Neverwinter Nights 2 |
PC
pridal DEMONRaziel 22.10.2006 o 1:12 pod používateľské preview
10
Pred 4 rokmi priniesla spolupráca Atari-Bioware na monitory počítačov hru Neverwinter Nights, RPG podľa pravidiel DnD 3.0. Samozrejme tam boli isté väčšie, aj menšie úpravy, ale gro hry vychádzalo z už spomínaného vydania pravidiel. Pre úplnosť ešte dodám, že v roku 2003 nasledovali pôvodnú hru 2 datadisky, a to Shadows of Undertide a Hordes of the Underdark, ktoré okrem nového príbehu priniesli aj nové hrateľné postavy („prestige classes“) a zvýšili maximálny, hráčom dosiahnuteľný level. Po komerčnom úspechu hry bolo len otázkou času, kedy sa ohlási pokračovanie. A tak sa samozrejme aj stalo a Atari nám čoskoro opäť prinesie ďalšie, hádam kvalitné RPG, z dielne Obsidian, ktorá sa preslávila najmä hrou Knights of the Old Republic II (KotOR).
Ale prejdime už k tomu podstatnému, teda k novému dielu Neverwinter Nights. Základnou a kľúčovou zmenou hry je prechod na DnD 3.5, teda zatiaľ najnovšie pravidlá tejto hry. Keďže nepredpokladám, že väčšine čitateľov sú rozdiely medzi pravidlami, ako aj konkrétne prvky hry známe, zhrniem to v krátkosti tým, že pravidlá 3.5 čiastočne vyrovnávajú rozdiely v sile medzi jednotlivými postavami (najmä čo sa týka možností spolu bojovať), teda hlavne tými, čo nie sú primárne zameraní na kúzlenie (kúzelníci sú, boli a zrejme ešte dlho aj budú na vyšších levloch výrazne silnejší). Nuž, nebudem vás viac zaťažovať omáčkou o pravidlách a pustím sa radšej do opisovania ďalších prvkov tejto očakávanej hry a zmien oproti jej predchodcom (nie iba Neverwinter Nights (NWN) 1, ale aj Baldur´s Gate (BG), Icewind Dale (ID) a Planescape: Torment).
Teda okrem už spomínaného implementovania najnovších pravidiel (ktoré postupujú od BG1 a pravidiel ADnD cez BG2, kde boli prvé zmeny až po 3.0 v ID2 a NWN1) sú zmeny v počte hrateľných postáv, kde sú k dispozícii všetky základné postavy (barbar, bard, druid, cleric, mních, fighter, paladin, ranger, rogue, sorcerer, wizard – úmyselne som niektoré povolania nepreložil, lebo preklady ako „hraničiar“ mi veľmi nesedia) a tiež nová postava warlock, ktorý je veľmi špecifickým typom kúzelníka. Po dosiahnutí ďalšieho levlu je možné pridať svojej postave nové povolanie, či už základné, alebo takzvaný „prestige class“, na získanie ktorého je potrebné splniť určité podmienky (autori rozšírili počet týchto povolaní oproti minulým dielom, pričom ponechali väčšinu tých, ktoré sme mali možnosť vidieť v datadiskoch k NWN1). Než sa pred hráčmi začne odvíjať dobrodružstvo, musia si okrem povolania zvoliť aj rasu a tento krát aj podrasu, ku ktorej patria (výber podrasy má za následok určité zmeny vo vlastnostiach, tak ako tomu bolo aj v ID2, teda už nepôjde iba o kozmetické úpravy a zmenu názvu rasy, čo je zrejme niektorým známe z NWN1). Celkovo môžete postave pridať až 5 povolaní (v NWN1 a datadiskoch bolo maximum 3 povolania) a z toho môžu byť 2 základné, 2 prestige a pri poslednom máte na výber, či to bude ďalšie zo základných 12, alebo si zvolíte tretí prestige class. Podľa môjho názoru je na 20 levlov (toľko sa dá totiž maximálne dosiahnuť, čo je aj počet neepických levlov v DnD) 5 možných povolaní viac ako dosť. Ako v každom správnom fantasy svete, aj tu máme na výber okrem ľudí aj trpaslíkov a elfov, ale taktiež aj gnomov, halflingov, poloorkov (jeden rodič bol ork, druhý človek), poloelfov a tvorov, ktorý majú okrem ľudskej krvi aj krv démonickú, či anjelskú (nazývajú sa tiefling a aasimar). Po výbere postavy, jej pohlavia, presvedčenia, mena, rasy, prvého povolania, kozmetických úpravách vzhľadu, prípadne ďalších úpravách, ktoré si bude vyžadovať daná rasa, či povolanie a výbere prvej špeciálnej vlastnosti (feat), či niekoľkých takýchto vlastností (záleží na rase a povolaní, každý má na začiatku minimálne 1) a schopností (skills) je čas zasiahnuť do hry. To, ako sa ku vám budú správať obyvatelia vo vašej rodnej vieske, mestečku West Harbor, sa bude odvíjať od vašich skutkov (ktoré budú posúvať vaše presvedčenie na oboch osiach DnD pravidiel – dobro, zlo či niečo medzi a poriadok, chaos, či niečo medzi tým; celkovo tak opäť môžete voliť z deviatich presvedčení a aj sa môže vaše presvedčenie počas hry zmeniť), ale úplne na začiatku aj od vašej minulosti, ktorú si tiež budete môcť zvoliť pri tvorbe postavy. Potom je už priebeh hrou iba na vás, vy si zvolíte, koho z NPC postáv si pridáte do vašej skupiny (autori sľubujú možnosť plne ovládať ostatných členov vašej partie, zrušili však možnosť ovládať zvieracích spoločníkov, ktorých dostávajú druid a ranger, ako aj magické tvory, ktoré pre zmenu pomáhajú kúzelníkom).
Keď už som načrtol NPC postavy, ktoré môžete vziať so sebou na cestu plnú dobrodružstiev, bojov a mágie, poďme sa im venovať trochu viac. Každá postava má svoju osobnosť a reaguje rôzne na vaše skutky. Tak isto ako ostatné NPC postavy v hre, aj vaši spoločníci k vám môžu prejavovať rozličné city (obdiv, strach, odpor) a ich vzťah k vám môžete dokonca meniť, podobne ako to bolo v hre KotOR. Kto tú hru hral, určite vie, o čom hovorím. Osidian zatiaľ prezradil 3 postavy (to je aj maximálny počet, koľko môžete mať naraz vo svojej skupine), ktoré sa môžu k hlavnej postave pridať a sú nimi bard, wizard a jeden zaujímavý golem. Sľubujú však podstatne viac ďalších, ktoré si ale nechávajú v zálohe až do vydania hry.
Pred koncom tohto preview ešte spomeniem, že o grafiku sa v hre postará nový engine, nazvaný Electron. Tento engine je plne 3D, je založený na DirectX 9 a z obrázkov a videí, ktoré som mal z tejto hry možnosť vidieť, som bol nadmieru príjemne prekvapený posunom grafiky vpred. Samozrejme sa od toho vyvíjajú aj grafické nároky a nároky na ostatné hardvérové komponenty PC a bez grafickej karty, ktorá podporuje shadery 2.0 hru podľa všetkého ani nemá zmysel inštalovať, lebo aj tak nepôjde spustiť.
Samozrejme sila NWN nie je iba v príbehu hry pre jedného hráča, veľké možnosti ponúka aj multiplyer a autori aj tento krát pribalili toolset na výrobu vlastných predmetov, nepriateľov a možnosť vyrobiť si vlastný príbeh hry, ktorý potom môžu hrať ostatný hráči.
Už ani nie 2 týždne nás všetkých delia od príchodu NWN2 a ja s napätím čakám...verím, že je na čo čakať, a že ma Obsidian nesklame teraz, tak ako ma nesklamali zatiaľ nikdy (ani keď ešte pod značkou Black Isle vydali legendy Fallout a BG).
Ale prejdime už k tomu podstatnému, teda k novému dielu Neverwinter Nights. Základnou a kľúčovou zmenou hry je prechod na DnD 3.5, teda zatiaľ najnovšie pravidlá tejto hry. Keďže nepredpokladám, že väčšine čitateľov sú rozdiely medzi pravidlami, ako aj konkrétne prvky hry známe, zhrniem to v krátkosti tým, že pravidlá 3.5 čiastočne vyrovnávajú rozdiely v sile medzi jednotlivými postavami (najmä čo sa týka možností spolu bojovať), teda hlavne tými, čo nie sú primárne zameraní na kúzlenie (kúzelníci sú, boli a zrejme ešte dlho aj budú na vyšších levloch výrazne silnejší). Nuž, nebudem vás viac zaťažovať omáčkou o pravidlách a pustím sa radšej do opisovania ďalších prvkov tejto očakávanej hry a zmien oproti jej predchodcom (nie iba Neverwinter Nights (NWN) 1, ale aj Baldur´s Gate (BG), Icewind Dale (ID) a Planescape: Torment).
Teda okrem už spomínaného implementovania najnovších pravidiel (ktoré postupujú od BG1 a pravidiel ADnD cez BG2, kde boli prvé zmeny až po 3.0 v ID2 a NWN1) sú zmeny v počte hrateľných postáv, kde sú k dispozícii všetky základné postavy (barbar, bard, druid, cleric, mních, fighter, paladin, ranger, rogue, sorcerer, wizard – úmyselne som niektoré povolania nepreložil, lebo preklady ako „hraničiar“ mi veľmi nesedia) a tiež nová postava warlock, ktorý je veľmi špecifickým typom kúzelníka. Po dosiahnutí ďalšieho levlu je možné pridať svojej postave nové povolanie, či už základné, alebo takzvaný „prestige class“, na získanie ktorého je potrebné splniť určité podmienky (autori rozšírili počet týchto povolaní oproti minulým dielom, pričom ponechali väčšinu tých, ktoré sme mali možnosť vidieť v datadiskoch k NWN1). Než sa pred hráčmi začne odvíjať dobrodružstvo, musia si okrem povolania zvoliť aj rasu a tento krát aj podrasu, ku ktorej patria (výber podrasy má za následok určité zmeny vo vlastnostiach, tak ako tomu bolo aj v ID2, teda už nepôjde iba o kozmetické úpravy a zmenu názvu rasy, čo je zrejme niektorým známe z NWN1). Celkovo môžete postave pridať až 5 povolaní (v NWN1 a datadiskoch bolo maximum 3 povolania) a z toho môžu byť 2 základné, 2 prestige a pri poslednom máte na výber, či to bude ďalšie zo základných 12, alebo si zvolíte tretí prestige class. Podľa môjho názoru je na 20 levlov (toľko sa dá totiž maximálne dosiahnuť, čo je aj počet neepických levlov v DnD) 5 možných povolaní viac ako dosť. Ako v každom správnom fantasy svete, aj tu máme na výber okrem ľudí aj trpaslíkov a elfov, ale taktiež aj gnomov, halflingov, poloorkov (jeden rodič bol ork, druhý človek), poloelfov a tvorov, ktorý majú okrem ľudskej krvi aj krv démonickú, či anjelskú (nazývajú sa tiefling a aasimar). Po výbere postavy, jej pohlavia, presvedčenia, mena, rasy, prvého povolania, kozmetických úpravách vzhľadu, prípadne ďalších úpravách, ktoré si bude vyžadovať daná rasa, či povolanie a výbere prvej špeciálnej vlastnosti (feat), či niekoľkých takýchto vlastností (záleží na rase a povolaní, každý má na začiatku minimálne 1) a schopností (skills) je čas zasiahnuť do hry. To, ako sa ku vám budú správať obyvatelia vo vašej rodnej vieske, mestečku West Harbor, sa bude odvíjať od vašich skutkov (ktoré budú posúvať vaše presvedčenie na oboch osiach DnD pravidiel – dobro, zlo či niečo medzi a poriadok, chaos, či niečo medzi tým; celkovo tak opäť môžete voliť z deviatich presvedčení a aj sa môže vaše presvedčenie počas hry zmeniť), ale úplne na začiatku aj od vašej minulosti, ktorú si tiež budete môcť zvoliť pri tvorbe postavy. Potom je už priebeh hrou iba na vás, vy si zvolíte, koho z NPC postáv si pridáte do vašej skupiny (autori sľubujú možnosť plne ovládať ostatných členov vašej partie, zrušili však možnosť ovládať zvieracích spoločníkov, ktorých dostávajú druid a ranger, ako aj magické tvory, ktoré pre zmenu pomáhajú kúzelníkom).
Keď už som načrtol NPC postavy, ktoré môžete vziať so sebou na cestu plnú dobrodružstiev, bojov a mágie, poďme sa im venovať trochu viac. Každá postava má svoju osobnosť a reaguje rôzne na vaše skutky. Tak isto ako ostatné NPC postavy v hre, aj vaši spoločníci k vám môžu prejavovať rozličné city (obdiv, strach, odpor) a ich vzťah k vám môžete dokonca meniť, podobne ako to bolo v hre KotOR. Kto tú hru hral, určite vie, o čom hovorím. Osidian zatiaľ prezradil 3 postavy (to je aj maximálny počet, koľko môžete mať naraz vo svojej skupine), ktoré sa môžu k hlavnej postave pridať a sú nimi bard, wizard a jeden zaujímavý golem. Sľubujú však podstatne viac ďalších, ktoré si ale nechávajú v zálohe až do vydania hry.
Pred koncom tohto preview ešte spomeniem, že o grafiku sa v hre postará nový engine, nazvaný Electron. Tento engine je plne 3D, je založený na DirectX 9 a z obrázkov a videí, ktoré som mal z tejto hry možnosť vidieť, som bol nadmieru príjemne prekvapený posunom grafiky vpred. Samozrejme sa od toho vyvíjajú aj grafické nároky a nároky na ostatné hardvérové komponenty PC a bez grafickej karty, ktorá podporuje shadery 2.0 hru podľa všetkého ani nemá zmysel inštalovať, lebo aj tak nepôjde spustiť.
Samozrejme sila NWN nie je iba v príbehu hry pre jedného hráča, veľké možnosti ponúka aj multiplyer a autori aj tento krát pribalili toolset na výrobu vlastných predmetov, nepriateľov a možnosť vyrobiť si vlastný príbeh hry, ktorý potom môžu hrať ostatný hráči.
Už ani nie 2 týždne nás všetkých delia od príchodu NWN2 a ja s napätím čakám...verím, že je na čo čakať, a že ma Obsidian nesklame teraz, tak ako ma nesklamali zatiaľ nikdy (ani keď ešte pod značkou Black Isle vydali legendy Fallout a BG).
napísal DEMONRaziel 22.10.2006
Páči sa mi!
10
NEVERWINTER NIGHTS 2
PC
Vývoj: Atari / Obsidian Entertainment Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|