Prince of Persia: The Sands of Time |
Kde bolo tam bolo, bol raz jeden odvážny princ ktorý sa rozhodol napraviť svoj omyl, a oslobodiť Perzské kráľovstvo od nebezpečných pieskov času.
PC
pridal Griever 10.3.2007 o 17:39 pod používateľské recenzie
8.6
Niektorí z vás si možno ešte pamätajú keď sa na trhu objavil prvý diel dobrodružstiev Perzského princa. Hráčov pochytila hlavne návykovosť a skvelá hrateľnosť. Po úspešnom začiatku sa rozhodli o pokračovanie, ktoré sa im taktiež podarilo na jednotku. No s príchodom 3D prišlo sklamanie v podobe tretieho dielu. Princovi sa ale podarilo vstať z mŕtvych, a dnes je tu vďaka Ubisoftu v novodobom prevedení. Tak sa teda poďme pozrieť na to, ako sa celá trilógia začína.
Princ sa zo svojím otcom po dlhom čase opäť vracia domov z náročnej cesty. Medzi poklady ktoré zozbierali pre Maharadžu patrí mimo iného aj záhadná dýka času, a ešte záhadnejšie presypacie hodiny. Princ túžiaci po sláve a uznaní aké má jeho otec, sa nechá nahovoriť od podlého Vezíra ktorý sní o nadvláde nad kráľovstvom a taktiež nad časom, aby napriek výrazným protestom Maharadžovej dcéry Farah, dýkou aktivoval piesky času. Tým ale vyletí do ovzdušia nebezpečný prach piesku, ktorý premení každú živú bytosť na piesočného netvora. Princ si je ale svojho strašného činu plne vedomý, a preto sa ho rozhodne čím skôr napraviť. Spolu s Farah po boku sa vydá na nebezpečnú výpravu plnú nástrah -navždy zničiť piesky času a zbaviť sa Vezíra.
Celý príbeh je rozprávaný princom, takže pri dopade na dno priepaste budete počúvať napríklad hlášky „Nie, nie to sa určite nestalo.“ alebo „Takto to nebolo.“ Dosť často sa napočúvate aj rozprávania princa zo samým sebou, ktoré tiež stojí za to.
Cestou sa budete musieť presekať nespočetným množstvom príšer naplnených pieskom. Väčšinou pôjde o bývalých členov Sultánovej armády, no často sa stretnete aj s chrobákmi a inou háveďou. Takmer vždy budete bojovať s veľkou presilou neustále sa objavujúcich protivníkov, takže radšej buďte neustále v strehu. Okrem toho nepriateľa budete musieť po omráčení ešte doraziť dýkou, čo nemusí byť vždy najľahšie, hlavne keď ste obkľúčený. Útek nebude mať absolútne žiadny efekt, pretože pieskové obludy sa za vami dokážu pomerne rýchlo premiestňovať. Vy proti ním stojíte s dýkou času v jednej ruke, a s mečom v druhej. Meče budete postupom času vymieňať za čoraz deštruktívnejšie kúsky, zatiaľ čo dýkou sa budete oháňať až do konca. Nemusíte sa však báť, pretože vám bude po celý čas veľmi nápomocná. V dýke máte nádrže s pieskom ktorý budete vysávať zo zabitých nepriateľov a pieskových oblakov ktoré nájdete na najrôznejších miestach. Vďaka ním sa vám bude postupne zväčšovať počet nádrží v dýke. Medzi zázračné schopnosti dýky času patrí napríklad vracanie času. Takže po nevydarenom skoku jednoducho podržíte klávesu, a budete sa pozerať ako princ vyletí z jamy späť na stĺp na ktorom predtým visel. Tento spôsob vám zachráni kožu aj pri niektorých súbojoch keď sa nestihnete vyhnúť smrteľnému úderu. Ďalej je tu možnosť zamraziť protivníkov, čo výrazne sprehľadní bitku, alebo na istú dobu spomaliť čas na spôsob Matrixu.
Bojové scény sa budú pravidelne striedať s preskakovačkami, v ktorých budete mať za úlohu dostaviť sa z bodu A do bodu B. Na začiatku vám pohľad jasne naznačí kam sa dostať, a ak ani to nebude stačiť, budete nachádzať save pointy pri ktorých sa vám naskytne pohľad do princovej budúcnosti. Nevyhnete sa ani zopár hlavolamom, ktoré ale nie sú nijak zložité.
Čo sa týka princových pohybov, ide o perfektne spravenú hladkú akrobaciu. Efektné behanie a skákanie po stenách, vyhýbanie sa pasciam, preskakovanie nepriateľov pri boji, a mnoho ďalšieho,
Ako som už načrtol, skoro po celú cestu vás bude sprevádzať Farah. Bez nej by bolo riešenie niektorých hádaniek nemožné. Bude sa vám snažiť pomôcť aj strieľaním zo svojho luku, no mne osobne to veľmi neprospelo, hlavne preto, lebo ostrého šípu sa občas dostalo aj môjmu chrbtu .
Teraz sa už dostávame k jedným z najdôležitejších vecí v hre, a tými sú ovládanie a hrateľnosť. Na ovládanie je použitých len zopár kláves aby bolo čo prehľadnejšie. Hneď po prvých minútach hrania sa vám dostane úplne do krvi. Väčší problém by som videl skôr v neposlušnej kamere, ktorá sa niekedy dostane do nežiadúcej polohy, a za žiadnu cenu sa vám ju nepodarí otočiť naspäť. Na druhej strane hrateľnosť je takmer dokonalá. Málokomu sa podarí vytvoriť tak vyvážené ovládanie aké nájdete v SOT. Hra vás jednoducho chytí, a nepustí až kým ju nevyprášite do konca. Žiadny stereotyp neprichádza do úvahy, vždy máte čo objavovať, a nikdy nebudete mať pocit: „Toto som už niekde videl.“
Perzské kráľovstvo po grafickej stránke v dnešnej dobe next-genu pôsobí už možno trochu zastaralo, no na svoju dobu išlo o úžasné prevedenie. Napriek tomu je grafika pekná, doplnená ešte krajšími CG animáciami. Efektné rozmazávanie obrazu pri zmene pohľadu a vracaní času má tiež svoje čaro. Tvorcovia zahalili celý svet do jemne rozmazanej hmly, čím nadobúda istú tajomnosť, a zároveň sa tým ušetrilo na HW požiadavkách.
Aby som to zhrnul SOT je pokračovanie legendárneho princa z Perzie ako sa patrí. Skvelá hrateľnosť, grafika a príbeh zaručujú že ešte dlho zostane na poste jedných z najlepších hier aké boli vytvorené.
Plusy
+ hrateľnosť a ovládanie
+ pohyby
+ príbeh
Mínusy
- občasné problémy s kamerou
- neustále sa respawnujúci nepriatelia
- absencia tituliek
Princ sa zo svojím otcom po dlhom čase opäť vracia domov z náročnej cesty. Medzi poklady ktoré zozbierali pre Maharadžu patrí mimo iného aj záhadná dýka času, a ešte záhadnejšie presypacie hodiny. Princ túžiaci po sláve a uznaní aké má jeho otec, sa nechá nahovoriť od podlého Vezíra ktorý sní o nadvláde nad kráľovstvom a taktiež nad časom, aby napriek výrazným protestom Maharadžovej dcéry Farah, dýkou aktivoval piesky času. Tým ale vyletí do ovzdušia nebezpečný prach piesku, ktorý premení každú živú bytosť na piesočného netvora. Princ si je ale svojho strašného činu plne vedomý, a preto sa ho rozhodne čím skôr napraviť. Spolu s Farah po boku sa vydá na nebezpečnú výpravu plnú nástrah -navždy zničiť piesky času a zbaviť sa Vezíra.
Celý príbeh je rozprávaný princom, takže pri dopade na dno priepaste budete počúvať napríklad hlášky „Nie, nie to sa určite nestalo.“ alebo „Takto to nebolo.“ Dosť často sa napočúvate aj rozprávania princa zo samým sebou, ktoré tiež stojí za to.
Cestou sa budete musieť presekať nespočetným množstvom príšer naplnených pieskom. Väčšinou pôjde o bývalých členov Sultánovej armády, no často sa stretnete aj s chrobákmi a inou háveďou. Takmer vždy budete bojovať s veľkou presilou neustále sa objavujúcich protivníkov, takže radšej buďte neustále v strehu. Okrem toho nepriateľa budete musieť po omráčení ešte doraziť dýkou, čo nemusí byť vždy najľahšie, hlavne keď ste obkľúčený. Útek nebude mať absolútne žiadny efekt, pretože pieskové obludy sa za vami dokážu pomerne rýchlo premiestňovať. Vy proti ním stojíte s dýkou času v jednej ruke, a s mečom v druhej. Meče budete postupom času vymieňať za čoraz deštruktívnejšie kúsky, zatiaľ čo dýkou sa budete oháňať až do konca. Nemusíte sa však báť, pretože vám bude po celý čas veľmi nápomocná. V dýke máte nádrže s pieskom ktorý budete vysávať zo zabitých nepriateľov a pieskových oblakov ktoré nájdete na najrôznejších miestach. Vďaka ním sa vám bude postupne zväčšovať počet nádrží v dýke. Medzi zázračné schopnosti dýky času patrí napríklad vracanie času. Takže po nevydarenom skoku jednoducho podržíte klávesu, a budete sa pozerať ako princ vyletí z jamy späť na stĺp na ktorom predtým visel. Tento spôsob vám zachráni kožu aj pri niektorých súbojoch keď sa nestihnete vyhnúť smrteľnému úderu. Ďalej je tu možnosť zamraziť protivníkov, čo výrazne sprehľadní bitku, alebo na istú dobu spomaliť čas na spôsob Matrixu.
Bojové scény sa budú pravidelne striedať s preskakovačkami, v ktorých budete mať za úlohu dostaviť sa z bodu A do bodu B. Na začiatku vám pohľad jasne naznačí kam sa dostať, a ak ani to nebude stačiť, budete nachádzať save pointy pri ktorých sa vám naskytne pohľad do princovej budúcnosti. Nevyhnete sa ani zopár hlavolamom, ktoré ale nie sú nijak zložité.
Čo sa týka princových pohybov, ide o perfektne spravenú hladkú akrobaciu. Efektné behanie a skákanie po stenách, vyhýbanie sa pasciam, preskakovanie nepriateľov pri boji, a mnoho ďalšieho,
Ako som už načrtol, skoro po celú cestu vás bude sprevádzať Farah. Bez nej by bolo riešenie niektorých hádaniek nemožné. Bude sa vám snažiť pomôcť aj strieľaním zo svojho luku, no mne osobne to veľmi neprospelo, hlavne preto, lebo ostrého šípu sa občas dostalo aj môjmu chrbtu .
Teraz sa už dostávame k jedným z najdôležitejších vecí v hre, a tými sú ovládanie a hrateľnosť. Na ovládanie je použitých len zopár kláves aby bolo čo prehľadnejšie. Hneď po prvých minútach hrania sa vám dostane úplne do krvi. Väčší problém by som videl skôr v neposlušnej kamere, ktorá sa niekedy dostane do nežiadúcej polohy, a za žiadnu cenu sa vám ju nepodarí otočiť naspäť. Na druhej strane hrateľnosť je takmer dokonalá. Málokomu sa podarí vytvoriť tak vyvážené ovládanie aké nájdete v SOT. Hra vás jednoducho chytí, a nepustí až kým ju nevyprášite do konca. Žiadny stereotyp neprichádza do úvahy, vždy máte čo objavovať, a nikdy nebudete mať pocit: „Toto som už niekde videl.“
Perzské kráľovstvo po grafickej stránke v dnešnej dobe next-genu pôsobí už možno trochu zastaralo, no na svoju dobu išlo o úžasné prevedenie. Napriek tomu je grafika pekná, doplnená ešte krajšími CG animáciami. Efektné rozmazávanie obrazu pri zmene pohľadu a vracaní času má tiež svoje čaro. Tvorcovia zahalili celý svet do jemne rozmazanej hmly, čím nadobúda istú tajomnosť, a zároveň sa tým ušetrilo na HW požiadavkách.
Aby som to zhrnul SOT je pokračovanie legendárneho princa z Perzie ako sa patrí. Skvelá hrateľnosť, grafika a príbeh zaručujú že ešte dlho zostane na poste jedných z najlepších hier aké boli vytvorené.
Plusy
+ hrateľnosť a ovládanie
+ pohyby
+ príbeh
Mínusy
- občasné problémy s kamerou
- neustále sa respawnujúci nepriatelia
- absencia tituliek
napísal Griever 10.3.2007
Páči sa mi!
8.6
PRINCE OF PERSIA: THE SANDS OF TIME