Ratchet & Clank: Size Matters |
Ratchet v rukách High Impact stratil svoj štýl
PS2
pridal Raina Audron 19.12.2008 o 20:13 pod používateľské recenzie
5.5
Po PSP sa Size Matters dostalo aj na PS2. Obstojí v porovnaní so svojimi staršími, ale stále vynikajúcimi dielmi?
Po vložení DVD nič nenasvedčuje tomu, že by tomu tak nemohlo byť. Menu je podobné ako v starších dieloch, rozdiel však udrie do očí hneď ako dáte New Game. Grafika je neuveriteľne hrubá a bez detailov. Na PSP to možno vyzerá dobre, ale akonáhle to pustíte na veľkej obrazovke (hrané na 70 uhlopriečke), tak sa na to nedá veľmi pozerať. Ani fakt, že to je port neobstojí. Tvorcovia si nedali žiadnu námahu s konverziou a na hre je to poznať. Size Matters totižto robili High Impact a nie Insomniac Games, zodpovedný za predošlých Ratchetov.
Príbeh je uletený ako vždy, hlavne nech má duo Ratchet a Clank dôvod vyraziť do akcie. Chýba mu ale plynulosť, pretože z ničoho nič už ste na inej planéte, ani neviete poriadne ako. Všetko však zachraňujú dobre nadabované postavy, keďže hlasy prepožičali postavám tí istí herci ako minule.
Plynulosť a prepracovanosť zbraní a prostredia tiež nečakajte. Arzenál číta približne 15 zbraní a i keď bol zachovaný ich vývoj na ďalšie levely, veľkú palebnú silu nemajú, takže musíte vypáliť mnoho striel kým ich dostanete. Mnohokrát sa mi tak stalo, že mi došla munícia a s kľúčom toho veľa nenarobíte. V niektorých pasážach sú zle rozmiestnené checkpointy, napr. pred súbojom s jedným z bossov, takže ak vás zabijú, musíte znovu prejsť ešte hodný kus pred tým, čo na zábave rozhodne nepridá.
Hrateľnosť je asi najväčší problém. Tvári sa to ako Ratchet, vyzerá to ako Ratchet, ale hrá sa to omnoho horšie. Kamera je príliš blízko a strafovanie či Lock-on nie je také nápomocné. Ratchet má dokonca problémy sa zachytiť na plošinách alebo odrážať sa od stien. Ďalším problémom sú minihry, ktoré sú povinné, ak sa chcete dostať ďalej. Hoverboardovanie už nie je to čo bývalo a ovládanie je strašne nemotorné, to isté platí pre Clankove minihry, ktoré majú od zábavy ďaleko a skôr zdržujú.
Je na hre niečo pozítivne? Znovu môžete hladať skryté skrutky, dokupovať zbrane a upgradovať ich. Hudbu robil David Bergeaud (má robil hudbu v predošlých dieloch), takže je vcelku slušná. Zvuky sú solídne i ked zbrane by mohli mať aj lepšie ozvučenie.
Vzhľadom na kvalitu predošlých Ratchetov je to sklamanie. Nie že by ste sa pri hre nezabavili, ale toto všetko sme už predtým videli, v lepšom a krajšom kabáte. Hra neprináša nič nové a hlavne trpí nepodarenou konverziou z PSP. Kúpiť či nie? Myslím, že skôr nie, keďže staršie diely môžete zohnať lacnejšie a poskytnú toho omnoho viac ako Size Matters.
Po vložení DVD nič nenasvedčuje tomu, že by tomu tak nemohlo byť. Menu je podobné ako v starších dieloch, rozdiel však udrie do očí hneď ako dáte New Game. Grafika je neuveriteľne hrubá a bez detailov. Na PSP to možno vyzerá dobre, ale akonáhle to pustíte na veľkej obrazovke (hrané na 70 uhlopriečke), tak sa na to nedá veľmi pozerať. Ani fakt, že to je port neobstojí. Tvorcovia si nedali žiadnu námahu s konverziou a na hre je to poznať. Size Matters totižto robili High Impact a nie Insomniac Games, zodpovedný za predošlých Ratchetov.
Príbeh je uletený ako vždy, hlavne nech má duo Ratchet a Clank dôvod vyraziť do akcie. Chýba mu ale plynulosť, pretože z ničoho nič už ste na inej planéte, ani neviete poriadne ako. Všetko však zachraňujú dobre nadabované postavy, keďže hlasy prepožičali postavám tí istí herci ako minule.
Plynulosť a prepracovanosť zbraní a prostredia tiež nečakajte. Arzenál číta približne 15 zbraní a i keď bol zachovaný ich vývoj na ďalšie levely, veľkú palebnú silu nemajú, takže musíte vypáliť mnoho striel kým ich dostanete. Mnohokrát sa mi tak stalo, že mi došla munícia a s kľúčom toho veľa nenarobíte. V niektorých pasážach sú zle rozmiestnené checkpointy, napr. pred súbojom s jedným z bossov, takže ak vás zabijú, musíte znovu prejsť ešte hodný kus pred tým, čo na zábave rozhodne nepridá.
Hrateľnosť je asi najväčší problém. Tvári sa to ako Ratchet, vyzerá to ako Ratchet, ale hrá sa to omnoho horšie. Kamera je príliš blízko a strafovanie či Lock-on nie je také nápomocné. Ratchet má dokonca problémy sa zachytiť na plošinách alebo odrážať sa od stien. Ďalším problémom sú minihry, ktoré sú povinné, ak sa chcete dostať ďalej. Hoverboardovanie už nie je to čo bývalo a ovládanie je strašne nemotorné, to isté platí pre Clankove minihry, ktoré majú od zábavy ďaleko a skôr zdržujú.
Je na hre niečo pozítivne? Znovu môžete hladať skryté skrutky, dokupovať zbrane a upgradovať ich. Hudbu robil David Bergeaud (má robil hudbu v predošlých dieloch), takže je vcelku slušná. Zvuky sú solídne i ked zbrane by mohli mať aj lepšie ozvučenie.
Vzhľadom na kvalitu predošlých Ratchetov je to sklamanie. Nie že by ste sa pri hre nezabavili, ale toto všetko sme už predtým videli, v lepšom a krajšom kabáte. Hra neprináša nič nové a hlavne trpí nepodarenou konverziou z PSP. Kúpiť či nie? Myslím, že skôr nie, keďže staršie diely môžete zohnať lacnejšie a poskytnú toho omnoho viac ako Size Matters.
napísal Raina Audron 19.12.2008
Páči sa mi!
5.5
RATCHET & CLANK: SIZE MATTERS
PS2
Vývoj: SCEE / SCEE Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|