Locomotion

Už dlhšie som sa začínal pripravovať na moment, že prispejem na sector svojou prvou recenziou. Nemyslím si, že som nejaký extra talent, ale niečo zo seba už hádam vypotím, preto dúfam, že budete k svojmu hodnoteniu a názoru na môj písomný prejav zhovievaví a neodpálkujete ma po prečítaní prvého odstavcu.

PC
pridal PatrikXY 30.10.2006 o 21:41 pod používateľské recenzie

7.5


Každý hráč, ktorý má už zo pár rôčkov si určite pamätá na úspešnú managmentovku Transport Tycoon a Transport Tycoon Deluxe. Bola to jedna z mála hier, ktorá dokázala človeka zaujať aj na viac ako pár dní. Po dlhom čakaní sa mi dostalo do rúk pokračovanie tejto skvelej hry pod názvom Chris Sawyer’s Locomotion. Ako už z názvu vyplýva, pod túto hru sa podpísal Chris Sawyer preslávený hrou Roller Coaster Tycoon. Pokiaľ viem tak na Locomotion pracovala len niečo okolo päťčlenná skupina ľudí.
Hra je založená na rovnakom princípe ako v Transport Tycoone, t.j. nahromadiť čo najväčšie bohatstvo a popretkávať spojmi všetko čo sa dá. V hre máte štyri možnosti prepravy tovaru, cestný, ktorý je skoro zbytočný, vodný, ktorý som nikdy nepoužil, letecký, ktorý je asi najvýnosnejší a hlavne železničný, s ktorým sa vývojári pekne vyhrali. Herná doba sa rozprestiera v rozmedzí rovných sto rokov, pričom začínate v roku 1900 a končíte v roku 2000. V editore hry sa dá vybrať až rok 2100, ale výskum končí už v roku 2000, čo je podľa mňa veľká chyba, lebo magnetické supermoderné a rýchle vlaky by boli vítaným spestrením celej hry. Menu hry je nevýrazné, obsahuje na výber tradičný Mód jedného hráča, Uložené hry, Editor scenárov a Tutorial. Multiplayer som nevyskúšal preto ho nebudem hodnotiť. V Singleplayerovom menu je na výber päť obtiažností, od Beginnera ( začiatočníka) až po Experta. V každej obtiažnosti máte na výber z cca 10 misií, v ktorých máte vždy danú úlohu, napr. transportovať 150 000 ľudí za 10 rokov alebo vyťažiť 200 000 ton ropy, byť prvý vo výkonnosti podniku, mať určitý finančný zisk alebo sa snažiť prebojovať do prvej trojky najlepších podnikov. Systém stavania ciest alebo železníc je navlas podobný systému stavania horských dráh v RCT. Dosť ma otravovalo, že som si nemohol jednoducho jedným ťahom postaviť riadny kus cesty, ale musel som sa preklikávať po jednom políčku cez pol mapy. Príjemná novinka v Locomotion sú električky, ktoré som ocenil hneď na začiatku, lebo boli oproti autobusom oveľa menej ,, pokazeniaschopné “. Vo vysokých pohoriach sa dajú stavať aj železnice, ktoré pripomínajú niečo medzi zubačkou a obyčajnou železnicou. Sú omnoho pomalšie a berem to ako nepatrnú inováciu, ktorá nemá uplatnenie. Hra sa začína vždy s nulou na konte , preto si treba požičať od banky a začať od základu. Veľmi mi chýba možnosť skupovať konkurenčné podniky ako tomu bolo v TTD. Čas v hre sa dá dvoj alebo dokonca trojnásobne zrýchliť. Mestá menia svoju podobu v priebehu rokov ( modernejšie budovy atď.).
Hrateľnosť je vynikajúca. Dokázal som pri budovaní vláčikov neraz presedieť aj pol dňa. Jedna z vecí, ktoré mi vadili bolo, že som si pokupoval okolo 100 busov a zrazu mi zablikala správa, že je na trhu nový autobus o 50% lepší. ( kapacita, rýchlosť ...) a nemohol som nájisť nikde tlačítko, ktoré by mi všetky autobusy predalo a vymenilo za nové s priplatením určitej finančnej čiastky. Veľmi drahé sú aj tunely, ktoré som využíval veľmi málo kôli ich cene. Ako si všetci pamätáte v TTD sa tunely dali stavať len dorovna, resp. priamočiaro, čo už v Locomotion nieje skutočnosťou, pretože si najskôr musíte vyrovnať povrch zeme a potom sa už môžete točiť v spleti tunelov až kým vám nedôjdu peniaze.
Grafika v hre je musím povedať naozaj zastaralá,čomu zodpovedajú aj hardwareové požiadavky. Je to taký mix z TTD a RCT. Je to veľká škoda, že nemôžem inak, ako konštatovať, že graficky takému Transport Giant alebo nedávno vydanému Railroads nesiaha ani po päty. Ujo Chris by si mal dať poradiť od konkurencie a nemusel by sa do všetkého púšťať sám alebo s partiou piatich kamošov, ale mal by sa zamyslieť či by sa mu nezišla výpomoc ako pri RCT 3. Hru som pustil na mojom stroji 2.6 Ghz, 512 Ram bez problémov, pričom musím podotknúť, že som celý čas hral bez grafickej karty, pretože mám problémy s ovládačom. Hru však spustíte vkľude aj na archaickom železe o frekvencii 500mghz s aspoň 128 mb pamäťou ram.
Zvukové efekty sa nijako nevymykajú z priemeru. Často počuť zvuky, ktoré mi ihneď pripomenú RCT, ako napríklad cinkanie kasy pri zarobení a sú z RCT pravdepodobne prebraté. Hudba v hre sa mení v závislosti od roku, v ktorom sa nachádzate. V roku 1920 počuť v pozadí príjemnú hudbu piana, ale neskôr už hrá napr. jazz. Po dosť krátkom čase sa začali pesničky opakovať a liezli mi na nervy, preto považujem za veľké mínus absenciu pridávania vlastnej hudby.
Umelá inteligencia nieje veľmi vydarená. V prvom rade je možnosť postaviť jedno nástupište, pre dva vlaky. Postavil som všetko ako malo byť, nezabudol som ani na semafory, aby sa vlaky nezrazili, lenže ak sa práve jeden vlak nachádza na nástupišti a ten druhý práve dorazil tiež, tak nečaká na uvoľnenie nástupišťa, ale to otočí a vráti sa naspäť na prvé nástupište, z čoho som zistil, že jeden vlak je tam vlastne na parádu a kôli takým kiksom sa môžem dostať aj do mínusu a zbankrotovať. V druhom rade som postavil veľké letisko, ktoré bolo veľmi vyťažené, preto som postavil štyri lietadlá, nastavil som trasu a nechal zarábať lowe. Po čase som prišiel skontrolovať ako sa vodí a zistil som, že na pristávacej ploche sa zaseklo jedno lietadlo a okolo letiska poletovali ďalšie tri, lebo nemohli pristáť. Musel som predať lietadlá a tým mi vznikli miliónové škody. Konkurenčné podniky stavajú nezmyselne dlhé a predražené trasy, napr. miesto toho aby stavali cestu po zemi, stavajú most, ktorý musel vyjisť oveľa drahšie alebo dlhý tunel, na ktorý by som v podstate nemal nikdy peniaze.
Môj záverečný verdikt je, že táto hra je pre človeka, ktorého TTD bavil must have hra ale pre obyčajného človeka len malé spestrenie dlhej chvíle.

+ nízke hardwerové nároky
+ vláčiky
+ relatívne dlhá hracia doba
+ TTD je opäť speť

- zle vyriešený multiplayer ( iba pre dvoch hráčov)
- zastaralá grafika
- absencia pridávania vlastnej hudby
- málo inovácií

napísal PatrikXY 30.10.2006



Páči sa mi!

7.5
LOCOMOTION


Vývoj: Atari / Atari
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29538)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk