Delta Force: Xtreme |
PC
pridal Rainbow 6.7.2005 o 16:27 pod používateľské recenzie
3.6
Po minulej recke, počas ktorej mnohí z vás isto zaspali, som sa rozhodol napísať taký kratší pohľad (oproti minulej recke) na ďalší diel zo série Delta Force. Zaradil som aj hodnotenie jednotlivých častí recenzie. A vlastne aj misie. Misie šialenstvo. Takže vstávať a všetci si prečítajte následujúce riadky.
Dej: 25%
Ono by som to ani nemusel nazvať recenziou. Oveľa výstižnejší názov by bolo varovanie. Áno, varovanie pred zahraním tohto príšerného pokračovania. To vám môžem napísať hneď nazačiatok. Po spustení hry vás čaká pohľad na otrasné zelené menu (ktoré som vybral aj ako obrázok). Čo hovoríte, už ste nažhavený?
Potom vás čaká výber z troch kampaní, ktoré rôzne preskakujete bez časovej postupnosti. Na výber máte vždy tri misie. Jedna kampaň prebieha v Peru na gandžových poliach, druhá prebieha na africkej púšti a tretia v zasneženej novej zemi. Nejaký dej naozaj od hry neočakávajte. Jediné, čo drží hru ako tak pokope, sú briefingy medzi jednotlivými misiami. Hra taktiež vytratila svoju výbornú atmosféru, ktorá na vás dýchala na Somálskom vidieku a okolitej púšti a pri ceste do hlavného mesta spolu s konečnými misiami v hlavnom meste úplne na každom rohu a držala vás pri hre (prepáčte za toľkokrát opakované ,,a´´, ale lepšie sa to vyjadriť nedalo). Ešte keď ste videli film, radosť hrať. Teraz však atmosféra chýba, čím vás pri hre nedrží naozaj nič. Najprv som myslel, že aj tých 25% je veľa. Potom ma napadlo, že ani Swat 4 nemal dej. To sa však dá pochopiť vzhľadom na to, že ani skutoční členovia Swat týmu nemajú misie prepojené. Tu sa to urobiť mohlo. Aj tak si myslím, že tých 25% je celkom dosť.
Hratelnosť: 30%
Síce ste členom legendárneho Delta Force týmu a isto si pamätáte na veľkú zábavu, ktorá vás sprevádzala počas celého minulého dielu zvaného Delta Force Black Hawk Down.Máte však dosť ochudobnenú výbavu. Z pôvodných zbraní ostala len útočná puška M16 s granátometom M203, M4 s puškohľadom, MP5 s tlmičom, gulomet M249 a odstrelovačky M24 a M82. Keď to tak rátam, z pôvodných dvanástich kúskov ostalo len šesť. Okrem toho si môžete vybrať protitankovú päsť, mini Clymore, alebo výbušninu. Výber pištolí a brokovnice sa taktiež vytratil.
Ďalšou časťou sú dopravné prostriedky. Dalo by sa povedať, že toto je taká kľadnejšia časť hry. Jazda na bugine bola celkom zábavná, taktiež som si na pojazdných vozidlách celkom dobre zastrieľal. Oproti minulému dielu pribudla motorka, čo je celkom veľké plus, aj keď sme to už mohli vidieť v Joint Operations. Potom by však už na tejto hre nebolo naozaj nič dobré. Je to ešte k tomu celkom zábavné, tak prečo to nespomenúť? Jedna vec, čo mi však chýbala, ale čo sa v hre nenachádzala, bol vrtulník. Síce sme ho neovládali ani v Black Hawk Down, ale tam sme sa aspoň chopili gulometu. Táto veľmi príjemná časť hry tentokrát chýba, čím hra stratila ďalšie nejaké to percento.
Teraz sa dostávame k jednej z najvätších chýb v hre. Umelej inteligencie. Neviem, ale celú dobu sa zdá, že autori na tento aspekt hry zabudli. Strielanie na terče ja skoro zábavnejšie. Nepriateľ stojí oproti vám, dobre dlhú chvíľu stojí na mieste, stále na vás pozerá, áno ľudia ešte stále na vás pozerá a zrazu sa rozhodne strieľať. Potom vás ajtak netrafí a vy toho chudáka zabijete. Stávalo sa mi väčšinou aj to, že som stál na kopci ,strieľal na nepriateľov, ktorých som videl ako malé bodky a každý z nich padal na jednu ranu. Ako keby mali prikázané, že keď guľka dopadne do metra vedľa nich, automaticky padnú na zem. Niekedy ešte aj zamrznú. O to viac vás rozčúli, keď vám dajú z takejto vzdialenosti headshot, čím hra stráca na hratelnosti ešte viac. Ono sa hru totiž nedá ani saveovať, je tam na veľmi veľmi veľkej mape pár checkpointov. Ak vás zabijú, objavíte sa na najbližšom spawnpointe a musíte ísť veľmi dlhý úsek ešte raz ,už bez nepriateľov, takže sa nudíte, kým vás na tom istom úseku zasa zabijú a môžete naloadovať checkpoint. To sú situácie naozaj hodné zúfalstva. Práve ste si urobili obrázok o najdôležitejšej bojovej časti hry. Myslím, že o hratelnosti ste si tiež urobili pekný obrázok. Nebyť dopravných prostriedkov, je ešte o desať percent menej.
Grafika: 42%
Grafika. Hmm, prekvapivá? Na prvý pohľad vyzerá celkom pekne. Na druhý si všimnete, že to vyzerá horšie ako rok starý Joint Operations. A na tretí zistíte, že to vyzerá len o chlp lepšie ako dva a pol roka starý Black Hawk Down. Urobil som si dokonca aj prechádzku na Peruánskych poliach. Keď som išiel pár kilometrov rovno, no hádajte čo som videl. Nedokončené skaly a kopce. Nechápete? Jednoducho. Polka kopca bola sfarbená a druhá bola biela. Čím idete ďalej, tým je stále viac kopcov a skál bielych. Jedným slovom, nedokončená hra. Ale tieň vašej postavy vyzerá celkom pekne, to musím uznať. 42% vám pri hraní hry bude možno aj veľa.
Zvuky: 50%
Zvuky našťastie nepokazili. Sú vlastne rovnaké ako v Black Hawk Down. Čiže žiaden zázrak, taký priemer. Black Hawk Down bol vo svojej dobe nadpriemer, toto s menšími úpravami je priemer. Zvuky zbraní sa dajú prežiť, ale niekedy mám pochybnosti či naozaj strieľam z tej zbrane čo držím v ruke. Jazda motorových vozidiel našťastie znie dosť realisticky.
Verdikt
Chcel som napísať aj trvanlivosť, ale načo to? Vydrží to vôbec niekto dokonca? Mám jednu zásadnú otázku. Prečo nás ľudia z NovaLogic nemajú radi? Kupovali sme si podstivo ich hry a oni sa nám takto pomstia. Vlastne mám námet na novú reality šou. Súťažiaci sa budú snažiť vydržať hrať túto hru až dokonca a ten čo to vydrží, vyhrá desať miliónov. Vtedy by to možno prinútili aj mňa. Takto ťažko.
Dej: 25%
Ono by som to ani nemusel nazvať recenziou. Oveľa výstižnejší názov by bolo varovanie. Áno, varovanie pred zahraním tohto príšerného pokračovania. To vám môžem napísať hneď nazačiatok. Po spustení hry vás čaká pohľad na otrasné zelené menu (ktoré som vybral aj ako obrázok). Čo hovoríte, už ste nažhavený?
Potom vás čaká výber z troch kampaní, ktoré rôzne preskakujete bez časovej postupnosti. Na výber máte vždy tri misie. Jedna kampaň prebieha v Peru na gandžových poliach, druhá prebieha na africkej púšti a tretia v zasneženej novej zemi. Nejaký dej naozaj od hry neočakávajte. Jediné, čo drží hru ako tak pokope, sú briefingy medzi jednotlivými misiami. Hra taktiež vytratila svoju výbornú atmosféru, ktorá na vás dýchala na Somálskom vidieku a okolitej púšti a pri ceste do hlavného mesta spolu s konečnými misiami v hlavnom meste úplne na každom rohu a držala vás pri hre (prepáčte za toľkokrát opakované ,,a´´, ale lepšie sa to vyjadriť nedalo). Ešte keď ste videli film, radosť hrať. Teraz však atmosféra chýba, čím vás pri hre nedrží naozaj nič. Najprv som myslel, že aj tých 25% je veľa. Potom ma napadlo, že ani Swat 4 nemal dej. To sa však dá pochopiť vzhľadom na to, že ani skutoční členovia Swat týmu nemajú misie prepojené. Tu sa to urobiť mohlo. Aj tak si myslím, že tých 25% je celkom dosť.
Hratelnosť: 30%
Síce ste členom legendárneho Delta Force týmu a isto si pamätáte na veľkú zábavu, ktorá vás sprevádzala počas celého minulého dielu zvaného Delta Force Black Hawk Down.Máte však dosť ochudobnenú výbavu. Z pôvodných zbraní ostala len útočná puška M16 s granátometom M203, M4 s puškohľadom, MP5 s tlmičom, gulomet M249 a odstrelovačky M24 a M82. Keď to tak rátam, z pôvodných dvanástich kúskov ostalo len šesť. Okrem toho si môžete vybrať protitankovú päsť, mini Clymore, alebo výbušninu. Výber pištolí a brokovnice sa taktiež vytratil.
Ďalšou časťou sú dopravné prostriedky. Dalo by sa povedať, že toto je taká kľadnejšia časť hry. Jazda na bugine bola celkom zábavná, taktiež som si na pojazdných vozidlách celkom dobre zastrieľal. Oproti minulému dielu pribudla motorka, čo je celkom veľké plus, aj keď sme to už mohli vidieť v Joint Operations. Potom by však už na tejto hre nebolo naozaj nič dobré. Je to ešte k tomu celkom zábavné, tak prečo to nespomenúť? Jedna vec, čo mi však chýbala, ale čo sa v hre nenachádzala, bol vrtulník. Síce sme ho neovládali ani v Black Hawk Down, ale tam sme sa aspoň chopili gulometu. Táto veľmi príjemná časť hry tentokrát chýba, čím hra stratila ďalšie nejaké to percento.
Teraz sa dostávame k jednej z najvätších chýb v hre. Umelej inteligencie. Neviem, ale celú dobu sa zdá, že autori na tento aspekt hry zabudli. Strielanie na terče ja skoro zábavnejšie. Nepriateľ stojí oproti vám, dobre dlhú chvíľu stojí na mieste, stále na vás pozerá, áno ľudia ešte stále na vás pozerá a zrazu sa rozhodne strieľať. Potom vás ajtak netrafí a vy toho chudáka zabijete. Stávalo sa mi väčšinou aj to, že som stál na kopci ,strieľal na nepriateľov, ktorých som videl ako malé bodky a každý z nich padal na jednu ranu. Ako keby mali prikázané, že keď guľka dopadne do metra vedľa nich, automaticky padnú na zem. Niekedy ešte aj zamrznú. O to viac vás rozčúli, keď vám dajú z takejto vzdialenosti headshot, čím hra stráca na hratelnosti ešte viac. Ono sa hru totiž nedá ani saveovať, je tam na veľmi veľmi veľkej mape pár checkpointov. Ak vás zabijú, objavíte sa na najbližšom spawnpointe a musíte ísť veľmi dlhý úsek ešte raz ,už bez nepriateľov, takže sa nudíte, kým vás na tom istom úseku zasa zabijú a môžete naloadovať checkpoint. To sú situácie naozaj hodné zúfalstva. Práve ste si urobili obrázok o najdôležitejšej bojovej časti hry. Myslím, že o hratelnosti ste si tiež urobili pekný obrázok. Nebyť dopravných prostriedkov, je ešte o desať percent menej.
Grafika: 42%
Grafika. Hmm, prekvapivá? Na prvý pohľad vyzerá celkom pekne. Na druhý si všimnete, že to vyzerá horšie ako rok starý Joint Operations. A na tretí zistíte, že to vyzerá len o chlp lepšie ako dva a pol roka starý Black Hawk Down. Urobil som si dokonca aj prechádzku na Peruánskych poliach. Keď som išiel pár kilometrov rovno, no hádajte čo som videl. Nedokončené skaly a kopce. Nechápete? Jednoducho. Polka kopca bola sfarbená a druhá bola biela. Čím idete ďalej, tým je stále viac kopcov a skál bielych. Jedným slovom, nedokončená hra. Ale tieň vašej postavy vyzerá celkom pekne, to musím uznať. 42% vám pri hraní hry bude možno aj veľa.
Zvuky: 50%
Zvuky našťastie nepokazili. Sú vlastne rovnaké ako v Black Hawk Down. Čiže žiaden zázrak, taký priemer. Black Hawk Down bol vo svojej dobe nadpriemer, toto s menšími úpravami je priemer. Zvuky zbraní sa dajú prežiť, ale niekedy mám pochybnosti či naozaj strieľam z tej zbrane čo držím v ruke. Jazda motorových vozidiel našťastie znie dosť realisticky.
Verdikt
Chcel som napísať aj trvanlivosť, ale načo to? Vydrží to vôbec niekto dokonca? Mám jednu zásadnú otázku. Prečo nás ľudia z NovaLogic nemajú radi? Kupovali sme si podstivo ich hry a oni sa nám takto pomstia. Vlastne mám námet na novú reality šou. Súťažiaci sa budú snažiť vydržať hrať túto hru až dokonca a ten čo to vydrží, vyhrá desať miliónov. Vtedy by to možno prinútili aj mňa. Takto ťažko.
napísal Rainbow 6.7.2005
Páči sa mi!
3.6
DELTA FORCE: XTREME
PC
Vývoj: NovaLogic / NovaLogic Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|