F.E.A.R. 2: Project Origin

First Encounter Assault Recon alebo presnejšie F.E.A.R číslo 2 s podnázvom Project Origin. Viac sa dočítate v článku.

Xbox360
pridal p3x0 13.2.2009 o 12:04 pod používateľské recenzie

8.0


First Encounter Assault Recon alebo presnejšie F.E.A.R číslo 2 s podnázvom Project Origin. Očakávaná first person akcia plná krvi a strachu sa konečne dostala na pulty obchodov už aj u nás. Hra vyvíjana štúdiom Monolith Productions nadväzuje na udalosti, ktoré sú takmer každému z nás už známe z predošlého dielu alebo datadiskov.


V hre sa dostanete do kože Michaela Becketa a už hneď na začiatku si užijete prechádzku zničeným mestom kde vidíte Almu ako sa túla pomedzi vraky áut. Po odznení halucinácie sa ocitáte v obrnenom transportéry a Michael prichádza pred komplex penthousu ktorý bol prepadnutý. Jeho jednotka Detla dostala za úlohu nájsť Genevieve Aristide-ovú. Spolu z ňou odhalíte aj tzv. projekt "Harbinger" ktorý ale na prekvapenie obsahuje aj zložku samotného Michaela a niektorých jeho kolegov z jednotky. Parťákov si užijete len na začiatku, pretože osud niektorých z nich bude viac než krutý, ale nebudte smutný v priebehu hry ešte niekoľko z nich uvidíte v živom stave. Táto záchranná akcia sa odohráva krátko pred skončením prvého dielu. Spomínanú slečnu dostanete do rúk pomerne skoro ale neočakávaný výbuch, ktorý spustil hlavný hrdina prvého dielu Vám ju hneď aj vezme. Michael zostáva otrasený a preberá sa na operačnom stole. Polovicu tejto scény tvorí skutočnosť a polovicu halucinácie. Tu už nastupujú celkom nové udalosti, keď sa ocitáte v nemocničnom prostredí v podzemí. Tá je napadnutá jednotkami ATC, ktoré sa snažia všetko zrovnať zo zemou. Táto ochutnávka je len malým kuskom s toho čo celá hra ponúka. Takže o kvalitný príbeh nebude núdza.

Pri plnení úlôh opäť narazíte na hordy nepriateľov, ktorým sa v tomto diele dostalo zlepšenej AI. Snažia sa celkom chytro kryť, používajú granáty, uskutočňujú prepady zo zálohy, približujú sa k Vám od chrbta, vyčkávajú za prekážkami, koordinujú pohyby svojej skupiny, je to takmer neuveriteľné ale funguje to bezchybne (škoda len, že nám doma nepoupratujú, nenavaria, nenabalia desiatu). Názorná ukážka z akcie : vstúpim do miestnosti, predomnou je dlhá chodba a na jej konci skupina vojakov. Hneď všetci zalezú za prekážky, jeden spustí kryciu paľbu a dvaja sa k vám blížia bočnou chodbou a ďalší už hádže granát. Tak ako aj vy aj oni dokážu prevracať stoly, regály a skrine aby sa za nimi kryli. V niektorých situáciach naozaj dajú zabrať, a to nielen trénované komandá ale aj monštrá ktoré sú výsledkom pokusov. V uliciach mesta neskôr objavíte aj nepriateľa, ktorý dokáže ovládať tých už padnutých v boji. Iný lezú po stenách. Na chvíľu zmiznú z dohľadu aby sa mohli prikradnúť v nečakanej chvíľke. Ale ich hlavná úloha je sekundovať Alme a poriadne nás, hráčov vystrašiť. Často krát sa to autorom aj podarí za charakteristického zvukového doprovodu. Taktiež Alma prešla určitými zmenami. Už to nieje malé "neškodné" dievčatko ale mladá žena, ktorá mimochodom nenosí šaty. Ale to jej neuberá na jej schopnosti vytvoriť vypätú situáciu. Niekoľko krát som sa pristihol ako ani nedýcham a čakám až vyletí spoza rohu a poriadne ma vystraší. Škoda len, že vývojári postupovali podľa toho istého vzorca ako pri jednotke a tak po hodine hrania to už nemá želaný efekt. Musím ale uznať, že ja osobne nepoznám žiadnu FPSku ktorá by tak dokonale dokázala pracovať s atmosférou. Strhujúca akcia strieda pomalé preskúmavanie komplexov, nachádzanie zmrzačených tiel prebúdza fantáziu a kreativitu a každý si vytvorí vlastný scenár toho čo tomu všetkému asi predchádzalo. Pretože výsledok ktorý leží pred vami je na neuverenie. A staré známe halucinácie Vás udržia v strehu ako po šálke kofeínu, ale nakoniec aj tak neviete či to čo ste videli, bola skutočnosť alebo iba čistý výplod Michaelovho mozgu. Obmenou prešiel aj arzenál zbraní ktorý dostal nový kabát, nájdeme napríklad útočnú brokovnicu, samopale, pištole, útočnú pušku, alebo aj také zaujímavé kúsky ako laserovú pušku, alebo kanón ktorý vypáli elektrickú guľu či plameňomet. Okúsite aj jazdu v obrnenom mechovy ktorý má miesto rúk guľomety, tie urobia z nepriateľov iba obláčik krvy alebo ich roztrhajú na kusy. A na ničenie nepriateľských robotov použijete rakety, tie sa automaticky po výstrele po niekoľkých sekundách dobijú. Hra je natom po technickej stránke stále výborne, hoci používa Lithtech Jupiter engine, ktorý pozná svetlo sveta už dobré štyri roky. Na Xboxe360 je chod hry bezproblémový, snímky za sekundu nepadajú pod hranicu 30fps a nevšimnete si žiadne trhanie, alebo matrix efekty. Nechýbajú pekne vyhladené hrany stien či objektov a detailnosť prostredia alebo modelov. Väčšinu času z hry sa poprechádzate v útrobách tunelov metra, školy či nemocnice. No samostatná kapitola je samotné mesto, po ktorom ostali už len zničené domy, trhliny v cestách a rozbité autá. Nechýba ani taký malý detail ako spustenie alarmu v aute, ktoré demolujete paľbou. Ani by ste neverili čo všetko dokáže správne nastavenie farieb a hra svetla a tieňov. Máte pocit akoby to už bol engine novej generácie. Samozrejmosťou su tlakové vlny pri výbuchu granátu, či v spomalenom čase detailne zachytený let nábojov, parádne spracovaná krv, či rozbité okná a steny plné projektilov. Obzvlášť čierny dym, ktorý ostane po úradovaní Almy je pekne spracovaný. Zvukovú stránku veci snáď ani netreba komentovať, to proste musíte raz počuť ako stokrát čítať. Iba ten výstrel brokovnice je viacmenej komický, nechápem kde k nemu autori prišli. Taktiež telá nepriateľov padajú na zem viac reálne a zmien sa doznala aj fyzika, ktorá už aj tak bola takmer dokonale vyšpikovaná. HUD alebo to, čo vidíte na obrazovke, je orámovaný modrými čiarami, ktoré spôsobujú okuliare, ktoré má Michael nasadené a poskytujú informácie o vašom zdraví a brnení a aj o množstve zásoby nábojov v zbrani. To orámovanie pri hraní vôbec nezavadzia akoby tam ani nebolo, ale ak sa blíži Alma alebo halucinácia tak začne blikať akoby skratoval. Náboje ani lekárničky nieje problém nájsť, sú zvýraznené a vidno ich aj cez objekty a steny v malom obdlžníku, poprípade sa nachádzajú v blízkosti modrého chemického svetla. Systém lekárničiek je riešený obdobne ako vo F.E.A.R. Teda nosíte zo sebou istý limitovaný počet a ten podľa potreby je možné kedykoľvek použiť na doplnenie zdravia. Hre ani nechýba možnosť manuálneho ukladania, pretože autoukladanie je nastavené viac než dobre. Pri začínaní novej hry je na výber jedna s troch obtiažností a to ľahká, normálna a ťažká. Pri hraní na ťažkej už treba sem tam aj porozmýšľať, počkať a taktizovať. Normálnu zvládne snáď každý a o ľahkej... no, ehm ani nehovorím. Obtiažnosti je možné počas hry ľubovoľne meniť takže nieste obmedzený jediným výberom na začiatku. Prechádzaním a objavovaním komplexov nachádzate rôzne záznamy či už sú to datapady, dokumenty, alebo nahrávky, ktoré spomínajú či už Paxtona Fetella, Vás, projekt Harbinger, alebo projekt Origin, alebo Almu a iné zaujímavosti, ktoré sa oplatí prečítať lebo poodhaľujú rúško tajomosti ktoré odkrýva postupnosť príbehu a dodáva to hre tú správnu šťavu. Ako už bolo spomínané záporom hry je otrepaný vzorec ktorým sa nás autori posnažia vystrašiť, a aj úrovne sú navrhnuté tak ako to už poznáme. Teda všetkým ktorý sa tešili na otvorené priestory asi opadne úsmev z tváre. Nájsť cestu ku koncu sa dá len jediným spôsobom a to takým aký autori dopredu nastavili. Takže neexistujú alternatívne cesty.
Dohranie hry zaberie priemernému hráčovi na ťažkej obtiažnosti asi tri poobedia, čo nieje zasa tak málo, ale trocha dlhšia hracia doba by prospela.

Na záver mi už neostáva nič iné len popriať príjemnú zábavu, lebo tento kúsok v dnešnej dobe je naozaj jedinečný a možno aj posledným zo starej školy FPSiek. Takže pre priaznivcov prvého dielu je táto hra povinnosť, pre skalných hard-core akčných hráčov a milovníkov hororu titul ktorý si nájde v ich srdciach čestné miesto. Pre ostatných len ďalšia hra plná zbraní a krvi.


ZHRNUTIE

Klady
+ F.E.A.R 2
+ Atmosféra
+ Nové zbrane
+ Alma
+ Nový, lepší nepriatelia
+ Strach

Zápory
- Podobná vec tu už bola pred štyrmi rokmi
- Design levelov
- pre niekoho strach
- tzv.: "tunelovka"




pekný zvyšok dňa praje Jozef a.k.a p3x :)

napísal p3x0 13.2.2009



Páči sa mi!

8.0
F.E.A.R. 2: PROJECT ORIGIN

PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Vivendi / Monolith
Štýl: Akcia / Triler
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 18.10. 2005
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29277)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk