F.E.A.R. 2: Project Origin |
Ešte dnes si spomínam, ako som po prvýkrát hral prvý diel FEARu.
PC
pridal cent0089 20.7.2009 o 8:43 pod používateľské recenzie
9.5
Ešte dnes si spomínam, ako som po prvýkrát hral prvý diel FEARu. Adrenalínové prestrelky, kvalitná umelá inteligencia a výborné technické spracovanie(na svoju dobu) urobili z FEARu jednu z najlepších akčných hier v histórii a pohľady na vybuchujúce granáty, rozstrieľané telá nepriateľov, ako aj na mrazivé hororové pasáže s Almou v hlavnej úlohe má v pamati iste každý kto si to zahral. K hre vyšli s postupom času 2 expanzie, ktoré síce už v takej miere hráčov nenadchli, no napriek tomu ponúkli ďalšich pár hodín kvalitnej zábavy. Dnes tu máme rok 2009 a chlapci z Monolithu nám naservírovali plnohodnotné pokračovanie pod názvom F.E.A.R. 2: Project origin.
Príbehovo hra začína niekoľko minút pred koncom prvej hry. Hlavný hrdina Michael Beckett je členom špeciálnej jednotky ktorá sa na začiatku hry vydáva zajať istú Genevieve Artsidovú do budovy Armacham company. Bohužiaľ (pre nás hráčov našťasie) nič nebude také jednoduché a po prvých minútach v hre natrafíte na zlých chlapcov s kvérami v ruke ktorí najprv strieľajú a potom kladú otázky. Vedenie Armachamu sa totiž rozhodlo zahladiť všetky stopy o "nehode" ktorá sa stala v prvom FEARe, čo zahŕňa aj likvidáciu Genevieve, ktorú hľadáte. Celú hru hráč zisťuje, čo sa to vlastne deje, k tomu napomáhajú PDAčka s informáciami ktoré sa povaľujú skoro všade. Príbeh je celkovo solídny, viac vám prezrádzať nebudem.
Hlavný hrdina, napriek tomu že už má meno, nepovie za celú hru ani slovo, čo je možno aj dobre, aspoňo to viac dodáva na pocite osamelosti a stiesnenosti. Áno 99% hry bude vaším spoločníkom jedine vaša zbraň a váš STRACH. NPCčka, napr. členovia teamu sa vám ukážu len na pár okamihov, aby hneď na to šli plniť niečo "doležitejšie". Po celú hru s vami komunikujú prostredníctvom vysielačky a vy sa tak dozvedáte nové informácie.
Hra celkovo ide v štýle prvého dielu striedajú sa tu akčné pasáže s tými hororovými.
Akčné časti sú klasicky plné akcie a kvalitných prestreliek. V nich figurujú nepriatelia medzi ktorých patria z 90% klasickí vojaci - chodia v skupinkách kryjú sa za objektami, komunikujú, možu vás obísť zozadu a podobne. Proste svoj skalp nám nedajú lacno. Občas nám prikúria obrnenci s "klincometom" v ruke, bojové roboty a podobné kúsky. Špeciálnou kapitolou sú boje s "nepodarenými pokusmi" Armachamu. Lezú po stenách, skáču škriabu....samé príjemné veci. S postupom hry sa objaví ešte ich neviditeľná verzia. Týchto bojov za hru síce nie je veľa, ale sú o to intenzívnejšie a zábavnejšie. No a ešte v hre stretneme aj duchov, ktorí síce naháňajú strach ale ich zabitie nie je problém. K likvidácii protivníkov nám poslúži solídny arzenál zbraní od pištole, samopalov, brokovnice, až po futuristickejšie kúsky ako laser alebo "klincomet". Potešila ma prítomnosť ostreľovacej pušky, ktorá nájde vačšie využitie ako by sme v takejto hre čakali. Nechýbajú ani rozne druhy granátov ktoré pri vhodnom umiestnení zaručujú nepriateľom leteckú cestu do vedľajšej miestnosti. Ako čerešnička na torte sú tu ešte prechádzky v kokpite bojového robota, ktorý so svojimi rotačnými guľometmi rozsieva skazu všade, kde kliknete pravým tlačidlom myši. Áno, krvavými efektami tvorcovia nešetrili. Červené steny, odseknuté končatiny aj hlavy, krv na každej strane, aj preto má hra rating 18+.
Hororové časti sú v hre tiež v dostatočnej miere a vhodne sa prelínajú s tými akčnými. V nich ako hlavná postava figuruje Alma, malé milé dievčatko známe z prvého dielu. S postupom hry neviete či máte Almu nenávidieť za zverstvá ktoré robí, alebo ju skor ľutovať za to, čo jej spravili. A možno sa aj dozviete čo je vobec zač. Celkovo sú tieto pasáźe veľmi kvalitné a mnohokrát si pri nich srdce nájdete až niekde v trenírkach. Navyše na rozdiel od prvého FEARu tu možte v týchto halucináciách mnohokrát prísť aj o život.
Obtiažnosť hry je taká primeraná, osobne som hral na normal a zvládol som to bez vačšíuch ťažkostí, hoci už ku koncu prituhovalo. To ma privádza ku hracej dobe ktorá nepresiahne 8 hodín. Žiadna sláva, ale aspoň nenastáva stereotyp.
To, na čo sa v minulosti mnoho ľudí sťažovalo - jednotvárnosť herného prostredia, je v Project origin napravené. Kancelárie, nemocnica, laboratóriá, mesto po výbuchu, základná škola, metro a ďalšie. Obzvlášť mesto po atómovom výbuchu vyzerá úchvatne a zhoreté ostatky ľudí na uliciach, húkajúce policajné autá a prázdne ulice vám vezme dych.
Mnoho ľudí sa sťažuje na linearitu v PC hrách ale FEARU 2 to nijako nevadí, dovedie vás po jednej cestičke na úplný koniec a garantujem, že sa ani raz nebudete sťažovať, že ste nemali na výber viac ciest k cieľu.
Celkové technické spracovanie hry patrí k tomu najlepšiemu, čo možme na monitoroch v dnešnej dobe vidieť. Prostredie, zbrane, postavy, všetko je pekné a detailné. Zvuk nezaostáva, streľba, výkriky, aj trošku nevýrazná hudba, všetko dodáva hre na kvalite. Hardwarové nároky sú na dnešnú dobu také akurátne. Dvojjadrový procesor, 1,5 GB ram a grafická karta na úrovni 8800 GT vám postačia na maximálne detaily.
Otázka zne: Dostojí FEAR 2 svojmu menu? Vravím áno. Absolútna atmosféra, vynikajúca umelá inteligencia, senzačné prestrelky, perfektné technické spracovanie a Alma, všetko to rozpútava 8 hodín adrenalínovej zábavy o akej sa vám nezdá. Hra váz od PC odkopne vyčerpaných, ale obohatených o jeden z najlepších herných zážitkov poslednej doby.
Pozitíva
+Atmosféra, ktorá vtiahne a nepustí
+Akcia, prestrelky, brutalita
+Hororové aspekty hry, proste S.T.R.A.CH
+Technické spracovanie
+ALMA
Negatíva
-Kratšia hracia doba
Príbehovo hra začína niekoľko minút pred koncom prvej hry. Hlavný hrdina Michael Beckett je členom špeciálnej jednotky ktorá sa na začiatku hry vydáva zajať istú Genevieve Artsidovú do budovy Armacham company. Bohužiaľ (pre nás hráčov našťasie) nič nebude také jednoduché a po prvých minútach v hre natrafíte na zlých chlapcov s kvérami v ruke ktorí najprv strieľajú a potom kladú otázky. Vedenie Armachamu sa totiž rozhodlo zahladiť všetky stopy o "nehode" ktorá sa stala v prvom FEARe, čo zahŕňa aj likvidáciu Genevieve, ktorú hľadáte. Celú hru hráč zisťuje, čo sa to vlastne deje, k tomu napomáhajú PDAčka s informáciami ktoré sa povaľujú skoro všade. Príbeh je celkovo solídny, viac vám prezrádzať nebudem.
Hlavný hrdina, napriek tomu že už má meno, nepovie za celú hru ani slovo, čo je možno aj dobre, aspoňo to viac dodáva na pocite osamelosti a stiesnenosti. Áno 99% hry bude vaším spoločníkom jedine vaša zbraň a váš STRACH. NPCčka, napr. členovia teamu sa vám ukážu len na pár okamihov, aby hneď na to šli plniť niečo "doležitejšie". Po celú hru s vami komunikujú prostredníctvom vysielačky a vy sa tak dozvedáte nové informácie.
Hra celkovo ide v štýle prvého dielu striedajú sa tu akčné pasáže s tými hororovými.
Akčné časti sú klasicky plné akcie a kvalitných prestreliek. V nich figurujú nepriatelia medzi ktorých patria z 90% klasickí vojaci - chodia v skupinkách kryjú sa za objektami, komunikujú, možu vás obísť zozadu a podobne. Proste svoj skalp nám nedajú lacno. Občas nám prikúria obrnenci s "klincometom" v ruke, bojové roboty a podobné kúsky. Špeciálnou kapitolou sú boje s "nepodarenými pokusmi" Armachamu. Lezú po stenách, skáču škriabu....samé príjemné veci. S postupom hry sa objaví ešte ich neviditeľná verzia. Týchto bojov za hru síce nie je veľa, ale sú o to intenzívnejšie a zábavnejšie. No a ešte v hre stretneme aj duchov, ktorí síce naháňajú strach ale ich zabitie nie je problém. K likvidácii protivníkov nám poslúži solídny arzenál zbraní od pištole, samopalov, brokovnice, až po futuristickejšie kúsky ako laser alebo "klincomet". Potešila ma prítomnosť ostreľovacej pušky, ktorá nájde vačšie využitie ako by sme v takejto hre čakali. Nechýbajú ani rozne druhy granátov ktoré pri vhodnom umiestnení zaručujú nepriateľom leteckú cestu do vedľajšej miestnosti. Ako čerešnička na torte sú tu ešte prechádzky v kokpite bojového robota, ktorý so svojimi rotačnými guľometmi rozsieva skazu všade, kde kliknete pravým tlačidlom myši. Áno, krvavými efektami tvorcovia nešetrili. Červené steny, odseknuté končatiny aj hlavy, krv na každej strane, aj preto má hra rating 18+.
Hororové časti sú v hre tiež v dostatočnej miere a vhodne sa prelínajú s tými akčnými. V nich ako hlavná postava figuruje Alma, malé milé dievčatko známe z prvého dielu. S postupom hry neviete či máte Almu nenávidieť za zverstvá ktoré robí, alebo ju skor ľutovať za to, čo jej spravili. A možno sa aj dozviete čo je vobec zač. Celkovo sú tieto pasáźe veľmi kvalitné a mnohokrát si pri nich srdce nájdete až niekde v trenírkach. Navyše na rozdiel od prvého FEARu tu možte v týchto halucináciách mnohokrát prísť aj o život.
Obtiažnosť hry je taká primeraná, osobne som hral na normal a zvládol som to bez vačšíuch ťažkostí, hoci už ku koncu prituhovalo. To ma privádza ku hracej dobe ktorá nepresiahne 8 hodín. Žiadna sláva, ale aspoň nenastáva stereotyp.
To, na čo sa v minulosti mnoho ľudí sťažovalo - jednotvárnosť herného prostredia, je v Project origin napravené. Kancelárie, nemocnica, laboratóriá, mesto po výbuchu, základná škola, metro a ďalšie. Obzvlášť mesto po atómovom výbuchu vyzerá úchvatne a zhoreté ostatky ľudí na uliciach, húkajúce policajné autá a prázdne ulice vám vezme dych.
Mnoho ľudí sa sťažuje na linearitu v PC hrách ale FEARU 2 to nijako nevadí, dovedie vás po jednej cestičke na úplný koniec a garantujem, že sa ani raz nebudete sťažovať, že ste nemali na výber viac ciest k cieľu.
Celkové technické spracovanie hry patrí k tomu najlepšiemu, čo možme na monitoroch v dnešnej dobe vidieť. Prostredie, zbrane, postavy, všetko je pekné a detailné. Zvuk nezaostáva, streľba, výkriky, aj trošku nevýrazná hudba, všetko dodáva hre na kvalite. Hardwarové nároky sú na dnešnú dobu také akurátne. Dvojjadrový procesor, 1,5 GB ram a grafická karta na úrovni 8800 GT vám postačia na maximálne detaily.
Otázka zne: Dostojí FEAR 2 svojmu menu? Vravím áno. Absolútna atmosféra, vynikajúca umelá inteligencia, senzačné prestrelky, perfektné technické spracovanie a Alma, všetko to rozpútava 8 hodín adrenalínovej zábavy o akej sa vám nezdá. Hra váz od PC odkopne vyčerpaných, ale obohatených o jeden z najlepších herných zážitkov poslednej doby.
Pozitíva
+Atmosféra, ktorá vtiahne a nepustí
+Akcia, prestrelky, brutalita
+Hororové aspekty hry, proste S.T.R.A.CH
+Technické spracovanie
+ALMA
Negatíva
-Kratšia hracia doba
napísal cent0089 20.7.2009
Páči sa mi!
9.5
F.E.A.R. 2: PROJECT ORIGIN
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Vivendi / Monolith Štýl: Akcia / Triler Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|