Mortal Kombat: Unchained |
„V každej generácii jestvujú vyvolení bojovníci, ktorí zvedú nerovný boj na život a na smrť o osud ľudstva. Postavia sa pekelným silám z iného sveta v turnaji zvanom Mortal Kombat.“
PSP
pridal ace 3.5.2007 o 15:26 pod používateľské recenzie
8.2
„V každej generácii jestvujú vyvolení bojovníci, ktorí zvedú nerovný boj na život a na smrť o osud ľudstva. Postavia sa pekelným silám z iného sveta v turnaji zvanom Mortal Kombat.“
Kedysi v dávnych dobách v jednej vzdialenej galaxii, konkrétne na začiatku 90. rokov sa objavila arkádová bojovka Street Fighter, dlho určovala smer, ktorým sa uberal tento žáner, ale trvalo to iba do doby, kým sa objavil mystický Mortal Kombat. Ten ľudí do seba doslova vťahoval a nedal nikomu vydýchnuť, ľudia sa na tom stávali závislí, jednoducho uchvátil hádam každého. Sám veľmi rád spomínam na doby, kedy som na platforme NES pri MK3 ničil gamepady a dal pekne zarábať stredoslovenským elektrárňam (teda iba jeden, rodičia ma varovali, že už ďalší nekúpia, tak som si radšej dával pozor). Z MK sa stal neskôr kult (jeden z mojich najobľúbenejších a o mytológii univerza Mortal Kombat by som vedel rozprávať hodiny), kult, ktorý prerástol hranice videohier a dal vzniknúť jednému vynikajúcemu filmu, jednému slabšiemu filmu, hroznému seriálu, rôznym hračkám, postavičkám, americkej live vysielanej show a ešte obrovskej kope iných vecí. Pravdou však je, že séria začala postupne upadať, mnohí považujú za vrchol prvej generácie série druhý diel, tretí a štvrtý boli už stereotypné a v porovnaní s prvými dvoma nudné. Vznikli dosť úspešné hry založené n postavách Sub-Zera a Jaxa, ale ani to sériu nezachránilo. Zázrak sa konal až s príchodom vysoko hodnoteného Deadly Aliance, ním sa začala druhá etapa série. Od DA kvalita už len stúpala, prišli aj zaujímavé projekty, ako napríklad Shaolin Monks a celé to vyvrcholilo skutočným Armageddonom. Ďalej sa rozvíjal aj príbeh, hrdina Liu Kang bol zákerne zavraždený (dej Deadly Aliance) a práve z Deadly Aliance si táto hra berie najviac. Ako teda dopadla mini-verzia?
Po nejakých tých animáciách sa dostávate do hlavného menu, nutné uznať, že spracovaného nadmieru vynikajúco. V pozadí prebleskujú blesky a beží ukážka z položky, na ktorej sa práve nachádzate. Ponuka za spracovaním nijak nezaostáva. Na začiatok si musíte vytvoriť profil, aby ste sa vedeli dostať ku všetkému, ale obsah vážne stojí za to. Na výber máte klasický Kombat (v ňom si ešte môžete zvoliť štýl), potom šach v Mortal Kombat prevedení, istú obdobu tetrisu s názvom Puzzle Kombat, multiplayer, Konquest mód a ešte je k dispozícii kopa bonusov.
Začiatok z ničoho...
Hlavná ťarcha hrateľnosti leží na ramenách módu Konquest, v ňom sa stretávate s mladým chlapcom vyrastajúcim v kláštore, sníva o tom, ako sa raz stane šampiónom turnaja a porazí zlého čarodejníka Shang Tsunga. Vychovávaný veľkým opitým majstrom menom Bo Rai Cho sa stáva veľmi dobrým zápasníkom, v jeho koži absolvujete tréningy bojových umení, keď tu zrazu sa mu jedného dňa zjaví Damashi, posol prastarých bohov a dáva mu ponuku, ktorá sa nedá odmietnuť. Ponúka mu šancu stať sa najväčším zápasníkom sveta a zároveň pomôcť bohom zachrániť svet. Pritom ho obdarúva podobnou schopnosťou akú má samotný Shang Tsung, môže na seba vziať podobu iných bojovníkov a prevziať aj ich schopnosti, len sa ich predtým musí naučiť. Učenie prebieha pomocou tréningov, začínate jednoduché údery, prechádzate na kombá, zložitejšie kombá, špeciálne útoky, neskôr sa naučíte bojovať aj druhým štýlom a aj so zbraňou. Fatality, charakteristickú črtu celej série, sa bohužiaľ nenaučíte.
Cestou necestou....
Vašou úlohou je zozbierať 6 tajomných artefaktov nazvaných Kamidogu a odniesť ich na miesto s názvom Nexus, po ich odovzdaní sa dostanete k samotným bohom a vyhráte turnaj Mortal Kombat. Nexus je miesto vytvorené bohmi, aby chránili Kamidogu pred ich zneužitím. Po spomínanom zjavení sa vraciate k majstrovi Bo Rai Cho, aby ste mu ukázali, kto je tu šéf. Pravdepodobne mu s jeho vlastnými schopnosťami zo zadku spravíte záhradku, dáva vám požehnanie na cestu a vydávate sa k pozemskému portálu na cestovanie medzi dimenziami. Ešte pred vstúpením do neho získavate pozemské Kamidogu, cesta k nemu však vôbec nie je ľahká a ani krátka. V Nexuse sa opäť stretávate s Damashim, pozorujete však na sebe zmenu, náš hrdina v priebehu hry prechádza postupne vývojom a starne, pozemské Kamidogu vám otvára cestu do ďalšej zo 6 realít. V bej dostávate nové úlohy a získať Kamidogu bude stále ťažšie a cesta k nemu bude viesť čoraz viac aj cez vedľajšie úlohy. Stretávate nové charaktery, od nich dostávate úlohy, učíte sa od nich ich bojové štýly a samozrejme zbierate mince. Tie neskôr využijete. Okrem mincí sa po leveloch rozprestierajú aj truhlice s iným obsahom, priamo sa dostávate k biografii hrdinov MK, dozvedáte sa niečo z pozadia vývoja hry a zbierate rôzne iné bonusy. Mapy jednotlivých realít sú pomerne rozľahlé, obsahujú dosť veľa lokalít a často sa medzi nimi bude presúvať z jednej do druhej a z nej zas do tretej a naspäť. Stále starnete, dozvedáte sa niečo z príbehu iných častí, zistíte ako sa pomaly pošepkáva ako Quan Chi a Shang Tsung chcú uzavrieť tajnú dohodu a ovládnutí turnaja, snažíte sa do neho dostať, to sa vám nepodarí a neskôr sa dozvedáte o smrti Liu Kanga a o Deadly Aliance sa už hovorí otvorene. Nechcem už nič viac prezrádzať, dej obsahuje plno zvratov, kto je jeden deň priateľ, na druhý deň už ním byť nemusí, zistíte, že niektoré zlé charaktery vlastne ani nie sú také zlé (Scorpion, Sub-Zero, Ermac). Zvraty sa však neodohrávajú len vo vašom príbehu, ale aj v príbehu ostatných, napríklad Škorpión sa dlhé veky snažil nájsť vraha svojej rodiny, Sub-Zera, no nakoniec boli spolu a podobne. Síce jeden zvrat je dosť prepísknutý a ťažko sa vysvetľuje a záver je ľahko predvídateľný, ale aj tak ide o nesmierne vydarenú časť hry. Navyše zistíte, že nie ste jediným vyvoleným a za Kamidogu sa vás naháňa viac.
GTA trochu inak...
Je potešujúce, že pri hraní máte pocit, že svet okolo vás skutočne žije. Ľudia si stále niečo povrávajú, ulice miest sú plné ľudí, na tržnici si ľudia niečo kupujú a tak to ide stále. Veľmi tomu napomáha aj striedanie dňa a noci, s príchodom večera sa ulice pomaly vyprázdňujú a v noci nájdete na ulici málokoho. Ešte na Zemi v kláštore napríklad vaše tréningy prebiehajú iba cez deň a ide o najživšiu realitu. S každým v meste si máte čo povedať a niekedy sa naozaj oplatí viesť konverzácie s NPC postavami. Nie len že vám zadávajú vedľajšie nepovinné questy, za ktoré je slušná odmena, ale môžu vám prezradiť niečo viac z príbehu, diania okolo, čo všetko sa zmenilo počas vašej neprítomnosti, prípadne vám prezradia nejaké tajomstvo. Napríklad čo sa objavuje v lese medzi 3 a 4 hodinou v noci, akú slabosť má strážca brány, ktorý vás nechce pustiť do jednej časti mesta, že ľuďom v meste sa často zdá, že vidia prízraky členov klanu Lin Kuei (vy sa k nim neskôr dostanete a bude vás trénovať samotný veliteľ, Sub-Zero) a veľa podobného. Scorpion vás požiada o pomoc pri hľadaní vraha svojej rodiny...bočných questov je neskutočné množstvo na takúto hru. Všetky ich ani hádam nespravíte, hraciu dobu výrazne predlžujú.
Tak isto ani vaše činy nezostanú bez následkov, nemôžete len tak bežať po ulici a niekomu pribiť. Ak to spravíte, tak vám nabudúce môže odmietnuť pomôcť, prípadne, ak ide o nejaký známy charakter, tak vás vyzve na súboj. Keď budete všetko naokolo mlátiť, tak budú ľudia už pri vašom príchode utekať. Ale niekedy zas aj poriadna rana pomôže, napríklad ja som jeden vedľajší quest nechtiac prešiel tak, že som niekoho zmlátil a vypadol z neho artefakt, ktorý som hľadal. Samozrejme nejde o žiadne Fable, ale poteší reakcia okolia na vás.
Prezradím ešte, že počas Konquestu sa nedostanete do turnaja, na ten je čas až v móde Kombat. Tu si vyberiete charakter a prechádzate stĺpcom bojovníkov až k samotnému dračiemu kráľovi, Onagovi. Kto to je, to sa dozviete v závere Konquestu. Hlavným zlomom v Deadly Aliance, bolo zmenenie súbojov. Každá postava mala 2 techniky bez zbrane a jednu so zbraňou. Tak isto sa aj súboje zmenili trošku na štýl Tekkena. Inak tomu nie je ani tu a možností, ako si vybiť zlosť je neúrekom. S týmto však prichádza aj prvý kameň úrazu, tým je nemožné ovládanie. Hra od vás často očakáva stlačenie viacerých tlačidiel vo veľmi krátkom čase, avšak reaguje dosť pomaly. Kvôli tomuto sú niektoré údery takmer nemožné a zložité reťazenie komb nepredstaviteľne náročné. S tým súvisí frustrácia v tréningoch, ktoré preskočiť nemôžete, ale pri vašom neúspechu musíte ísť od začiatku danej témy (keď sa učíte kombá so zmenou techniky a nezvládnete posledné zo 4, tak musíte ísť pekne od prvého). Aj napriek tomu sú však súboje na vysokej úrovni a keď sa práve nebudete snažiť robiť niečo veľmi zložité, tak sa slušne zabavíte. K ich kvalite prispievajú aj arény, tie ale až neskôr.
Starring...
V hre sa stretnete s polovicou postáv z MK univerza, čiže ich je 30. Nechýbajú najznámejšie ako Liu kang, Scorpion...a keďže hra vychádza hlavne z Deadly Aliance, tak sa všetky nápadne podobajú na tie. Zarmúti ale neprítomnosť pár najznámejších, za všetky stačia dve mená: Sonya, Johnny Cage. Hlavnými záporákmi sú Onaga a 2in1 Noob Saibot a jeho vedomie v robotickom prevedení Smoke (z robotov chýbajú Cyrax a Sector). V Konqueste sa stretnete aj s mnohými inými, za nich ale hrať nemôžete a dokonca ani proti nim (Shinnok, Quan Chi, Shang Tsung, Kano, Reptile...). Výber postáv nebol práve najšťastnejší a niektoré sú skôr duplicitné (Seb-Zero a jeho ženské prevedenie Frost sú skoro rovnakí, tak isto aj Ermac a slepý majster Kenshi – obaja majú telekinetické údery...).
Arény sú naopak tie najlepšie, aj keď aj tu chýba pár slávnych kusov. Navyše to nie je len jedna obrazovka, ale majú viac častí, poschodí...Napríklad keď bojujete na streche budovy, tak si môžete byť istý, že súpera z nej môžete skopnúť a pokračovať v boji inde.
Nie len Fatalitami živý je Kombat...
Táto časť mi v mojej štruktúre pekne nadväzuje na arény. Ako som už písal, tak MK sa vždy vyznačoval brutalitou a kopou krvi. Každý určite vie, čo nasledovalo po zahlásení „Finish him!“. Fatality je označenie pre brutálne a čo najkrvavejšie dorazenie súpera, ich prevedenie je pre neskúseného takmer nemožné a dočká sa ich asi len na sebe. K nim teraz pribudlo aj harakiri (ne ne, nemyslím ten červený alkoholický nápoj, čo páli na jazyku). Jednoducho váš súper radšej spácha samovraždu, ako by sa mal nechať zabiť vami. Obdobné ako fatality. A tu prichádza práve nadväznosť na arény, v nich sa totiž nachádzajú rôzne užitočné mechanizmy (napríklad obrovský mlynček na mäso...), ktoré vám môžu pomôcť pri boľavom eliminovaní súpera. Pekne.
Keď už prejdete Konquest a potom aj Kombat (ten so všetkými bojovníkmi a uvidíte animácie o ich osude), tak sa môžete pustiť aj do dvoch skvelých minihier. Tou prvou je šach. Ten by som charakterizoval slovami vynikajúci a zábavný. Od klasického šachu sa líši hneď v pár drobnostiach. Takže na začiatok si navolíte ktorá postav má zastávať post danej figúrky, ich pohyby sú približne rovnaké ako v klasickom šachu (PRIBLIŽNE!!!), potom si na šachovnici nastavíte pascu. To je miesto, na ktoré keď stúpi súper, tak ho pohltia plamene pekelné. Navyše je tu ešte jedna vec, ani šach mat neznamená koniec. Ono pri pokuse o obsadenie políčka, kde stojí súperova figúrka si ho musíte vybojovať. Ďalej sa na hracej ploche nachádzajú 2 miesta, ktoré vám dopĺňajú energiu a k dispozícii sú aj čarodejníci. Pri nich máte na výber z niekoľkých kúziel, obranné a útočné. Zaujímavý element.
Puzzle Kombat je zas niečo na spôsob tetrisu, ukladáte si farebné tehličky k seba tak, aby vám zmizlo čo najviac. Dolu potom môžete sledovať zápas medzi vašou a súperovou postavou odvíjajúci sa od vášho hrania. Kto prvý dosiahne istý počet bodov, ten vyhráva.
A čo si dáte k tomu?
K tomu nám autori nabalili obrovskú kopu bonusov v sekciách Krypt a Kontent.
Krypta obsahuje 400 hrobov, každý za inú sumu iných mincí (tie zbierate prakticky všetkým), po vyplatení danej sumy sa vám tvorí hrob a z neho vyskočí bonus. Sú tam alternatívne biografie bojovníkov, rôzne koncepty, alternatívne obleky bojovníkov a kopa, kopa iných. V dosť veľa z nich sa však nachádzajú iba ďalšie mince.
Kontent zas obsahuje videá, soundtrack, fotky tímu Midway pracujúceho na hre, informácie o arénach a tiež kopu iných. Z tejto stránky je hra zvládnutá na výbornú.
Grafika je taktiež jednoducho špičková, animácie pohybov sú pekné a plynulé, motion capture zvládnutý na výbornú, škoda len neostrých a rozmazaných textúr na „nepodstatných“ objektoch. Hra je taktiež plná rôznych grafických efektov, výbuchov, blýskania a iných. Tie sú tiež perfektné. Ostáva len chybička, ktorá je hádam od začiatku. Keď súpera zabijete tak, že spadne na zem, tak sa postaví, aby mohol zas spadnúť.
Zvuková stránka tiež nemá chybu, hlasy sú perfektné, Scorpion pri vrhaní svojej kopije stále kričí „Get over here!“, v temných dimenziách počujete hlasy zatratencov...Hudba je poskladaná vynikajúco, ostatne tak, ako v predchádzajúcich častiach. Perfektne sa hodí. Samostatný OST oceníte.
A jedna muška na záver...
Čo ale hru zadupáva až pod zem, tak to je dementná kamera v móde Konquest, tá vám skoro vždy ukazuje všetko možné, len nie to, čo potrebujete. Neustále sa s ňou musíte ručne babrať a Boh vás chráň ak náhodou vbehnete do lesa. Medzi stromami kamera tak zblbne, že sa z neho budete dostávať pol dňa, lebo si dosť často pekne z blízka poobzeráte kôru stromov v lese, ale ani za toho boha neuvidíte niečo normálne. Amok je pri tomto úplne bežným javom.
Zhodnotím len slovami: vynikajúca hra s otrasnými chybami, cez ktoré sa len ťažko prekusáva ďalej. Keď sa už ale cez ne dostanete, tak sa neodtrhnete. Pre fanúšikov povinnosť, pre fanúšikov bojoviek tiež, pre nervákov ruky preč!
+ konquest + ostatné módy
+ príbeh
+ spracovanie a zvuky
+ bonusy
+ je to proste Mortal Kombat (množstvo krvi...)
- imbecilná kamera
- dementné ovládanie
- nešťastný výber charakterov
- po čase nudné, stereotypné a niekedy neznesiteľné tréningy
Kedysi v dávnych dobách v jednej vzdialenej galaxii, konkrétne na začiatku 90. rokov sa objavila arkádová bojovka Street Fighter, dlho určovala smer, ktorým sa uberal tento žáner, ale trvalo to iba do doby, kým sa objavil mystický Mortal Kombat. Ten ľudí do seba doslova vťahoval a nedal nikomu vydýchnuť, ľudia sa na tom stávali závislí, jednoducho uchvátil hádam každého. Sám veľmi rád spomínam na doby, kedy som na platforme NES pri MK3 ničil gamepady a dal pekne zarábať stredoslovenským elektrárňam (teda iba jeden, rodičia ma varovali, že už ďalší nekúpia, tak som si radšej dával pozor). Z MK sa stal neskôr kult (jeden z mojich najobľúbenejších a o mytológii univerza Mortal Kombat by som vedel rozprávať hodiny), kult, ktorý prerástol hranice videohier a dal vzniknúť jednému vynikajúcemu filmu, jednému slabšiemu filmu, hroznému seriálu, rôznym hračkám, postavičkám, americkej live vysielanej show a ešte obrovskej kope iných vecí. Pravdou však je, že séria začala postupne upadať, mnohí považujú za vrchol prvej generácie série druhý diel, tretí a štvrtý boli už stereotypné a v porovnaní s prvými dvoma nudné. Vznikli dosť úspešné hry založené n postavách Sub-Zera a Jaxa, ale ani to sériu nezachránilo. Zázrak sa konal až s príchodom vysoko hodnoteného Deadly Aliance, ním sa začala druhá etapa série. Od DA kvalita už len stúpala, prišli aj zaujímavé projekty, ako napríklad Shaolin Monks a celé to vyvrcholilo skutočným Armageddonom. Ďalej sa rozvíjal aj príbeh, hrdina Liu Kang bol zákerne zavraždený (dej Deadly Aliance) a práve z Deadly Aliance si táto hra berie najviac. Ako teda dopadla mini-verzia?
Po nejakých tých animáciách sa dostávate do hlavného menu, nutné uznať, že spracovaného nadmieru vynikajúco. V pozadí prebleskujú blesky a beží ukážka z položky, na ktorej sa práve nachádzate. Ponuka za spracovaním nijak nezaostáva. Na začiatok si musíte vytvoriť profil, aby ste sa vedeli dostať ku všetkému, ale obsah vážne stojí za to. Na výber máte klasický Kombat (v ňom si ešte môžete zvoliť štýl), potom šach v Mortal Kombat prevedení, istú obdobu tetrisu s názvom Puzzle Kombat, multiplayer, Konquest mód a ešte je k dispozícii kopa bonusov.
Začiatok z ničoho...
Hlavná ťarcha hrateľnosti leží na ramenách módu Konquest, v ňom sa stretávate s mladým chlapcom vyrastajúcim v kláštore, sníva o tom, ako sa raz stane šampiónom turnaja a porazí zlého čarodejníka Shang Tsunga. Vychovávaný veľkým opitým majstrom menom Bo Rai Cho sa stáva veľmi dobrým zápasníkom, v jeho koži absolvujete tréningy bojových umení, keď tu zrazu sa mu jedného dňa zjaví Damashi, posol prastarých bohov a dáva mu ponuku, ktorá sa nedá odmietnuť. Ponúka mu šancu stať sa najväčším zápasníkom sveta a zároveň pomôcť bohom zachrániť svet. Pritom ho obdarúva podobnou schopnosťou akú má samotný Shang Tsung, môže na seba vziať podobu iných bojovníkov a prevziať aj ich schopnosti, len sa ich predtým musí naučiť. Učenie prebieha pomocou tréningov, začínate jednoduché údery, prechádzate na kombá, zložitejšie kombá, špeciálne útoky, neskôr sa naučíte bojovať aj druhým štýlom a aj so zbraňou. Fatality, charakteristickú črtu celej série, sa bohužiaľ nenaučíte.
Cestou necestou....
Vašou úlohou je zozbierať 6 tajomných artefaktov nazvaných Kamidogu a odniesť ich na miesto s názvom Nexus, po ich odovzdaní sa dostanete k samotným bohom a vyhráte turnaj Mortal Kombat. Nexus je miesto vytvorené bohmi, aby chránili Kamidogu pred ich zneužitím. Po spomínanom zjavení sa vraciate k majstrovi Bo Rai Cho, aby ste mu ukázali, kto je tu šéf. Pravdepodobne mu s jeho vlastnými schopnosťami zo zadku spravíte záhradku, dáva vám požehnanie na cestu a vydávate sa k pozemskému portálu na cestovanie medzi dimenziami. Ešte pred vstúpením do neho získavate pozemské Kamidogu, cesta k nemu však vôbec nie je ľahká a ani krátka. V Nexuse sa opäť stretávate s Damashim, pozorujete však na sebe zmenu, náš hrdina v priebehu hry prechádza postupne vývojom a starne, pozemské Kamidogu vám otvára cestu do ďalšej zo 6 realít. V bej dostávate nové úlohy a získať Kamidogu bude stále ťažšie a cesta k nemu bude viesť čoraz viac aj cez vedľajšie úlohy. Stretávate nové charaktery, od nich dostávate úlohy, učíte sa od nich ich bojové štýly a samozrejme zbierate mince. Tie neskôr využijete. Okrem mincí sa po leveloch rozprestierajú aj truhlice s iným obsahom, priamo sa dostávate k biografii hrdinov MK, dozvedáte sa niečo z pozadia vývoja hry a zbierate rôzne iné bonusy. Mapy jednotlivých realít sú pomerne rozľahlé, obsahujú dosť veľa lokalít a často sa medzi nimi bude presúvať z jednej do druhej a z nej zas do tretej a naspäť. Stále starnete, dozvedáte sa niečo z príbehu iných častí, zistíte ako sa pomaly pošepkáva ako Quan Chi a Shang Tsung chcú uzavrieť tajnú dohodu a ovládnutí turnaja, snažíte sa do neho dostať, to sa vám nepodarí a neskôr sa dozvedáte o smrti Liu Kanga a o Deadly Aliance sa už hovorí otvorene. Nechcem už nič viac prezrádzať, dej obsahuje plno zvratov, kto je jeden deň priateľ, na druhý deň už ním byť nemusí, zistíte, že niektoré zlé charaktery vlastne ani nie sú také zlé (Scorpion, Sub-Zero, Ermac). Zvraty sa však neodohrávajú len vo vašom príbehu, ale aj v príbehu ostatných, napríklad Škorpión sa dlhé veky snažil nájsť vraha svojej rodiny, Sub-Zera, no nakoniec boli spolu a podobne. Síce jeden zvrat je dosť prepísknutý a ťažko sa vysvetľuje a záver je ľahko predvídateľný, ale aj tak ide o nesmierne vydarenú časť hry. Navyše zistíte, že nie ste jediným vyvoleným a za Kamidogu sa vás naháňa viac.
GTA trochu inak...
Je potešujúce, že pri hraní máte pocit, že svet okolo vás skutočne žije. Ľudia si stále niečo povrávajú, ulice miest sú plné ľudí, na tržnici si ľudia niečo kupujú a tak to ide stále. Veľmi tomu napomáha aj striedanie dňa a noci, s príchodom večera sa ulice pomaly vyprázdňujú a v noci nájdete na ulici málokoho. Ešte na Zemi v kláštore napríklad vaše tréningy prebiehajú iba cez deň a ide o najživšiu realitu. S každým v meste si máte čo povedať a niekedy sa naozaj oplatí viesť konverzácie s NPC postavami. Nie len že vám zadávajú vedľajšie nepovinné questy, za ktoré je slušná odmena, ale môžu vám prezradiť niečo viac z príbehu, diania okolo, čo všetko sa zmenilo počas vašej neprítomnosti, prípadne vám prezradia nejaké tajomstvo. Napríklad čo sa objavuje v lese medzi 3 a 4 hodinou v noci, akú slabosť má strážca brány, ktorý vás nechce pustiť do jednej časti mesta, že ľuďom v meste sa často zdá, že vidia prízraky členov klanu Lin Kuei (vy sa k nim neskôr dostanete a bude vás trénovať samotný veliteľ, Sub-Zero) a veľa podobného. Scorpion vás požiada o pomoc pri hľadaní vraha svojej rodiny...bočných questov je neskutočné množstvo na takúto hru. Všetky ich ani hádam nespravíte, hraciu dobu výrazne predlžujú.
Tak isto ani vaše činy nezostanú bez následkov, nemôžete len tak bežať po ulici a niekomu pribiť. Ak to spravíte, tak vám nabudúce môže odmietnuť pomôcť, prípadne, ak ide o nejaký známy charakter, tak vás vyzve na súboj. Keď budete všetko naokolo mlátiť, tak budú ľudia už pri vašom príchode utekať. Ale niekedy zas aj poriadna rana pomôže, napríklad ja som jeden vedľajší quest nechtiac prešiel tak, že som niekoho zmlátil a vypadol z neho artefakt, ktorý som hľadal. Samozrejme nejde o žiadne Fable, ale poteší reakcia okolia na vás.
Prezradím ešte, že počas Konquestu sa nedostanete do turnaja, na ten je čas až v móde Kombat. Tu si vyberiete charakter a prechádzate stĺpcom bojovníkov až k samotnému dračiemu kráľovi, Onagovi. Kto to je, to sa dozviete v závere Konquestu. Hlavným zlomom v Deadly Aliance, bolo zmenenie súbojov. Každá postava mala 2 techniky bez zbrane a jednu so zbraňou. Tak isto sa aj súboje zmenili trošku na štýl Tekkena. Inak tomu nie je ani tu a možností, ako si vybiť zlosť je neúrekom. S týmto však prichádza aj prvý kameň úrazu, tým je nemožné ovládanie. Hra od vás často očakáva stlačenie viacerých tlačidiel vo veľmi krátkom čase, avšak reaguje dosť pomaly. Kvôli tomuto sú niektoré údery takmer nemožné a zložité reťazenie komb nepredstaviteľne náročné. S tým súvisí frustrácia v tréningoch, ktoré preskočiť nemôžete, ale pri vašom neúspechu musíte ísť od začiatku danej témy (keď sa učíte kombá so zmenou techniky a nezvládnete posledné zo 4, tak musíte ísť pekne od prvého). Aj napriek tomu sú však súboje na vysokej úrovni a keď sa práve nebudete snažiť robiť niečo veľmi zložité, tak sa slušne zabavíte. K ich kvalite prispievajú aj arény, tie ale až neskôr.
Starring...
V hre sa stretnete s polovicou postáv z MK univerza, čiže ich je 30. Nechýbajú najznámejšie ako Liu kang, Scorpion...a keďže hra vychádza hlavne z Deadly Aliance, tak sa všetky nápadne podobajú na tie. Zarmúti ale neprítomnosť pár najznámejších, za všetky stačia dve mená: Sonya, Johnny Cage. Hlavnými záporákmi sú Onaga a 2in1 Noob Saibot a jeho vedomie v robotickom prevedení Smoke (z robotov chýbajú Cyrax a Sector). V Konqueste sa stretnete aj s mnohými inými, za nich ale hrať nemôžete a dokonca ani proti nim (Shinnok, Quan Chi, Shang Tsung, Kano, Reptile...). Výber postáv nebol práve najšťastnejší a niektoré sú skôr duplicitné (Seb-Zero a jeho ženské prevedenie Frost sú skoro rovnakí, tak isto aj Ermac a slepý majster Kenshi – obaja majú telekinetické údery...).
Arény sú naopak tie najlepšie, aj keď aj tu chýba pár slávnych kusov. Navyše to nie je len jedna obrazovka, ale majú viac častí, poschodí...Napríklad keď bojujete na streche budovy, tak si môžete byť istý, že súpera z nej môžete skopnúť a pokračovať v boji inde.
Nie len Fatalitami živý je Kombat...
Táto časť mi v mojej štruktúre pekne nadväzuje na arény. Ako som už písal, tak MK sa vždy vyznačoval brutalitou a kopou krvi. Každý určite vie, čo nasledovalo po zahlásení „Finish him!“. Fatality je označenie pre brutálne a čo najkrvavejšie dorazenie súpera, ich prevedenie je pre neskúseného takmer nemožné a dočká sa ich asi len na sebe. K nim teraz pribudlo aj harakiri (ne ne, nemyslím ten červený alkoholický nápoj, čo páli na jazyku). Jednoducho váš súper radšej spácha samovraždu, ako by sa mal nechať zabiť vami. Obdobné ako fatality. A tu prichádza práve nadväznosť na arény, v nich sa totiž nachádzajú rôzne užitočné mechanizmy (napríklad obrovský mlynček na mäso...), ktoré vám môžu pomôcť pri boľavom eliminovaní súpera. Pekne.
Keď už prejdete Konquest a potom aj Kombat (ten so všetkými bojovníkmi a uvidíte animácie o ich osude), tak sa môžete pustiť aj do dvoch skvelých minihier. Tou prvou je šach. Ten by som charakterizoval slovami vynikajúci a zábavný. Od klasického šachu sa líši hneď v pár drobnostiach. Takže na začiatok si navolíte ktorá postav má zastávať post danej figúrky, ich pohyby sú približne rovnaké ako v klasickom šachu (PRIBLIŽNE!!!), potom si na šachovnici nastavíte pascu. To je miesto, na ktoré keď stúpi súper, tak ho pohltia plamene pekelné. Navyše je tu ešte jedna vec, ani šach mat neznamená koniec. Ono pri pokuse o obsadenie políčka, kde stojí súperova figúrka si ho musíte vybojovať. Ďalej sa na hracej ploche nachádzajú 2 miesta, ktoré vám dopĺňajú energiu a k dispozícii sú aj čarodejníci. Pri nich máte na výber z niekoľkých kúziel, obranné a útočné. Zaujímavý element.
Puzzle Kombat je zas niečo na spôsob tetrisu, ukladáte si farebné tehličky k seba tak, aby vám zmizlo čo najviac. Dolu potom môžete sledovať zápas medzi vašou a súperovou postavou odvíjajúci sa od vášho hrania. Kto prvý dosiahne istý počet bodov, ten vyhráva.
A čo si dáte k tomu?
K tomu nám autori nabalili obrovskú kopu bonusov v sekciách Krypt a Kontent.
Krypta obsahuje 400 hrobov, každý za inú sumu iných mincí (tie zbierate prakticky všetkým), po vyplatení danej sumy sa vám tvorí hrob a z neho vyskočí bonus. Sú tam alternatívne biografie bojovníkov, rôzne koncepty, alternatívne obleky bojovníkov a kopa, kopa iných. V dosť veľa z nich sa však nachádzajú iba ďalšie mince.
Kontent zas obsahuje videá, soundtrack, fotky tímu Midway pracujúceho na hre, informácie o arénach a tiež kopu iných. Z tejto stránky je hra zvládnutá na výbornú.
Grafika je taktiež jednoducho špičková, animácie pohybov sú pekné a plynulé, motion capture zvládnutý na výbornú, škoda len neostrých a rozmazaných textúr na „nepodstatných“ objektoch. Hra je taktiež plná rôznych grafických efektov, výbuchov, blýskania a iných. Tie sú tiež perfektné. Ostáva len chybička, ktorá je hádam od začiatku. Keď súpera zabijete tak, že spadne na zem, tak sa postaví, aby mohol zas spadnúť.
Zvuková stránka tiež nemá chybu, hlasy sú perfektné, Scorpion pri vrhaní svojej kopije stále kričí „Get over here!“, v temných dimenziách počujete hlasy zatratencov...Hudba je poskladaná vynikajúco, ostatne tak, ako v predchádzajúcich častiach. Perfektne sa hodí. Samostatný OST oceníte.
A jedna muška na záver...
Čo ale hru zadupáva až pod zem, tak to je dementná kamera v móde Konquest, tá vám skoro vždy ukazuje všetko možné, len nie to, čo potrebujete. Neustále sa s ňou musíte ručne babrať a Boh vás chráň ak náhodou vbehnete do lesa. Medzi stromami kamera tak zblbne, že sa z neho budete dostávať pol dňa, lebo si dosť často pekne z blízka poobzeráte kôru stromov v lese, ale ani za toho boha neuvidíte niečo normálne. Amok je pri tomto úplne bežným javom.
Zhodnotím len slovami: vynikajúca hra s otrasnými chybami, cez ktoré sa len ťažko prekusáva ďalej. Keď sa už ale cez ne dostanete, tak sa neodtrhnete. Pre fanúšikov povinnosť, pre fanúšikov bojoviek tiež, pre nervákov ruky preč!
+ konquest + ostatné módy
+ príbeh
+ spracovanie a zvuky
+ bonusy
+ je to proste Mortal Kombat (množstvo krvi...)
- imbecilná kamera
- dementné ovládanie
- nešťastný výber charakterov
- po čase nudné, stereotypné a niekedy neznesiteľné tréningy
napísal ace 3.5.2007
Páči sa mi!
8.2
MORTAL KOMBAT: UNCHAINED