Runaway 2 |
Skvelá point and click adventúra Runaway: The Road Adventure sa dočkala svojho pokračovania vo forme Runaway 2: The Dream of the Turtle. Poďme sa teda bližšie pozrieť na ďalšie dobrodružstvo Giny a Briana.
PC
pridal Dest 23.12.2006 o 12:17 pod používateľské recenzie
9.2
Aj vy patríte medzi ľudí, ktorých na každom kroku sprevádza váš vnútorný hlas? Stáva sa vám, že tento hlas komentuje všetko, čo počas dňa robíte? Napríklad pri rannom umývaní zubov ? Hmm... kefka... mohla by sa hodiť... čo sa asi stane, keď na ňu dám trocha zubnej pasty ?... Aj vám sa vo vreckách povaľujú úplné zbytočnosti, ale nechávate si ich tam pre prípad - však keby čosi ? Vaša diagnóza je jasná. Adventúroholik !
Snáď všetci sa zhodneme na tom, že obdobie najlepších adventúr tu už bolo. Potom prišiel čas experimentovania, ktorý nepriniesol veľké úspechy a dalo by sa povedať, že záujem o adventúry opadol. No nebol to nezáujem hráčov, ale vývojárov a hlavne vydavateľstiev. Nevravím, že sa tento stav už vrátil do svojich pôvodných koľají, ale pomaličky sa na tom začína pracovať. Prichádza totiž pokračovanie problémami opradenej point and click adventúry Runaway: The Road Adventure. Áno, správne. Prichádza Runaway: The Dream of the Turtle.
Poďme sa teda pozrieť korytnačke na zúbok
Po prvom spustení nás hra uvedie bez zbytočných rečí priamo do deja. Úvodná scéna, ktorú by ste možno očakávali skôr vo filme, vám dá akú takú predstavu o tom, čo za problém bude treba riešiť. Ale pekne po poriadku. Brian a Gina si užívajú svoju dovolenku na Hawaii. Na jeden deň si naplánovali výlet na neďaleký ostrov, lebo Gina by rada videla Tiki Falls, vodopády na ostrove Mala. Problémy sa začnú už počas letu, kedy je Brian nútený vyhodiť Ginu z lietadla s jediným padákom na palube a sám sa pokúsi s lietadlom pristáť a neskôr Ginu nájsť. Hmm, celkom jednoduchý plán, ale to by bola veľmi krátka hra, keby to bolo také jednoduché. Cesta Briana a Giny späť do civilizácie totiž nebude prechádza ružovou záhradou. Alebo žeby to bolo ešte trochu inak ?
V 6 kapitolách sa ocitneme na rôznych miestach ostrova Mala, na Alijaške, na lodi a pozrieme sa aj do doby pirátov.
Príbeh je pre každú adventúru hnacím motorom a pri Runaway 2 je to veru poriadna kubatúra. Je ťažké popisovať všetky tie momenty, kedy mi stekali sliny na klávesnicu od toho, aký som bol zažratý do hry, bez toho aby som spoiloval. Môžem ale povedať, že táto hra očarí nielen nováčikov v tomto žánri, ale aj skalných fanúšikov dokáže prekvapiť svojimi zvratmi.
Hra ako celok pôsobí skôr ako film. Užijete si napätie aj zábavu. Hnať vás bude zvedavosť a brzdiť obtiažnosť. Autorom nerobilo problém vtipne odkazovať na rôzne kultúrne a historické udalosti. Celou hrou vás bude sprevádzať Brianov klasický humor, ktorým bude komentovať vaše počínanie a ktorý hojne využije pri početných dialógoch.
Konečne sa teda dostávame ku ovládaciemu mechanizmu celej hry, ktorým je interakcia s prostredím. Tento aspekt je pre celkovú hratelnosť dosť dôležitý a tvorcovia nenechali nič na náhodu a ostali pri starom dobrom point and click ovládaní. Ľavé myšítko ma pre každý objekt alebo postavu v hre, len dve funkcie. Preskúmanie postavy alebo objektu a interakcia s ňou alebo ním. Pravé ma iba jedinú úlohu, a to tieto funkcie prepínať. Pri postavách máme väčšinou na výber, akým smerom sa bude naša konverzácia uberať. To, či je nám dotyčný schopný pomôcť s aktuálne riešeným problémom často závisí od toho, či sme už preskúmali všetky možné predmety a pokúsili sa ich skombinovať nadvzájom. Tu je azda prvý nedostatok hry, aj keď je to v podstate asi aj zámerne, a to, že často sa treba k postavám vracať aj počas riešenia tej istej úlohy a kontrolovať, či už náhodou nezmenili svoj repertoár konverzačných možností. V zásade je to logické, ale chyba je práve v tom, že dotyčný/a vás vždy pozdraví rovnakým spôsobom a je schopný/á s vami konverzovať dokonca aj o vecia, ktoré už niesu aktuálne, lebo ste ich spoločnými silami vyriešili.
Ďalšia vec je, že problém, ktorý treba vyriešiť často nemá nič spoločné s tým, čo treba v danom momente urobiť. Preto sa pripravte, že v niektorých momentoch nebudú stačiť len vaše logické obvody, ale budete musieť aj trošku improvizovať a skúšať naozaj všetko so všetkým, aby ste sa dopracovali k niečomu, čo konečne zapadne do celkovej skladačky a budete sa môcť pohnúť ďalej. V niektorých prípadoch treba byť naozaj všímavý a striehnuť na čo i najnepatrnejšiu zmenu kurzora pri prelete cez obrazovku, aby ste našli zabudnutý predmet. Potešujúce ale je, že v inventári nikdy nebudete mať príliš veľa predmetov na to, aby ste stratili prehľad.
Čo sa týka grafiky, zabudnite na nejaké grafické orgie v podobe najnovších efektov. Toto je kreslená adventúra a na nič iné sa nehrá. Veď ani nemá dôvod. Hra sa naopak móže pochváliť prekrásnymi ručne maľovanými prostrediami v kombinácii so cellshadingovanými 3D objektami, ktoré majú pósobiť ako 2D. Symbióza týchto technológii produkuje naozaj oku lahodiaci zážitok. Jediné mínus v tomto smere, je nemožnosť zmeny rozlíšenia. Hra je defaultne fixovaná na 1024x768, takže smola pre hráčov s wide obrazovkami. Celkovú atmosféru dotvára príjemná hudba, ktorá je v hre taká prirodzená, že som ju takmer nevnímal. Dabing anglickej verzie je prvotriedny. Keďže v Runaway 2 sa stretneme s väčšinou z vedľajších postáv prvého dielu, je potešujúce, že sú všetky nadabované rovnakými protagonistami.
Ak by som mal popísať aj nejaké vlastné pocity z hry, určite by som postavil Runaway 2: The Dream of the Turtle na vrchol mojich obľubených adventúr hneď vedľa jeho predchodcu. Grafické spracovanie, príbeh a hlavne atmosféra robia z tejto hry neprehliadnuteľný artikel, ktorý by nemal ujsť pozornosti žiadneho adventúry-obľubujúceho hráča. Ak som popísal nejaké zápory hry, tak by ste mali vedieť, že je to zanedbateľný detail oproti tomu, koľko dobrodružstiev a zábavy hra ponúka.
Plusy
+ príbeh
+ prostredia
+ dabing
+ bude pokračovanie
Mínusy
- opakovanie rozhovorov
- niekedy logike vzdialené riešenia
- čakanie na pokračovanie
Snáď všetci sa zhodneme na tom, že obdobie najlepších adventúr tu už bolo. Potom prišiel čas experimentovania, ktorý nepriniesol veľké úspechy a dalo by sa povedať, že záujem o adventúry opadol. No nebol to nezáujem hráčov, ale vývojárov a hlavne vydavateľstiev. Nevravím, že sa tento stav už vrátil do svojich pôvodných koľají, ale pomaličky sa na tom začína pracovať. Prichádza totiž pokračovanie problémami opradenej point and click adventúry Runaway: The Road Adventure. Áno, správne. Prichádza Runaway: The Dream of the Turtle.
Poďme sa teda pozrieť korytnačke na zúbok
Po prvom spustení nás hra uvedie bez zbytočných rečí priamo do deja. Úvodná scéna, ktorú by ste možno očakávali skôr vo filme, vám dá akú takú predstavu o tom, čo za problém bude treba riešiť. Ale pekne po poriadku. Brian a Gina si užívajú svoju dovolenku na Hawaii. Na jeden deň si naplánovali výlet na neďaleký ostrov, lebo Gina by rada videla Tiki Falls, vodopády na ostrove Mala. Problémy sa začnú už počas letu, kedy je Brian nútený vyhodiť Ginu z lietadla s jediným padákom na palube a sám sa pokúsi s lietadlom pristáť a neskôr Ginu nájsť. Hmm, celkom jednoduchý plán, ale to by bola veľmi krátka hra, keby to bolo také jednoduché. Cesta Briana a Giny späť do civilizácie totiž nebude prechádza ružovou záhradou. Alebo žeby to bolo ešte trochu inak ?
V 6 kapitolách sa ocitneme na rôznych miestach ostrova Mala, na Alijaške, na lodi a pozrieme sa aj do doby pirátov.
Príbeh je pre každú adventúru hnacím motorom a pri Runaway 2 je to veru poriadna kubatúra. Je ťažké popisovať všetky tie momenty, kedy mi stekali sliny na klávesnicu od toho, aký som bol zažratý do hry, bez toho aby som spoiloval. Môžem ale povedať, že táto hra očarí nielen nováčikov v tomto žánri, ale aj skalných fanúšikov dokáže prekvapiť svojimi zvratmi.
Hra ako celok pôsobí skôr ako film. Užijete si napätie aj zábavu. Hnať vás bude zvedavosť a brzdiť obtiažnosť. Autorom nerobilo problém vtipne odkazovať na rôzne kultúrne a historické udalosti. Celou hrou vás bude sprevádzať Brianov klasický humor, ktorým bude komentovať vaše počínanie a ktorý hojne využije pri početných dialógoch.
Konečne sa teda dostávame ku ovládaciemu mechanizmu celej hry, ktorým je interakcia s prostredím. Tento aspekt je pre celkovú hratelnosť dosť dôležitý a tvorcovia nenechali nič na náhodu a ostali pri starom dobrom point and click ovládaní. Ľavé myšítko ma pre každý objekt alebo postavu v hre, len dve funkcie. Preskúmanie postavy alebo objektu a interakcia s ňou alebo ním. Pravé ma iba jedinú úlohu, a to tieto funkcie prepínať. Pri postavách máme väčšinou na výber, akým smerom sa bude naša konverzácia uberať. To, či je nám dotyčný schopný pomôcť s aktuálne riešeným problémom často závisí od toho, či sme už preskúmali všetky možné predmety a pokúsili sa ich skombinovať nadvzájom. Tu je azda prvý nedostatok hry, aj keď je to v podstate asi aj zámerne, a to, že často sa treba k postavám vracať aj počas riešenia tej istej úlohy a kontrolovať, či už náhodou nezmenili svoj repertoár konverzačných možností. V zásade je to logické, ale chyba je práve v tom, že dotyčný/a vás vždy pozdraví rovnakým spôsobom a je schopný/á s vami konverzovať dokonca aj o vecia, ktoré už niesu aktuálne, lebo ste ich spoločnými silami vyriešili.
Ďalšia vec je, že problém, ktorý treba vyriešiť často nemá nič spoločné s tým, čo treba v danom momente urobiť. Preto sa pripravte, že v niektorých momentoch nebudú stačiť len vaše logické obvody, ale budete musieť aj trošku improvizovať a skúšať naozaj všetko so všetkým, aby ste sa dopracovali k niečomu, čo konečne zapadne do celkovej skladačky a budete sa môcť pohnúť ďalej. V niektorých prípadoch treba byť naozaj všímavý a striehnuť na čo i najnepatrnejšiu zmenu kurzora pri prelete cez obrazovku, aby ste našli zabudnutý predmet. Potešujúce ale je, že v inventári nikdy nebudete mať príliš veľa predmetov na to, aby ste stratili prehľad.
Čo sa týka grafiky, zabudnite na nejaké grafické orgie v podobe najnovších efektov. Toto je kreslená adventúra a na nič iné sa nehrá. Veď ani nemá dôvod. Hra sa naopak móže pochváliť prekrásnymi ručne maľovanými prostrediami v kombinácii so cellshadingovanými 3D objektami, ktoré majú pósobiť ako 2D. Symbióza týchto technológii produkuje naozaj oku lahodiaci zážitok. Jediné mínus v tomto smere, je nemožnosť zmeny rozlíšenia. Hra je defaultne fixovaná na 1024x768, takže smola pre hráčov s wide obrazovkami. Celkovú atmosféru dotvára príjemná hudba, ktorá je v hre taká prirodzená, že som ju takmer nevnímal. Dabing anglickej verzie je prvotriedny. Keďže v Runaway 2 sa stretneme s väčšinou z vedľajších postáv prvého dielu, je potešujúce, že sú všetky nadabované rovnakými protagonistami.
Ak by som mal popísať aj nejaké vlastné pocity z hry, určite by som postavil Runaway 2: The Dream of the Turtle na vrchol mojich obľubených adventúr hneď vedľa jeho predchodcu. Grafické spracovanie, príbeh a hlavne atmosféra robia z tejto hry neprehliadnuteľný artikel, ktorý by nemal ujsť pozornosti žiadneho adventúry-obľubujúceho hráča. Ak som popísal nejaké zápory hry, tak by ste mali vedieť, že je to zanedbateľný detail oproti tomu, koľko dobrodružstiev a zábavy hra ponúka.
Plusy
+ príbeh
+ prostredia
+ dabing
+ bude pokračovanie
Mínusy
- opakovanie rozhovorov
- niekedy logike vzdialené riešenia
- čakanie na pokračovanie
napísal Dest 23.12.2006
Páči sa mi!
9.2
RUNAWAY 2
PC
Vývoj: Focus Home / Pendulo Studios Štýl: adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|