Mobile forces |
PC
pridal ace 1.1.2007 o 15:38 pod používateľské recenzie
7.0
V roku 2002 od jednej neznámej firmy s názvom Rage vyšla pomerne veľmi zapadnutá FPS Mobile Forces. Jej klady boli nesporné, mala čím zaujať a bohužiaľ bola v tej dobe poriadne podhodnotená a v návale iných, očakávanejších a aj lepších titulov sa na ňu zabudlo. Ja sa vám ju pokúsim trochu priblížiť.
Ide o hru primárne určenú pre bitky viacerých v Multiplayeri, ktorá by mala konkurovať špičke v tomto žánri – Counter Strike. Hra obsahuje aj Singleplayer, ale ten vôbec nie je plnohodnotný a berte ho iba ako tréning. Singleplayer pozostáva z „misií“ a skirmishu.
V Skirmish si iba rýchlo navolíte typ hry a mapu a idete, misie už musia obsahovať aspoň nejakú motiváciu pre ďalší postup hrou vpred. V prvom rade hra obsahuje 11 máp, čo je pomerne málo, ale systém motivácie túto chybičku vyvažuje. Najprv k tým mapám, tie sú veľmi rôznorodé, ich veľkosť postupne rastie a každá ďalšia je väčšia a ťažšia ako predchádzajúca. Prostredia sú rôznorodé, od letiska, cez westernové mesto, parkovisko, ghetto, prístav, vodná elektráreň, polárna mapa, vlaky...Módov je v hre 7. Deathmatch, Squad deathmatch a Capture The Flag netreba predstavovať. V móde Captains sú v oboch tímoch vybraný kapitáni a vašou úlohou je ochrániť svojho a zneškodniť súperovho kapitána. Keď sa tak stane, kapitánom sa stáva ďalší so súperových hráčov. V Holdout ide o zabratie istého bodu a jeho držanie po určitú dobu, tímy sa v tomto móde na vyššej obtiažnosti (v SP) často striedajú a jedná sa o najzábavnejší mód (raz sa mi stalo, že súper zabral územie 3 sekundy pred vypršaním limitu). Detonation je tiež celkom dobrý. Na mape musíte nájsť kľúč, prísť s ním do nepriateľskej základne a tam odpáliť bombu. Podstatou Safecracker, ako už názov napovedá, je najprv dostať sa k nepriateľovmu trezoru, ukradnúť z neho z zlato, utekať späť, dať ho do svojho a ten potom ubrániť počas určitej doby. Najbláznivejší (a asi aj najťažší) mi pripadal mód Trailer, kedy sa na mape nachádza jeden náves s bombou, musíte k nemu prísť s autom a náves odtiahnuť do súperovej základne, kde vybuchne. Blbé je, že keď už vám ho tam dovezú, tak sa to už nedá zachrániť.
Pred spomínanou motiváciou by som najskôr hodil pár slov o vozidlách. Hra priam kladie dôraz na ich používanie. Veľa máp je dosť rozľahlých a bez vozidiel by sa vám halo dosť ťažko. Okrem toho majú ešte jedno využitie, často sa mi osvedčili ako prostriedok hromadného ničenia, keďže najľahším spôsobom ako nazbierať tých pár fragov je nepriateľov jednoducho prejsť. Vozidlá sú v hre 4: hummer, bugina, obrnený transportér a nákladiak. Líšia sa svojou rýchlosťou, jazdnými vlastnosťami a jazdný model je jednoducho vynikajúci (pripomenul mi Pariah, keďže k tejto hre som s dostal neskôr). Nie, že by bol reálny, ani nejako dokonalý, ale je geniálne zábavný a pre takúto rýchlu akciu sa vynikajúco hodí. Do každého auta môže nasadnúť vodič a strelec, strelcov v prípade väčšieho auta aj viac. Často (napríklad v Traileri) vypuknú doslova bitky o auto, a tak nájdete aj ich mnohé iné využitia. Autá sa skoro nedajú prevrátiť, vždy ich dostanete na kolesá. Ako chyba pôsobí ich deštrukcia. Síce môžete auto rozstrieľať, ale je to dosť nereálne. Hlavný problém ale je, že keď ustrelíte aj všetky 4 kolesá, vždy sa dá na ňom pohodovo jazdiť. Celkovo nemá poškodenie nejaký väčší vplyv na vašu jazdu.
Najdôležitejšou zložkou každej akcie sú zbrane. Tu táto hra trošku stráca. Ponuka zbraní nie je veľmi pestrá, a tak sa dostanete iba k bojovému nožu, klasickej pištoli 9mm, brokovnici, samopalu, sniperky, bazuky, guľometu a to je všetko, ak nepočítam tradičnú výstroj ako granáty, c4, brnenie...počas celej hry si aj tak vystačíte iba so samopalom a hra vás nijak nenúti hrať s niečím iným (iba žeby ste sa v MP dohodli hrať na nože). Minimálne v SinglePlayeri sa stretnete s týmto problémom. Navešať na seba tiež nemôžete hocičo, a tak budete musieť pri väčších bitkách aj nábojmi šetriť. Nôž, pištoľ, samopal (alebo čo si vyberiete) + nejaké vybavenie vám budú musieť stačiť.
Grafické spracovanie, samozrejme, už dnes nikoho neohúri. Problém je, že grafika bola zastaralá už aj v dobe vydania hry. Z Unreal 2 enginu sa určite dalo v tej dobe vyšťaviť oveľa viac. Hra určite nie je pestrofarebná, farebne prevláda stereotyp, textúry sú pomerne neostré, ploché a ani nijakých zázračných efektov nasvietenia, tieňovania... sa nedočkáte, počet polygónov, z ktorých sa skladajú postavy vás tiež neočarí a ani by v minulosti neočaril. Aspoň je ale hra nenáročná na hardware. Postačí vám 500MHz procesor, 128 MB RAM, 620 MB HDD, grafika Riva TNT/Ati Rage 128.
Zvuky zbraní sú v hre spracované dobre, nie je to nič extra, ale ani nič hrozné. Celkovo je zvukové spracovanie vcelku dobré
Fyzika už zas až tak moc nie. V hre sa omedzuje asi iba na autá. Nečakajte pohyb s predmetmi ani nič podobné, auto sa po výbuchu rozletí, tak aby smeti zostali iba na jednom mieste, mŕtvoly padajú tak, ako im je to najjednoduchšie. Ale tie autá sú spracované dobre, takže zas taký lepší priemer.
Umelá inteligencia, ehm, ako by som to povedal, vidno, že hra je stavaná hlavne (dalo by sa povedať skoro iba) pre multiplayer. Jej obtiažnosť je pomerne nízka, multiplayer je ľahký, boti sa miestami o niečo zvyknú zaseknúť, alebo pália po nepriateľovi priamo cez vás. Má aj svoju svetlú stránku, keď necháte UI riadiť auto zatiaľ, čo vy plníte úlohu strelca, tak sa vám nestane, že by ste sa na dané miesto nedostali a nestalo sa mi, že by sa o niečo vtedy zasekol.
Čo sa týka MP, tak môžem vrele hru odporúčať hneď vedľa napríklad Counter Strike 1.6, Unreal Tournament 2003, America´s Army Operations (pôvodné) a iné. Multiplayer je zábavný, keď nájdete dobrých hráčov, tak vás hra určite tak rýchlo neomrzí. Hra má čo ponúknuť určite aj dnes.
+ dobre dizajnované mapy
+ hrateľnosť
+ dôraz na vozidlá
+ nízke HW požiadavky (už v dobe vydania)
+ niektoré veľmi zábavné módy
- slabý singleplayer
- grafika, fyzika (okrem aut)
- málo zbraní, ich slabé využite
- miestami priemernosť
Ide o hru primárne určenú pre bitky viacerých v Multiplayeri, ktorá by mala konkurovať špičke v tomto žánri – Counter Strike. Hra obsahuje aj Singleplayer, ale ten vôbec nie je plnohodnotný a berte ho iba ako tréning. Singleplayer pozostáva z „misií“ a skirmishu.
V Skirmish si iba rýchlo navolíte typ hry a mapu a idete, misie už musia obsahovať aspoň nejakú motiváciu pre ďalší postup hrou vpred. V prvom rade hra obsahuje 11 máp, čo je pomerne málo, ale systém motivácie túto chybičku vyvažuje. Najprv k tým mapám, tie sú veľmi rôznorodé, ich veľkosť postupne rastie a každá ďalšia je väčšia a ťažšia ako predchádzajúca. Prostredia sú rôznorodé, od letiska, cez westernové mesto, parkovisko, ghetto, prístav, vodná elektráreň, polárna mapa, vlaky...Módov je v hre 7. Deathmatch, Squad deathmatch a Capture The Flag netreba predstavovať. V móde Captains sú v oboch tímoch vybraný kapitáni a vašou úlohou je ochrániť svojho a zneškodniť súperovho kapitána. Keď sa tak stane, kapitánom sa stáva ďalší so súperových hráčov. V Holdout ide o zabratie istého bodu a jeho držanie po určitú dobu, tímy sa v tomto móde na vyššej obtiažnosti (v SP) často striedajú a jedná sa o najzábavnejší mód (raz sa mi stalo, že súper zabral územie 3 sekundy pred vypršaním limitu). Detonation je tiež celkom dobrý. Na mape musíte nájsť kľúč, prísť s ním do nepriateľskej základne a tam odpáliť bombu. Podstatou Safecracker, ako už názov napovedá, je najprv dostať sa k nepriateľovmu trezoru, ukradnúť z neho z zlato, utekať späť, dať ho do svojho a ten potom ubrániť počas určitej doby. Najbláznivejší (a asi aj najťažší) mi pripadal mód Trailer, kedy sa na mape nachádza jeden náves s bombou, musíte k nemu prísť s autom a náves odtiahnuť do súperovej základne, kde vybuchne. Blbé je, že keď už vám ho tam dovezú, tak sa to už nedá zachrániť.
Pred spomínanou motiváciou by som najskôr hodil pár slov o vozidlách. Hra priam kladie dôraz na ich používanie. Veľa máp je dosť rozľahlých a bez vozidiel by sa vám halo dosť ťažko. Okrem toho majú ešte jedno využitie, často sa mi osvedčili ako prostriedok hromadného ničenia, keďže najľahším spôsobom ako nazbierať tých pár fragov je nepriateľov jednoducho prejsť. Vozidlá sú v hre 4: hummer, bugina, obrnený transportér a nákladiak. Líšia sa svojou rýchlosťou, jazdnými vlastnosťami a jazdný model je jednoducho vynikajúci (pripomenul mi Pariah, keďže k tejto hre som s dostal neskôr). Nie, že by bol reálny, ani nejako dokonalý, ale je geniálne zábavný a pre takúto rýchlu akciu sa vynikajúco hodí. Do každého auta môže nasadnúť vodič a strelec, strelcov v prípade väčšieho auta aj viac. Často (napríklad v Traileri) vypuknú doslova bitky o auto, a tak nájdete aj ich mnohé iné využitia. Autá sa skoro nedajú prevrátiť, vždy ich dostanete na kolesá. Ako chyba pôsobí ich deštrukcia. Síce môžete auto rozstrieľať, ale je to dosť nereálne. Hlavný problém ale je, že keď ustrelíte aj všetky 4 kolesá, vždy sa dá na ňom pohodovo jazdiť. Celkovo nemá poškodenie nejaký väčší vplyv na vašu jazdu.
Najdôležitejšou zložkou každej akcie sú zbrane. Tu táto hra trošku stráca. Ponuka zbraní nie je veľmi pestrá, a tak sa dostanete iba k bojovému nožu, klasickej pištoli 9mm, brokovnici, samopalu, sniperky, bazuky, guľometu a to je všetko, ak nepočítam tradičnú výstroj ako granáty, c4, brnenie...počas celej hry si aj tak vystačíte iba so samopalom a hra vás nijak nenúti hrať s niečím iným (iba žeby ste sa v MP dohodli hrať na nože). Minimálne v SinglePlayeri sa stretnete s týmto problémom. Navešať na seba tiež nemôžete hocičo, a tak budete musieť pri väčších bitkách aj nábojmi šetriť. Nôž, pištoľ, samopal (alebo čo si vyberiete) + nejaké vybavenie vám budú musieť stačiť.
Grafické spracovanie, samozrejme, už dnes nikoho neohúri. Problém je, že grafika bola zastaralá už aj v dobe vydania hry. Z Unreal 2 enginu sa určite dalo v tej dobe vyšťaviť oveľa viac. Hra určite nie je pestrofarebná, farebne prevláda stereotyp, textúry sú pomerne neostré, ploché a ani nijakých zázračných efektov nasvietenia, tieňovania... sa nedočkáte, počet polygónov, z ktorých sa skladajú postavy vás tiež neočarí a ani by v minulosti neočaril. Aspoň je ale hra nenáročná na hardware. Postačí vám 500MHz procesor, 128 MB RAM, 620 MB HDD, grafika Riva TNT/Ati Rage 128.
Zvuky zbraní sú v hre spracované dobre, nie je to nič extra, ale ani nič hrozné. Celkovo je zvukové spracovanie vcelku dobré
Fyzika už zas až tak moc nie. V hre sa omedzuje asi iba na autá. Nečakajte pohyb s predmetmi ani nič podobné, auto sa po výbuchu rozletí, tak aby smeti zostali iba na jednom mieste, mŕtvoly padajú tak, ako im je to najjednoduchšie. Ale tie autá sú spracované dobre, takže zas taký lepší priemer.
Umelá inteligencia, ehm, ako by som to povedal, vidno, že hra je stavaná hlavne (dalo by sa povedať skoro iba) pre multiplayer. Jej obtiažnosť je pomerne nízka, multiplayer je ľahký, boti sa miestami o niečo zvyknú zaseknúť, alebo pália po nepriateľovi priamo cez vás. Má aj svoju svetlú stránku, keď necháte UI riadiť auto zatiaľ, čo vy plníte úlohu strelca, tak sa vám nestane, že by ste sa na dané miesto nedostali a nestalo sa mi, že by sa o niečo vtedy zasekol.
Čo sa týka MP, tak môžem vrele hru odporúčať hneď vedľa napríklad Counter Strike 1.6, Unreal Tournament 2003, America´s Army Operations (pôvodné) a iné. Multiplayer je zábavný, keď nájdete dobrých hráčov, tak vás hra určite tak rýchlo neomrzí. Hra má čo ponúknuť určite aj dnes.
+ dobre dizajnované mapy
+ hrateľnosť
+ dôraz na vozidlá
+ nízke HW požiadavky (už v dobe vydania)
+ niektoré veľmi zábavné módy
- slabý singleplayer
- grafika, fyzika (okrem aut)
- málo zbraní, ich slabé využite
- miestami priemernosť
napísal ace 1.1.2007
Páči sa mi!
7.0
MOBILE FORCES