Hitman 4: Blood Money |
PC
pridal BablAqUA 8.5.2007 o 13:16 pod používateľské recenzie
9.3
...Jedného večera si tak sedím na okne a pozorujem okolie. Je tmavá noc. Všade ticho, ale zrazu počujem kroky smerom k mojim dverám. Vyberám svoj silverballer a potichu sa premiestňujem k dverám. Pod dverami mi niekto posunul obálku, dvíham ju zo zeme a počujem ako ten doručovateľ odchádza. Ďalší džob. Konečne...
Sériu Hitman netreba určite nejak zvlášť predstavovať. Nájomný zabijak s krycím menom/ číslom 47 sa po prvý krát objavil na scéne v roku 2000. Okamžite si získal mnohých fanúšikov. O 2 roky neskôr vyšlo pokračovanie ktoré posunulo latku o stupienok vyššie. Roku 2004 vyšlo tretie pokračovanie ktoré malo už o poznanie lepšiu grafiku ale misie boli tie isté ako v prvých dvoch dieloch. Ale aj tak sa to hralo výborne. A v roku 2006 vyšlo štvrté pokračovanie ktoré je pre mnohých hráčov to najlepšie. Čím si to vyslúžilo?
... Cieľom je tzv. Mr. Swing King. Tlstý majiteľ teraz už zavretého lunaparku. Stala sa tu veľká nehoda s ruským kolesom pri ktorom zahynulo veľa ľudí. A keďže Mr. Swing King sa radšej venuje špinavým obchodom než kontrole zariadení je jasné že sa stane takáto nehoda. Môj klient si Želá aby Swing King videl fotku jeho syna ktorý na tom kolese zomrel ako to posledné pred smrťou...
Nový diel Hitmana vyniká oproti ostatným dielom svojou skvelou atmosférou. To čo mi vadilo v minulých dieloch bolo že príbeh v nich bol len nutné zlo. Proste trebalo nejaký dôvod aby 47 behal po celom svete a zabíjal. Tento krát je však príbeh na naozaj vysokej úrovni. Bývalý kandidát na prezidenta mal nehodu ktorá ho pripútala na vozík a zohavila mu tvár. Taký človek potom vo voľbách nemá veľké šance. Vedel že tá nehoda nebola tak úplne nehoda ale že to bol atentát na jeho osobu. Od tej doby študoval mnohých nájomných zabijakov, a keď narazil na 47 tak vedel že to bol on a postupne odhaľoval jeho identitu. Zavolá k sebe novinára ktorému rozpráva príbeh 47-ičky a o jeho misiách. Tie misie sú opäť ako flashbacky, ale sú úplne nové, nič zo starých dielov.
...na člne prichádzam k starému lunaparku. Zdá sa že Swing King ma nejaké jednanie s černošským gangom. Dlží im nejaké prachy a im sa nechce čakať. Pred vchodom stojí len jedna stráž. Zavolám ho k bráne a pekne ho o tú bránu otrepem. Chlapec má dosť. Obliekam si jeho šaty a cez obchod so suvenírmi prechádzam okolo jeho dvoch kolegov nepovšimnutý. V divadle vidím akéhosi maníka ktorý si robí srandu z človeka na hojdacom koníkovi(rukojemník). Zozadu sa k nemu priblížim a uspím ho injekciou. Vyšplhám sa po rebríku a dostanem sa na plošinu kde preskočím z jedného zábradlia na druhé. Nachádzam brokovnicu ktorú za chvíľu používam vo vedľajšej miestnosti kde dvaja černosi hrajú poker...
Ešte pred misiou si vyberáte vybavenie. Ako správnemu „ Silent Assassinovi „ vám nesmie chýbať škrtiaca struna, uspávacie injekcie a injekcie s jedom, a silverballer s tlmičom. Zbrane si postupne môžete vylepšovať. Z obyčajného silverballeru som napr. mal dva silverballery s laserovým zameriavaním a tlmičmi. A ak sa niečo náhodou pokazí tak si pre istou zoberte aj MP5 na ktorú sa dajú kúpiť silnejšie náboje, tichšie náboje, tlmiče, laserové zameriavanie a približovacie zameriavanie. Podobne sa dá vylepšovať každá zbraň. Po vybratí zbraní si treba pozrieť briefing v ktorom sa dozviete to čo je pre misiu potrebné. Potom už len všetko potvrdiť a môžete sa pustiť do misie. Na loadingovej obrazovke je vidieť váš cieľ takže si zapamätajte tie tváre. Po spustení misie je dobré si prezrieť mapy na ktorej máte vyznačené všetko od polohy cieľov, ochranky, civilistov až po dôležité predmety a pod. Ale čím vyššiu obtiažnosť máte tým je toho na mape menej. Po preštudovaní máp sa konečne pustíme do akcie.
...tí černosi už ležia mŕtvy v krabiciach v ktorých som ich schoval. Ja som sa schoval do skrine kde vyčkávam na vedca. Práve vošiel a vidí krv na podlahe. Je tým zaujatý a ja medzitým potichu vyliezam zo skrine a uspávam ho injekciou. Prezliekam sa zaňho a beriem si jeho bezpečnostnú kartu ktorou si otváram dvere do ďalšej časti. Prechádzam na okrúhly balkón kde stojí jeden černoch, trochu sa mi zvyšuje tep musím to zakryť inak ma prekukne. Vchádzam do miestnosti v ktorej je bednička s akýmisi chemickými prísadami. Schovávam tam svoj silverballer. Pokračujem ďalej po balkóne až ku kontrole kde ma černoch skontroluje či nemám zbraň. Keďže som ju schoval do debničky ktorú nekontroloval púšťa ma ďalej. Debničku dávam na zem a vyberám si svoj silverballer...
Misie sú nápadité, originálne, zábavné a je ich len 13 . Jednou z noviniek je tzv. PIP CAM je to vlastne obraz v obraze kde sa vám ukazuje nejaká dôležitá udalosť ako napr. nájdenie mŕtvoly alebo ak cieľ prichádza do budovy a pod. K vyriešeniu misie vedie mnoho ciest ale hra uprednosťuje tu najelegantnejšiu cestu, cestu Silent Assassina. Pokiaľ hráte na vyšších obtiažnostiach tak zachytenie kamerou alebo zbadanie svedkami vám môže nepríjemne sťažiť počínanie v ďalšej misii. Ak sa váš popis dostane do novín tak vás môžu ľudia spoznať v ďalšej misii. To dodáva krásny nádych realistickosti. Ale nezúfajte ak vás zachytí kamera môžete si videopásku z kamery ukradnúť len vás pri tom nesmú chytiť. A svedkovia sa dajú podplatiť len na to treba peniaze ale tých máte dostatok po celú hru.
...zoskakujem na strechu výťahu kde zliezam dole a uškrcujem ďalšieho černocha(nie, nie som rasista ). Vyraďujem elektrický prúd a nepozorovane prechádzam cez miestnosť s výrobou drog plnou gangstrov a ľahkých žien až na záchod kde si beriem ďalšieho černocha ako ľudský štít a vykosím ďalšiu miestnosť. Rukojemníka klepnem po hlave a nechávam ležať. Vyliezam hore kde už mám pripravenú sniperku a postupne zastrelíim troch gangstrov na nádvorí. Potom vybehnem na nádvorie až do vedľajšej budovy. Tu nachádzam injekciu s uspávadlom. Vychádzam hore po schodoch kde flirtuje černoch so sekretárkou...
Atmosféra misií je nádherná už len vďaka grafike. Tá je naozaj nádherná a každá misia má svoju neopakovateľnú atmosféru. Americké predmestie za krásneho dňa, v dodávke sedia agenti FBI zvedavá suseda strihá plot, pán v strednom veku si išiel zabehať...to dodáva pocit žijúceho okolia. A ostatné misie sú na tom podobne. Napr. misia v New Orleans kde sa chystá atentát na kandidáta na post prezidenta. Na uliciach sa konajú oslavy a v uliciach sú doslova stovky ľudí a frame rate neklesne ani o bod!!! Hru zvládne počítač s 512 MB RAM a grafikou GeForce 6. generácie. Čo sa hudby týka o tú sa opäť postaral Jesper Kyd. Viac netreba dodávať hudba je proste skvelá. Orchestrálky sa linú počas celej hry. Hudba je prispôsobená aj situácií na monitore. Ak sa chystáte niekoho zozadu uškrtiť tak hrá temná pomalá hudba, ak vás nájdu a idú po vás tak hrá rýchla hudba.
...sekretárka odchádza pracovať a černoch vychádza na balkón. Strčím doňho a padá na zem. Nehody sa stávajú. Vchádzam do kancelárie a otrávim sekretárke kafe. Už mi nikto nebráni dostať sa k Swing Kingovi. Prichádzam k nemu a ukazujem mu fotku klientovho syna. Swing king prosí na kolenách o život. A ja mu stieľam do hlavy. Už musím len utiecť. Vychádzam cez okno na balkón. Tu si beriem r2 mínu odpaľovaciu na diaľku. Prechádzam na druhú stranu kde opäť oknom vchádzam dnu. Tu je šéf černošského gangu s tromi strážami. Na schody pripevňujem mínu a z balkónu odstreľujem šéfa. Ostatní bežia po schodoch ku mne a ja odpaľujem mínu. Vychádzam z dverí s pocitom dobre vykonanej práce. Nevedel som však že týmto všetko len začína...
Ale chyby sa nájdu aj v takto dobrej hre ale našťastie je ich málo. Jednou z nich je AI. Väčšinou sa chová veľmi dobre ale občas máva výpadky ktoré vám môžu pokaziť zážitok z misie. Občas sa stáva aj že nohy mŕtvoly trčia zo skrine ale to nie je nič vážne. Celkovo je najnovší diel Hitmana výborná hra so zakončením aké sa často nevidí. :)
Klady a zápory
+Grafika
+optimalizácia
+atmosféra
+príbeh
+47-ička
+najoriginálnejší zaver v histórií hier
-občasné výpadky AI
-bugy (veľa ich nie je a patch ich vyriešil)
Sériu Hitman netreba určite nejak zvlášť predstavovať. Nájomný zabijak s krycím menom/ číslom 47 sa po prvý krát objavil na scéne v roku 2000. Okamžite si získal mnohých fanúšikov. O 2 roky neskôr vyšlo pokračovanie ktoré posunulo latku o stupienok vyššie. Roku 2004 vyšlo tretie pokračovanie ktoré malo už o poznanie lepšiu grafiku ale misie boli tie isté ako v prvých dvoch dieloch. Ale aj tak sa to hralo výborne. A v roku 2006 vyšlo štvrté pokračovanie ktoré je pre mnohých hráčov to najlepšie. Čím si to vyslúžilo?
... Cieľom je tzv. Mr. Swing King. Tlstý majiteľ teraz už zavretého lunaparku. Stala sa tu veľká nehoda s ruským kolesom pri ktorom zahynulo veľa ľudí. A keďže Mr. Swing King sa radšej venuje špinavým obchodom než kontrole zariadení je jasné že sa stane takáto nehoda. Môj klient si Želá aby Swing King videl fotku jeho syna ktorý na tom kolese zomrel ako to posledné pred smrťou...
Nový diel Hitmana vyniká oproti ostatným dielom svojou skvelou atmosférou. To čo mi vadilo v minulých dieloch bolo že príbeh v nich bol len nutné zlo. Proste trebalo nejaký dôvod aby 47 behal po celom svete a zabíjal. Tento krát je však príbeh na naozaj vysokej úrovni. Bývalý kandidát na prezidenta mal nehodu ktorá ho pripútala na vozík a zohavila mu tvár. Taký človek potom vo voľbách nemá veľké šance. Vedel že tá nehoda nebola tak úplne nehoda ale že to bol atentát na jeho osobu. Od tej doby študoval mnohých nájomných zabijakov, a keď narazil na 47 tak vedel že to bol on a postupne odhaľoval jeho identitu. Zavolá k sebe novinára ktorému rozpráva príbeh 47-ičky a o jeho misiách. Tie misie sú opäť ako flashbacky, ale sú úplne nové, nič zo starých dielov.
...na člne prichádzam k starému lunaparku. Zdá sa že Swing King ma nejaké jednanie s černošským gangom. Dlží im nejaké prachy a im sa nechce čakať. Pred vchodom stojí len jedna stráž. Zavolám ho k bráne a pekne ho o tú bránu otrepem. Chlapec má dosť. Obliekam si jeho šaty a cez obchod so suvenírmi prechádzam okolo jeho dvoch kolegov nepovšimnutý. V divadle vidím akéhosi maníka ktorý si robí srandu z človeka na hojdacom koníkovi(rukojemník). Zozadu sa k nemu priblížim a uspím ho injekciou. Vyšplhám sa po rebríku a dostanem sa na plošinu kde preskočím z jedného zábradlia na druhé. Nachádzam brokovnicu ktorú za chvíľu používam vo vedľajšej miestnosti kde dvaja černosi hrajú poker...
Ešte pred misiou si vyberáte vybavenie. Ako správnemu „ Silent Assassinovi „ vám nesmie chýbať škrtiaca struna, uspávacie injekcie a injekcie s jedom, a silverballer s tlmičom. Zbrane si postupne môžete vylepšovať. Z obyčajného silverballeru som napr. mal dva silverballery s laserovým zameriavaním a tlmičmi. A ak sa niečo náhodou pokazí tak si pre istou zoberte aj MP5 na ktorú sa dajú kúpiť silnejšie náboje, tichšie náboje, tlmiče, laserové zameriavanie a približovacie zameriavanie. Podobne sa dá vylepšovať každá zbraň. Po vybratí zbraní si treba pozrieť briefing v ktorom sa dozviete to čo je pre misiu potrebné. Potom už len všetko potvrdiť a môžete sa pustiť do misie. Na loadingovej obrazovke je vidieť váš cieľ takže si zapamätajte tie tváre. Po spustení misie je dobré si prezrieť mapy na ktorej máte vyznačené všetko od polohy cieľov, ochranky, civilistov až po dôležité predmety a pod. Ale čím vyššiu obtiažnosť máte tým je toho na mape menej. Po preštudovaní máp sa konečne pustíme do akcie.
...tí černosi už ležia mŕtvy v krabiciach v ktorých som ich schoval. Ja som sa schoval do skrine kde vyčkávam na vedca. Práve vošiel a vidí krv na podlahe. Je tým zaujatý a ja medzitým potichu vyliezam zo skrine a uspávam ho injekciou. Prezliekam sa zaňho a beriem si jeho bezpečnostnú kartu ktorou si otváram dvere do ďalšej časti. Prechádzam na okrúhly balkón kde stojí jeden černoch, trochu sa mi zvyšuje tep musím to zakryť inak ma prekukne. Vchádzam do miestnosti v ktorej je bednička s akýmisi chemickými prísadami. Schovávam tam svoj silverballer. Pokračujem ďalej po balkóne až ku kontrole kde ma černoch skontroluje či nemám zbraň. Keďže som ju schoval do debničky ktorú nekontroloval púšťa ma ďalej. Debničku dávam na zem a vyberám si svoj silverballer...
Misie sú nápadité, originálne, zábavné a je ich len 13 . Jednou z noviniek je tzv. PIP CAM je to vlastne obraz v obraze kde sa vám ukazuje nejaká dôležitá udalosť ako napr. nájdenie mŕtvoly alebo ak cieľ prichádza do budovy a pod. K vyriešeniu misie vedie mnoho ciest ale hra uprednosťuje tu najelegantnejšiu cestu, cestu Silent Assassina. Pokiaľ hráte na vyšších obtiažnostiach tak zachytenie kamerou alebo zbadanie svedkami vám môže nepríjemne sťažiť počínanie v ďalšej misii. Ak sa váš popis dostane do novín tak vás môžu ľudia spoznať v ďalšej misii. To dodáva krásny nádych realistickosti. Ale nezúfajte ak vás zachytí kamera môžete si videopásku z kamery ukradnúť len vás pri tom nesmú chytiť. A svedkovia sa dajú podplatiť len na to treba peniaze ale tých máte dostatok po celú hru.
...zoskakujem na strechu výťahu kde zliezam dole a uškrcujem ďalšieho černocha(nie, nie som rasista ). Vyraďujem elektrický prúd a nepozorovane prechádzam cez miestnosť s výrobou drog plnou gangstrov a ľahkých žien až na záchod kde si beriem ďalšieho černocha ako ľudský štít a vykosím ďalšiu miestnosť. Rukojemníka klepnem po hlave a nechávam ležať. Vyliezam hore kde už mám pripravenú sniperku a postupne zastrelíim troch gangstrov na nádvorí. Potom vybehnem na nádvorie až do vedľajšej budovy. Tu nachádzam injekciu s uspávadlom. Vychádzam hore po schodoch kde flirtuje černoch so sekretárkou...
Atmosféra misií je nádherná už len vďaka grafike. Tá je naozaj nádherná a každá misia má svoju neopakovateľnú atmosféru. Americké predmestie za krásneho dňa, v dodávke sedia agenti FBI zvedavá suseda strihá plot, pán v strednom veku si išiel zabehať...to dodáva pocit žijúceho okolia. A ostatné misie sú na tom podobne. Napr. misia v New Orleans kde sa chystá atentát na kandidáta na post prezidenta. Na uliciach sa konajú oslavy a v uliciach sú doslova stovky ľudí a frame rate neklesne ani o bod!!! Hru zvládne počítač s 512 MB RAM a grafikou GeForce 6. generácie. Čo sa hudby týka o tú sa opäť postaral Jesper Kyd. Viac netreba dodávať hudba je proste skvelá. Orchestrálky sa linú počas celej hry. Hudba je prispôsobená aj situácií na monitore. Ak sa chystáte niekoho zozadu uškrtiť tak hrá temná pomalá hudba, ak vás nájdu a idú po vás tak hrá rýchla hudba.
...sekretárka odchádza pracovať a černoch vychádza na balkón. Strčím doňho a padá na zem. Nehody sa stávajú. Vchádzam do kancelárie a otrávim sekretárke kafe. Už mi nikto nebráni dostať sa k Swing Kingovi. Prichádzam k nemu a ukazujem mu fotku klientovho syna. Swing king prosí na kolenách o život. A ja mu stieľam do hlavy. Už musím len utiecť. Vychádzam cez okno na balkón. Tu si beriem r2 mínu odpaľovaciu na diaľku. Prechádzam na druhú stranu kde opäť oknom vchádzam dnu. Tu je šéf černošského gangu s tromi strážami. Na schody pripevňujem mínu a z balkónu odstreľujem šéfa. Ostatní bežia po schodoch ku mne a ja odpaľujem mínu. Vychádzam z dverí s pocitom dobre vykonanej práce. Nevedel som však že týmto všetko len začína...
Ale chyby sa nájdu aj v takto dobrej hre ale našťastie je ich málo. Jednou z nich je AI. Väčšinou sa chová veľmi dobre ale občas máva výpadky ktoré vám môžu pokaziť zážitok z misie. Občas sa stáva aj že nohy mŕtvoly trčia zo skrine ale to nie je nič vážne. Celkovo je najnovší diel Hitmana výborná hra so zakončením aké sa často nevidí. :)
Klady a zápory
+Grafika
+optimalizácia
+atmosféra
+príbeh
+47-ička
+najoriginálnejší zaver v histórií hier
-občasné výpadky AI
-bugy (veľa ich nie je a patch ich vyriešil)
napísal BablAqUA 8.5.2007
Páči sa mi!
9.3
HITMAN 4: BLOOD MONEY
PC
PS2 Xbox Xbox 360 Vývoj: Eidos Interactive / IO Interactive Štýl: Akcia / Taktická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|