Total Overdose |
El Mariachi, amigo!...ehm, to som na zlej adrese?
PC
pridal teddypicker 20.5.2008 o 17:36 pod používateľské recenzie
7.8
Tri písmená, ktoré navždy zmenili hernú scénu. GTA. Obrovský kus územia, ktoré môžete prechádzať podľa ľubovôle, žiadna linearita, pestrá paleta misií, neokukané prostredia atď. Niet divu, že sa nájdu i herní „príživníci“ tejto nesmierne populárnej série, ktorí kopírujú zavedené herné mechanizmy, no treba im vzdať česť, že sa nehanbia prísť i s vlastnými nápadmi, ako celú túto zmesku vylepšiť, viď napríklad Just Cause, Saint´s Row, Boiling Point a tak podobne. Zaradí sa k nim i pokus od pomerne neznámych vývojárov z dánskeho štúdia Deadline Games, nazvaný Total Overdose?
Ste Ramir Cruz, budúci agent protidrogovej jednotky DEA. Váš brat bol pri jednej akcii zranený a pripútaný na invalidný vozík, a tak povolá svojho nepodareného brata (vás) z väzenia za účelom prebratia nedokončenej práce a odhalenia pozadia smrti vášho otca, čím sa spustí lavína nepredvídateľných situácií. Originálne a neokukané, však? Úprimne musím priznať, že podobne neschopný dej som už dlho v hre nevidel a príbehové cut-scény som pri opakovanom hraní preskakoval milosrdným tlačidlom Enter, pretože tú hrôzu by som na druhýkrát už neprehltol. Skrátka, lepší príbeh nájdete aj v sobotňajšej prílohe denníka Nový Čas.
No prejdime radšej ku svetlejším stránkam tejto hry. Páčili sa vám filmy ako El Mariachi či Desperado? V tom prípade nájdete v Total Overdose svoj vysnený raj. Inšpirácia týmito filmami je badateľná už na prvý pohľad, a to v prostredí, ktorým sa budete preháňať. Mexické plantážové polia, vila drogového bossa, také niečo neuvidíte v každej hre. Ale akýmsi hlavným dejiskom hry malo byť mesto Los Toros. Hovorím, malo, ale pravda je niekde inde. V tomto meste totiž nemôžte robiť zhola nič, žiadne barové minihry, žiadne zaujímavé prístupné lokácie, nič. Mesto prekypuje prázdnotou, budete doň chodiť iba pre hlavné a vedľajšie úlohy. Hlavné, príbehové, sú samozrejme povinné, a zvyčajne vás zanesú do zaujímavých prostredí mimo mesta, zatiaľ čo vedľajšie, nepovinné, sú väčšinou typu „zabi týchto, dones toto, zabi toto a týchto“. Až na výnimky sú veľmi, veľmi stereotypné.
A dostávame sa ku najväčšiemu kladu celej hry. A tým je samotná akcia. Celá je videná z pohľadu tretej osoby. Ramir asi sledoval cez kľúčovú dierku poliša Maxa a odkukal niektoré pohyby, samozrejme s miernymi inováciami. Podobne ako Max je schopný čas okolo seba na chvíľu spomaliť a nerušene tak odpraviť nepriateľa. No to nie je všetko. Môže takisto sa odrážať od stien, robiť premety a iné vydarené kúsky. A potom sú tu ešte špeciality za odmenu, tzv Loco Moves. Tie vám na chvíľu podarujú napr. samopaly schované do puzdier na gitary, zázračnú mušku pri strieľaní či premenu na rozzúreného býka metajúceho všetko navôkol. Za všetky tieto pohyby a smrtiace štýly získavate body, ktoré vám odomykajú lepšie skúsenosti so zbraňami (napr. väčší zásobník, dual guns alebo shotguns) či väčšiu výdrž. Ak by sa oponentom aj napriek týmto hračičkám podarilo vás zabiť, nič sa nedeje. Počas hry zbierate aj tzv. Rewind, ktorý vás o pár sekúnd vráti v čase a čiastočne aj doplní energiu, čím sa vaša miera zomierania znižuje na minimum. V praxi to všetko funguje veľmi dobre a verte mi, prestrelky si budete užívať.
Čo si budete užívať menej (možno), je brutálna arkádovosť celej hry. Chovanie áut je veľmi nepredvídateľné (čítaj hrozné) a GTA je oproti tomuto závodný simulátor. Takisto neviem, či protivníci disponujú určitými nesmrteľnými časťami tela, lebo sa mi x-krát stalo, že súper padol až po štvrtom headshote alebo po tretej salve z brokovnice. Inak celkovo AI vašich nepriateľov existuje možno len na papieri, pri slove krytie len potrasú hlavou a šprintujú ďalej k vám, v meste si vodiči asi uzatvárajú stávky, kto zabije svojím jazdeckým skillom čo najviac chodcov (tam ajtak vždy vyhráte vy) a pod. Des a hrôza. Nezaostávajú ani bugy, napríklad dychberúca levitácia občanov mesta (a niekedy aj automobilov). Vývojári si mohli hru ešte ponechať pár týždňov, takto je to citeľne vidieť.
U zbraní je výber skutočne pestrý, od klasických pištoliek, pušku, UZInu či brokovnice až po mačety či ostnaté palice. Grafika v hre je veľmi slabá, možno to bude aj tým, že hra bola vyvíjaná súbežne aj pre Playstation 2 a Xbox. Textúry nič moc, ale vynikajú animácie vášho hrdinu alebo aj celý štýl prostredia. Vyzdvihnúť treba hudbu, exotické mexické songy sú veľmi chytľavé, soundtrack je veľmi podarený.
No čo dodať na záver. Hra mala veľmi slušný potenciál, len chyby ju zrážajú do oblasti priemeru. Nesklamala, no v pamäti nám príliš dlho nezostane. No ak máte radi neokukané prostredia a Maxa Payna máte prejdeného minimálne 20x, dať šancu Total Overdose sa rozhodne vyplatí.
Plusy
-zábavné prestrelky
-vlastný neopakovateľný štýl
-HW náročnosť
-hudba
Mínusy
-grafika
-strašná arkádovosť
-otravné bugy
Ste Ramir Cruz, budúci agent protidrogovej jednotky DEA. Váš brat bol pri jednej akcii zranený a pripútaný na invalidný vozík, a tak povolá svojho nepodareného brata (vás) z väzenia za účelom prebratia nedokončenej práce a odhalenia pozadia smrti vášho otca, čím sa spustí lavína nepredvídateľných situácií. Originálne a neokukané, však? Úprimne musím priznať, že podobne neschopný dej som už dlho v hre nevidel a príbehové cut-scény som pri opakovanom hraní preskakoval milosrdným tlačidlom Enter, pretože tú hrôzu by som na druhýkrát už neprehltol. Skrátka, lepší príbeh nájdete aj v sobotňajšej prílohe denníka Nový Čas.
No prejdime radšej ku svetlejším stránkam tejto hry. Páčili sa vám filmy ako El Mariachi či Desperado? V tom prípade nájdete v Total Overdose svoj vysnený raj. Inšpirácia týmito filmami je badateľná už na prvý pohľad, a to v prostredí, ktorým sa budete preháňať. Mexické plantážové polia, vila drogového bossa, také niečo neuvidíte v každej hre. Ale akýmsi hlavným dejiskom hry malo byť mesto Los Toros. Hovorím, malo, ale pravda je niekde inde. V tomto meste totiž nemôžte robiť zhola nič, žiadne barové minihry, žiadne zaujímavé prístupné lokácie, nič. Mesto prekypuje prázdnotou, budete doň chodiť iba pre hlavné a vedľajšie úlohy. Hlavné, príbehové, sú samozrejme povinné, a zvyčajne vás zanesú do zaujímavých prostredí mimo mesta, zatiaľ čo vedľajšie, nepovinné, sú väčšinou typu „zabi týchto, dones toto, zabi toto a týchto“. Až na výnimky sú veľmi, veľmi stereotypné.
A dostávame sa ku najväčšiemu kladu celej hry. A tým je samotná akcia. Celá je videná z pohľadu tretej osoby. Ramir asi sledoval cez kľúčovú dierku poliša Maxa a odkukal niektoré pohyby, samozrejme s miernymi inováciami. Podobne ako Max je schopný čas okolo seba na chvíľu spomaliť a nerušene tak odpraviť nepriateľa. No to nie je všetko. Môže takisto sa odrážať od stien, robiť premety a iné vydarené kúsky. A potom sú tu ešte špeciality za odmenu, tzv Loco Moves. Tie vám na chvíľu podarujú napr. samopaly schované do puzdier na gitary, zázračnú mušku pri strieľaní či premenu na rozzúreného býka metajúceho všetko navôkol. Za všetky tieto pohyby a smrtiace štýly získavate body, ktoré vám odomykajú lepšie skúsenosti so zbraňami (napr. väčší zásobník, dual guns alebo shotguns) či väčšiu výdrž. Ak by sa oponentom aj napriek týmto hračičkám podarilo vás zabiť, nič sa nedeje. Počas hry zbierate aj tzv. Rewind, ktorý vás o pár sekúnd vráti v čase a čiastočne aj doplní energiu, čím sa vaša miera zomierania znižuje na minimum. V praxi to všetko funguje veľmi dobre a verte mi, prestrelky si budete užívať.
Čo si budete užívať menej (možno), je brutálna arkádovosť celej hry. Chovanie áut je veľmi nepredvídateľné (čítaj hrozné) a GTA je oproti tomuto závodný simulátor. Takisto neviem, či protivníci disponujú určitými nesmrteľnými časťami tela, lebo sa mi x-krát stalo, že súper padol až po štvrtom headshote alebo po tretej salve z brokovnice. Inak celkovo AI vašich nepriateľov existuje možno len na papieri, pri slove krytie len potrasú hlavou a šprintujú ďalej k vám, v meste si vodiči asi uzatvárajú stávky, kto zabije svojím jazdeckým skillom čo najviac chodcov (tam ajtak vždy vyhráte vy) a pod. Des a hrôza. Nezaostávajú ani bugy, napríklad dychberúca levitácia občanov mesta (a niekedy aj automobilov). Vývojári si mohli hru ešte ponechať pár týždňov, takto je to citeľne vidieť.
U zbraní je výber skutočne pestrý, od klasických pištoliek, pušku, UZInu či brokovnice až po mačety či ostnaté palice. Grafika v hre je veľmi slabá, možno to bude aj tým, že hra bola vyvíjaná súbežne aj pre Playstation 2 a Xbox. Textúry nič moc, ale vynikajú animácie vášho hrdinu alebo aj celý štýl prostredia. Vyzdvihnúť treba hudbu, exotické mexické songy sú veľmi chytľavé, soundtrack je veľmi podarený.
No čo dodať na záver. Hra mala veľmi slušný potenciál, len chyby ju zrážajú do oblasti priemeru. Nesklamala, no v pamäti nám príliš dlho nezostane. No ak máte radi neokukané prostredia a Maxa Payna máte prejdeného minimálne 20x, dať šancu Total Overdose sa rozhodne vyplatí.
Plusy
-zábavné prestrelky
-vlastný neopakovateľný štýl
-HW náročnosť
-hudba
Mínusy
-grafika
-strašná arkádovosť
-otravné bugy
napísal teddypicker 20.5.2008
Páči sa mi!
7.8
TOTAL OVERDOSE
PC
PS2 Xbox Vývoj: SCi Games / Deadline Games Štýl: Akcia / Arkáda Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|