Age of Empires |
PC
pridal PatrikXY 7.12.2006 o 14:31 pod používateľské recenzie
8.2
Už dlhšie som sa pripravoval na to, keď sa konečne pozriem bližšie na zúbok prvému dielu legendárnej stratégie Age of Empires. Mal som malú obavu a aj predsudky či sa splní to čo som od nej očakával. Keďže táto hra bude čoskoro oslavovať svoje desaťročné jubileum, mal som starosti či sa mi ju podarí spustiť na OS Windows XP. Po klasickej inštalácii som sa usadil na sedačku a dvojklikom som to spustil. Moje obavy sa nepotvrdili a hra fungovala veľmi spoľahlivo po celú dobu hrania.
Na začiatku ma privítalo úvodné intro, ktoré bolo veľmi nekvalitné, ale napriek tomu zaujímavé. Menu hry bolo klasické: Vojenské ťaženie teda kampaň, náhodná mapa, uložené pozície, možnosti nastavenia a pravdaže multiplayer a editor. Hra je zasadená do doby, keď sa civilizácia ešte len začínala formovať a ľudia sa začali zoskupovať a vytvárať sídla. Počiatočná doba je Doba Kamenná, neskôr prejdete do Doby Nástrojov cez Dobu Bronzovú až sa dostanete na vrchol technologického stromu do Doby Železnej. V dobe železnej sa dá za 1000 zlata, kameňa a (dreva alebo jedla, už neviem ktoré to bolo ) postaviť div sveta, ktorý je za každý národ iný, napr. Rimania majú koloseum ale Egypťania zase pyramídu. Ak sa nepodarí nepriateľovi po uplynutí určitého času zničiť tvoj div sveta, tak automaticky vyhráš. Základom úspechu celej hry je dostatok robotníkov, ktorý by ťažili suroviny. Ťažba v hre je zameraná na štyri dôležité suroviny: kameň, zlato, drevo a jedlo. Dosť ma zamrzel populačný limit, ktorého hranica je iba 50 obyvateľov.
Vojenské ťaženie je priehľadne rozdelené na štyri kampane, pričom každá kampaň má svoj príbeh a nejakú tu omáčku okolo toho. Prvá kampaň je vlastne náučný tutorial, v ktorom sa naučíte čo to o ovládaní hry. Na konci, niekedy aj na začiatku je nejaké to videjko, ktoré vítane spestrí už aj tak dobrý zážitok z hrania. Predpokladám, že takmer každý človek, ktorý hral nástupcu Age of Empires si ovládanie rýchlo osvojí, vďaka veľmi nepatrným zmenám. Kampane sa ďalej delia na misie, ktorých je veľmi úctihodný počet. Pri hre strávite nespočetne mnoho hodín vďaka veľmi dobre navrhnutým misiám. Hracia doba sa pri zvolení obtiažnosti pekne predĺži, preto odporúčam kampaň zahrať na ,, hard “, lebo až vtedy je to to pravé orechové . Po prejdení všetkých kampaní je tu ešte náhodná mapa a hlavne editor. V editore máte nespočetne mnoho možností. Môžete si vytvoriť vlastnú mapu, vygenerovať si náhodnú, alebo upraviť vybranú misiu či vytvoriť úplne novú misiu. V hre je viac ako sto druhov jednotiek a budov, niečo cez desať národov ( asi 12, ale nie som si istý) od Babylončanov, Egypťanov, Peržanov a Rimanov, až po menej známych Sumeríčanov, Hittitov a Asýrčanov.
Keď sa pozerám na grafickú stránku očami hráča z pred desiatich rokov, tak musím povedať, že je to nevídane pekná, detailne spracovaná a proste skvelá hra, ktorá nemala v tom čase na trhu konkurenciu. Avšak dosť bije do očí neúmerná veľkosť jednotiek a budov, predsa taký vojak so sekerou by nemal byť veľký ako hrad, ktorý je postavený obďaleč. V nastavení grafiky sa dá nastaviť akurát rozlíšenie a rýchlosť skrolovania. Maximálne rozlíšenie je 1024x768, v ktorom som hral ja a minimálne 640x480. Mne osobne sa veľmi páčia detailne spracované jednotky. Hardwareové nároky sú úmerné dobe vzniku hry, teda nepoznám počítač, ktorý by to v dnešnej dobe neutiahol ( až na jednu výnimku ).
Zvuková stránka hry je zvládnutá vcelku dobre. Hudba ma veľmi príjemne prekvapila svojou chytľavosťou. Perfektne dotvárala atmosféru a menila sa v závislosti od daného postupu v technológii. Zvuky boli priemerné a nijako ma nezaujali, rinčanie zbraní, dupot konských kopýt, plavba lode po vode, strielanie šípov atď atď. Určite však nekazili dojem z celkového hrania. Proste ani + ani -, také medzi .
Po tejto hre som siahol, kôli veľkej zvedavosti. Chcel som vedieť, ako sa stal Age of Empires najúspešnejšou stratégiou na trhu a teraz to už viem. Bolo to niečo nové s úžasnou grafikou, dovtedy nevídanými videami počas kampaní a skvelou hrateľnosťou. Môžem hrdo povedať, že Age of Empires si zaslúži titul najlepšej strategickej hry svojej doby a veľa ľudí po tejto hre siahne aj desať rokov po jej vydaní. Veď ani najmodernejšia grafika je nič oproti skvelej hrateľnosti, ktorú táto hra ponúka.
Minimálne požiadavky: 90 mghz, 16mb ram, gpu s 1 mb ( postaci aj 0 ), 80mb na harddisku, Windows 95, CD-ROM 4x, 28.8kb modem pre multiplayer
+ skvelá hrateľnosť
+ nízke hardwareové nároky
+ prvý svojho druhu
+ skvelá hudba
- neúmerná veľkosť budov a jednotiek
- už ma nič nenapadá
Na začiatku ma privítalo úvodné intro, ktoré bolo veľmi nekvalitné, ale napriek tomu zaujímavé. Menu hry bolo klasické: Vojenské ťaženie teda kampaň, náhodná mapa, uložené pozície, možnosti nastavenia a pravdaže multiplayer a editor. Hra je zasadená do doby, keď sa civilizácia ešte len začínala formovať a ľudia sa začali zoskupovať a vytvárať sídla. Počiatočná doba je Doba Kamenná, neskôr prejdete do Doby Nástrojov cez Dobu Bronzovú až sa dostanete na vrchol technologického stromu do Doby Železnej. V dobe železnej sa dá za 1000 zlata, kameňa a (dreva alebo jedla, už neviem ktoré to bolo ) postaviť div sveta, ktorý je za každý národ iný, napr. Rimania majú koloseum ale Egypťania zase pyramídu. Ak sa nepodarí nepriateľovi po uplynutí určitého času zničiť tvoj div sveta, tak automaticky vyhráš. Základom úspechu celej hry je dostatok robotníkov, ktorý by ťažili suroviny. Ťažba v hre je zameraná na štyri dôležité suroviny: kameň, zlato, drevo a jedlo. Dosť ma zamrzel populačný limit, ktorého hranica je iba 50 obyvateľov.
Vojenské ťaženie je priehľadne rozdelené na štyri kampane, pričom každá kampaň má svoj príbeh a nejakú tu omáčku okolo toho. Prvá kampaň je vlastne náučný tutorial, v ktorom sa naučíte čo to o ovládaní hry. Na konci, niekedy aj na začiatku je nejaké to videjko, ktoré vítane spestrí už aj tak dobrý zážitok z hrania. Predpokladám, že takmer každý človek, ktorý hral nástupcu Age of Empires si ovládanie rýchlo osvojí, vďaka veľmi nepatrným zmenám. Kampane sa ďalej delia na misie, ktorých je veľmi úctihodný počet. Pri hre strávite nespočetne mnoho hodín vďaka veľmi dobre navrhnutým misiám. Hracia doba sa pri zvolení obtiažnosti pekne predĺži, preto odporúčam kampaň zahrať na ,, hard “, lebo až vtedy je to to pravé orechové . Po prejdení všetkých kampaní je tu ešte náhodná mapa a hlavne editor. V editore máte nespočetne mnoho možností. Môžete si vytvoriť vlastnú mapu, vygenerovať si náhodnú, alebo upraviť vybranú misiu či vytvoriť úplne novú misiu. V hre je viac ako sto druhov jednotiek a budov, niečo cez desať národov ( asi 12, ale nie som si istý) od Babylončanov, Egypťanov, Peržanov a Rimanov, až po menej známych Sumeríčanov, Hittitov a Asýrčanov.
Keď sa pozerám na grafickú stránku očami hráča z pred desiatich rokov, tak musím povedať, že je to nevídane pekná, detailne spracovaná a proste skvelá hra, ktorá nemala v tom čase na trhu konkurenciu. Avšak dosť bije do očí neúmerná veľkosť jednotiek a budov, predsa taký vojak so sekerou by nemal byť veľký ako hrad, ktorý je postavený obďaleč. V nastavení grafiky sa dá nastaviť akurát rozlíšenie a rýchlosť skrolovania. Maximálne rozlíšenie je 1024x768, v ktorom som hral ja a minimálne 640x480. Mne osobne sa veľmi páčia detailne spracované jednotky. Hardwareové nároky sú úmerné dobe vzniku hry, teda nepoznám počítač, ktorý by to v dnešnej dobe neutiahol ( až na jednu výnimku ).
Zvuková stránka hry je zvládnutá vcelku dobre. Hudba ma veľmi príjemne prekvapila svojou chytľavosťou. Perfektne dotvárala atmosféru a menila sa v závislosti od daného postupu v technológii. Zvuky boli priemerné a nijako ma nezaujali, rinčanie zbraní, dupot konských kopýt, plavba lode po vode, strielanie šípov atď atď. Určite však nekazili dojem z celkového hrania. Proste ani + ani -, také medzi .
Po tejto hre som siahol, kôli veľkej zvedavosti. Chcel som vedieť, ako sa stal Age of Empires najúspešnejšou stratégiou na trhu a teraz to už viem. Bolo to niečo nové s úžasnou grafikou, dovtedy nevídanými videami počas kampaní a skvelou hrateľnosťou. Môžem hrdo povedať, že Age of Empires si zaslúži titul najlepšej strategickej hry svojej doby a veľa ľudí po tejto hre siahne aj desať rokov po jej vydaní. Veď ani najmodernejšia grafika je nič oproti skvelej hrateľnosti, ktorú táto hra ponúka.
Minimálne požiadavky: 90 mghz, 16mb ram, gpu s 1 mb ( postaci aj 0 ), 80mb na harddisku, Windows 95, CD-ROM 4x, 28.8kb modem pre multiplayer
+ skvelá hrateľnosť
+ nízke hardwareové nároky
+ prvý svojho druhu
+ skvelá hudba
- neúmerná veľkosť budov a jednotiek
- už ma nič nenapadá
napísal PatrikXY 7.12.2006
Páči sa mi!
8.2
AGE OF EMPIRES
PC
Vývoj: Microsoft / Ensemble Studios Štýl: stratégia / realtime | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|