Legacy of Kain: Defiance |
Upíri sú sympatické bytosti.Niet divu,že stihla vzniknúť okolo tohto "mýtu" celá biblia preplnená príbehmi o ich krutosti a krvilačnosti.A čo je také "obľúbené"a tajomné,to zarába a tak sa z upírov medzi časom stihli stať filmové hviezdy,ktoré dobyli Holywood.Každopádne,narozdiel od filmov,či už kultových alebo brakových,hry s upírmi podobne neprofitujú a akosi sa na nich v tomto temnom biznise z
PS2
pridal Bigboss 26.3.2007 o 21:46 pod používateľské recenzie
8.0
A tak sa začala dlhá púť naprieč mladou nocou pre krvilačnú hernú sériu ,známu taktiež ako Legacy of kain.Banda "hladujúcich nesmrteľných" ,čo si volakedy dala meno Silicon knights stvorila pre Crystal dynamics mýt o vampírikovi Kainovi(Blood omen:legacy of Kain),aniž by vedela,do čoho to presne robí.O pár rokov na to sa bývalý vydavateľ stal výrobcom a rozhodol sa z tohoto,už časom zabudnutého dielka ,spraviť celú hernú sériu večnosti.A ako dobre,že sa tak stalo.Prišiel rad najlepších hier,aka Soul reaver 1 a 2,už horšia odbočka Blood omen 2 a záverečný,recenzovaný Defiance.Pri ňom sa teda zastavím a rozoberiem ho do poslednej červenej krvinky.
Prezentácia hry je pochabá.Jeden problém strieda druhý,ale hra sa za predsa dokázala prehrýzť záhrobím a vyceriť pár očných zubov.Každý chce na začiatok počuť/čítať to zlé,tak ja z recesie spomeniem najprv to dobré a tým je príbeh(teda ako sa to vezme).Ten je prerozprávaný vynikajúcimi prestrihovými scénami.V nich doslova kypí zmysel autorov pre geniálne dialogy s kvapkou nie červenej tekutiny,ale poetična.Celé story sa radí medzi špičku a môže sa s hrdosťou postaviť na piedestál medzi Metal gear,God of war a čo ja viem čo ešte,ale,ako pán čitateľ správne postrehol,nejaký fígeľ v tom iste je,príbeh totižto nadvezuje hned na koniec druhého Soul reavera,takže nezainteresovaní,alebo tí,ktorým tento-jeden z dvoch vrcholov série stihol uniknúť,nebudú tak presne chápať všetko to,čo sa LoK:defiance znaží vysvetliť.Rozpisovanie sa ale o udalostiach dielov minulých nemá zmysel,pretože príbeh obsahuje nespočty a nespočty zákutí a odbočiek,slepých uličiek a hlavných ciest i diaľníc,ba aj poľných cestičiek a lesných chodníčkov,kde by sa Vám aj voľakdo mohol zakusnúť do krčných tepien,harghhh.Kde som to?Aha,pre dokonalé vychutnanie si príbehu je jednoducho potrebné hrať všetky ostatné diely,okrem vyššie spomínaného Blood omenu 2.Milo ma prekvapilo graficky nádherne zapracované menu so striedajúcimi sa architektonickými výjavmi(to isté sa nedá povedať o celom interface hry,ale potešila ma banka plná krvi symbolizujúca vitálnu energiu).Menu je možno pekné,ale chudobné na možnosti,asponže hra pozná titulky vo viacerých jazykoch .Taktiež tu sa nájde zopár hororových bonusov,no na netopiera som sa z nich nepremenil,jedná sa totiž o cg fotky a concept arty.
Grafika hry mi však vyrazila dych.Kvalitné postavy(Kain rulz),úplne ,ale úplne špicové textúry,nadupaní nepriatelia,aka sarafeni,aka maniakálni vyvraždovatelia upírskej rasy,ktorých vizáž vnikla zmixovaním europskych rytierov a saracénskych bojovníkov blízkeho východu.To všetko,ako posledný dúšok krvi zo zlatej čaše završila skvelá goricko-románska architektúra so štipkou steampunku a jeden nádherný blurový efekt u Raziela v podsveti.Nehovoriac o tom,že hlavným grázlom je chápadlovo-okatá obluda ešte obludnejších rozmerov.A zase jeden "háčik",v tomto prípade by som ho skôr nazval kotvou.Po zábavných rytierskych nepriateľoch a obludkách z duchovna sa na obzore objavili klišoidné príšery bez štipky nápadu a nudnými útokmi,nehovoriac o ich početnosti.V 80% z celkového počtu oblúd budete sekať práve týchto nudných kriplov.Dalšia výhrada patrí lokáciám a to tá,že polovicu hry prežijete v prakticky jednom a tom istom prostredí.Nebudem prezrádzať,ked sa začnete nudiť,pochopíte,o čom to píšem.Najväčšia výhrada patrí bosom.Blbších som asi v žiadne inej hre ani nevidel,všetci až na posledného-len samá nuda,nuda ,možno ešte raz nuda a naposledy nuda!AI je biedna,ale príšery aspon dokážu hlavného hrdinu obkľúčiť a kombinovať útoky,pri takýchto hrách viacej ani nie je potrebné.
Hra samotná taktiež nepojedla originálnej kaše.Jedná sa o základnú hack n slash akciu s dvojicou postáv,Razielom,hltačom duší a Kainom,upírom a regulérnym členom Krvavej alwaysky.Postavy sú v pohyboch takmer identické,odlišujú sa len vizuálne a niekoľkých zanedbateľných detailoch.Trošku škoda,že sa hrá na striedačku a hráč si nemôže vybrať svojho hrrdinu.Dobre,krvný obeh sa mi z toho síce nezastavil,ale z čoho sa mi v mozgu tvorí krvná zrazenina a čo nikdy nepochopím,je krutý nemrtvý fakt,prečo autori nanútili obom postavám rovnaké kombá,za takéto mrhanie by si však zaslúžili krížom po čele a pokropiť svetenou vodou.Aspon,že doba dohrania dosahuje priemeru,čo činí,nie nesmrteľných,ani upírských,ani nie nikdy nevednúcich,ale napriek tomu solídnych 10-12 hodín.Najhrošie zo všetkého vyšli hádanky.Tie majú od pravých hádaniek,známych z predošlých častí,namíľe daľeko a spočívajú asi v tom,že tuná zbúrate múrik telekinetickou schopnosťou a hen zasa zoberiete klúčik,potom odomknete dvere a rúbete blbých nepriateľov daľej a daľej,až kým nezoberiete daľší kľúčik...Takmer som zabudol,bojuje sa na meče,len na meče.Vlastne nie,hrateľné postave ovládajú telekinézu.Jej možnosti sú síce obmedzené,ale v kľude môžte nepriateľa prinútiť levitácii a následne o poslať na špicatý kôl ukončiť svoj život.Škoda však,že sa to nedá opačne a nie je možné hádzať kúsky skál,koly a iné predmety po blbáňoch,čo sa vám snažia silou mocou nakopať vašu nemrtvú riť.
Završme to teda dreveným kolíkom do srdca.Legacy of kain:defiance nie je žiadným priekopníkom v žánri,ktorému dnes už dominuje God of war a Devil may cry.Ani zdaľeka nedosahuje kvality týchto dvoch kráľov,aj ked by mohol ,zato ma ale napriek chybám dokázal príjemne pobaviť a prinútiť aj k opätovnému hranie.Za skúšku určite stojí!
Prezentácia hry je pochabá.Jeden problém strieda druhý,ale hra sa za predsa dokázala prehrýzť záhrobím a vyceriť pár očných zubov.Každý chce na začiatok počuť/čítať to zlé,tak ja z recesie spomeniem najprv to dobré a tým je príbeh(teda ako sa to vezme).Ten je prerozprávaný vynikajúcimi prestrihovými scénami.V nich doslova kypí zmysel autorov pre geniálne dialogy s kvapkou nie červenej tekutiny,ale poetična.Celé story sa radí medzi špičku a môže sa s hrdosťou postaviť na piedestál medzi Metal gear,God of war a čo ja viem čo ešte,ale,ako pán čitateľ správne postrehol,nejaký fígeľ v tom iste je,príbeh totižto nadvezuje hned na koniec druhého Soul reavera,takže nezainteresovaní,alebo tí,ktorým tento-jeden z dvoch vrcholov série stihol uniknúť,nebudú tak presne chápať všetko to,čo sa LoK:defiance znaží vysvetliť.Rozpisovanie sa ale o udalostiach dielov minulých nemá zmysel,pretože príbeh obsahuje nespočty a nespočty zákutí a odbočiek,slepých uličiek a hlavných ciest i diaľníc,ba aj poľných cestičiek a lesných chodníčkov,kde by sa Vám aj voľakdo mohol zakusnúť do krčných tepien,harghhh.Kde som to?Aha,pre dokonalé vychutnanie si príbehu je jednoducho potrebné hrať všetky ostatné diely,okrem vyššie spomínaného Blood omenu 2.Milo ma prekvapilo graficky nádherne zapracované menu so striedajúcimi sa architektonickými výjavmi(to isté sa nedá povedať o celom interface hry,ale potešila ma banka plná krvi symbolizujúca vitálnu energiu).Menu je možno pekné,ale chudobné na možnosti,asponže hra pozná titulky vo viacerých jazykoch .Taktiež tu sa nájde zopár hororových bonusov,no na netopiera som sa z nich nepremenil,jedná sa totiž o cg fotky a concept arty.
Grafika hry mi však vyrazila dych.Kvalitné postavy(Kain rulz),úplne ,ale úplne špicové textúry,nadupaní nepriatelia,aka sarafeni,aka maniakálni vyvraždovatelia upírskej rasy,ktorých vizáž vnikla zmixovaním europskych rytierov a saracénskych bojovníkov blízkeho východu.To všetko,ako posledný dúšok krvi zo zlatej čaše završila skvelá goricko-románska architektúra so štipkou steampunku a jeden nádherný blurový efekt u Raziela v podsveti.Nehovoriac o tom,že hlavným grázlom je chápadlovo-okatá obluda ešte obludnejších rozmerov.A zase jeden "háčik",v tomto prípade by som ho skôr nazval kotvou.Po zábavných rytierskych nepriateľoch a obludkách z duchovna sa na obzore objavili klišoidné príšery bez štipky nápadu a nudnými útokmi,nehovoriac o ich početnosti.V 80% z celkového počtu oblúd budete sekať práve týchto nudných kriplov.Dalšia výhrada patrí lokáciám a to tá,že polovicu hry prežijete v prakticky jednom a tom istom prostredí.Nebudem prezrádzať,ked sa začnete nudiť,pochopíte,o čom to píšem.Najväčšia výhrada patrí bosom.Blbších som asi v žiadne inej hre ani nevidel,všetci až na posledného-len samá nuda,nuda ,možno ešte raz nuda a naposledy nuda!AI je biedna,ale príšery aspon dokážu hlavného hrdinu obkľúčiť a kombinovať útoky,pri takýchto hrách viacej ani nie je potrebné.
Hra samotná taktiež nepojedla originálnej kaše.Jedná sa o základnú hack n slash akciu s dvojicou postáv,Razielom,hltačom duší a Kainom,upírom a regulérnym členom Krvavej alwaysky.Postavy sú v pohyboch takmer identické,odlišujú sa len vizuálne a niekoľkých zanedbateľných detailoch.Trošku škoda,že sa hrá na striedačku a hráč si nemôže vybrať svojho hrrdinu.Dobre,krvný obeh sa mi z toho síce nezastavil,ale z čoho sa mi v mozgu tvorí krvná zrazenina a čo nikdy nepochopím,je krutý nemrtvý fakt,prečo autori nanútili obom postavám rovnaké kombá,za takéto mrhanie by si však zaslúžili krížom po čele a pokropiť svetenou vodou.Aspon,že doba dohrania dosahuje priemeru,čo činí,nie nesmrteľných,ani upírských,ani nie nikdy nevednúcich,ale napriek tomu solídnych 10-12 hodín.Najhrošie zo všetkého vyšli hádanky.Tie majú od pravých hádaniek,známych z predošlých častí,namíľe daľeko a spočívajú asi v tom,že tuná zbúrate múrik telekinetickou schopnosťou a hen zasa zoberiete klúčik,potom odomknete dvere a rúbete blbých nepriateľov daľej a daľej,až kým nezoberiete daľší kľúčik...Takmer som zabudol,bojuje sa na meče,len na meče.Vlastne nie,hrateľné postave ovládajú telekinézu.Jej možnosti sú síce obmedzené,ale v kľude môžte nepriateľa prinútiť levitácii a následne o poslať na špicatý kôl ukončiť svoj život.Škoda však,že sa to nedá opačne a nie je možné hádzať kúsky skál,koly a iné predmety po blbáňoch,čo sa vám snažia silou mocou nakopať vašu nemrtvú riť.
Završme to teda dreveným kolíkom do srdca.Legacy of kain:defiance nie je žiadným priekopníkom v žánri,ktorému dnes už dominuje God of war a Devil may cry.Ani zdaľeka nedosahuje kvality týchto dvoch kráľov,aj ked by mohol ,zato ma ale napriek chybám dokázal príjemne pobaviť a prinútiť aj k opätovnému hranie.Za skúšku určite stojí!
napísal Bigboss 26.3.2007
Páči sa mi!
8.0
LEGACY OF KAIN: DEFIANCE
PC
Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics Štýl: Akcia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|