Combat: Task Force 121 |
PC
pridal ace 16.12.2006 o 18:40 pod používateľské recenzie
2.5
Predpokladám, že skoro nikto z vás nepozná túto hru. A ak vám mám pravdu povedať, tak vám to ani nezávidím a bolo by dobre, keby ste sa túto medzeru nesnažili vyplniť. Prichádza totiž moja prvá negatívna recenzia. A jediný odpad, ktorý bol hoden mojej kritiky nesie celkom zaujímavý názov Combat: task Force 121. Z vonku pôsobí hra zaujímavo, láka potencionálnych kupcov na veľkohubé vyjadrenia a jeden by si ju dokonca aj kúpil. Vo vnútri je však orech prehnitý ako obsah poľnej latríny z druhej svetovej. A navyše to aj poriadne zapácha.
Hra vás prekvapí hneď na začiatku, rozbaľujete, rozbaľujete a....iba jedno CD. „No čo, môže to byť dobré“, pomyslíte si. Dokonca ešte aj v Menu hra pôsobí síce lacno, ale nádejne. Vyberiete Singleplayer, prechádzate cez briefing, kde dostávate inštrukcie do misie, informácie o cieľoch a prečo tam idete (ako ste si iste domysleli, tak za všetko môže opäť a zas nejaká teroristická organizácia, ale na tom nezáleží, keďže príbeh je rovnako plytký, ako keby ste si pod nohy napľuli) a vrháte sa do misie. O, prepáčte moju netaktnosť, zabudol som spomenúť, že by malo ísť a taktickú FPS z prostredia blízkeho východu a podobne. Kebyže si to neprečítate buď na krabici alebo v tomto článku, tak na to zrejme ani neprídete. Nebojte sa, o chvíľu rozviniem. Je až nehorázne s akou drzosťou autori niektoré fakty o hre prezentujú, preto by som túto krátku recenziu viedol v duchu Môj Názor©®™ verzus Tvrdenia Groove Games (nájdené na oficiálnej stránke hry).
„Desať vzrušujúcich SinglePlayer misií vás prevedie cez rozmanité miesta obsahujúce hustú džungľu, zničené mesto, ropnú rafinériu, rafinérsky závod a exotický ostrov. Denné a nočné misie pridávajú na nápaditosti a realite“
- no, ehm, že vzrušujúce. Misie majú náplň dostav sa z miesta A do miesta B, cestou všetkých zastrel, a aby sme ti to sťažili tak zober kľúče, čo visia na stene. Náplň misií je strašne nenápaditá, sú až neuveriteľne nudné a zjednodušiť by sa dali už iba tým, že cesta do cieľa by bola priama. Málo kedy odbočíte z cesty. Za celú hru som nenašiel jedinú zábavnú misiu, navyše sú strašne krátke. Síce prechádzate rôznorodými lokáciami, ale po čase zistíte, že sa jedná o to isté v bledomodrom. Prostredie bez akejkoľvek interaktivity a oživenia sa odlišuje len farbou. „Hustá“ džungľa je celá zelená s pár chalúpkami, paradoxom je, že v tejto hustej džugli rastú stromy menej frekventovane ako je v Austrálii osídlenie. Po hraní tohto sa na čerstvom rúbanisku stratíte. Jediné, čo vás v misiách zaujme bude vyhadzovanie vecí do vzduchu (nie moc často). Pred misiami sa dočkáte aj briefingu, aby ste vedeli prečo vôbec riskujete stratu psychického zdravia. Ten vám prezradí aj niečo z „príbehu“, ktorý je tu horší ako v pôvodnom Arkanoide.
„Scenáristami napísaný príbeh dokonale vtiahne hráčov do akcie.“
- súdruhovia marxistický rebeli ukradli už zas ničivé zbrane a vôbec ich neváhajú použiť (keď beriem do kontrastu s tým, že nepriatelia v hre svoje zbrane viac-menej nepoužívajú, tak to vyznie dosť komicky). Vtom je zavolaná elitná jednotka (každý, kto už niekedy videl Pokémona má lepší bojový výcvik ako vy v hre), ktorá ako jediná dokáže tomu zabrániť. Sorry, ale už ma z toho naťahuje.
„Použite množstvo autentických bojových zbraní ako USP Pištoľ, M4 Assault Rifle s M203 Granátometom, MP5 SD, Mk43 7.62mm Machine Gun, M1 Combat Shotgun, .50 Cal Tactical Sniper Rifle, C4 trhavinu, granáty a bojový nôž.“
- v žiadnej poriadnej akcii by 6 strelných zbraní + granáty, nôž a C4 nestačilo, prípadne by museli byť geniálne vyvážené. Tu to nestačí šesťnásobne, keďže, či už strelíte do nepriateľa zo samopalu, brokovnice, tanku, alebo mu len fľusnete do xichtu, tak to vždy bude mať skoro rovnaký efekt. O autentickosti sa ani hovoriť nadá, autori v živote nevideli ani len pištoľ na guličky, nie ešte útočnú M4. Zbrane znejú (ak vôbec znejú) duto, nemajú spätný ráz, spracované sú vyslovene mizerne a na nepriateľov majú skoro rovnaký efekt.
„Vzrušujúci multiplayer až pre 16 hráčov cez LAN a X-BOX Live obsahujúc módy Deathmatch, King of the Hill, Capture the Flag, VIP Escort a Last Man Standing spolu s teamovými variantami.“
- je vám na nič, že MP podporuje až 16 hráčov, keď pochybujem, že sa tých 16 hráčov vôbec nazbiera. Hra v MP je to isté ako v SP, až na ten rozdiel, že je oveľa zábavnejšia, keďže vaši protivníci by mali mať aspoň trochu inteligencie.
„Kvalitu grafiky zaručuje Unreal Championship engine“
- na mieste Tima Sweeneyho by som Groove Games zažaloval za to, že sa vôbec opovážili siahnuť na technológiu, ktorá má v názve „unreal“. Takto degenerovaný engine som ešte nevidel. Textúry sú s nízkym rozlíšením, veľmi neostré a rozmazané. Nasvietenie a tieňovanie nulové, efekty horšie ako zlé. Pohyby postáv sú zle animované...Celkovo pôsobí grafická stránka veľmi zastaralo, až by som povedal, že otec hlavného grafika sa ešte volal Kameň.
Hra sa tak isto pyšní nálepkami „Creative EAX Advanced HD“ a „Sound Blaster Audigy 2 Series Recommended“. Neviem na čo to tam je. Hre po prejdení jednej misie automaticky vypadne zvuk, nezostáva vtedy nič iné, len vypnúť a pustiť zas. Zvuky zbraní som už spomínal, postavy nie sú o nič lepšie, tak teraz neviem, či je to vypadávanie zvuku klad, alebo zápor.
Fyzika v hre nie je asi tiež žiadna. S ničím nepohnete, nič neprestrelíte (ani dosku s brokovnicou a dokonca ani medzeru medzi doskami v plote). Nepriatelia padajú vo všetkých možných pózach, len nie v tých aspoň trochu reálnych.
Umelá inteligencia v hre asi nie je, vlastne sa tým asi chceli vyhnúť jej prípadnému pokazeniu. Nepriatelia vás často ani nevidia, ani nepočujú a pár krát sa mi stalo, že som misiu prešiel bez akéhokoľvek zásahu. Nedokážu sa zmôcť ani len na streľbu, prípadne bezhlavý útok na vás.
Ak ste sa pri čítaní recenzie na The Mark pýtali prečo som tej hre dal až také „vysoké“ hodnotenie, tak tu je odpoveď – mohlo to dopadnúť aj takto. V každom prípade Mark odporúčam ako lepšiu voľbu, istú alternatívu pre masochistov a ľudí s výrazným narušením osobnosti. Inštalujte len na vlastné riziko. Hra vás nemá zaujať absolútne ničím, jediné, za čo si zaslúži aspoň ako také hodnotenie je fakt, že vás prvé 2-3 kolá bude trocha baviť. Úplného začiatočníka asi trocha dlhšie. Túto hru by mali vydávať odporcovia PC hrania a celkovo virtuálnej zábavy ako prevenciu pred akýmkoľvek stykom s ňou, platí zásada raz a dosť.
Ak vás ani toto všetko neodradilo, tak na to potrebujete okrem obrovského množstva nervov ešte 1GHz procesor, 256 MB RAM, DX9 kompatibilnú grafickú kartu (ale stačí aj TNT2)m 16 bitovú zvukovú kartu DX9 kompatibilnú (odporúčané Audigy 2 vážne nechápem ) a ešte porozmýšľajte, či obetujete tých 800MB z HDD. Končím toto plytvanie slovami tým, čo ma zaujalo a čo nie.
(Pozn. Hra vyšla aj na X-Box, tá verzia je o niečo málo kvalitnejšia, pri nej si hodnotenie zdvihnite o 10%, ale pochybujem, že nájdete niekoho na MP)
+ dá sa to odinštalovať
+ možno pri blbom dni na chvíľu zabaví
+ nepriatelia nekladú odpor pri vyhladzovaní, tak môžete hrať aj opitý a veľmi unavený
- jednoducho všetko, celá hra od inštalácie až po zúrivé klikanie na Uninstall
- až zúfalo nudné
Hra vás prekvapí hneď na začiatku, rozbaľujete, rozbaľujete a....iba jedno CD. „No čo, môže to byť dobré“, pomyslíte si. Dokonca ešte aj v Menu hra pôsobí síce lacno, ale nádejne. Vyberiete Singleplayer, prechádzate cez briefing, kde dostávate inštrukcie do misie, informácie o cieľoch a prečo tam idete (ako ste si iste domysleli, tak za všetko môže opäť a zas nejaká teroristická organizácia, ale na tom nezáleží, keďže príbeh je rovnako plytký, ako keby ste si pod nohy napľuli) a vrháte sa do misie. O, prepáčte moju netaktnosť, zabudol som spomenúť, že by malo ísť a taktickú FPS z prostredia blízkeho východu a podobne. Kebyže si to neprečítate buď na krabici alebo v tomto článku, tak na to zrejme ani neprídete. Nebojte sa, o chvíľu rozviniem. Je až nehorázne s akou drzosťou autori niektoré fakty o hre prezentujú, preto by som túto krátku recenziu viedol v duchu Môj Názor©®™ verzus Tvrdenia Groove Games (nájdené na oficiálnej stránke hry).
„Desať vzrušujúcich SinglePlayer misií vás prevedie cez rozmanité miesta obsahujúce hustú džungľu, zničené mesto, ropnú rafinériu, rafinérsky závod a exotický ostrov. Denné a nočné misie pridávajú na nápaditosti a realite“
- no, ehm, že vzrušujúce. Misie majú náplň dostav sa z miesta A do miesta B, cestou všetkých zastrel, a aby sme ti to sťažili tak zober kľúče, čo visia na stene. Náplň misií je strašne nenápaditá, sú až neuveriteľne nudné a zjednodušiť by sa dali už iba tým, že cesta do cieľa by bola priama. Málo kedy odbočíte z cesty. Za celú hru som nenašiel jedinú zábavnú misiu, navyše sú strašne krátke. Síce prechádzate rôznorodými lokáciami, ale po čase zistíte, že sa jedná o to isté v bledomodrom. Prostredie bez akejkoľvek interaktivity a oživenia sa odlišuje len farbou. „Hustá“ džungľa je celá zelená s pár chalúpkami, paradoxom je, že v tejto hustej džugli rastú stromy menej frekventovane ako je v Austrálii osídlenie. Po hraní tohto sa na čerstvom rúbanisku stratíte. Jediné, čo vás v misiách zaujme bude vyhadzovanie vecí do vzduchu (nie moc často). Pred misiami sa dočkáte aj briefingu, aby ste vedeli prečo vôbec riskujete stratu psychického zdravia. Ten vám prezradí aj niečo z „príbehu“, ktorý je tu horší ako v pôvodnom Arkanoide.
„Scenáristami napísaný príbeh dokonale vtiahne hráčov do akcie.“
- súdruhovia marxistický rebeli ukradli už zas ničivé zbrane a vôbec ich neváhajú použiť (keď beriem do kontrastu s tým, že nepriatelia v hre svoje zbrane viac-menej nepoužívajú, tak to vyznie dosť komicky). Vtom je zavolaná elitná jednotka (každý, kto už niekedy videl Pokémona má lepší bojový výcvik ako vy v hre), ktorá ako jediná dokáže tomu zabrániť. Sorry, ale už ma z toho naťahuje.
„Použite množstvo autentických bojových zbraní ako USP Pištoľ, M4 Assault Rifle s M203 Granátometom, MP5 SD, Mk43 7.62mm Machine Gun, M1 Combat Shotgun, .50 Cal Tactical Sniper Rifle, C4 trhavinu, granáty a bojový nôž.“
- v žiadnej poriadnej akcii by 6 strelných zbraní + granáty, nôž a C4 nestačilo, prípadne by museli byť geniálne vyvážené. Tu to nestačí šesťnásobne, keďže, či už strelíte do nepriateľa zo samopalu, brokovnice, tanku, alebo mu len fľusnete do xichtu, tak to vždy bude mať skoro rovnaký efekt. O autentickosti sa ani hovoriť nadá, autori v živote nevideli ani len pištoľ na guličky, nie ešte útočnú M4. Zbrane znejú (ak vôbec znejú) duto, nemajú spätný ráz, spracované sú vyslovene mizerne a na nepriateľov majú skoro rovnaký efekt.
„Vzrušujúci multiplayer až pre 16 hráčov cez LAN a X-BOX Live obsahujúc módy Deathmatch, King of the Hill, Capture the Flag, VIP Escort a Last Man Standing spolu s teamovými variantami.“
- je vám na nič, že MP podporuje až 16 hráčov, keď pochybujem, že sa tých 16 hráčov vôbec nazbiera. Hra v MP je to isté ako v SP, až na ten rozdiel, že je oveľa zábavnejšia, keďže vaši protivníci by mali mať aspoň trochu inteligencie.
„Kvalitu grafiky zaručuje Unreal Championship engine“
- na mieste Tima Sweeneyho by som Groove Games zažaloval za to, že sa vôbec opovážili siahnuť na technológiu, ktorá má v názve „unreal“. Takto degenerovaný engine som ešte nevidel. Textúry sú s nízkym rozlíšením, veľmi neostré a rozmazané. Nasvietenie a tieňovanie nulové, efekty horšie ako zlé. Pohyby postáv sú zle animované...Celkovo pôsobí grafická stránka veľmi zastaralo, až by som povedal, že otec hlavného grafika sa ešte volal Kameň.
Hra sa tak isto pyšní nálepkami „Creative EAX Advanced HD“ a „Sound Blaster Audigy 2 Series Recommended“. Neviem na čo to tam je. Hre po prejdení jednej misie automaticky vypadne zvuk, nezostáva vtedy nič iné, len vypnúť a pustiť zas. Zvuky zbraní som už spomínal, postavy nie sú o nič lepšie, tak teraz neviem, či je to vypadávanie zvuku klad, alebo zápor.
Fyzika v hre nie je asi tiež žiadna. S ničím nepohnete, nič neprestrelíte (ani dosku s brokovnicou a dokonca ani medzeru medzi doskami v plote). Nepriatelia padajú vo všetkých možných pózach, len nie v tých aspoň trochu reálnych.
Umelá inteligencia v hre asi nie je, vlastne sa tým asi chceli vyhnúť jej prípadnému pokazeniu. Nepriatelia vás často ani nevidia, ani nepočujú a pár krát sa mi stalo, že som misiu prešiel bez akéhokoľvek zásahu. Nedokážu sa zmôcť ani len na streľbu, prípadne bezhlavý útok na vás.
Ak ste sa pri čítaní recenzie na The Mark pýtali prečo som tej hre dal až také „vysoké“ hodnotenie, tak tu je odpoveď – mohlo to dopadnúť aj takto. V každom prípade Mark odporúčam ako lepšiu voľbu, istú alternatívu pre masochistov a ľudí s výrazným narušením osobnosti. Inštalujte len na vlastné riziko. Hra vás nemá zaujať absolútne ničím, jediné, za čo si zaslúži aspoň ako také hodnotenie je fakt, že vás prvé 2-3 kolá bude trocha baviť. Úplného začiatočníka asi trocha dlhšie. Túto hru by mali vydávať odporcovia PC hrania a celkovo virtuálnej zábavy ako prevenciu pred akýmkoľvek stykom s ňou, platí zásada raz a dosť.
Ak vás ani toto všetko neodradilo, tak na to potrebujete okrem obrovského množstva nervov ešte 1GHz procesor, 256 MB RAM, DX9 kompatibilnú grafickú kartu (ale stačí aj TNT2)m 16 bitovú zvukovú kartu DX9 kompatibilnú (odporúčané Audigy 2 vážne nechápem ) a ešte porozmýšľajte, či obetujete tých 800MB z HDD. Končím toto plytvanie slovami tým, čo ma zaujalo a čo nie.
(Pozn. Hra vyšla aj na X-Box, tá verzia je o niečo málo kvalitnejšia, pri nej si hodnotenie zdvihnite o 10%, ale pochybujem, že nájdete niekoho na MP)
+ dá sa to odinštalovať
+ možno pri blbom dni na chvíľu zabaví
+ nepriatelia nekladú odpor pri vyhladzovaní, tak môžete hrať aj opitý a veľmi unavený
- jednoducho všetko, celá hra od inštalácie až po zúrivé klikanie na Uninstall
- až zúfalo nudné
napísal ace 16.12.2006
Páči sa mi!
2.5
COMBAT: TASK FORCE 121