Call of Duty: Modern Warfare 2 |
Čo môžme od neho očakávať, na čo sa tešiť a čoho báť?
PC
pridal jimmyboy 8.11.2009 o 18:30 pod používateľské preview
Pôvodne to mal byť dlhší koment ohladne nového Modern Warfare 2 multiplayeru, no nakoniec som sa rozhodol pre napísanie článku o ďaľšom volaní povinnosti v ktorom sú zahrnuté aj posledné informácie a novinky o dianí okolo hry. Ako sa teda doposial predviedlo nové Call of Duty? Screenshoty, atmosferické videá či novinky o nerespawnovnovaní nepriateľov, otvorenjší koncept a bratríčkovanie s VALVE a ich Steamom. Dokonca sme tu mali aj dáke tie multiplayerové videá a predstavili nový perk systém. Super, väčšina hráčov mlsala jazykom od spokojnosti a Activision zhŕňal predobjednávky z celého sveta. Najspokojnejší boli multiplayerovo založení hráči, predsa len, dať 50 eur za pár hodín singleplayeru nie je bohviečo, a pritom by mohol byť pribalovaný k Nesquiku.
Single-hour player?
Niet pochýb o tom, že Infinity Ward vedia navodiť správnu filmovú atmosféru. Doposiaľ sa im to vždy podarilo, i keď prvý diel je v mnohých srdciach stále na prvom mieste. Výbuchy, tí najdrsnejších z drsných a najlepší z najlepších pobehujúci popred vás, lákavé prostredia a poriadny badass. Infinity Ward ukázalo, že má ešte veľmi veľa nápadov z ktorých nám padne čelusť. Aj v dvojke nebude o originalitu núdza. Či už ISS, podvodný presun alebo jazda na skútri, ešte sme to tu nemali. No a teraz tá
druhá stránka. Všetko toto je také trblietáve a krásne len z vonku. Script sem, script tam, nám už je to všetko jedno. Samozrejme dobre nascriptovaná situácia vôbec neurazí, problém začne keď je ich až moc. Rovnako ako by ma pri novom Splinter Cell neurazili nové animácie, no keď sa z hry stáva jedna veľká animácia prerušená a CGI videom, niečo nie je dobre. Hra taktiež trpí vďaka AI, teda nie že by bola zlá, to nie, ono žiadna nie je. Tieto veci spolu s neustálym respawnovaním nepriateľov by malo byť v novom Call of Duty odstránené. Samozrejme, bez scriptov to nepôjde, ale autori prisľúbili otvorenejšie poňatie hry a dúfam, že to neskončí len pri snežných skútroch.
Neco-opovitý co-op
Po nápade Treyarchu dať do ich videnia sveta Call of Duty kooperačnú hru viacerých hráčov prichádza Infinity Ward s niečím podobným. Keďže ale je podľa vyjadrení tvorcov singleplayerová kampaň presne napasovaná na hru jedného hráča (rozumej: nezmestili by sa veďla seba do tunelu) a neradi by nás oberali o unikátny zážitok, autori spravili nový mód Spec-Ops. V ňom nebudeme prechádzať s partiou misie z hry pre jedného hráča, ale budú to rôzne mini-epizódky na štýl Mile High Club zo štvorky. Rozumiem tomuto rozhodnutiu spraviť to inak a rozhodne ho vítam, i keď kooperácia v World at War nebola na zahodenie.
"Multiplayer"
IW to maju veľmi dobre premyslené. Hráčom totiž predávajú veľmi atmosferický singleplayer v jednom balení s jednou z najnávykovejších hier pre viac hráčov. S týmto dielom prídu zmeny. Ale nie dlhšia kampaň pre jedného hráča, ani vozidlá v multiplayeri či nové progresívne nápady, ktoré by mohli poriadne ozvláštniť hru. Pribudnú síce nové zbrane, u mňa osobne má už teraz čestné miesto Magnum, alebo nový systém streakov. Taktiež autori do hry zapracovali štít, CTF mód a verím, že čo sa designu
máp týka nás v Infinity nesklamú. No zrazu sa začali objavovať články ako z najtvrdšieho bulváru. Zrušené dedikované servery. Asi najväčšia rana do naších PC sŕdc. Vďaka tomu na PC do multiplayeru zavíta konzolový matchmaking, hra nás napojí na náhodný server s ľudmi rovnakého ranku a hrajme sa. Už teraz sa mi ťažko verí, že budú ideálne odozvy zo serverov, jednak zabezpečiť poriadne pripojenie na internet nie je len tak a predsa len herné servery musia byť veľmi výkonné stroje aby potiahli také obrovské množstvo dát a pochybujem, že zvládnu utiahnuť taký nápor. Ďalej odpadá akékoľvek modovanie a vlastný obsah v hre, nebude ich ako vytvoriť a nebudú ani servery, kde by boli. Ešte nám aj pekne naservíruju platené DLC a budeme šťastní. Čo sa týka ovplyvnenia samotného gameplayu, PunkBuster nahradil VAC, čo rozhodne nie je krok ku lepšiemu. Okrem toho, na dedikovaných serveroch je vždy admin, ktorý riadi chod serveru a robí poriadok pri hre. To pri novom systéme odpadá,
o všetkom hlasujú hráči čo je častokrát viac na škodu ako úžitok. Klany môžu zabudnúť na akékoľvek privátne servery kde by si mohli nacvičovať taktiky a skúšať nové veci. A mimochodom, naraz bude môcť hrať len 18 hráčov. Túto zmenu ale vítam, na MP mapách alá Call of Duty to je ideálny počet, pri vyššom množtve hráčov to len uberá zo zážizku.
Ako sa na to pozerá?
Pekne. Modely sú ako vždy na špičkovej úrovni, výzbroj a výstroj odpovedajúca realite a na obrazovke sa stále čosi deje a exploduje. Áno, je to len pár efektov ktoré zakrývajú ten strašne starý engine, ale pri singleplayeri si to v tom vysokom tempe človek ani nevšimne a v MP má väčšina hráčov efekty čo najnižšie, aj kvôli svižnosti no hlavne preto, že tie rôzne parádičky štažujú viditeľnosť a odpútavajú hráčovu pozornosť na nepodstatné veci. Rozhodne sa bude na čo pozerať.
Obávam sa, že IW postupne zavrhujú hráčsku komunitu na PC a robia z nás len idiotov. Je to síce v posledných rokoch celkom zaužívaný trend, no vždy ma prekvapia. Mnohí, ktorí mali hru predobjednanú už svoje objednávky zrušilii a priamo hovorí o tom, ako hru spirátia, taktiež funguje petícia za vrátenie dedikovaných serverov a veľa ľudí sa už začína pozerať po kvalitnej multiplayerov náhrade, ktorá sa črtá napríklad v podobe Bad Company 2, alebo proste ostanú pri tom, čo hrali doteraz. No čo, aspoň na konzolách budú všetci spokojní.
Single-hour player?
Niet pochýb o tom, že Infinity Ward vedia navodiť správnu filmovú atmosféru. Doposiaľ sa im to vždy podarilo, i keď prvý diel je v mnohých srdciach stále na prvom mieste. Výbuchy, tí najdrsnejších z drsných a najlepší z najlepších pobehujúci popred vás, lákavé prostredia a poriadny badass. Infinity Ward ukázalo, že má ešte veľmi veľa nápadov z ktorých nám padne čelusť. Aj v dvojke nebude o originalitu núdza. Či už ISS, podvodný presun alebo jazda na skútri, ešte sme to tu nemali. No a teraz tá
druhá stránka. Všetko toto je také trblietáve a krásne len z vonku. Script sem, script tam, nám už je to všetko jedno. Samozrejme dobre nascriptovaná situácia vôbec neurazí, problém začne keď je ich až moc. Rovnako ako by ma pri novom Splinter Cell neurazili nové animácie, no keď sa z hry stáva jedna veľká animácia prerušená a CGI videom, niečo nie je dobre. Hra taktiež trpí vďaka AI, teda nie že by bola zlá, to nie, ono žiadna nie je. Tieto veci spolu s neustálym respawnovaním nepriateľov by malo byť v novom Call of Duty odstránené. Samozrejme, bez scriptov to nepôjde, ale autori prisľúbili otvorenejšie poňatie hry a dúfam, že to neskončí len pri snežných skútroch.
Neco-opovitý co-op
Po nápade Treyarchu dať do ich videnia sveta Call of Duty kooperačnú hru viacerých hráčov prichádza Infinity Ward s niečím podobným. Keďže ale je podľa vyjadrení tvorcov singleplayerová kampaň presne napasovaná na hru jedného hráča (rozumej: nezmestili by sa veďla seba do tunelu) a neradi by nás oberali o unikátny zážitok, autori spravili nový mód Spec-Ops. V ňom nebudeme prechádzať s partiou misie z hry pre jedného hráča, ale budú to rôzne mini-epizódky na štýl Mile High Club zo štvorky. Rozumiem tomuto rozhodnutiu spraviť to inak a rozhodne ho vítam, i keď kooperácia v World at War nebola na zahodenie.
"Multiplayer"
IW to maju veľmi dobre premyslené. Hráčom totiž predávajú veľmi atmosferický singleplayer v jednom balení s jednou z najnávykovejších hier pre viac hráčov. S týmto dielom prídu zmeny. Ale nie dlhšia kampaň pre jedného hráča, ani vozidlá v multiplayeri či nové progresívne nápady, ktoré by mohli poriadne ozvláštniť hru. Pribudnú síce nové zbrane, u mňa osobne má už teraz čestné miesto Magnum, alebo nový systém streakov. Taktiež autori do hry zapracovali štít, CTF mód a verím, že čo sa designu
máp týka nás v Infinity nesklamú. No zrazu sa začali objavovať články ako z najtvrdšieho bulváru. Zrušené dedikované servery. Asi najväčšia rana do naších PC sŕdc. Vďaka tomu na PC do multiplayeru zavíta konzolový matchmaking, hra nás napojí na náhodný server s ľudmi rovnakého ranku a hrajme sa. Už teraz sa mi ťažko verí, že budú ideálne odozvy zo serverov, jednak zabezpečiť poriadne pripojenie na internet nie je len tak a predsa len herné servery musia byť veľmi výkonné stroje aby potiahli také obrovské množstvo dát a pochybujem, že zvládnu utiahnuť taký nápor. Ďalej odpadá akékoľvek modovanie a vlastný obsah v hre, nebude ich ako vytvoriť a nebudú ani servery, kde by boli. Ešte nám aj pekne naservíruju platené DLC a budeme šťastní. Čo sa týka ovplyvnenia samotného gameplayu, PunkBuster nahradil VAC, čo rozhodne nie je krok ku lepšiemu. Okrem toho, na dedikovaných serveroch je vždy admin, ktorý riadi chod serveru a robí poriadok pri hre. To pri novom systéme odpadá,
o všetkom hlasujú hráči čo je častokrát viac na škodu ako úžitok. Klany môžu zabudnúť na akékoľvek privátne servery kde by si mohli nacvičovať taktiky a skúšať nové veci. A mimochodom, naraz bude môcť hrať len 18 hráčov. Túto zmenu ale vítam, na MP mapách alá Call of Duty to je ideálny počet, pri vyššom množtve hráčov to len uberá zo zážizku.
Ako sa na to pozerá?
Pekne. Modely sú ako vždy na špičkovej úrovni, výzbroj a výstroj odpovedajúca realite a na obrazovke sa stále čosi deje a exploduje. Áno, je to len pár efektov ktoré zakrývajú ten strašne starý engine, ale pri singleplayeri si to v tom vysokom tempe človek ani nevšimne a v MP má väčšina hráčov efekty čo najnižšie, aj kvôli svižnosti no hlavne preto, že tie rôzne parádičky štažujú viditeľnosť a odpútavajú hráčovu pozornosť na nepodstatné veci. Rozhodne sa bude na čo pozerať.
Obávam sa, že IW postupne zavrhujú hráčsku komunitu na PC a robia z nás len idiotov. Je to síce v posledných rokoch celkom zaužívaný trend, no vždy ma prekvapia. Mnohí, ktorí mali hru predobjednanú už svoje objednávky zrušilii a priamo hovorí o tom, ako hru spirátia, taktiež funguje petícia za vrátenie dedikovaných serverov a veľa ľudí sa už začína pozerať po kvalitnej multiplayerov náhrade, ktorá sa črtá napríklad v podobe Bad Company 2, alebo proste ostanú pri tom, čo hrali doteraz. No čo, aspoň na konzolách budú všetci spokojní.
napísal jimmyboy 8.11.2009
Páči sa mi!
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2
PC
PS3 Xbox 360 DS Switch 2 Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|