Carina je Rada nútená zvolať Koncil, ktorý má určiť rasu (národ) schopný prevziať moc.
V pieskovisku si budú robiť spoločnosť Harkoneni, Atreidesovia a Ordosovia s ktorými vás oboznámim neskôr. Rada zadá jednoduchú úlohu: Kto ovládne Arakis, prevezme moc. Prečo práve Arakis? Jedine na jeho povrchu sa nachádza vzácny obchodný artikel SPICE. Spice má rôzne blahodarné účinky( lieči, predlžuje život,...)
Mottom hry je: ,,Kto kontroluje Arakis, kontroluje spice. Kto kontroluje spice, kontroluje existenciu života.,,
Teraz sa vrátime späť k avizovaným charakteristikám jednotlivých rás.
Harkonen- ich prednosťou sú hlavne bojové schopnosti. Charakterizuje ich najmä hrubá sila. Vodca zomiera po otrávení jedným zo svojich synov a v kampani sa budete musieť rozhodnúť s ktorým zo synov ovládnete vesmír a ktorého sa naopak zbavíte.
Atreides- noble Atreides, tak ich charakterizuje video. V hre som ich vznešenosť nepocítil, zabíjať musíte za všetky strany rovnako. No videá atmosféru skvelo dotvoria a dozviete sa, že oni jediný sa snažia dodržiavať isté ,,pravidlá,, vojny, ktoré stanovila Rada.(vylúčenie atómových zbraní z arzenálu apod.)
Ordos- kým predošlé strany mali fyzickú podobu ľudí, Ordosov hra vykresľuje ako záhadných až spirituálne založených mimozemšťanov. Sú schopný zobrať na seba podobu ľudí a vo svojej mimozemskej podobe komunikujú telepatiou.
Jednotky sú z časti originálne, no nájdu sa aj také, ktoré sa inšpirovali pôvodnou sériou. Napriek tomu má každá rasa úplne jedinečné jednotky, ktoré nemajú kópiu u konkurenčných. Stretnete sa so vzdušnými: rôzne transporty, stíhačky, sabotážne lietadlá... a s pozemnými jednotkami: množstvo pechoty (sniperi, mínometníci, prieskumníci,...) tanky od výmyslu sveta, APC,.....
Každá rasa má vlastnú ultimátnu pozemnú jednotku, ktorá extrémne vyniká svojimi schopnosťami: Harkonen- Devastator známy už z Dune 2000, tank s obrovskou palebnou silou, Atreides- Sonic tank, tiež prebratý z Dune 2000, vysiela zvukové vlny, Ordos- Cobra, húfnica s veľkým dostrelom. A nakoniec každá rasa disponuje akousi konvenčnou zbraňou alá RA2. Chvalabohu tu sa autori umúdrili a tieto zbrane nemajú taký zdrvujúci účinok. Strašne mi to v RA2 prekážalo, keď som to po dvoch atomovkách musel s nadávkami reloadovať.
Rôznorodosť jednotiek dopĺňajú ešte domorodé rasy a rôzne obchodné federácie:
Fremeni- púštny ľudia, Tleilaxu- mutanti ktorý sa po napadnutí nepriateľskej jednotky replikujú, Ixovia- určený hlavne na sabotáž a klonovanie, Sardukari- elitná pechota Harkonenov a nakoniec Guilda Navigátorov.
Samozrejme, že nič nepostavíte iba z dobrej vôle, takže platiť sa bude všemohúcim spice-om. Ťažia ho harvestre a na rýchly presun im slúžia Carryally (vzdušný transport). Spice sa potom zmení na kredity pri odovzdávaní harvesterom v rafinérii. Všetko chvalabohu pracuje mimo vášho ustavičného drobnohľadu, aj keď sa harvestre často z nepochopiteľných dôvodov zhromažďujú pri tej rafinérii, ktorá je najviac vyťažená pričom o dve políčka ďalej sa nachádza ďalšia úplne prázdna.
Cieľom väčšiny misií je vybudovať armádu, ťažiť spice a zničiť nepriateľa, ktorý robí to isté. Je to jednoduché a pritom zábavné. Pri výstavbe vás neobmedzuje žiadny food limit (ktorý pri niektorých hrách dokáže riadne nahnevať), takže môžete stavať jednotiek, koľko sa vám ráči. Ale predsa len sa mi stalo, že po nejakých 20 hodinách hrania jednej mapy ma to už ďalej nepustilo a začali sa prejavovať rôzne bugy (nie každý sa zvykne hrať s jednou misiou tak dlho).
Bohužiaľ jediné relevantné mínus, ktoré by sa dalo hre vytknúť je prostredie. Mohlo by sa to síce zhodiť na príbeh a piesočnú planétu ale je to až na pár misií mimo planéty bieda.
Znevšedniť to majú tornáda a obrý wormovia, ktorých z času na čas priláka zvuk tanku a z ničoho nič ho zožerú. Maličkosti, ale potešia.
Späť k svetlým stránkam hry. Určite sa pamätáte ako ste sa pri RA2 neskutočne tešili z hercami nahraných videí. Ani tu nezostal Emperor pozadu a je vidno, že videám bola venovaná mimoriadna pozornosť, čo sa odrazilo aj na kvalite. Sú naozaj na vysokej úrovni, či už z technickej stránky alebo dotváraním respektíve tvorením príbehu, keďže na to nebol dostatočný priestor priamo v hre.
Hlavným ťahúňom hry však nie je príbeh či videá ale takmer k dokonalosti privedená hrateľnosť. V tejto oblasti je Emperor absolútne bezkonkurenčný a väčšina dnešných hier mu môže iba ticho závidieť. Ak by ma teraz napadol nejaký vhodný superlatív určite ho použijem...
Grafika síce neudáva dnešný trend. Ale myslím že aj na dnešné doby je to istý štandard a nemá sa za čo hanbiť, má už svoje roky. (niektoré jednotky hlavne pechota je vyriešená omnoho lepšie ako v mladšom Generalse)
Zvuky vás počas hrania nevyrušujú ale nie sú ani príliš nevýrazne. Niekedy je to taká psychologická hra ne nervy, občas ostré gitary. Niekedy je zas príliš ,,budovateľská,, tie bicie atď., ako keď idú Američania znova zachrániť existenciu ľudstva.
Nasleduje informácia pre tých ktorý práve nepreferujú ,,záložné kópie,,. Hra sa predáva alebo skôr predávala (ešte som ju v obchode nevidel) na 4CD pričom jedno bolo inštalačné a kampaň každej rasy mala vlastné CD. Nevadí na e-bay zoženiete aj obličku, takže no problem pre tých, čo chcú originál.
To najlepšie na záver HW požiadavky. Pri tejto hre si väčšina z vás môže povedať ,,Áno, hral som to na plných.,, To snáď hovorí za všetko.
Ak nepatríte k zabednencom, pre ktorých nie je grafické spracovanie dostatočne ,,in,, určite sa neoberáte o jednu z najlepších RTS vôbec.
+++ hrateľnosť
+++hrateľnosť
+++videá
+++množstvo jednotiek
+++hodiny zábavy
+++skvelá hra bežiaca aj na slabších PC
+++ešte raz tá hrateľnosť
––– opakovanie prostredí
napísal baklažán 26.7.2006
Páči sa mi!
9.7
EMPEROR: BATTLE FOR DUNE