Assassin's Creed 2

LIVE BY THE CREED. BE AN ASSASSIN.

Xbox360
pridal F1REFLY 2.1.2010 o 12:58 pod používateľské recenzie

9.5


Už od ohlásenia o vývoji Assassins Creed II som mal isté obavy že hra nebude fungovať. Aby som to upresnil, obával som sa repetitívneho obsahu ktorý bol hlavnou vadou prvého dielu. Kameňom úrazu boli hlavne misie ktoré vás doprevádzali k vražde predurčeného cieľa. Boli totiž tak zúfalo ne-inovatívne že hra sa stala už po pár hodinách prakticky nehrateľnou. Mala ale predpoklady na to aby bola najlepšou v žánri – predovšetkým mala pútavý príbeh, zaujímavé mechanizmy a originálne prvky. Ak by boli využité správnym smerom tak by sa jednotka rovnala ku klenotom roka 2007.

Na dvojke je vidieť že si autori vzali slová kritikov k srdcu a rozhodli sa že z dvojky urobia diamant. A podarilo sa im to. Šikovne využili potenciál prvého dielu a zapracovali do projektu pokračovania veľa nových prvkov, ktoré v konečnom súčte tvoria dokonalú mozaiku. A čo je na nej vyobrazené? No predsa odveká vojna dvoch siekt – Asasínov a Templárov. A práve vy budete odkrývať rozsiahle sprisahanie Templárov ktoré je také veľké, že svojou gigantickosťou vás presiahne a zanechá vo vás mnoho otázok na ktoré nebudete vedieť nájsť odpoveď. Možno áno, ale všetko to budú len dohady, špekulácie a domnienky.

Všetko sa to začne na mieste, kde skončil prvý diel. Desmond Miles stojí vo svojej izbe a je udivený schopnosťou ktorú nadobudol (Eagle Vision – každý kto hral jednotku vie, čo to je). Po chvíli ale Desmondove prekvapenie naruší Lucy – je od krvi, nazúrená a nevie čo skôr – rýchlo programuje Animus a Desmond si neposlušne líha a zaplavuje Lucy otázkami. Onedlho sa zosynchronizuje jeho DNA a odhalí líniu života iného Desmondovho predka – nejakého Ezia Auditore Da Firenzeho. Po chvíli sa ocitáte v scénke zobrazujúcej narodenie dieťaťa. A tým dieťaťom je práve Ezio. Zaraduje sa z neho jeho otec a mama a Desmond sa vracia do súčasnosti s ešte väčšou hŕbou otázok.

Potom vychádzate z Absterga a zisťujete že si po vás prišli Templári spolu s Vidicom – vykľul sa z neho pekný bastard – teda, bastardom bol už v prvej časti ale až v dvojke zistíte aký je naozaj. Po ceste v kufri sa dostávate na nový úkryt – spoznávate kolegov Lucy (menovite Rebeccu a Shauna), a tiež sa spoznávate s Animusom 2,0. Je dosť pohodlnejší a po krátkom vysvetlení že nie je veľa času a preto musíte byť rýchly, si teda sadnete do Animusu a už cestujete časom do slnečnej Florencie ktorá prekypuje vôňou trhov, dobrodružstva a príchuťou prichádzajúcej renesancie.

V tej chvíli sa spoznávate s Eziom ktorý je práve v sedemnástom roku života a ide sa pomstiť rodine Pazziov za zneuctenie mena Auditore. Tu sa vám prvý raz dostane Ezio úplne pod kontrolu a hneď vás hra hodí do boja. Po tomto úvodnom súboji sa slastne vrhnete na ďalšie misie a postupne zistíte že váš otec a vaši bratia boli uväznení – ale prečo??? Otec vám zanechá len tajomný odkaz aby ste prehľadali skryté dvere v jeho pracovni. A tam nachádzate snehobiely, prekrásny odev Asasína a ste uchvátení tajomstvom vášho otca. Onedlho ste ale svedkami jeho popravy a ste nútení odísť z rodnej Florencie a ukryť sa vo vile vášho strýka Maria ktorý je zhodou okolností vodcom žoldnierov. Ezio jednou sekundou, jedným pohnutím páky, stratil všetko. Zostala mu len sestra a matka, tí sú našťatie v bezpečí Mariovej pevnosti. Ezio Auditore Da Firenze už nemá čo stratiť. Už nepozná hranice, už nevie čo je to spravodlivosť. A ako jeho otec, aj on je Asasín.

Ezio je zmätený. Nevie čo sa stalo, prečo sa to stalo, hľadá odpovede, ale kde začať? Tieto otázky vám budú behať hlavou počas snovania pomsty a úteku po strechách Florencie. Podarí sa ich Eziovi zodpovedať? Počas týchto špekulácií sa prenesiete do Eziovej duše a budete s ním úplne stotožnený, budete rozmýšľať ako on, konať ako on, a budete nahnevaní rovnako ako on (ak nie viac). Templári hľadajú čosi v čom im Eziov otec bránil. Zosnovali naňho sprisahanie aby si ho odpratali z cesty. Zabudli ale na jeden malý háčik – Ezia. Vodca Templárov dychtí po Pieces Of Eden (áno, Pieces, nie Piece) a len Ezio mu môže zabrániť v ich získaní. Inak by to malo obrovské následky. Cesta k tomu ale bude dlhá. A povedie cez kanály Benátok, veže Toskánska, strechy Florencie a napokon skončí v Ríme – ako všetky cesty. A musím sem napísať ešte túto vec: príbeh ma neskutočne bavil, a jeho záver a hĺbka ma neskutočne zasiahla.

Cesta za pomstou vedie cez mnoho prekážok – na ich prekonanie ale potrebujete pomoc. A práve misie ktoré lemujú túto cestu sú dôvodom prečo je hra taká zábavná. Bude sa vám páčiť neustále menenie úloh, pretože na rozdiel od jednotky je každá misia dvojky vždy iná, vždy je jej cieľ čosi iné. Misie vám nebude udávať nejaký majster ktorý bude riadiť vaše kroky. Teraz ste na všetko sami, sami si odkrývate svoju cestu, svoje ciele. Nikto vás neobmedzuje. Úlohy môžete odmietnuť a vrhnúť sa na tony nepovinného obsahu ktorý hra ukrýva.

Keďže vás ako šľachtica už nikto nechce vidieť a ste verejným nepriateľom číslo jeden, musíte sa ukryť a spriateliť sa s osobami ku ktorým by ste sa predtým neodvážili priblížiť. Ezio sa teda bude školiť u troch frakciách – Kurtizán, Žoldnierov a Zlodejov. Všetky frakcie vám budú pomáhať s cestou k cieľu. Niekedy im pomôžete z ich situácie alebo za nich čosi vyriešite, pomôžete im vybaviť dôležité veci. Všetky tieto malé prácičky ale ukrývajú sladkú odmenu – okrem cenných informácií totiž dostanete aj istú finančnú odmenu. No a frakcie sa dajú využiť aj na odlákanie pozornosti stráži (za istú finančnú odmenu) čo mnoho ráz s úsmevom na tvári, využijete

Uviedol som zmienku o nepovinnom obsahu. A ten je studnicou zábavy. Ak si chcete trochu schladiť myseľ a uvoľniť sa, porozmýšľať nad dejovou líniou a urobiť si v hlave poriadok – nemusíte práve skočiť do vody a plávať (plávanie je novinkou a je spracované parádne), ale stačí že si vyberiete jednu z mnohých druhov nepovinných misií. Môžete trebárs skúsiť prelomiť rekord v behu na čas po istej trase. Alebo zbiť neverných manželov či, robiť kuriéra občanom. Tiež môžete spáchať vraždy nepohodlných ľudí o ktorých vás skrz holuba informuje Lorenzo De´ Medici. Tieto vraždy sú väčšinou vždy iné a pripomínajú hlavné vraždy z prvej časti a preto ich budete milovať. Rád by som vám ich náplň opísal, ale musel by som spoilovať. A to nechcem lebo by som vám pokazil mnoho prekvapení.

Nepovinným obsahom však nie sú len misie za ktoré zarábate. Ak nemáte nič na práci, tak môžete skúšať hľadať truhlice alebo gondoly ukrývajúce množstvo zlata. Alebo sa poberiete hľadať pierka ktoré potom ukrývate do truhličky vo vašej vile. Je tu aj séria obrazcov ktoré odkrývajú tajomstvo v podobe hovorených dokumentov. No a ak ste skutoční Pack Rat tak skúste nájsť šesť tajných hrobiek Asasínov ukrývajúcich šesť pečatí ktoré vám odomknú bájne Alatirove brnenie. Cesta k pečatiam ale nie je jednoduchá a preto sa z vás načas stane princ z Perzie a budete hľadať cestu ako prekonať nedostupné miesta, mnoho ráz vo výškach, ktoré vo vás budú vyvolávať závraty.

Pred vydaním hry bol vždy spomínaný Leonardo Da Vinci a jeho vynálezy ktoré vás majú sprevádzať počas vašej púti naprieč hrou a Talianskom. Leonardo tu skutočne nechýba a budete ho poznať ako mladíka plného tvorivosti, charakteru a ako vľúdneho muža ktorý vám s radosťou pomôže. Vaše vynálezy bude vylepšovať a tým pridávať do hry nové a užitočné veci. Vytvorí vám zopár zbraní, urobí z vás pokusného králika ktorý bude musieť letieť ponad Benátske strechy a vylepší vám zdravie. Samozrejme, Leonardo nedokáže vytvoriť tieto veci len tak zo vzduchu a preto potrebuje vašu pomoc. Ak chcete vykonávať všetky tie fintičky, mať upgrady a množstvo zdravia, musíte nájsť tajné stránky kódexu ktoré sú ukryté vždy v bankách ktoré strážia po zuby ozbrojené stráže.

Súbojový systém bol vylepšený, predovšetkým efektnejší. Zatiaľ čo v jednotke pozostával stále z toho istého – bloku a counter útoku – v dvojke sa stal zložitejším. Stále sú tu povestné countery ale ich načasovanie už nie je také jednoduché, pri ťažších nepriateľoch je vlastne nemožné. Counter už ani nemusí znamenať smrť pre vašich nepriateľov. Mnoho ráz sa stane že nepriatelia dokážu vykryť váš útok alebo sami použijú Counter.

Pri situáciách kedy je okolo vás mnoho nepriateľov a sú to nepriatelia toho ťažšieho kalibru, padne vhod práve funkcia odobratia zbrane. Táto je na načasovanie tiež zložitá, ale prevediete ju podstatne ľahšie a kratšie ako Counter. A keď už zbraň nepriateľovi odoberiete, víťazstvo máte isté lebo pomocou efektného komba sa Ezio s nepriateľom rozlúči a elegantne ho drgne na zem. Pri týchto súbojoch vždy strieka krv a súboje budete mať na rozdiel od jednotky oveľa radšej. Každý vždy túžil urobiť nejaký ten efektný hollywoodsky chvat alebo absolvovať adrenalínovú bitku s mečmi – Assassins Creed II vám toto všetko ponúka a dokonca tieto možnosti aj predčí množstvom zbraní.

Váš zbrojný arzenál je navyše oveľa bohatší ako v jednotke, čo opäť poteší zberateľov všetkého možného. V hre budete mať okrem skvelej dvojitej dýky aj kopec druhov mečov (nosiť ale môžete iba jeden), dýku (tých je tiež niekoľko druhov), vrhacie nože, prototyp pištole zostrojenej vďaka Leonardovi, jedové ihlice a dymovnice ktoré sú skvelé ak sa chcete rýchlo vyhnúť boju s väčšími skupinami. Skrytá dýka je oproti jednotke dosť univerzálnejší nástroj. Vraždiť s ňou môžete z akejkoľvek výšky, zo sena a dokonca aj z hrán budov. Zmenila sa na unikátny Stealth nástroj pre tichých hráčov a aj na obrannú zbraň s ktorou vyčaríte neuveriteľne ladné Counter útoky.

V hre narazíte na niekoľko typov protivníkov. Na obyčajných vojakov, lukostrelcov (bojovať s nimi je rozprávka), vojakov s brnením, vojakov s kopijami a Brutov. Tieto typy sú ale v niečom odlišné – nie len v sile. Zatiaľ čo obyčajní vojaci a lukostrelci sú krivonohý v každej ich úlohe sú prakticky dementní, tak stráže v brnení sú napr. perfektné vo free-runningu a Counter útokoch. Nepriatelia s kopijou zasa často prehľadávajú miesta kde sa môžete skrývať. No a Bruti sú iba neskutočne silní a pomalý. Čo sa týka AI, tá je v niekoľkých prípadoch zvláštna. Vojaci sa vešajú po zábradliach a na vás zabúdajú, snažia sa useknúť hlavu vzduchu alebo sa jednoducho bránia a nezaútočia na vás ani za sto rokov. Hádžu po vás kamene – a to aj v prípade že k nim dobrovoľne leziete.

Stráže už nie sú hlúpe ako v jednotke. Ak s vami mali potýčku pri ktorej bolo veľa svedkov tak všade vylepia vaše plagáty, na uliciach sa o vás začne rozprávať a stráže vás už pri prvom pohľade ktorý na vás vrhnú, začnú prenasledovať. Notorickosť je síce oživením a pridáva do hry trocha reality ale čoskoro vás strhávanie plagátov a podplácanie rozprávačov začne frustrovať a radšej sa na to vykašlete. Očividne protivníci nepobrali veľa logickosti, lebo vaše plagáty skoro vždy visia na miestach ktoré sú ľuďom prakticky neprístupné a máte ich problém vidieť aj vy sami.

Ubisoft sa s hrou rozhodne pohral a výsledkom tohto ich experimentu je prítomnosť RPG systému a zarábania. Za ťažko získané peniaze môžete kupovať nejaké zbrane, muníciu či brnenie. Vo vile vášho strýka Maria ktorý sa vás po vražde vašej rodiny ujal sa vám všetky kúpené veci ukladajú do zbierky. Mimo toho peniaze pomôžu vo zveľaďovaní sídla vášho strýka, ktoré je v poľutovania hodnom stave. A tak môžete renovovať obchody a budovy jeho vily a tým ju skrášľovať a tvoriť lepší život obyvateľom tejto nádhernej stavby. Okrem toho renováciou získate aj vy sami. Obchody začnú produkovať vašej vile dane a tie si skrátka vezmete z pokladne. Ďalšou vecou ktorú si vo vile môžete zbierať sú obrazy. Drahé, či lacné obrazy sa vám zbierajú vo vašej súkromnej galérií a vedzte že keď vyzbierate všetko, tak sa z vašej vily stane skôr múzeum. Peniaze môžete aj kradnúť nič netušiacim civilistom a potom ich rozhadzovať po zemi. Za prachy si môžete svoj oblek zafarbiť do rôznych odtieňov čo sa vám bude veľmi páčiť lebo váš Asasín tak dostane osobitý štýl – váš štýl.

Hlavným ťahákom hry boli Benátky. Okrem nich navštívite aj Florenciu, krásne prímorské mesto Forlí, očarujúce kopce Toskánska v ktorom sa nachádza jedinečné mestečko San Gimignano a spomínanú vilu vášho strýka. Dostanete sa aj do Apeninských hôr a na konci hry aj do samotného srdca Ríma – Vatikánu. Jediná škoda že do Ríma sa nedostanete viac krát. Jeho jedinečnosť a krása vás totiž zasiahne. Pri skúmaní miest budete mať aj elektronickú encyklopédiu. Môžete si vďaka nej preštudovať históriu najznámejších chrámov či miest ktoré ste navštívili – a to je perfektná možnosť ako spoznať Taliansko a jeho zákutia bez toho aby ste museli odísť z pohodlia domova. K mestám ešte jednu vetu: oproti jednotke je každý múr, každá tehla prepracovaná oveľa dôkladnejšie. Dôraz na detaily a históriu každého jedného miesta na ktorom budete stáť je puntičkársky.

A teraz sa pozrieme na technické spracovanie druhého dielu. Spočiatku vás príliš neprekvapí. Pekné detaily, krásne cut-scény, skvelé vymodelovanie postáv, Florencia... Toto všetko budete hltať normálne a pomyslíte si že grafika je na nadštandardnej úrovni. Všetko sa ale drasticky zmení keď vstúpite do Benátok. Spracovanie ostatných miest dokopy je šuvix v porovnaní s nimi. Benátky sú jednoducho jedinečné. Každý oblok, každá kvapka vody, každá gondola nesie v sebe nadpozemské čaro a krásu. Grafika na tomto mieste exceluje. Budete milovať skoky do vody z vysokých veží a Eziovu elegantnú rybičku. Jediná vec ktorá vám tento úžasný dojem kazí je frame drop. Z malej vzdialenosti sa doťahujú textúry, leziete po budove a pred vašimi očami sa na nej zjaví okno. Toto vás dosť rozladí, ale nedeje sa to stále... našťastie.

Hudba a dabing sú jednou z vecí ktoré si obľúbite. Takmer vždy keď zaznie kúsok hudby, vám prebehnú po chrbte zimomriavky. Hudba je neskutočne krásna a zvuky všetkých tých nástrojov ktoré ju vytvárajú budete vnímať tak silno, akoby boli vedľa vás a načas sa z vás stane milovník vážnej hudby.

A dostali sme sa na záver. Recenzia bola dlhá, viem to. No ak by som nenapísal všetko, tak by som sa cítil ako okrádač. Ak by som sa nepodelil o všetky dojmy ktoré ešte stále bubnujú v mojom srdci tak by som asi vracal. Dvojka je minimálne šesť krát lepšia ako predchodca a pri pohľade na jednotku mám teraz pocit že bola iba technologickým demom v ktorom sa odskúšali možnosti Asasínov. Dvojka je nielen epickejšia, temnejšia, lepšia a príbehovo silnejšia ako prvý diel ale predovšetkým zábavnejšia (stereotyp ktorým trpel prvý diel tu absentuje na celej čiare). A rozhodne ju odporúčam. PS: po ukončení dvojky sa nebudete vedieť dočkať trojky – kvôli príbehu predovšetkým.

napísal F1REFLY 2.1.2010



Páči sa mi!

9.5
ASSASSIN'S CREED 2

Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29895)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk