Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 |
PC
pridal luk 29.12.2007 o 20:34 pod používateľské recenzie
8.6
Ubisoft je známy aj tým, že herne spracúva rôzne romány od spisovateľa Toma Clancyho. Ghost Recon je herný názov jednej z nich. Je to príbeh o špeciálnej jednotke zvanej Ghosts(duchovia), ktorá má za úlohu tajne spĺňať rôzne úlohy, ktoré vám zadajú vaši nadriadení a tým zabrániť vzniku svetovej katastrofy. Séria Ghost Recon sa už pred nejakým časom dočkala svojho štvrtého pokračovania. To nesie názov Ghost Recon: Advanced Warfighter 2. Hlavným hrdinom hry je opäť kapitán jednotky Ghosts Scott Mitchell. On a jeho členovia nepoznajú spánok a snažia sa , aby na tejto planéte bol ešte dlho život a aby sme sa sami nezničili.
Hra pokračuje v rozvíjaní konfliktu, ktorý začal minulým pokračovaním. Dvadsaťštyri hodín po tom, čo ste zachránili amerického prezidenta sa objavuje ďalší konflikt, ktorý by mohol spôsobiť veľké škody. Totižto v meste Juaréz na Americko- Mexickej hranici sa nachádzajú 2 atómové bomby, ktoré majú byť tajne prevezené do USA a tam použité k nekalým účelom. Môže to však vyústiť do nukleárnej katastrofy a od toho ste tu vy so svojou jednotkou. Vašou hlavnou úlohou je zastaviť a prekaziť mexickým rebelom ich plány.
Ako som už v úvode spomenul, opäť hráte za kapitána Scotta Mitchella. Ten je kapitánom jednotky Ghosts. Má pod sebou ešte troch členov a spolu s ním by ste mali tvoriť dokonalý tým. Ovládanie týmu sa určitým spôsobom zmenilo a podotýkam, že k lepšiemu. Opäť tu zostali staré známe príkazy ako sú napr. choďte dopredu, za mnou(follow), stojte, kryte dané miesto,.... Novinkou je príkaz použi to( napr. keď namierite na guľomet) a dva nové módy využitia tohto systému a to Recon a Assault. V Assaulte vaši kolegovia používajú hlučné zbrane a zbrane, ktoré sú určené povedzme na otvorené bojisko. Lenže úplne iný zmysel dostávajú tieto príkazy v móde Recon. Tam zase vaši kolegovia postupujú pomaly, premýšľavo a používajú zbrane s tlmičmi, aby nezaujali ostatných, ktorí sa v danej oblasti nachádzajú. Hra tak získa úplne iný spád a vyzerá úplne inak v Assaulte a úplne inak zase v Recone. Tak ako aj v minulom dieli, tak aj tu máte možnosť ovládať lojalistov, drona a privolať si na pomoc leteckú podporu. Novinkou je tu vozidlo zvané M.U.L.E. Naň si dávajte veľký pozor. Respektíve mu skôr pripravte hladkú cestu a nasmerujte ho rovno, lebo sa k vám nedostane.
Umelá inteligencia bola asi najslabším článkom minulého pokračovania. Myslím si, že tu to bude veľmi podobné, ale je vidieť zmenu. Predsa len ak máte tvoriť dokonalý tím, tak vás musia vaši spoločníci počúvať na slovo, lebo inak to skrátka nejde. Tvorcovia sľubovali zlepšenie a to tu je vidieť, ale aj tak by sa to zišlo ešte nejako vylepšiť. Členovia vášho týmu sa nezasekávajú o prekážky, lepšie reagujú na vaše príkazy, zbytočne sa nevystrkujú, keď sú pod paľbou, strieľajú presne, dokonca vám niekedy zachránia život, keď ho už máte na vlásku.... Rozhodne tu je cítiť taká prímes taktiky. Aj protivníkov sa určité zmeny dotkli. Už to nie je ako v minulom dieli. Tu sa pekne kryjú a používajú veľmi podobnú taktiku, ktorú počas hrania robíte vy. Všimnú si vás okamžite zareagujú, nehrnú sa dopredu, tak ako kedysi.
V minulom dieli obmedzený zbrojný arzenál( zhruba 15 kúskov) tu získal viacej kúskov. Zbrojný arzenál je rozdelený do 4 kapitol a každá z nich má svojich zástupcov. Napr. okrem výbušných granátov tu nájdete aj dymové granáty(novinka).... Zo zbraní tu napr. zostal raketomet ZEUS- MAPAR, nejaké pištole, mp5.... Môžete niesť dve ťažké zbrane, jednu ľahšiu a ešte k tomu aj granáty, alebo raketomet. Výber vašej zbraňovej zostavy pre každú misiu závisí len na vás. Kolegovia dostanú zbrane automaticky a ak sa vám neľúbia hrou vybrané zbrane, môžete im ich tiež zmeniť. Zbrane môžete konečne zo zeme vziať a tým pádom pustiť na zem vašu bývalú. Konečne! Na každej zbrani si môžete nastaviť dávku strieľania, t.j. koľko guliek vyletí zo zbrane, keď z nej raz vystrelíte. Príjemným plusom je aj možnosť chopiť sa rotačného guľometu a strieľať, tak napr. proti veľkej presile.
Oproti mestu duchov z minulého dielu sa tiež pozriete do mesta, ale aj do púštnych oblastí. Toto mesto by som už síce nenazval mesto duchov, ale jednoducho mesto. Žiaľ nebudete až na výnimky zachraňovať rukojemníkov.... V mestách prebiehajú rôzne boje do ktorých sa zapojíte i vy, lebo väčšinou budú pod paľbou tí vaši(nemyslím váš tým) a samozrejme vy im pomôžete. Veľkým plusom u tohto pokračovania je hudba. Tá mňa dostala hlavne pesničkou Gimmedanger. Zvuky výbuchov, streľby, pohybov a ostatných zvukov... znejú veľmi realisticky a napomáhajú, tak k dobrému pocitu z hrania.
Taktické plánovanie sa opäť oproti minulému dielu zlepšilo. Dizajn jednotlivých úrovní je opäť bližšie posunutý k realite. Prispieva k tomu o niečo vylepšená AI, vozidlá, a celkové priblíženie sa k realite. Stále to však nie je ono. Pred každou misiou máte brífing, kde môžete vybrať zbraňový arzenál vám a vašim protivníkom, dozviete sa, čo vás v danej misií čaká a hlavne môžete si vybrať, ak vám to misia dovolí, kde ju začnete. To je u mňa veľké plus! Na taktickej mape, ktorá je teraz oveľa prehľadnejšia, môžete naplánovať x útokov a pozerať sa, ako vám to väčšinou vyjde. Počas hrania sa vám budú striedať denné a nočné misie, čo opäť povedie k úplne odlišnej taktike a použitiu jednotlivých zbraní. Nájdete tu misie, v ktorých sa budú kombinovať exteriéry a interiéry, príde i na použite vozidiel.... Stále tu však ostal jeden prvok z minulého dielu a to nevyvážená účinnosť zbraní. Tvorci ju síce troška zlepšili, ale určite vás naštve to, že idete len tak po leveli, naraz vás niekto trafí a z ničoho nič bum na zem a znova od checkpointu. Opäť tu zostal systém ukladania pomocou checkpointov, ale tentoraz si niekoľko krát môžete uložiť hru tam, kde sa práve nachádzate. Škoda len, že toto dobrodružstvo skladajúce sa z 10 misií vám zaberie, tak maximálne 10 hodín.
Grafika vás rozhodne nesklame. Bola vylepšená o niekoľko efektov a tvorci na oplátku zase výborne zoptimalizovali engine. Síce je grafika tohto dielu veľmi podobná tomu minulému, ale aj ten, či už na najvyšších alebo najnižších detailoch vyzeral a vyzerá viac než dobre. Krásna bledomodrá obloha, ktorá pokrýva celú mapu, stromy hompáľajúce sa vo vetri, rôzne prachové efekty, ktoré je vidieť pri behu, alebo po prejdení vozidla danou oblasťou, vynikajúco vymodelované modely zbraní, postáv, animácie, rôznych objektov a vecí, ktoré majú na mape svoje miesto, efektne spracovaná voda a rôzne deštrukcie, výborná hra svetla a tieňov( nasvietenie scény), realistická fyzika.... To je len niekoľko vecí, ktoré vám hra dokáže ponúknuť. Ja som si túto hru užil v rozlišení 1680x1050 v plných detailoch so všetkými zapnutými efektmi plynulo. Hra vám pôjde veľmi dobre i na menej výkonných počítačoch. Hra vyšla okrem PC aj na PS3, PSP a Xbox360, kde vyzerá úplne inak ako teraz recenzovaná PC verzia. To preto, lebo PC verziu robilo iné štúdio ako ostatné verzie.
Posledné dva diely sú podľa môjho názoru takým hľadaním a skúšaním, ako by mal Ghost Recon na PC vyzerať. Tvorci zo švédskeho štúdia GRIN sa fakt snažili, ale až na niekoľko zmien sú si posledné dve pokračovania podobné ako vajce vajcu. Niet divu toto aj minulé pokračovanie robilo to isté štúdio. Ja sám by som si rozhodne prial Ghost Recon taký istý ako na konzolách + s niekoľkými dobrými prvkami z PC verzie. Tak či onak to rozhodne nevadí a pre nás je tu prichystaný titul, ktorý nás rozhodne na niekoľko hodín zabaví a ešte keď si k tomu pridáme Multiplayer, tak nie je čo riešiť.
Klady
+ grafika
+ väčší dôraz sa kladie na taktiku
+ hw nároky
+ hudba
+ zbraňový arzenál + nové kúsky
+ málo zmien, ale je ich vidieť
Zápory
- herná doba
- zmien mohlo byť viacej
- treba určitú dávku frustrácie
- chyby v AI
- stále mám pocit, že konzolové verzie sú lepšie
Hra pokračuje v rozvíjaní konfliktu, ktorý začal minulým pokračovaním. Dvadsaťštyri hodín po tom, čo ste zachránili amerického prezidenta sa objavuje ďalší konflikt, ktorý by mohol spôsobiť veľké škody. Totižto v meste Juaréz na Americko- Mexickej hranici sa nachádzajú 2 atómové bomby, ktoré majú byť tajne prevezené do USA a tam použité k nekalým účelom. Môže to však vyústiť do nukleárnej katastrofy a od toho ste tu vy so svojou jednotkou. Vašou hlavnou úlohou je zastaviť a prekaziť mexickým rebelom ich plány.
Ako som už v úvode spomenul, opäť hráte za kapitána Scotta Mitchella. Ten je kapitánom jednotky Ghosts. Má pod sebou ešte troch členov a spolu s ním by ste mali tvoriť dokonalý tým. Ovládanie týmu sa určitým spôsobom zmenilo a podotýkam, že k lepšiemu. Opäť tu zostali staré známe príkazy ako sú napr. choďte dopredu, za mnou(follow), stojte, kryte dané miesto,.... Novinkou je príkaz použi to( napr. keď namierite na guľomet) a dva nové módy využitia tohto systému a to Recon a Assault. V Assaulte vaši kolegovia používajú hlučné zbrane a zbrane, ktoré sú určené povedzme na otvorené bojisko. Lenže úplne iný zmysel dostávajú tieto príkazy v móde Recon. Tam zase vaši kolegovia postupujú pomaly, premýšľavo a používajú zbrane s tlmičmi, aby nezaujali ostatných, ktorí sa v danej oblasti nachádzajú. Hra tak získa úplne iný spád a vyzerá úplne inak v Assaulte a úplne inak zase v Recone. Tak ako aj v minulom dieli, tak aj tu máte možnosť ovládať lojalistov, drona a privolať si na pomoc leteckú podporu. Novinkou je tu vozidlo zvané M.U.L.E. Naň si dávajte veľký pozor. Respektíve mu skôr pripravte hladkú cestu a nasmerujte ho rovno, lebo sa k vám nedostane.
Umelá inteligencia bola asi najslabším článkom minulého pokračovania. Myslím si, že tu to bude veľmi podobné, ale je vidieť zmenu. Predsa len ak máte tvoriť dokonalý tím, tak vás musia vaši spoločníci počúvať na slovo, lebo inak to skrátka nejde. Tvorcovia sľubovali zlepšenie a to tu je vidieť, ale aj tak by sa to zišlo ešte nejako vylepšiť. Členovia vášho týmu sa nezasekávajú o prekážky, lepšie reagujú na vaše príkazy, zbytočne sa nevystrkujú, keď sú pod paľbou, strieľajú presne, dokonca vám niekedy zachránia život, keď ho už máte na vlásku.... Rozhodne tu je cítiť taká prímes taktiky. Aj protivníkov sa určité zmeny dotkli. Už to nie je ako v minulom dieli. Tu sa pekne kryjú a používajú veľmi podobnú taktiku, ktorú počas hrania robíte vy. Všimnú si vás okamžite zareagujú, nehrnú sa dopredu, tak ako kedysi.
V minulom dieli obmedzený zbrojný arzenál( zhruba 15 kúskov) tu získal viacej kúskov. Zbrojný arzenál je rozdelený do 4 kapitol a každá z nich má svojich zástupcov. Napr. okrem výbušných granátov tu nájdete aj dymové granáty(novinka).... Zo zbraní tu napr. zostal raketomet ZEUS- MAPAR, nejaké pištole, mp5.... Môžete niesť dve ťažké zbrane, jednu ľahšiu a ešte k tomu aj granáty, alebo raketomet. Výber vašej zbraňovej zostavy pre každú misiu závisí len na vás. Kolegovia dostanú zbrane automaticky a ak sa vám neľúbia hrou vybrané zbrane, môžete im ich tiež zmeniť. Zbrane môžete konečne zo zeme vziať a tým pádom pustiť na zem vašu bývalú. Konečne! Na každej zbrani si môžete nastaviť dávku strieľania, t.j. koľko guliek vyletí zo zbrane, keď z nej raz vystrelíte. Príjemným plusom je aj možnosť chopiť sa rotačného guľometu a strieľať, tak napr. proti veľkej presile.
Oproti mestu duchov z minulého dielu sa tiež pozriete do mesta, ale aj do púštnych oblastí. Toto mesto by som už síce nenazval mesto duchov, ale jednoducho mesto. Žiaľ nebudete až na výnimky zachraňovať rukojemníkov.... V mestách prebiehajú rôzne boje do ktorých sa zapojíte i vy, lebo väčšinou budú pod paľbou tí vaši(nemyslím váš tým) a samozrejme vy im pomôžete. Veľkým plusom u tohto pokračovania je hudba. Tá mňa dostala hlavne pesničkou Gimmedanger. Zvuky výbuchov, streľby, pohybov a ostatných zvukov... znejú veľmi realisticky a napomáhajú, tak k dobrému pocitu z hrania.
Taktické plánovanie sa opäť oproti minulému dielu zlepšilo. Dizajn jednotlivých úrovní je opäť bližšie posunutý k realite. Prispieva k tomu o niečo vylepšená AI, vozidlá, a celkové priblíženie sa k realite. Stále to však nie je ono. Pred každou misiou máte brífing, kde môžete vybrať zbraňový arzenál vám a vašim protivníkom, dozviete sa, čo vás v danej misií čaká a hlavne môžete si vybrať, ak vám to misia dovolí, kde ju začnete. To je u mňa veľké plus! Na taktickej mape, ktorá je teraz oveľa prehľadnejšia, môžete naplánovať x útokov a pozerať sa, ako vám to väčšinou vyjde. Počas hrania sa vám budú striedať denné a nočné misie, čo opäť povedie k úplne odlišnej taktike a použitiu jednotlivých zbraní. Nájdete tu misie, v ktorých sa budú kombinovať exteriéry a interiéry, príde i na použite vozidiel.... Stále tu však ostal jeden prvok z minulého dielu a to nevyvážená účinnosť zbraní. Tvorci ju síce troška zlepšili, ale určite vás naštve to, že idete len tak po leveli, naraz vás niekto trafí a z ničoho nič bum na zem a znova od checkpointu. Opäť tu zostal systém ukladania pomocou checkpointov, ale tentoraz si niekoľko krát môžete uložiť hru tam, kde sa práve nachádzate. Škoda len, že toto dobrodružstvo skladajúce sa z 10 misií vám zaberie, tak maximálne 10 hodín.
Grafika vás rozhodne nesklame. Bola vylepšená o niekoľko efektov a tvorci na oplátku zase výborne zoptimalizovali engine. Síce je grafika tohto dielu veľmi podobná tomu minulému, ale aj ten, či už na najvyšších alebo najnižších detailoch vyzeral a vyzerá viac než dobre. Krásna bledomodrá obloha, ktorá pokrýva celú mapu, stromy hompáľajúce sa vo vetri, rôzne prachové efekty, ktoré je vidieť pri behu, alebo po prejdení vozidla danou oblasťou, vynikajúco vymodelované modely zbraní, postáv, animácie, rôznych objektov a vecí, ktoré majú na mape svoje miesto, efektne spracovaná voda a rôzne deštrukcie, výborná hra svetla a tieňov( nasvietenie scény), realistická fyzika.... To je len niekoľko vecí, ktoré vám hra dokáže ponúknuť. Ja som si túto hru užil v rozlišení 1680x1050 v plných detailoch so všetkými zapnutými efektmi plynulo. Hra vám pôjde veľmi dobre i na menej výkonných počítačoch. Hra vyšla okrem PC aj na PS3, PSP a Xbox360, kde vyzerá úplne inak ako teraz recenzovaná PC verzia. To preto, lebo PC verziu robilo iné štúdio ako ostatné verzie.
Posledné dva diely sú podľa môjho názoru takým hľadaním a skúšaním, ako by mal Ghost Recon na PC vyzerať. Tvorci zo švédskeho štúdia GRIN sa fakt snažili, ale až na niekoľko zmien sú si posledné dve pokračovania podobné ako vajce vajcu. Niet divu toto aj minulé pokračovanie robilo to isté štúdio. Ja sám by som si rozhodne prial Ghost Recon taký istý ako na konzolách + s niekoľkými dobrými prvkami z PC verzie. Tak či onak to rozhodne nevadí a pre nás je tu prichystaný titul, ktorý nás rozhodne na niekoľko hodín zabaví a ešte keď si k tomu pridáme Multiplayer, tak nie je čo riešiť.
Klady
+ grafika
+ väčší dôraz sa kladie na taktiku
+ hw nároky
+ hudba
+ zbraňový arzenál + nové kúsky
+ málo zmien, ale je ich vidieť
Zápory
- herná doba
- zmien mohlo byť viacej
- treba určitú dávku frustrácie
- chyby v AI
- stále mám pocit, že konzolové verzie sú lepšie
napísal luk 29.12.2007
Páči sa mi!
8.6
GHOST RECON: ADVANCED WARFIGHTER 2
PC
Switch 2 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Paris Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|