Call of Duty: Modern Warfare 2 |
Call Of Duty zažíva najväčší rozkvet. Najnovší diel tejto vojnovej série - Modern Warfare 2 je vrchol, čo sa týka grafiky, hrateľnosti alebo príbehu. Za prvý deň dosiahli predaje 7 miliónov kusov, čím MW2 prekonalo rekord GTA IV. Pozrime sa na to, čím táto hra ohúrila a čím sklamala.
PC
pridal life28 15.11.2009 o 22:57 pod používateľské recenzie
9.5
O MW2 sa hovorilo už dávno, od E3 2009 už veľmi často. Vychádzalo mnoho článkov v časopisoch na webe, na každej ďalšej výstave sme sa dozvedeli niečo nové. Hranie na E3 vyrazilo dych, nič dokonalejšie sme dovtedy nevideli. Infinity Ward nič netajili, ako to býva pri niektorých projektoch, ale s radosťou poskytovali informácie, veľkým herným webom a časopisom dovolili už vo veľkom predstihu zahrať si beta - verziu, a to čo sľubovali splnili do bodky.
Modern Warfare pokračuje
Aby som nezabudol pripomenúť, COD 4 - Modern Warfare bolo len akýmsi "pokusom" o zmenu starého konceptu COD série. Prvý krát sa tu objavili moderné zbrane a vojna v 21. storočí. Hra dopadla na výbornú a preto by bol hriech nepokračovať v tak dobrom titule. Spomeniem, že na konci tejto hry bol v chaose zastrelený Imran Zakhaev - vodca teroristov na blízkom východe. Kapitán Price, hlavný vodca hry, bol zastrelený a tým hra skončila. Modern Warfare 2 nadväzuje na boje v prvej časti. Tento krát bude hlavnú rolu hrať kapitán John Soap McTavish, ktorý vám bude veliť v misiách, v ktorých budete hrať za Sgt. Garryho Roach Sandersona, na druhej strane planéty budete hrať za Jamesa Ramireza a dokonca sa ocitnete vo vesmíre so špeciálnou jednotkou Sat1. Terorizmus stále neutíchol, a zasiahol už aj neočakávané miesta. Zakhaev zomrel, no na jeho miesto nastupuje Makarov, nový vodca teroristov.
Vojna zasiahla celý svet
Hra síce má príbeh plný zvratov, prekvapení, napätia ale pokým zistíte o čo vlastne ide, už bude asi koniec hry. Odohráva sa totiž na celom svete, v Rio de Janeiru narazíte na uličky plné teroristov, na ropnej plošine zasa musíte zachrániť rukojemníkov, a do toho všetkého vám hrajú príbehové momenty, ktoré určite prekvapia. Najväčšie prekvapenie zažijete až na konci hry, ale beriem to ako náhradu za vyčerpaný potenciál akcie na začiatku hry. Totiž, po zahraní niekoľkých prvých misií si pomyslíte, že ste už asi zažili všetku najväčšiu akciu hry, všetky najlepšie momenty, ako vpád do mesta na Hummeroch, rýchle prestrelky, stealth, či zbesilú jazdu na skútroch. Toto vás napumpuje tak, že sa od hry neodtrhnete, a s radosťou budete pokračovať. Síce každá misia je plná nápadov, ale po polke hry už nie je také vzrušujúce hrať to, čo ste hrali už na začiatku, už to bude skôr len dohratím ďalších akcií a prestreliek. Aby som nepovedal, že akcia končí po prvých misiách, až do konca hry vás niektoré lokácie a úlohy prekvapia. Vesmír je toho dôkazom. Hra bola kritizovaná za svoj obsah niektorých misií, pretože si môžete zahrať aj za teroristov, ktorí prídu vystrieľať obchodné centrum. Z etických dôvodov sa vždy pred takýmito misiami hra opýta či ju chcete preskočiť alebo pokračovať.
Na prvý pohľad sa zdá, že vtrhnete do boja a "zahrdinujete" - čiže vystrieľate všetko živé sám. Ja som si zvolil strednú obtiažnosť, pretože som vedel, že toto už nie je pre hocikoho. Už na strednej obtiažnosti je v daždi guliek problém udržať sa nažive čo i len pár sekúnd. Neviem ako to je na ľahkej, ale ak chcem zahrdinovať na strednej úrovni tak asi za 2 sekundy sa objaví známa veta: "You are hurt, get to cover!" Stupeň zranenia signalizuje zakrvavená obrazovka, a keď už to je vážne, obrazovka je tak červená, že nie je vidieť, čo sa deje okolo vás. To sa deje v misiách, kde vládne chaos, v ktorých neviete kde je sever. Našťastie, misie sú tak rôznorodé, že to prejdete s nadšením, aká asi bude tá ďalšia. Hra využíva snáď všetky prvky, ktoré sa dajú využiť v FPS. Misie typu stealth, kde musíte najskôr nenápadne prekĺznuť do základne sa môžu rázom zmeniť na tú najakčnejšiu a najadrenalínovejšiu naháňačku či prestrelku.
Sme jedna veľká rodina
Takmer počas celej hry vás bude sprevádzať skupina vojakov. Ich inteligencia je celkom dobrá ale hra je silno naskriptovaná, takže si budete pripadať ako by ste s nimi ani neboli. Na to, kde sa práve nachádzate neberú ohľad, a aj keď už máte zaistenú niektorú pozíciu, oni tam prídu aj tak. Taktiež ak im náhodou stojíte v ceste, jednoducho vás posunú ako škatuľu. Ich strelecké schopnosti nie sú na úrovni hráča, ale ich účasť na bojoch je veľmi citeľná, pretože dokážu vyhladiť územie aj bez vašej pomoci. S hlavnými postavami sa určite budete mať radi, pretože ich spolupráca c vami je na vysokej úrovni, a momenty s nimi a celou rotou vás dostanú. Sú vytvorené tak, že pri pohľade na seba ako ležíte a na vojakov ktorí sa z posledného zásobníka snažia obrániť v obkľúčení, budete dúfať, aby vás sakra konečne odtiaľ niekto dostal. Hlavné postavy a vlastne všetci v hre sú akoby herci, ktorí len dobre vykonávajú svoju prácu. Ich správanie a pohyby sú nadmieru realistické. Všetko je samozrejme naskriptované, ale výsledok je úžasný. Pohyby pri preskakovaní zábradlia, animácia pri skočení do úkrytu, alebo pošmyknutie sa pri behu sú proste dokonalé. Dokonalé sú aj pohyby nepriateľov, taktiež sa občas pošmyknú a pri trafení do rôznych častí tela aj inak spadnú. Niekedy zostanú ležať na zemi a ešte zvládajú vystreliť niekoľko guliek z pištole. Ak budete sledovať svojich parťákov, niekedy môžete vidieť aj boj zblízka, čo je animačná novinka v COD. Vojak urobí na druhom vojakovi chvat a efektne ho zvalí na zem.
Technika boja
Aj vy môžete skúsiť boj z blízka ale k tomu vám poslúži len nôž. Lepšie asi bude vybaviť sa arzenálom zbraní a vybavenia a zakročiť do bojov. Americká armáda používa najmodernejšie nástroje na elimináciu teroristov. Na výber máte až 30 rôznych zbraní a vybavenia, z ktorých každá sa hodí na inú úlohu. Určite si vyberiete z bohatej ponuky útočných pušiek, SMGéčok, raketometov, pištolí, výbušnín ale určite oceníte aj štít, ktorý vás na nejakú dobu ochráni pred návalom guliek. Niektoré zbrane sú známe už z COD 4 takže zaobchádzanie s navádzacím raketometom by nemusel byť problém. V hre mi dosť vadila nemožnosť sa vykuknúť na stranu, pretože vydržať na bojisku je niekedy ťažké. Náhradou za to by mohla byť aj skutočnosť, že niektoré steny sú priestrelné. Taktizovanie sa vypláca a na vyčistenie oblasti z bezpečnejšej vzdialenosti môžete využiť rôzne druhy optiky a mieridiel, granáty, dymovnice alebo oslepujúce granáty. Postup je len na vás, aj keď hra je lineárna a váš postup na fronte nijako neovplyvňuje boj. Niekedy ale máte možnosť vybrať si, či pri prechádzaní okolo odstrelíte stráž, alebo či Predátorom zničíte tank alebo skupinu vojakov. Rozhodnutie môže ovplyvniť jedine to, ako sa vám bude hrať pri prestrelke, či sa budete zaoberať tankom alebo radšej skupinou vojakov. Na pomoc vám budú aj bojové helikoptéry, stíhačky alebo navádzacia strela predátor, ktorú si zošlete, kde sa vám bude páčiť. Dostanete sa aj do niekoľkých vozidiel, preveziete sa na autách, člnoch, ale bohužiaľ riadiť ich nebudete.
Až fotorealistická grafika
Pohyby a animácie nie sú všetko. Aby sme dostali kvalitný titul, musí aj dobre vyzerať. Modern Warfare 2 tieto požiadavky spĺňa a tak môžeme prehlásiť, že sa jedná o najmodernejšiu grafiku. Hra ale využíva starý engine z Modern Warfare, takže vývojári nemali až tak veľa možností vyhrať sa s detailmi. Grafika je aj napriek tomu dostatočne kvalitná aby sa dalo na to pozerať a niektoré detaily vyrazia dych. Textúry sú skvelé a modely vojakov a zbraní sú vytvorené do tých najmenších detailov. Až fotorealistický obraz sa naskytne, keď vás McTavish zachytí pred pádom z hory na ktorú máte vyliezť. Jeho tvár je ako vystihnutá z filmu. Ani prostredia nezaostávajú za štandardom hry. Snehová búrka vás úplne dostane, ale na zahodenie nie sú ani scenérie pod vodou alebo bombardovaná oblasť. Tvorcovia pokročili aj čo sa týka efektov, iskry z horiacich objektov dotvárajú atmosféru zničeného mesta, dymové clony, v ktorých sa stratíte, alebo detaily ako stopy v snehu. Kvalitné je aj nastvietenie scén. Každá z misií má iný nádych vďaka rôznemu svetlu. V misii, kde v celom meste nejde žiadna elektrina sa musíte bez svetiel, nočného videnia alebo lasera spoľahnúť len na svetlice, ktoré vám v úplnej tme pomôžu prežiť. Možno aj vďaka starému enginu bohužiaľ nepokročila deštrukcia. Fyzika odlietavajúcich predmetov, papierov a kvetináčov pôsobí prirodzene, ale deštrukcie je prakticky nulová. Občas niečo vybuchne ale to je len skript. Ku zvukom nie je čo dodať, hudba je tak skvelá, že z hry robí niečo veľkolepé.
Multiplayer nadovšetko
A konečne som sa dostal k toľko ospevovanému multiplayeru. Ten je dôležitou časťou hry a zaslúžil by si samostatnú recenziu. Multiplayer je tu na najvyššej úrovni aké môžu hry dosiahnuť. Na výber máte až 14 módov, každý z nich má iné vlastnosti. Nechýbajú staré známe Deathmatch, každý za seba, ale pribudli úplne nové ako flag runner, demolácia, sabotáž ale najzaujímavejšia je možnosť hrať v third person móde - z pohľadu 3 osoby. Pre COD nezvyčajné? Možno, ale skvelé. Bojom si zvyšujete svoju hodnosť, ktorou si odomykáte zbrane, vybavenie a vylepšujete schopnosti. Môžete si vybrať z rôznych tried vojakov alebo si vytvoriť vlastného, ktorému dáte zbrane a vybavenie aké chcete. Dobu singleplayer hrania výrazne predĺži aj mód Special Ops, kde nájdete veľké množstvo nových misií, ktoré v hre neboli. V tomto móde môžete pozvať priateľa, ktorý sa pripojí a spoločne splníte misiu. Dokonca môžu hrať dvaja hráči v split screen! Hra beží cez službu STEAM a tak nechýbajú achievementy.
Call of Duty Modern Warfare 2 bola najopisovanejšou hrou tohto roka. Jej príbehové zápletky, rôzne druhy zaujímavých misií a grafické spracovanie ju ťahá na vrchol počítačových hier súčasnosti. Multiplayer je na veľmi pokročilej úrovni a dá sa povedať že je to samostatná hra. COD MW2 si zaslúži titul "hra roka".
Plusy: - Hrateľnosť
- Grafika
- Príbeh
- Rôznorodosť misií
- Vzrušenie
- Perfektný multiplayer
- Special Ops
- Hudobný doprovod
Mínusy: - Nulová deštrukcia
- Nemožnosť vykúkať sa
- Interaktivita s prostredím
Modern Warfare pokračuje
Aby som nezabudol pripomenúť, COD 4 - Modern Warfare bolo len akýmsi "pokusom" o zmenu starého konceptu COD série. Prvý krát sa tu objavili moderné zbrane a vojna v 21. storočí. Hra dopadla na výbornú a preto by bol hriech nepokračovať v tak dobrom titule. Spomeniem, že na konci tejto hry bol v chaose zastrelený Imran Zakhaev - vodca teroristov na blízkom východe. Kapitán Price, hlavný vodca hry, bol zastrelený a tým hra skončila. Modern Warfare 2 nadväzuje na boje v prvej časti. Tento krát bude hlavnú rolu hrať kapitán John Soap McTavish, ktorý vám bude veliť v misiách, v ktorých budete hrať za Sgt. Garryho Roach Sandersona, na druhej strane planéty budete hrať za Jamesa Ramireza a dokonca sa ocitnete vo vesmíre so špeciálnou jednotkou Sat1. Terorizmus stále neutíchol, a zasiahol už aj neočakávané miesta. Zakhaev zomrel, no na jeho miesto nastupuje Makarov, nový vodca teroristov.
Vojna zasiahla celý svet
Hra síce má príbeh plný zvratov, prekvapení, napätia ale pokým zistíte o čo vlastne ide, už bude asi koniec hry. Odohráva sa totiž na celom svete, v Rio de Janeiru narazíte na uličky plné teroristov, na ropnej plošine zasa musíte zachrániť rukojemníkov, a do toho všetkého vám hrajú príbehové momenty, ktoré určite prekvapia. Najväčšie prekvapenie zažijete až na konci hry, ale beriem to ako náhradu za vyčerpaný potenciál akcie na začiatku hry. Totiž, po zahraní niekoľkých prvých misií si pomyslíte, že ste už asi zažili všetku najväčšiu akciu hry, všetky najlepšie momenty, ako vpád do mesta na Hummeroch, rýchle prestrelky, stealth, či zbesilú jazdu na skútroch. Toto vás napumpuje tak, že sa od hry neodtrhnete, a s radosťou budete pokračovať. Síce každá misia je plná nápadov, ale po polke hry už nie je také vzrušujúce hrať to, čo ste hrali už na začiatku, už to bude skôr len dohratím ďalších akcií a prestreliek. Aby som nepovedal, že akcia končí po prvých misiách, až do konca hry vás niektoré lokácie a úlohy prekvapia. Vesmír je toho dôkazom. Hra bola kritizovaná za svoj obsah niektorých misií, pretože si môžete zahrať aj za teroristov, ktorí prídu vystrieľať obchodné centrum. Z etických dôvodov sa vždy pred takýmito misiami hra opýta či ju chcete preskočiť alebo pokračovať.
Na prvý pohľad sa zdá, že vtrhnete do boja a "zahrdinujete" - čiže vystrieľate všetko živé sám. Ja som si zvolil strednú obtiažnosť, pretože som vedel, že toto už nie je pre hocikoho. Už na strednej obtiažnosti je v daždi guliek problém udržať sa nažive čo i len pár sekúnd. Neviem ako to je na ľahkej, ale ak chcem zahrdinovať na strednej úrovni tak asi za 2 sekundy sa objaví známa veta: "You are hurt, get to cover!" Stupeň zranenia signalizuje zakrvavená obrazovka, a keď už to je vážne, obrazovka je tak červená, že nie je vidieť, čo sa deje okolo vás. To sa deje v misiách, kde vládne chaos, v ktorých neviete kde je sever. Našťastie, misie sú tak rôznorodé, že to prejdete s nadšením, aká asi bude tá ďalšia. Hra využíva snáď všetky prvky, ktoré sa dajú využiť v FPS. Misie typu stealth, kde musíte najskôr nenápadne prekĺznuť do základne sa môžu rázom zmeniť na tú najakčnejšiu a najadrenalínovejšiu naháňačku či prestrelku.
Sme jedna veľká rodina
Takmer počas celej hry vás bude sprevádzať skupina vojakov. Ich inteligencia je celkom dobrá ale hra je silno naskriptovaná, takže si budete pripadať ako by ste s nimi ani neboli. Na to, kde sa práve nachádzate neberú ohľad, a aj keď už máte zaistenú niektorú pozíciu, oni tam prídu aj tak. Taktiež ak im náhodou stojíte v ceste, jednoducho vás posunú ako škatuľu. Ich strelecké schopnosti nie sú na úrovni hráča, ale ich účasť na bojoch je veľmi citeľná, pretože dokážu vyhladiť územie aj bez vašej pomoci. S hlavnými postavami sa určite budete mať radi, pretože ich spolupráca c vami je na vysokej úrovni, a momenty s nimi a celou rotou vás dostanú. Sú vytvorené tak, že pri pohľade na seba ako ležíte a na vojakov ktorí sa z posledného zásobníka snažia obrániť v obkľúčení, budete dúfať, aby vás sakra konečne odtiaľ niekto dostal. Hlavné postavy a vlastne všetci v hre sú akoby herci, ktorí len dobre vykonávajú svoju prácu. Ich správanie a pohyby sú nadmieru realistické. Všetko je samozrejme naskriptované, ale výsledok je úžasný. Pohyby pri preskakovaní zábradlia, animácia pri skočení do úkrytu, alebo pošmyknutie sa pri behu sú proste dokonalé. Dokonalé sú aj pohyby nepriateľov, taktiež sa občas pošmyknú a pri trafení do rôznych častí tela aj inak spadnú. Niekedy zostanú ležať na zemi a ešte zvládajú vystreliť niekoľko guliek z pištole. Ak budete sledovať svojich parťákov, niekedy môžete vidieť aj boj zblízka, čo je animačná novinka v COD. Vojak urobí na druhom vojakovi chvat a efektne ho zvalí na zem.
Technika boja
Aj vy môžete skúsiť boj z blízka ale k tomu vám poslúži len nôž. Lepšie asi bude vybaviť sa arzenálom zbraní a vybavenia a zakročiť do bojov. Americká armáda používa najmodernejšie nástroje na elimináciu teroristov. Na výber máte až 30 rôznych zbraní a vybavenia, z ktorých každá sa hodí na inú úlohu. Určite si vyberiete z bohatej ponuky útočných pušiek, SMGéčok, raketometov, pištolí, výbušnín ale určite oceníte aj štít, ktorý vás na nejakú dobu ochráni pred návalom guliek. Niektoré zbrane sú známe už z COD 4 takže zaobchádzanie s navádzacím raketometom by nemusel byť problém. V hre mi dosť vadila nemožnosť sa vykuknúť na stranu, pretože vydržať na bojisku je niekedy ťažké. Náhradou za to by mohla byť aj skutočnosť, že niektoré steny sú priestrelné. Taktizovanie sa vypláca a na vyčistenie oblasti z bezpečnejšej vzdialenosti môžete využiť rôzne druhy optiky a mieridiel, granáty, dymovnice alebo oslepujúce granáty. Postup je len na vás, aj keď hra je lineárna a váš postup na fronte nijako neovplyvňuje boj. Niekedy ale máte možnosť vybrať si, či pri prechádzaní okolo odstrelíte stráž, alebo či Predátorom zničíte tank alebo skupinu vojakov. Rozhodnutie môže ovplyvniť jedine to, ako sa vám bude hrať pri prestrelke, či sa budete zaoberať tankom alebo radšej skupinou vojakov. Na pomoc vám budú aj bojové helikoptéry, stíhačky alebo navádzacia strela predátor, ktorú si zošlete, kde sa vám bude páčiť. Dostanete sa aj do niekoľkých vozidiel, preveziete sa na autách, člnoch, ale bohužiaľ riadiť ich nebudete.
Až fotorealistická grafika
Pohyby a animácie nie sú všetko. Aby sme dostali kvalitný titul, musí aj dobre vyzerať. Modern Warfare 2 tieto požiadavky spĺňa a tak môžeme prehlásiť, že sa jedná o najmodernejšiu grafiku. Hra ale využíva starý engine z Modern Warfare, takže vývojári nemali až tak veľa možností vyhrať sa s detailmi. Grafika je aj napriek tomu dostatočne kvalitná aby sa dalo na to pozerať a niektoré detaily vyrazia dych. Textúry sú skvelé a modely vojakov a zbraní sú vytvorené do tých najmenších detailov. Až fotorealistický obraz sa naskytne, keď vás McTavish zachytí pred pádom z hory na ktorú máte vyliezť. Jeho tvár je ako vystihnutá z filmu. Ani prostredia nezaostávajú za štandardom hry. Snehová búrka vás úplne dostane, ale na zahodenie nie sú ani scenérie pod vodou alebo bombardovaná oblasť. Tvorcovia pokročili aj čo sa týka efektov, iskry z horiacich objektov dotvárajú atmosféru zničeného mesta, dymové clony, v ktorých sa stratíte, alebo detaily ako stopy v snehu. Kvalitné je aj nastvietenie scén. Každá z misií má iný nádych vďaka rôznemu svetlu. V misii, kde v celom meste nejde žiadna elektrina sa musíte bez svetiel, nočného videnia alebo lasera spoľahnúť len na svetlice, ktoré vám v úplnej tme pomôžu prežiť. Možno aj vďaka starému enginu bohužiaľ nepokročila deštrukcia. Fyzika odlietavajúcich predmetov, papierov a kvetináčov pôsobí prirodzene, ale deštrukcie je prakticky nulová. Občas niečo vybuchne ale to je len skript. Ku zvukom nie je čo dodať, hudba je tak skvelá, že z hry robí niečo veľkolepé.
Multiplayer nadovšetko
A konečne som sa dostal k toľko ospevovanému multiplayeru. Ten je dôležitou časťou hry a zaslúžil by si samostatnú recenziu. Multiplayer je tu na najvyššej úrovni aké môžu hry dosiahnuť. Na výber máte až 14 módov, každý z nich má iné vlastnosti. Nechýbajú staré známe Deathmatch, každý za seba, ale pribudli úplne nové ako flag runner, demolácia, sabotáž ale najzaujímavejšia je možnosť hrať v third person móde - z pohľadu 3 osoby. Pre COD nezvyčajné? Možno, ale skvelé. Bojom si zvyšujete svoju hodnosť, ktorou si odomykáte zbrane, vybavenie a vylepšujete schopnosti. Môžete si vybrať z rôznych tried vojakov alebo si vytvoriť vlastného, ktorému dáte zbrane a vybavenie aké chcete. Dobu singleplayer hrania výrazne predĺži aj mód Special Ops, kde nájdete veľké množstvo nových misií, ktoré v hre neboli. V tomto móde môžete pozvať priateľa, ktorý sa pripojí a spoločne splníte misiu. Dokonca môžu hrať dvaja hráči v split screen! Hra beží cez službu STEAM a tak nechýbajú achievementy.
Call of Duty Modern Warfare 2 bola najopisovanejšou hrou tohto roka. Jej príbehové zápletky, rôzne druhy zaujímavých misií a grafické spracovanie ju ťahá na vrchol počítačových hier súčasnosti. Multiplayer je na veľmi pokročilej úrovni a dá sa povedať že je to samostatná hra. COD MW2 si zaslúži titul "hra roka".
Plusy: - Hrateľnosť
- Grafika
- Príbeh
- Rôznorodosť misií
- Vzrušenie
- Perfektný multiplayer
- Special Ops
- Hudobný doprovod
Mínusy: - Nulová deštrukcia
- Nemožnosť vykúkať sa
- Interaktivita s prostredím
napísal life28 15.11.2009
Páči sa mi!
9.5
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2
PC
PS3 Xbox 360 DS Switch 2 Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|