Red Ocean |
Chladné hlbiny oceánu, zabudnutá podmorská základňa a zbraň skutočne hromadného ničenia. Atraktívny základ pre slušnú FPS-ku. Ako si s týmto "vybavením" poradili vývojári od Collision Studios? Sám som bol zvedavý...
PC
pridal guardia1 22.5.2007 o 16:50 pod používateľské recenzie
5.5
Bolo že to sľubov, ako nám Red Ocean vypláchne žalúdky skvelou akciou spod hladiny mora. Atraktívne prostredie, nové efekty, špičková AI, toto a ešte viac nám sľubovali Collision Studios. Po pár hodinách glgania morskej vody však môžem skonštatovať, že Red Ocean ostáva v žalúdku ako ťažko stráviteľné sústo. Prečo? Poďme pekne od začiatku.
Už samotné menu hry zapôsobilo čudne. Vyzerá totiž ako nesmelý výplod študenta prvého ročníka informatiky, aj to som asi mnohých urazil. Je to síce vec vkusu, ale dnes sa nosí rozhodne niečo iné. K dispozícii sú základné nastavenia grafiky, zvuku a ovládania. Chcete si vytvoriť vlastný profil? Zabudnite. Vrátiť sa v hre o niekoľko úrovní späť? Snívajte ďalej. Môžete sa pohrať akurát s kvalitou textúr, tieňmi, príp. svetlosťou, ale také vyhladzovanie alebo filtrovanie textúr budete hľadať márne. Rovnako ako aj multiplayer. Mne síce osobne nijak nechýbal, ale viem si predstaviť, že práve jeho absencia u mnohých hráčov určite zrazí pár bodov dole z celkového dojmu.
Do hry vhupnete rovnými nohami. Začal som hrať, ako obvykle na strednej obtiažnosti. Po pár minútach mi však pripadala ako pre hráčov z pomocnej školy. Tak som zvolil najťažšiu úroveň. Takmer žiadna zmena. Márne som hľadal nejaký tréning, tutorial alebo čosi podobné, proste ste hodení rovno do vody...a to doslova. Intro trvá pár sekúnd, počas ktorých sa nič podstatné nedozviete, akurát že zablúdite do podmorskej základne, o ktorej nikto nemá ani tušenie. Voláte sa Jack Hard (uf, toľko kreativity!) a vaša úloha bude jednoduchá až príliš. Musíte sa odtiaľ dostať a popritom postrieľať haldu darebákov a nakoniec toho najhlavnejšieho. Okrem toho sa dozviete, že celý komplex postavili Rusi na výrobu zbrane globálneho ničenia. Celou hrou vás sprevádza neznámy spievodca?pomocník? alebo ako ho nazvať, ktorý vám bude určovať cestu a radiť ako ďalej. Priznám sa, že od polovice hry som ho prestal počúvať a išiel som po "svojom" a čuduj sa svete, došiel som na koniec aj bez jeho zmysluplných rád. Hra sa totiž dá prejsť spôsobom "na hulváta", jednoducho ísť rovno za nosom a strieľať na všetko, čo sa hýbe a vďaka sejvom vám to môže trvať maximálne pár hodín. Môže za to príšerná linearita, absencia vedľajších úloh, zablúdiť nemáte kde a zdržovať sa taktikou je úplne zbytočné. Nádherné dôvody, prečo nehrať túto hru znova.
Protivníkov je niekoľko typov, alebo skôr "týpkov". Robotníci, strážnici, vojaci...veľký rozdiel ale medzi nimi nie je. Umelej inteligencie totiž príliš nepobral ani jeden. Keď na vás strieľajú, pekne sa postavia a tvária sa celkom milo. Prípadne sa rozbehnú rovno proti vám a vašej zbrani. Môžete im páliť okolo hlavy koľko chcete, ani to s nimi nehne. Keď aj niekoho z nich napadne schovať sa za prekážku, stačí počkať, kým vystrčí hlavu a nechá si to napáliť rovno do obrazovky. Aké milé...Taktiku nemajú žiadnu, teda, ak sa ráta za taktiku zmätené pobehovanie a nadávanie do svíň a potkanov, tak pardon, taktiku majú. Sem-tam niektorí z nich dokonca hodia po vás granát, ale vždy so zdvorilostným výkrikom "...granatéééé...", takže máte čas uhnúť alebo cúvnuť. Aké milé...Ale po čase mi toto ziapanie išlo pekne na nervy, revali totiž dokola stále to isté. Zdržať vás môžu akurát nejakí špecialisti s plazmovými puškami, ale stačí si jednu ukoristiť a ste frajer. Na záver odkrágľujete najvyššieho bossa tróniaceho na plazmovom reaktore a máte vyhraté. A že kde ostala myšlienka inak zaujímavého námetu? Nuž, niekde sa ...utopila.
Dizajn a grafika samotných levelov sú jedným slovom nudné. Veľa práce si s nimi páni vývojári teda nedali. Celý čas sa pohybujete len v interiéri. Od začiatku až do konca sa opakujú tie isté chodby, tie isté dvere, steny, bedne, výťahy...Prostredie podmorskej základne síce veľa možností na rozmanitosť prostredia nedáva, ale viem si predstaviť určite krajšie vypracovanie detailov hlavne v podobe rôznych potrubí, káblov, všelijakého haraburdia...toto všetko tam proste chýba. Takisto detaily zbraní si nevychutnáte, lebo... nie sú. Textúry tak akurát, mohli byť aj lepšie (chvalabohu, nie sú ani horšie...), no a toľko sľubovaná voda...skoro som ju musel hľadať. Raz som si zaplával (chviľku) a párkrát som sa v nej čľapotal po členky. To je všetko, čo sa týka vody, inak hlavného motívu celej hry.
Fyzika. Nikdy som ju nemal rád...Do väčšiny predmetov sa dá kopať a hýbať s nimi. Otvoriť dvere sa vám podarí asi tak dve-tri. Tie "správne" sa otvárajú pred vami automaticky. To ale súvisí s už spomínanou linearitou, asi aby ste, preboha, nevybehli niekam von...do mora...Môžete dokonca rozstrieľať pár bední, v ktorých nájdete muníciu a lekárničky. Pohyby postáv sú neprirodzené, chodia doľava-doprava, dopredu-dozadu ako figúrky na strelnici. Pri zásahu sa pekne zložia, priam ukážkovo. Pri explóziách ale trochu čudne lietajú, je tu dokonca náznak rag doll efektu. Nečakané, ale zas milé...Apropos, explózie. Efekt tlakovej vlny je riadne prehnaný. Pri každom výbuchu sa vytvorí akási "bublina", ktorá enormne zakriví priestor okolo. Pôsobí to príliš neprirodzene a umelo. Pán Einstein by mal radosť, keby videl, ako chlapci z Collision Studios priviedli jeho teóriu o zakrivenom priestore takmer k dokonalosti...
Zbrane. Tie mám rád. Výbava klasická, nejaké pištole, samopal, brokovnica, nôž, samozrejme granáty. K dokonalosti chýba už len snajperka. A špecialitka...Zatiaľ som veľa pozitív nenapísal. Tak tuná jedno je. Plazmová puška. Výtvor hodný ovácií. Strieľa plazmové gule nádhernej blankytnej (je taká?...alebo som si to vymyslel...?) farby, ktoré lietajú sem a tam so zvláštnym, pekným zvukom. Len beda tomu, koho trafia. Ten totiž poletí s nimi, vrátane vás. Po zásahu postavy táto je odmrštená, vymrštená, rozmetaná po miestnosti ako handrová bábika. Aj som sa veru nasmial...Gule sa ale odrážajú od stien, teda aj keď netrafíte priamo protivníka, môže to dostať o sekundu neskôr odzadu. Alebo vy. Naozaj efektné...
Z plazmovej pušky sa dá strieľať aj iným spôsobom, akýmsi výbojom, ale ostal som verný všetkoničiacim guliam. Účinnou zbraňou bola aj brokovnica a jedna z pištolí, ktorá vyzerala ako Desert Eagle (aspoň myslím, vďaka mizernému grafickému spracovaniu modelu som to nedokázal na sto precent určiť). Granáty taktiež, len ich bolo nejako málo. Samopal prekvapivo málo účinný, nôž som radšej ani nepoužil. Zo začiatku som musel muníciou šetriť, no s postupom v hre jej pribúdalo, až jej bolo za každým rohom habadej, rovnako lekárničiek.
Zvuk. Niečo, čo ma fakt vytočilo. Ešte som nehral hru s tak odfláknutými zvukmi. Vlastné kroky som nepočul (asi každý druhý), dokonca ani keď som behal po vode, čľapot bolo počuť len sporadicky. Väčšina zvukov znie neprirodzene, alebo celkom chýbajú. Samotné výstrely znejú nepresvedčivo, prebíjanie a zbieranie munície je sprevádzané nejakým divným cvakaním, nábojnice šramotia ako detské korálky. Vrcholom bol transportný vlak, ktorý sa párkrát prehnal okolo mňa, ale namiesto riadneho železničného hrmotu zaznelo len akési čudné svišťanie, úplne neprirodzené až smiešne. Zvuky proste chýbajú a tie, ktoré sú, nestoja ani za... glg slanej vody. Hudbu som rovno vypol (ako pri všetkých hrách) a nemal som ani odvahu ju zapnúť aspoň na ohodnotenie. Zaujímavé bolo, že sa mi automaticky zapínala pri načítaní akejkoľvek misie. Ale takáto banalitka ma už nemohla rozhodiť...
Red Ocean sa na mojej zostave (Athlon 3200 Venice, 1 GB RAM, mierne pretaktovaná GeForce 7600 GS) hýbala veľmi slušne, bez sekania a trhania. Pravdepodobne ju rozbeháte bez väčších problémov aj na slabších zostavách. Aspoň voľačo.
Čo napísať na záver? Ak vynechám vulgarizmy, veľa pozitívneho toho nebude. Snáď len toľko, že sľuby o zaujímavej akcii pod hladinou zostali pred bránami podmorskej základne. Zatiaľ vyšla len verzia pre nemecký trh. Do sveta sa Red Ocean má rozbehnúť o pár mesiacov. Pevne dúfam, že páni v Collision Studios na hre ešte popracujú, pretože to je presne to, čo jej chýba. Pár mesiacov vývoja a dolaďovania. Hra je proste nedokončená a pôsobí nemastno-neslano. Ak by vyšla pred takými troma rokmi, bol by z nej zaujímavý kúsok. Dnes sa však úplne stratí medzi hernými peckami s nadupanou grafikou a obávam sa, že v tomto vyhotovení akejsi betaverzie nezapadne ani do šedého priemeru.Škoda, pretože ambície byť dobrou hrou určite mala. Ak mám Red Ocean odporučiť, tak len skalným prívržencom hier FPS, pre ktorých je strieľanie hlavnou zábavou, netaktizujú, neprekáža im pár bugov a všetko ostatné spomenuté vyššie. No a vy ostaní, ktorí ste odkojení na materskom mliečku žmýkanom zo všetkých tých taktických vojenských a policajných strieľačiek, radšej sa tejto hre oblúkom vyhnite, pretože v opačnom prípade Red Ocean pravdepodobne ani nedohráte.
Minimálne požiadavky: Win 2000 (SP4), Win XP (SP2), CPU 1,8 GHz, 512 MB RAM, GPU 64 MB RAM,
Odporúčané požiadavky: CPU 3 GHz, 1024 MB RAM, GPU 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Plusy: -plazmová puška!!!
- nižšie hardwarové nároky
-dá sa odinštalovať...
Mínusy: -zvuk
- slabý dizajn levelov
-chýba multiplayer
- celkové spracovanie
Už samotné menu hry zapôsobilo čudne. Vyzerá totiž ako nesmelý výplod študenta prvého ročníka informatiky, aj to som asi mnohých urazil. Je to síce vec vkusu, ale dnes sa nosí rozhodne niečo iné. K dispozícii sú základné nastavenia grafiky, zvuku a ovládania. Chcete si vytvoriť vlastný profil? Zabudnite. Vrátiť sa v hre o niekoľko úrovní späť? Snívajte ďalej. Môžete sa pohrať akurát s kvalitou textúr, tieňmi, príp. svetlosťou, ale také vyhladzovanie alebo filtrovanie textúr budete hľadať márne. Rovnako ako aj multiplayer. Mne síce osobne nijak nechýbal, ale viem si predstaviť, že práve jeho absencia u mnohých hráčov určite zrazí pár bodov dole z celkového dojmu.
Do hry vhupnete rovnými nohami. Začal som hrať, ako obvykle na strednej obtiažnosti. Po pár minútach mi však pripadala ako pre hráčov z pomocnej školy. Tak som zvolil najťažšiu úroveň. Takmer žiadna zmena. Márne som hľadal nejaký tréning, tutorial alebo čosi podobné, proste ste hodení rovno do vody...a to doslova. Intro trvá pár sekúnd, počas ktorých sa nič podstatné nedozviete, akurát že zablúdite do podmorskej základne, o ktorej nikto nemá ani tušenie. Voláte sa Jack Hard (uf, toľko kreativity!) a vaša úloha bude jednoduchá až príliš. Musíte sa odtiaľ dostať a popritom postrieľať haldu darebákov a nakoniec toho najhlavnejšieho. Okrem toho sa dozviete, že celý komplex postavili Rusi na výrobu zbrane globálneho ničenia. Celou hrou vás sprevádza neznámy spievodca?pomocník? alebo ako ho nazvať, ktorý vám bude určovať cestu a radiť ako ďalej. Priznám sa, že od polovice hry som ho prestal počúvať a išiel som po "svojom" a čuduj sa svete, došiel som na koniec aj bez jeho zmysluplných rád. Hra sa totiž dá prejsť spôsobom "na hulváta", jednoducho ísť rovno za nosom a strieľať na všetko, čo sa hýbe a vďaka sejvom vám to môže trvať maximálne pár hodín. Môže za to príšerná linearita, absencia vedľajších úloh, zablúdiť nemáte kde a zdržovať sa taktikou je úplne zbytočné. Nádherné dôvody, prečo nehrať túto hru znova.
Protivníkov je niekoľko typov, alebo skôr "týpkov". Robotníci, strážnici, vojaci...veľký rozdiel ale medzi nimi nie je. Umelej inteligencie totiž príliš nepobral ani jeden. Keď na vás strieľajú, pekne sa postavia a tvária sa celkom milo. Prípadne sa rozbehnú rovno proti vám a vašej zbrani. Môžete im páliť okolo hlavy koľko chcete, ani to s nimi nehne. Keď aj niekoho z nich napadne schovať sa za prekážku, stačí počkať, kým vystrčí hlavu a nechá si to napáliť rovno do obrazovky. Aké milé...Taktiku nemajú žiadnu, teda, ak sa ráta za taktiku zmätené pobehovanie a nadávanie do svíň a potkanov, tak pardon, taktiku majú. Sem-tam niektorí z nich dokonca hodia po vás granát, ale vždy so zdvorilostným výkrikom "...granatéééé...", takže máte čas uhnúť alebo cúvnuť. Aké milé...Ale po čase mi toto ziapanie išlo pekne na nervy, revali totiž dokola stále to isté. Zdržať vás môžu akurát nejakí špecialisti s plazmovými puškami, ale stačí si jednu ukoristiť a ste frajer. Na záver odkrágľujete najvyššieho bossa tróniaceho na plazmovom reaktore a máte vyhraté. A že kde ostala myšlienka inak zaujímavého námetu? Nuž, niekde sa ...utopila.
Dizajn a grafika samotných levelov sú jedným slovom nudné. Veľa práce si s nimi páni vývojári teda nedali. Celý čas sa pohybujete len v interiéri. Od začiatku až do konca sa opakujú tie isté chodby, tie isté dvere, steny, bedne, výťahy...Prostredie podmorskej základne síce veľa možností na rozmanitosť prostredia nedáva, ale viem si predstaviť určite krajšie vypracovanie detailov hlavne v podobe rôznych potrubí, káblov, všelijakého haraburdia...toto všetko tam proste chýba. Takisto detaily zbraní si nevychutnáte, lebo... nie sú. Textúry tak akurát, mohli byť aj lepšie (chvalabohu, nie sú ani horšie...), no a toľko sľubovaná voda...skoro som ju musel hľadať. Raz som si zaplával (chviľku) a párkrát som sa v nej čľapotal po členky. To je všetko, čo sa týka vody, inak hlavného motívu celej hry.
Fyzika. Nikdy som ju nemal rád...Do väčšiny predmetov sa dá kopať a hýbať s nimi. Otvoriť dvere sa vám podarí asi tak dve-tri. Tie "správne" sa otvárajú pred vami automaticky. To ale súvisí s už spomínanou linearitou, asi aby ste, preboha, nevybehli niekam von...do mora...Môžete dokonca rozstrieľať pár bední, v ktorých nájdete muníciu a lekárničky. Pohyby postáv sú neprirodzené, chodia doľava-doprava, dopredu-dozadu ako figúrky na strelnici. Pri zásahu sa pekne zložia, priam ukážkovo. Pri explóziách ale trochu čudne lietajú, je tu dokonca náznak rag doll efektu. Nečakané, ale zas milé...Apropos, explózie. Efekt tlakovej vlny je riadne prehnaný. Pri každom výbuchu sa vytvorí akási "bublina", ktorá enormne zakriví priestor okolo. Pôsobí to príliš neprirodzene a umelo. Pán Einstein by mal radosť, keby videl, ako chlapci z Collision Studios priviedli jeho teóriu o zakrivenom priestore takmer k dokonalosti...
Zbrane. Tie mám rád. Výbava klasická, nejaké pištole, samopal, brokovnica, nôž, samozrejme granáty. K dokonalosti chýba už len snajperka. A špecialitka...Zatiaľ som veľa pozitív nenapísal. Tak tuná jedno je. Plazmová puška. Výtvor hodný ovácií. Strieľa plazmové gule nádhernej blankytnej (je taká?...alebo som si to vymyslel...?) farby, ktoré lietajú sem a tam so zvláštnym, pekným zvukom. Len beda tomu, koho trafia. Ten totiž poletí s nimi, vrátane vás. Po zásahu postavy táto je odmrštená, vymrštená, rozmetaná po miestnosti ako handrová bábika. Aj som sa veru nasmial...Gule sa ale odrážajú od stien, teda aj keď netrafíte priamo protivníka, môže to dostať o sekundu neskôr odzadu. Alebo vy. Naozaj efektné...
Z plazmovej pušky sa dá strieľať aj iným spôsobom, akýmsi výbojom, ale ostal som verný všetkoničiacim guliam. Účinnou zbraňou bola aj brokovnica a jedna z pištolí, ktorá vyzerala ako Desert Eagle (aspoň myslím, vďaka mizernému grafickému spracovaniu modelu som to nedokázal na sto precent určiť). Granáty taktiež, len ich bolo nejako málo. Samopal prekvapivo málo účinný, nôž som radšej ani nepoužil. Zo začiatku som musel muníciou šetriť, no s postupom v hre jej pribúdalo, až jej bolo za každým rohom habadej, rovnako lekárničiek.
Zvuk. Niečo, čo ma fakt vytočilo. Ešte som nehral hru s tak odfláknutými zvukmi. Vlastné kroky som nepočul (asi každý druhý), dokonca ani keď som behal po vode, čľapot bolo počuť len sporadicky. Väčšina zvukov znie neprirodzene, alebo celkom chýbajú. Samotné výstrely znejú nepresvedčivo, prebíjanie a zbieranie munície je sprevádzané nejakým divným cvakaním, nábojnice šramotia ako detské korálky. Vrcholom bol transportný vlak, ktorý sa párkrát prehnal okolo mňa, ale namiesto riadneho železničného hrmotu zaznelo len akési čudné svišťanie, úplne neprirodzené až smiešne. Zvuky proste chýbajú a tie, ktoré sú, nestoja ani za... glg slanej vody. Hudbu som rovno vypol (ako pri všetkých hrách) a nemal som ani odvahu ju zapnúť aspoň na ohodnotenie. Zaujímavé bolo, že sa mi automaticky zapínala pri načítaní akejkoľvek misie. Ale takáto banalitka ma už nemohla rozhodiť...
Red Ocean sa na mojej zostave (Athlon 3200 Venice, 1 GB RAM, mierne pretaktovaná GeForce 7600 GS) hýbala veľmi slušne, bez sekania a trhania. Pravdepodobne ju rozbeháte bez väčších problémov aj na slabších zostavách. Aspoň voľačo.
Čo napísať na záver? Ak vynechám vulgarizmy, veľa pozitívneho toho nebude. Snáď len toľko, že sľuby o zaujímavej akcii pod hladinou zostali pred bránami podmorskej základne. Zatiaľ vyšla len verzia pre nemecký trh. Do sveta sa Red Ocean má rozbehnúť o pár mesiacov. Pevne dúfam, že páni v Collision Studios na hre ešte popracujú, pretože to je presne to, čo jej chýba. Pár mesiacov vývoja a dolaďovania. Hra je proste nedokončená a pôsobí nemastno-neslano. Ak by vyšla pred takými troma rokmi, bol by z nej zaujímavý kúsok. Dnes sa však úplne stratí medzi hernými peckami s nadupanou grafikou a obávam sa, že v tomto vyhotovení akejsi betaverzie nezapadne ani do šedého priemeru.Škoda, pretože ambície byť dobrou hrou určite mala. Ak mám Red Ocean odporučiť, tak len skalným prívržencom hier FPS, pre ktorých je strieľanie hlavnou zábavou, netaktizujú, neprekáža im pár bugov a všetko ostatné spomenuté vyššie. No a vy ostaní, ktorí ste odkojení na materskom mliečku žmýkanom zo všetkých tých taktických vojenských a policajných strieľačiek, radšej sa tejto hre oblúkom vyhnite, pretože v opačnom prípade Red Ocean pravdepodobne ani nedohráte.
Minimálne požiadavky: Win 2000 (SP4), Win XP (SP2), CPU 1,8 GHz, 512 MB RAM, GPU 64 MB RAM,
Odporúčané požiadavky: CPU 3 GHz, 1024 MB RAM, GPU 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Plusy: -plazmová puška!!!
- nižšie hardwarové nároky
-dá sa odinštalovať...
Mínusy: -zvuk
- slabý dizajn levelov
-chýba multiplayer
- celkové spracovanie
napísal guardia1 22.5.2007
Páči sa mi!
5.5
RED OCEAN
PC
Vývoj: Collision Studios Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|