Just Cause |
Ako raz napísal Farid Starman - "Velikost je vec relativní."
PS2
pridal Dropy9 24.4.2007 o 19:16 pod používateľské recenzie
8.1
Prečo spomínam práve veľkosť? Ak to ešte neviete, JC je hra s neuveriteľnou rozlohou, "cool" grafikou, desiatkami zbraní, stovkami dopravných prostriedkov a štvormi frakciami.
All hail Grand Theft Auto
Môj krátky popis však nesedí iba na JC, ale aj na inú hru - och pardon, to už nie je hra, to je legenda. Ide o Grand Theft Auto. Podobnosť s týmto fenoménom a jej neustále omieľanie mi už vážne lezie na nervy. Nikto nie je schopný pozerať aj na iné stránky hry, iba na jej "podobnosť". Jasné, GTA žiaľ neprekonáva - na to by JC potreboval povesť (GTA ju má deväťročnú), viac fanúšikov, a aj... Už neviem. GTA a JC sú si podobné, ale vlastne úplne odlišné - čím to, dokelu, je?
Príbeh? Skôr kulisa
Príbeh sa točí okolo agenta CIA Rico Rodrigueza, ktorý bol vyslaný do maličkého štátu San Esperito, aby zvrhol tamojší režim. CIA ale nič nerobí iba tak, a aj toto má svoj dôvod - prezident Salvador Mendoza vyvíja nukleárne zbrane, a je tu reálna možnosť vypálenia na USA. Renderované filmečky vyzerajú veľmi pekne, dabing je na dobrej úrovni. Vezie sa však na peknom množstve klišé, Rico je napríklad klasický tichý akčný hrdina. Pozdravujeme Gordona Freemana. Ďalej sa objavujú postavy dvoch agentov - cynický Frank Sheldon, ktorý má zo všetkého srandu, a žena činu Maria Kane. Sheldon vás hláškami bombarduje skoro stále, a sú stále viac cynickejšie. "Take another nuclear missile down, and you win the cigar!" Nevadí. KOniec príbehu je však vyložene nanič. Namiesto veľkolepej revolúcie iba pár desiatok sekúnd, v ktorých zabijete Mendozu, a pristanete pred prezidentským palácom. Nič viac, nič menej.
Na veľkosti záleží
Zase tá veľkosť. Just Cause vám ponúkne pieskovisko s rozlohou 1024 kilometrov štvorcových, ktoré je procedurálne renderované. Tu si môžete robiť (takmer) čo chcete, aj vďaka padáku - v kľude môžete z mrakodrapu skočiť, a neskončíte ako samovrah. Z padáku môžete aj strieľať - síce, Rico plachtiaci na padáku s raketomentom na pleci ľahko ako pierko, vyzerá docela divne. Padák môžete používať za vhodných podmienok skoro neustále.
Magnetizmus, priateľ človeka
Rico je vybavený vecičkou menom Protect Grappler G3, ktorá mu umožňuje sa "zaháknuť" za každý dopravný prostriedok. Miestni vás totiž, ak sa postavíte do cesty, bez bázne prevalcujú a nasleduje load posledného checkpointu. Apropo, savovanie. To prebieha po každej príbehovej misii, a v aktívnych safehousoch cez satelitné spojenie. Je to dosť obmedzujúce, a navyše sa vám ani po oslobodení mestečka - takže môžete oslobodiť tri mestá, ale prejde vás frajer v džípe, a môžete ísť viete kam. Jasné, môžete sa "znovuzrodiť" v najbližšom safehouse, ale prídete o svoj arzenál, a ten vlastne už nikdy nemusíte získať naspäť.
AS - Artifical Stupidity
Tak by sa dala nazvať umelá inteligencia v hre. Najnáročnejší úkon, ktorý dokážu urobiť, je hodiť granát. Ten ja osobne dokážem zničiť ešte vo vzduchu. A keďže vy máte zdravie ako Terminátor mixnutý Chuckom Norrisom... JC ale všeobecne obsahuje veľké množstvo chýb a chybičiek, ako napríklad padnutie auta pod cestu, nesmrteľné NPC ktoré vydržia aj nukleárnu bombu, padajúce lietadlá, seknutie PDA...
Exotický verdikt
Síce má JC kopec zbytočných chýb, celá tá deravá kaša je miestami neskutočne chutná. Prechádzka po pláži pri západe slnka, skúmanie tropického lesa pekne z vrtuľníku, skok padákom z horského masívu... To sú okamihy, ktoré vám GTA skrátka neponúkne. Takže... Možno pri Just Cause 2.
Plusy
+ úžasná rozloha
+ kopa dopravných prostriedkov a zbraní
+ padák
+ celé dokopy je to veľmi dobré
Mínusy
- kopa zbytočných chýb
- slabý príbeh
- po čase monotónny obsah misii
All hail Grand Theft Auto
Môj krátky popis však nesedí iba na JC, ale aj na inú hru - och pardon, to už nie je hra, to je legenda. Ide o Grand Theft Auto. Podobnosť s týmto fenoménom a jej neustále omieľanie mi už vážne lezie na nervy. Nikto nie je schopný pozerať aj na iné stránky hry, iba na jej "podobnosť". Jasné, GTA žiaľ neprekonáva - na to by JC potreboval povesť (GTA ju má deväťročnú), viac fanúšikov, a aj... Už neviem. GTA a JC sú si podobné, ale vlastne úplne odlišné - čím to, dokelu, je?
Príbeh? Skôr kulisa
Príbeh sa točí okolo agenta CIA Rico Rodrigueza, ktorý bol vyslaný do maličkého štátu San Esperito, aby zvrhol tamojší režim. CIA ale nič nerobí iba tak, a aj toto má svoj dôvod - prezident Salvador Mendoza vyvíja nukleárne zbrane, a je tu reálna možnosť vypálenia na USA. Renderované filmečky vyzerajú veľmi pekne, dabing je na dobrej úrovni. Vezie sa však na peknom množstve klišé, Rico je napríklad klasický tichý akčný hrdina. Pozdravujeme Gordona Freemana. Ďalej sa objavujú postavy dvoch agentov - cynický Frank Sheldon, ktorý má zo všetkého srandu, a žena činu Maria Kane. Sheldon vás hláškami bombarduje skoro stále, a sú stále viac cynickejšie. "Take another nuclear missile down, and you win the cigar!" Nevadí. KOniec príbehu je však vyložene nanič. Namiesto veľkolepej revolúcie iba pár desiatok sekúnd, v ktorých zabijete Mendozu, a pristanete pred prezidentským palácom. Nič viac, nič menej.
Na veľkosti záleží
Zase tá veľkosť. Just Cause vám ponúkne pieskovisko s rozlohou 1024 kilometrov štvorcových, ktoré je procedurálne renderované. Tu si môžete robiť (takmer) čo chcete, aj vďaka padáku - v kľude môžete z mrakodrapu skočiť, a neskončíte ako samovrah. Z padáku môžete aj strieľať - síce, Rico plachtiaci na padáku s raketomentom na pleci ľahko ako pierko, vyzerá docela divne. Padák môžete používať za vhodných podmienok skoro neustále.
Magnetizmus, priateľ človeka
Rico je vybavený vecičkou menom Protect Grappler G3, ktorá mu umožňuje sa "zaháknuť" za každý dopravný prostriedok. Miestni vás totiž, ak sa postavíte do cesty, bez bázne prevalcujú a nasleduje load posledného checkpointu. Apropo, savovanie. To prebieha po každej príbehovej misii, a v aktívnych safehousoch cez satelitné spojenie. Je to dosť obmedzujúce, a navyše sa vám ani po oslobodení mestečka - takže môžete oslobodiť tri mestá, ale prejde vás frajer v džípe, a môžete ísť viete kam. Jasné, môžete sa "znovuzrodiť" v najbližšom safehouse, ale prídete o svoj arzenál, a ten vlastne už nikdy nemusíte získať naspäť.
AS - Artifical Stupidity
Tak by sa dala nazvať umelá inteligencia v hre. Najnáročnejší úkon, ktorý dokážu urobiť, je hodiť granát. Ten ja osobne dokážem zničiť ešte vo vzduchu. A keďže vy máte zdravie ako Terminátor mixnutý Chuckom Norrisom... JC ale všeobecne obsahuje veľké množstvo chýb a chybičiek, ako napríklad padnutie auta pod cestu, nesmrteľné NPC ktoré vydržia aj nukleárnu bombu, padajúce lietadlá, seknutie PDA...
Exotický verdikt
Síce má JC kopec zbytočných chýb, celá tá deravá kaša je miestami neskutočne chutná. Prechádzka po pláži pri západe slnka, skúmanie tropického lesa pekne z vrtuľníku, skok padákom z horského masívu... To sú okamihy, ktoré vám GTA skrátka neponúkne. Takže... Možno pri Just Cause 2.
Plusy
+ úžasná rozloha
+ kopa dopravných prostriedkov a zbraní
+ padák
+ celé dokopy je to veľmi dobré
Mínusy
- kopa zbytočných chýb
- slabý príbeh
- po čase monotónny obsah misii
napísal Dropy9 24.4.2007
Páči sa mi!
8.1
JUST CAUSE
PC
PS2 Vývoj: Eidos / Avalanche Studios Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|