NOLF 2: Contract Jack |
PC
pridal Chymus 26.6.2005 o 1:07 pod používateľské recenzie
7.2
No One Lives Forever. Hra, ktorá v čase svojho vzniku priniesla kopec zábavy, originality, srandy a krásnu Cate Archer Pokračovanie nenechalo na seba dlho čakať a v dvojke Cate bola ešte krajšia, pribudli aj RPG prvky, výrazne sa zlepšila grafika, len škoda, že dĺžka hry nedosiahla úroveň jednotky. Namiesto ďalšieho pokračovania prichádza Jack. John Jack.
Pôvodne som sa chcel vyvarovať porovnania s predchádzajúcimi dvoma dielmi NOLFu, ale žiaľ porovnávať budem musieť a práve to porovnanie s prvými dvoma dielmi znižuje Jackove šance na väčší bodový zisk...
Ak by som mal túto hru zhodnotiť jednou vetou, tak by som povedal, že je to obyčajná akcia s dobrou hrateľnosťou, slabou AI a krátkym hracím časom. Znie to asi dosť negatívne, ale žiaľ je to tak. Aspoň pre tých, ktorí si zahrali aj za Cate.
Ale aby som len nekritizoval musím uznať aj niekoľko dobrých nápadov - tým prvým je nápad pozrieť sa na príbeh NOLFu z pohľadu záporného hrdinu, ktorým Jack určite je, keď slúži takému "známemu" teroristovi akým je Volkov Ďalším plusom je samotný príbeh, ktorý síce nie je nijak zvláštny, ani svetoborný, ale popisuje začiatok spolupráce Jacka s Volkovom, Jackov vzostup a napokon aj pád...
Zaujímavé je aj prostredie, v ktorom sa misie odohrávajú - špeciálne "výcvikové centrum pre zločincov" (alebo ako to nazvať) na Malte, snežné misie v ČSSR, tajná základňa v ČSSR, vesmírna stanica, "poletovanie" vo vesmíre a napokon taliansky vidiek. Všetko je to pekné, ale hru zráža na nižšiu úroveň čosi iné...
A je to práve to porovnanie s posledným dielom NOLFu, ktorému sa nedá vyhnúť - hra síce je "len" rozšírením dvojky, čiže beží na tom istom engine, graficky je na tom rovnako, nič inovatívne neprináša, ale prečo to, čo bolo v dvojke dobré Jackovi chýba? Kde sú RPG prvky na vyvíjanie postavy, interaktívne prostredie (žiadne prehľadávanie šuflíkov či mŕtvych), pekné videosekvencie pred misiami, či po nich?
AI nepriateľov je veľmi slabá, všetci bežia prakticky na istú smrť, sem tam sa niekto kryje, ale je to málo. Obtiažnosť hry neudáva šikovný súper a nutnosť rozmýšľania ako v predchádzajúcich dieloch, ale početnosť súperov a obrovské množstvo nábojov potrebných na ich zneškodnenie. Nie nie, takto som si to určite nepredstavoval, toto je len čistá akcia a navyše jej prejdenie trvá len pár hodín, čo je možné ešte prepáčiť, keďže ide len o rozšírenie dvojky.
A ešte čosi - nepochopím autorov prečo tak pokazili záver, keď vy prenasledujete čln, na ktorom je vami hľadaný profesor a jeho únosca Il Pazzo a čln čaká vždy na vás, kým neprídete k určitému bodu, vidíte ho ale márne strieľate po posádke, nikoho ani len nehne, krv síce strieka, ale celá posádka je nesmrteľná, inak by ste sa vyhli klasickému záveru s bossom...Toto sú neodpustiteľné chyby.
Čo dodať k záveru - som sklamaný, NOLF 1 a 2 patria medzi najlepšie FPSky, aké som kedy hral, ale J.A.C.K. sa im nepriblížil, práve naopak vydal sa úplne iným smerom a musím dodať, že nie zrovna najlepším. Hra síce podobne ako jej predchodkyne nepostráda kvalitnú dávku humoru (zabavil som sa hlavne pri tom, keď Taliani ovládli tajnú základňu v ČSSR a do mikrofónu sa fajne vykecal dáky Talian, alebo aj na záver pri titulkoch rozhovor Volkova s Harijom stál za to) ale ani to už hru nezachráni. Škoda, čakal som viac, možno keby som nehral prvé dva diely boli by moje pocity a aj hodnotenie pozitívnejšie...
Pôvodne som sa chcel vyvarovať porovnania s predchádzajúcimi dvoma dielmi NOLFu, ale žiaľ porovnávať budem musieť a práve to porovnanie s prvými dvoma dielmi znižuje Jackove šance na väčší bodový zisk...
Ak by som mal túto hru zhodnotiť jednou vetou, tak by som povedal, že je to obyčajná akcia s dobrou hrateľnosťou, slabou AI a krátkym hracím časom. Znie to asi dosť negatívne, ale žiaľ je to tak. Aspoň pre tých, ktorí si zahrali aj za Cate.
Ale aby som len nekritizoval musím uznať aj niekoľko dobrých nápadov - tým prvým je nápad pozrieť sa na príbeh NOLFu z pohľadu záporného hrdinu, ktorým Jack určite je, keď slúži takému "známemu" teroristovi akým je Volkov Ďalším plusom je samotný príbeh, ktorý síce nie je nijak zvláštny, ani svetoborný, ale popisuje začiatok spolupráce Jacka s Volkovom, Jackov vzostup a napokon aj pád...
Zaujímavé je aj prostredie, v ktorom sa misie odohrávajú - špeciálne "výcvikové centrum pre zločincov" (alebo ako to nazvať) na Malte, snežné misie v ČSSR, tajná základňa v ČSSR, vesmírna stanica, "poletovanie" vo vesmíre a napokon taliansky vidiek. Všetko je to pekné, ale hru zráža na nižšiu úroveň čosi iné...
A je to práve to porovnanie s posledným dielom NOLFu, ktorému sa nedá vyhnúť - hra síce je "len" rozšírením dvojky, čiže beží na tom istom engine, graficky je na tom rovnako, nič inovatívne neprináša, ale prečo to, čo bolo v dvojke dobré Jackovi chýba? Kde sú RPG prvky na vyvíjanie postavy, interaktívne prostredie (žiadne prehľadávanie šuflíkov či mŕtvych), pekné videosekvencie pred misiami, či po nich?
AI nepriateľov je veľmi slabá, všetci bežia prakticky na istú smrť, sem tam sa niekto kryje, ale je to málo. Obtiažnosť hry neudáva šikovný súper a nutnosť rozmýšľania ako v predchádzajúcich dieloch, ale početnosť súperov a obrovské množstvo nábojov potrebných na ich zneškodnenie. Nie nie, takto som si to určite nepredstavoval, toto je len čistá akcia a navyše jej prejdenie trvá len pár hodín, čo je možné ešte prepáčiť, keďže ide len o rozšírenie dvojky.
A ešte čosi - nepochopím autorov prečo tak pokazili záver, keď vy prenasledujete čln, na ktorom je vami hľadaný profesor a jeho únosca Il Pazzo a čln čaká vždy na vás, kým neprídete k určitému bodu, vidíte ho ale márne strieľate po posádke, nikoho ani len nehne, krv síce strieka, ale celá posádka je nesmrteľná, inak by ste sa vyhli klasickému záveru s bossom...Toto sú neodpustiteľné chyby.
Čo dodať k záveru - som sklamaný, NOLF 1 a 2 patria medzi najlepšie FPSky, aké som kedy hral, ale J.A.C.K. sa im nepriblížil, práve naopak vydal sa úplne iným smerom a musím dodať, že nie zrovna najlepším. Hra síce podobne ako jej predchodkyne nepostráda kvalitnú dávku humoru (zabavil som sa hlavne pri tom, keď Taliani ovládli tajnú základňu v ČSSR a do mikrofónu sa fajne vykecal dáky Talian, alebo aj na záver pri titulkoch rozhovor Volkova s Harijom stál za to) ale ani to už hru nezachráni. Škoda, čakal som viac, možno keby som nehral prvé dva diely boli by moje pocity a aj hodnotenie pozitívnejšie...
napísal Chymus 26.6.2005
Páči sa mi!
7.2
NOLF 2: CONTRACT JACK