Infinity Ward oznámili ďalšie pokračovanie Call of Duty a znova sa séria vracia aj na PC.Čo k tomu dodať? Viac si prečítajte v článku.
PC
pridal lukas_mesko 24.6.2007 o 14:48 pod používateľské preview
10
Máte radi zmeny? Že nie? Tak na tie si v tejto dobe musíte zvykať. Herní vývojári prechádzajú na množstvo inovácii a zmien a už v tejto dobe máme na to množstvo dôkazov, ako napríklad nový pripravovaný NFS alebo Splinter Cell:Conviction. Zaostávať samozrejme nemôže ani svetoznámy Infinity Ward a už dávnejšie nás oboznámili s veľmi očakávanou peckou Call of Duty 4 : Modern Warfare. Áno, presne tak, už z podtitulu je jasná zásadná inovácia a tou je moderné prostredie. 2. svetová vojna je už ošúchaná zo všetkých strán a tak bolo treba prejsť na niečo nové. Niečo, čo by posunulo Call of Duty ďalej...
Spolu s novou pripravovanou hrou prišla aj výborná správa pre fanúšikov PC hrania. Po tom, čo Call of Duty 3 nevyšiel na počítač, sa hráči dosť pobúrili a tak sa tento krát Infinity Ward znova rozhodli nesklamať PCčkárov. Za to sme im určite veľmi vďačný. Tešiť sa však môžu aj majitelia Xbox 360 a PS3. Tieto tri verzie sa podľa Joela Emslieho (hlavný návrhár postáv) a Michaela Boona (vedúci návrhár) nejako výrazne nebudú odlišovať. Výraznejší rozdiel bude vo verzii pre Xbox 360, kde budú navyše špeciálne vibrácie v ovládači a celkovo v grafickej stránke, ale gameplay bude navlas rovnaký. Na PC si samozrejme užijete grafických orgií najviac. Hra bude pracovať na úplne novom engine, ktorý sa autori rozhodli vypracovať ako nábeh do novučičkej éry Call of Duty. Nový systém bude podporovať množstvo vylepšení na čele s množstvom prírodných efektov (blesky, pohyb oblakov, vlny na vode, hmyz a mnoho iného)) a realistickým výzorom prostredia. S veľkou pravdepodobnosťou bude hra podporovať rozhranie DX 10, čo vôbec nie je zlé. Ak si budete dobre všímať, autori nám prezradili, že na nás čaká množstvo maličkostí, ktoré určite pridajú na atmosfére. Príkladom je stekajúci pot na tvári vojakov, dokonca si budete môcť aktuálny čas pozrieť na kolegových hodinkách.
Príbeh takisto nesmie chýbať, ale bude fiktívny. Nebude sa odohrávať v nejakej skutočnej prebiehajúcej vojne, ale nemusíte sa báť, stále to budú tie staré dobré črty Call of Duty. Všetko bude na seba nadväzovať a vy budete vyostrujúce sa konflikty postupne odhaľovať a riešiť. Zabojujete si ako za americkú Force Recon, tak za britskú S.A.S proti ruským nacionalistom alebo teroristom z Blízkeho Východu. Zmienky o tom, že si zahráte aj za “zlú” stranu zatiaľ neboli a asi ani nebudú. Pôvodný plán bol však úplne iný. Infinity Ward chceli hráča preniesť do atmosféry bojov v Iraku, či Afganistane. Nakoniec sa vývojári priklonili na stranu fiktívnych vojenských konfliktov. Určite na to mali dobrý dôvod, ale predsa by sa možno niektorí hráči veľmi radi dostali do atmosféry bojov napríklad v Iraku. Ako som už spomínal, boje budú prebiehať na moderných vojenských poliach. Joel a Michael prezradili, že v Infinity Ward chceli prejsť do modernej doby už dávnejšie, v predchádzajúcich častiach, nakoniec to prichádza “až” teraz. K 2.svetovej vojne a všeobecne ku udalostiam z histórie sa už nechcú vývojári z Infinity vracať. Joel a Michael nám tiež prezradili, že na to, aby hra bola čo možno najrealistickejšia, si musel celý tím popozerať množstvo filmov, aby sa vcítili do myslenia a konania ruského vojaka. Keďže sa kompletne presúvame do modernej doby, nesmú chýbať ani novodobé zbrane a dopravné prostriedky. Ako správny zamestnanci, Joel a Michael dokopy nič neprezradili. Dozvedeli sme sa len, že všetky zbrane ktoré budú k dispozícii boli vyberané reálne, na základe presnej predlohy. Proste každá zbraň bude dokonalou kópiou originálu a to doslova. O dopravných prostriedkoch toho tiež zatiaľ moc nevieme, ale chlapci z Infinity sľúbili, že cestovanie bude zážitkom. A samozrejme do modernej doby patrí lietanie, ktoré ani v Modern Warfare nebude chýbať. Z niektorých obrázkov, ktoré vyplávali na povrch je očividné, že si zahráme aj v misii vo vzduchu. Stať sa hrdinom v 747-mičke, eliminovať teroristov, zachrániť pár stovák životov, to je snom mnohých z nás . Všetko je však iba zlomok z toho, čo nás čaká. Opustené polia, paluba obrovskej lode, misie medzi chátrajúcimi domčekmi a tak ďalej. Rozmanitosť by určite chýbať nemala, otázna je však voľnosť. Pri všetkých týchto úžasných inováciách sa len modlíme, aby tam aspoň nejaká bola. To zatiaľ totiž prezradené nebolo. Z už zverejneného traileru sme si všimli ďalšiu zaujímavosť, ktorou je deštruktívnosť. Autori si už asi uvedomili, že tank nezastaví ani auto postavené na krížom cez cestu. To, do akej mieri si užijeme pokročilej fyziky sa dozvieme až niekedy koncom tohto roka, kedy je vydanie naplánované.
Multiplayer v Call of Duty 4 bude obsahovať isté prvky z predchádzajúcich dielov, avšak väčšina bude hráčovi úplne neznáma. Zásadnou zmenou je systém odomykania zbraní a ostatnej vojenskej výbavy. Čím viac nepriateľov vyzabíjate, tým viac dostanete bodov a logicky, dostanete lepšiu výbavu. Za body si tiež budete môcť vylepšovať zbrane, špeciálne vybavenie a zvýšiť výšku vášho života. Niečo podobné ako v Battlefield, ale určite poteší. Čím viac nazbierate skúseností, tým viac bonusov za hru dostanete. Napríklad ak niekoho zabijete na veľkú diaľku, odomknete si možnosť privolať leteckú podporu. Takýchto bonusov bude veľa a je len na vás, aký štýl hrania si v multiplayeri zvolíte. Dúfajme, že všetky budú naplno využiteľné.
Nový Call of Duty sa nám na prvý pohľad môže zdať ako zmiešanie Ghost Reconu a Batllefieldu. Ako som písal o niekoľko riadkov vyššie, všetko sa dozvieme koncom tohto roka, poprípade skôr z nejakého toho dema, o ktorom sa tiež už niečo hovorí a mohlo by sa to všetko stihnúť do konca septembra. Presnejšie, hra je ohlásená na november, ale my budeme radšej opatrný, pretože tomuto plánu moc neveríme. Určite si je aj Infinity Ward vedomé, že tento dátum je trošku nereálny a objavili sa už aj informácie o vydaní až na začiatku roka 2008. Ak mám byť úprimný, je mi to jedno, pretože na túto hru si počkám aj ďalší rok, len nech je čo možno najlepšia, nie ako u niektorých na rýchlo vydaných titulov. Celkovo žáner FPS je jedna z mojich srdcoviek . Call of Duty si už dlhé roky drží značku kvality a my dúfame, že to tak aj naďalej ostane a budeme si môcť užívať nevídaných zážitkov. Uvidíme, ako sa autori popasujú s nasadením modernej techniky, či sa im podarí tá všetka práca na novom engine a či si v Infinity Ward splnia cieľ, ktorým je preniesť hráča do atmosféry vojnových konfliktov v čo možno najlepšom svetle a v čo možno najrealistickejšej podobe.
Spolu s novou pripravovanou hrou prišla aj výborná správa pre fanúšikov PC hrania. Po tom, čo Call of Duty 3 nevyšiel na počítač, sa hráči dosť pobúrili a tak sa tento krát Infinity Ward znova rozhodli nesklamať PCčkárov. Za to sme im určite veľmi vďačný. Tešiť sa však môžu aj majitelia Xbox 360 a PS3. Tieto tri verzie sa podľa Joela Emslieho (hlavný návrhár postáv) a Michaela Boona (vedúci návrhár) nejako výrazne nebudú odlišovať. Výraznejší rozdiel bude vo verzii pre Xbox 360, kde budú navyše špeciálne vibrácie v ovládači a celkovo v grafickej stránke, ale gameplay bude navlas rovnaký. Na PC si samozrejme užijete grafických orgií najviac. Hra bude pracovať na úplne novom engine, ktorý sa autori rozhodli vypracovať ako nábeh do novučičkej éry Call of Duty. Nový systém bude podporovať množstvo vylepšení na čele s množstvom prírodných efektov (blesky, pohyb oblakov, vlny na vode, hmyz a mnoho iného)) a realistickým výzorom prostredia. S veľkou pravdepodobnosťou bude hra podporovať rozhranie DX 10, čo vôbec nie je zlé. Ak si budete dobre všímať, autori nám prezradili, že na nás čaká množstvo maličkostí, ktoré určite pridajú na atmosfére. Príkladom je stekajúci pot na tvári vojakov, dokonca si budete môcť aktuálny čas pozrieť na kolegových hodinkách.
Príbeh takisto nesmie chýbať, ale bude fiktívny. Nebude sa odohrávať v nejakej skutočnej prebiehajúcej vojne, ale nemusíte sa báť, stále to budú tie staré dobré črty Call of Duty. Všetko bude na seba nadväzovať a vy budete vyostrujúce sa konflikty postupne odhaľovať a riešiť. Zabojujete si ako za americkú Force Recon, tak za britskú S.A.S proti ruským nacionalistom alebo teroristom z Blízkeho Východu. Zmienky o tom, že si zahráte aj za “zlú” stranu zatiaľ neboli a asi ani nebudú. Pôvodný plán bol však úplne iný. Infinity Ward chceli hráča preniesť do atmosféry bojov v Iraku, či Afganistane. Nakoniec sa vývojári priklonili na stranu fiktívnych vojenských konfliktov. Určite na to mali dobrý dôvod, ale predsa by sa možno niektorí hráči veľmi radi dostali do atmosféry bojov napríklad v Iraku. Ako som už spomínal, boje budú prebiehať na moderných vojenských poliach. Joel a Michael prezradili, že v Infinity Ward chceli prejsť do modernej doby už dávnejšie, v predchádzajúcich častiach, nakoniec to prichádza “až” teraz. K 2.svetovej vojne a všeobecne ku udalostiam z histórie sa už nechcú vývojári z Infinity vracať. Joel a Michael nám tiež prezradili, že na to, aby hra bola čo možno najrealistickejšia, si musel celý tím popozerať množstvo filmov, aby sa vcítili do myslenia a konania ruského vojaka. Keďže sa kompletne presúvame do modernej doby, nesmú chýbať ani novodobé zbrane a dopravné prostriedky. Ako správny zamestnanci, Joel a Michael dokopy nič neprezradili. Dozvedeli sme sa len, že všetky zbrane ktoré budú k dispozícii boli vyberané reálne, na základe presnej predlohy. Proste každá zbraň bude dokonalou kópiou originálu a to doslova. O dopravných prostriedkoch toho tiež zatiaľ moc nevieme, ale chlapci z Infinity sľúbili, že cestovanie bude zážitkom. A samozrejme do modernej doby patrí lietanie, ktoré ani v Modern Warfare nebude chýbať. Z niektorých obrázkov, ktoré vyplávali na povrch je očividné, že si zahráme aj v misii vo vzduchu. Stať sa hrdinom v 747-mičke, eliminovať teroristov, zachrániť pár stovák životov, to je snom mnohých z nás . Všetko je však iba zlomok z toho, čo nás čaká. Opustené polia, paluba obrovskej lode, misie medzi chátrajúcimi domčekmi a tak ďalej. Rozmanitosť by určite chýbať nemala, otázna je však voľnosť. Pri všetkých týchto úžasných inováciách sa len modlíme, aby tam aspoň nejaká bola. To zatiaľ totiž prezradené nebolo. Z už zverejneného traileru sme si všimli ďalšiu zaujímavosť, ktorou je deštruktívnosť. Autori si už asi uvedomili, že tank nezastaví ani auto postavené na krížom cez cestu. To, do akej mieri si užijeme pokročilej fyziky sa dozvieme až niekedy koncom tohto roka, kedy je vydanie naplánované.
Multiplayer v Call of Duty 4 bude obsahovať isté prvky z predchádzajúcich dielov, avšak väčšina bude hráčovi úplne neznáma. Zásadnou zmenou je systém odomykania zbraní a ostatnej vojenskej výbavy. Čím viac nepriateľov vyzabíjate, tým viac dostanete bodov a logicky, dostanete lepšiu výbavu. Za body si tiež budete môcť vylepšovať zbrane, špeciálne vybavenie a zvýšiť výšku vášho života. Niečo podobné ako v Battlefield, ale určite poteší. Čím viac nazbierate skúseností, tým viac bonusov za hru dostanete. Napríklad ak niekoho zabijete na veľkú diaľku, odomknete si možnosť privolať leteckú podporu. Takýchto bonusov bude veľa a je len na vás, aký štýl hrania si v multiplayeri zvolíte. Dúfajme, že všetky budú naplno využiteľné.
Nový Call of Duty sa nám na prvý pohľad môže zdať ako zmiešanie Ghost Reconu a Batllefieldu. Ako som písal o niekoľko riadkov vyššie, všetko sa dozvieme koncom tohto roka, poprípade skôr z nejakého toho dema, o ktorom sa tiež už niečo hovorí a mohlo by sa to všetko stihnúť do konca septembra. Presnejšie, hra je ohlásená na november, ale my budeme radšej opatrný, pretože tomuto plánu moc neveríme. Určite si je aj Infinity Ward vedomé, že tento dátum je trošku nereálny a objavili sa už aj informácie o vydaní až na začiatku roka 2008. Ak mám byť úprimný, je mi to jedno, pretože na túto hru si počkám aj ďalší rok, len nech je čo možno najlepšia, nie ako u niektorých na rýchlo vydaných titulov. Celkovo žáner FPS je jedna z mojich srdcoviek . Call of Duty si už dlhé roky drží značku kvality a my dúfame, že to tak aj naďalej ostane a budeme si môcť užívať nevídaných zážitkov. Uvidíme, ako sa autori popasujú s nasadením modernej techniky, či sa im podarí tá všetka práca na novom engine a či si v Infinity Ward splnia cieľ, ktorým je preniesť hráča do atmosféry vojnových konfliktov v čo možno najlepšom svetle a v čo možno najrealistickejšej podobe.
napísal lukas_mesko 24.6.2007
Páči sa mi!
10