Warcraft III |
PC
pridal M U CH A 19.1.2007 o 19:42 pod používateľské recenzie
9.3
Dnes sa už asi nenájde ani jeden hráč počítačových hier, ktorý by nepoznal hru Warcraft.
Na Warcraft III sa čakalo dlho ale teraz sa dá z určitosťou povedať, že to čakanie stálo za to.
HISTÓRIA
Začalo to v roku 1993 hrou: Warcraft: Orcs & Humans. Táto hra sa (hlavne svojou hratelnosťou ) stala špičkou medzi stratégiami. A to aj napriek niektorým nedostatkom, napr.
jednotky sa dali ovládať len samostatne, nebolo to v najlepšom rozlíšení atď. Ale vzhľadom na dobu, v ktorej táto hra vznikla je to viac než slušné.
Vo Warcrafte I je to boj Orcov a Ľudí, ten pokračuje aj vo Warcrafte II: Tides of Darkness.
Hra už bola kvalitnejšia, prepracovanejšia, pribudli nové budovy, jednotky a pod.
No a v lete roku 2002 vyšiel Warcraft III: Reign of Chaos. Tu už nie je len boj Orcov a Ľudí. Pribudli dve nové rasy a to Nemrtvý a Nočný Elfovia. Oproti minulým dielom tu pribudli aj hrdinovia. Hra je kompletne v 3D grafike.
GRAFIKA
Warcraft III je narozdiel od predošlých dielov v 3D grafike čo spočiatku vyvolávalo pochybnosti ale myslím si, že to dopadlo dobre.
Môžte si lubovolne meniť pohľad kamery, ale najlepšie je pohľad nemeniť, pretože potom je to pri boji neprehľadné.
HRDINOVIA
Hrdina je akýsi vodca skupiny, ktorý ovláda rôzne kúzla a má väčšiu silu oproti iným jednotkám.
Sila sa hrdinovi pridáva každým ďalším dosiahnutým levelom, ten dosiahnete skúsenosťami z boja. Môže tiež zbierať rôzne predmety, ktoré určitým spôsobom pomôžu buď samotnému hrdinovi, okolitým jednotkám alebo majú iné využitie. Každá rasa má troch hrdinov (avšak v kampani nehráte za všetkých) a každý má iné kúzla.
KAMPAŇ
Celá kampaň je vlastne o zachraňovaní sveta pred pohromou, pohromou Nemrtvých. Na začiatku budete hrať za mladého veliteľa Orkov – Thralla. Táto časť je vlastne tutorial. Potom hráte za Ľudí (12 misii), ktorý majú hrdinu Arthasa. Ten bojoval celým svojím telo aj dušou proti zlu, táto odhodlanosť ho však priviedla k záhube a zlo ho nakoniec zmohlo. Ďalej pokračujete za Nemrtvých (10 misii). Hneď v prvej misii hráte za už spomínaného Arhasa, ktorý sa nedobrovoľne pridal na stranu Nemrtvých. V kampani za Nemrtvých je vašou hlavnou úlohou "priviesť"na svet mocného démona Archimonda, a pokiaľ máte ťažšiu obtiažnosť tak sa dosť zapotíte. Po kampani za Nemrtvých hráte za Orkov (10 misii), tí majú v kampani dvoch hrdinov – Thralla a Groma Hellscreama. V tejto kampani máte zabiť démona, ktorý si Orkov privlastnil a tým Orkov oslobodiť.
No a nakoniec hráte za Nočných Elfov (8 misii), tu sa to už začína vyostrovať a napätie sa stupňuje. V poslednej misii sa Nočný Elfovia, Orkovia a Ľudia spoja, aby spoločnými silami porazili Nemrtvých.
RASY
ĽUDIA (Humans)
Ľudia sa oproti predošlým dielom nijak zvlášť nezmenili. Väčšina budov ostala nezmenená. Ťažbu zlata, dreva ako aj stavbu budov opäť zabezpečujú Peasanti. Tí si môžu pri stavaní budov pomáhať a tak stavbu urýchliť, čo je u ľudí výhodou, t.j. rýchly rozvoj základne, výskumu atď. Elitnými jednotkami ľudí sú rytieri a jazdci na gryphonoch.
NEMRTVÝ (Undead)
Nemrtvý sú pravým opakom ľudí. Rasa Nemrtvých je založená na temnote a to sa samozrejme odráža na niektorých vlastnostiach jednotiek a pod.
Ťažba surovín je dosť rozdielna. Na ňu je určená jednotka – Accolyta. Táto jednotka musí zlatý dol najskôr začarovať a až potom z neho môže
vyčarovávať zlato (max. počet accolytov na ťažbu zlata je päť) . Accolyta stavia aj budovy, začne budovu čarovať a budova sa už dostavia sama, takže sa už môže venovať inej úlohe. Na ťažbu dreva je určená iná jednotka a to – Ghoul, ten je zároveň základnou bojovou jednotkou. Naj elitnejšími jednotkami Nemrtvých sú wyrmi a hnusi.
ORKOVIA (Orcs)
Táto rasa je vo Warcrafte III asi najsilnejšia. Orcovia sa vyznačujú skôr fyzickou silou ako nejakými kúzlami. Ťažbu surovín a stavbu budov zabezpečujú Peóni, známi už z predošlých dielov.
Čo sa týka surovín majú Orkovia schopnosť “drancování” - z každej budovy, ktorú zničíte dostávate zlato. Elitné jednotky Orkov sú taureny a wywerny.
NOČNÝ ELFOVIA (Night Elfs)
Nočný Elfovia sú ochrancovia prírody. Jednotka určená na ťažbu surovín a stavanie budov je – wisp. Keď že Nočný Elfovia sú tak spätý s prírodou, ich wispovia ťažia drevo inak ako iné rasy. A to tak, že obletujú okolo stromov a bez toho aby strom zlikvidovali z neho čerpajú energiu. Ťažba zlata je podobná ako u Nemrtvých, zlatý dol musí wisp najskôr zapliesť a až potom z neho môže ťažiť zlato (max. počet wispov na zlatom dole je päť). Treba sa ešte pozastaviť u budov, niektoré z nich sa môžu presúvať, ale je to dosť pomalé. Budova "měsíční studna" slúži ako ľudská farma a navyše má schopnosť ozdravovať jednotky. Všetky lukostrelecké jednotky sa môžu stať neviditeľnými.
MOŽNOSTI HRY
Medzi hlavné možnosti patrí Singleplayer a Multiplayer. V Singleplayeri máte na výber buď hranie kampane alebo nejakej mapy. V Multiplayeri si zas môžete zahrať buď po lokálnej sieti alebo cez Battle.net
Na Warcraft III sa čakalo dlho ale teraz sa dá z určitosťou povedať, že to čakanie stálo za to.
HISTÓRIA
Začalo to v roku 1993 hrou: Warcraft: Orcs & Humans. Táto hra sa (hlavne svojou hratelnosťou ) stala špičkou medzi stratégiami. A to aj napriek niektorým nedostatkom, napr.
jednotky sa dali ovládať len samostatne, nebolo to v najlepšom rozlíšení atď. Ale vzhľadom na dobu, v ktorej táto hra vznikla je to viac než slušné.
Vo Warcrafte I je to boj Orcov a Ľudí, ten pokračuje aj vo Warcrafte II: Tides of Darkness.
Hra už bola kvalitnejšia, prepracovanejšia, pribudli nové budovy, jednotky a pod.
No a v lete roku 2002 vyšiel Warcraft III: Reign of Chaos. Tu už nie je len boj Orcov a Ľudí. Pribudli dve nové rasy a to Nemrtvý a Nočný Elfovia. Oproti minulým dielom tu pribudli aj hrdinovia. Hra je kompletne v 3D grafike.
GRAFIKA
Warcraft III je narozdiel od predošlých dielov v 3D grafike čo spočiatku vyvolávalo pochybnosti ale myslím si, že to dopadlo dobre.
Môžte si lubovolne meniť pohľad kamery, ale najlepšie je pohľad nemeniť, pretože potom je to pri boji neprehľadné.
HRDINOVIA
Hrdina je akýsi vodca skupiny, ktorý ovláda rôzne kúzla a má väčšiu silu oproti iným jednotkám.
Sila sa hrdinovi pridáva každým ďalším dosiahnutým levelom, ten dosiahnete skúsenosťami z boja. Môže tiež zbierať rôzne predmety, ktoré určitým spôsobom pomôžu buď samotnému hrdinovi, okolitým jednotkám alebo majú iné využitie. Každá rasa má troch hrdinov (avšak v kampani nehráte za všetkých) a každý má iné kúzla.
KAMPAŇ
Celá kampaň je vlastne o zachraňovaní sveta pred pohromou, pohromou Nemrtvých. Na začiatku budete hrať za mladého veliteľa Orkov – Thralla. Táto časť je vlastne tutorial. Potom hráte za Ľudí (12 misii), ktorý majú hrdinu Arthasa. Ten bojoval celým svojím telo aj dušou proti zlu, táto odhodlanosť ho však priviedla k záhube a zlo ho nakoniec zmohlo. Ďalej pokračujete za Nemrtvých (10 misii). Hneď v prvej misii hráte za už spomínaného Arhasa, ktorý sa nedobrovoľne pridal na stranu Nemrtvých. V kampani za Nemrtvých je vašou hlavnou úlohou "priviesť"na svet mocného démona Archimonda, a pokiaľ máte ťažšiu obtiažnosť tak sa dosť zapotíte. Po kampani za Nemrtvých hráte za Orkov (10 misii), tí majú v kampani dvoch hrdinov – Thralla a Groma Hellscreama. V tejto kampani máte zabiť démona, ktorý si Orkov privlastnil a tým Orkov oslobodiť.
No a nakoniec hráte za Nočných Elfov (8 misii), tu sa to už začína vyostrovať a napätie sa stupňuje. V poslednej misii sa Nočný Elfovia, Orkovia a Ľudia spoja, aby spoločnými silami porazili Nemrtvých.
RASY
ĽUDIA (Humans)
Ľudia sa oproti predošlým dielom nijak zvlášť nezmenili. Väčšina budov ostala nezmenená. Ťažbu zlata, dreva ako aj stavbu budov opäť zabezpečujú Peasanti. Tí si môžu pri stavaní budov pomáhať a tak stavbu urýchliť, čo je u ľudí výhodou, t.j. rýchly rozvoj základne, výskumu atď. Elitnými jednotkami ľudí sú rytieri a jazdci na gryphonoch.
NEMRTVÝ (Undead)
Nemrtvý sú pravým opakom ľudí. Rasa Nemrtvých je založená na temnote a to sa samozrejme odráža na niektorých vlastnostiach jednotiek a pod.
Ťažba surovín je dosť rozdielna. Na ňu je určená jednotka – Accolyta. Táto jednotka musí zlatý dol najskôr začarovať a až potom z neho môže
vyčarovávať zlato (max. počet accolytov na ťažbu zlata je päť) . Accolyta stavia aj budovy, začne budovu čarovať a budova sa už dostavia sama, takže sa už môže venovať inej úlohe. Na ťažbu dreva je určená iná jednotka a to – Ghoul, ten je zároveň základnou bojovou jednotkou. Naj elitnejšími jednotkami Nemrtvých sú wyrmi a hnusi.
ORKOVIA (Orcs)
Táto rasa je vo Warcrafte III asi najsilnejšia. Orcovia sa vyznačujú skôr fyzickou silou ako nejakými kúzlami. Ťažbu surovín a stavbu budov zabezpečujú Peóni, známi už z predošlých dielov.
Čo sa týka surovín majú Orkovia schopnosť “drancování” - z každej budovy, ktorú zničíte dostávate zlato. Elitné jednotky Orkov sú taureny a wywerny.
NOČNÝ ELFOVIA (Night Elfs)
Nočný Elfovia sú ochrancovia prírody. Jednotka určená na ťažbu surovín a stavanie budov je – wisp. Keď že Nočný Elfovia sú tak spätý s prírodou, ich wispovia ťažia drevo inak ako iné rasy. A to tak, že obletujú okolo stromov a bez toho aby strom zlikvidovali z neho čerpajú energiu. Ťažba zlata je podobná ako u Nemrtvých, zlatý dol musí wisp najskôr zapliesť a až potom z neho môže ťažiť zlato (max. počet wispov na zlatom dole je päť). Treba sa ešte pozastaviť u budov, niektoré z nich sa môžu presúvať, ale je to dosť pomalé. Budova "měsíční studna" slúži ako ľudská farma a navyše má schopnosť ozdravovať jednotky. Všetky lukostrelecké jednotky sa môžu stať neviditeľnými.
MOŽNOSTI HRY
Medzi hlavné možnosti patrí Singleplayer a Multiplayer. V Singleplayeri máte na výber buď hranie kampane alebo nejakej mapy. V Multiplayeri si zas môžete zahrať buď po lokálnej sieti alebo cez Battle.net
napísal M U CH A 19.1.2007
Páči sa mi!
9.3
WARCRAFT III
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / Blizzard Štýl: stratégia / realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|