Tomb Raider: The Angel of Darkness |
Šiesty diel Tomb Raider zvaný ako fiasko celej série.Čo podľa mňa nie je pravda.
7.5
PRÍBEH:
Lara akosi prežila zavalenie v Horovej hrobke v TR4. To ale teraz nie je podstatné. Von Croya, starého známeho, si totiž najal istý klient menom Eckhardt, aby preňho našiel tajomný obraz Obscura Paiting, výtvor čiernej alchýmie zo 14. storočia. Lenže za touto objednávkou stojí niečo nepekné, nekalé, čo naháňa profesorovi Croyovi strach. Preto sa obráti na Laru, ktorá napokon pricestuje do Paríža, aby mu pomohla. Moc ochotná však nie je, čo sa dá pochopiť, až do chvíle, kedy do Wernerovho apartmánu niekto vnikne a zabije samotného profesora. Všetko je veľmi záhadné, Lara má naviac ruky od krvi a policajti sú už na ceste. Preto vezme nohy na ramená a hybáj ho preč. Tým začína hra. Stojíte pred úlohou vypátrať v zamotanej spleti faktov a udalostí, kto vlastne stojí za smrťou Von Croya a prečo. Postupne odhalujete, že obrazov Obscura Painting je viacero, že boli ukryté sektou Lux Veritatis, ktorá v 15. storočí porazila spolok Cabal, tvorcu spomínaných malieb. Lenže všetci členovia Cabalu nezomreli a podľa všetkého jeden z nich, ten najmocnejší, doteraz žije. Ide práve o Eckhardta. Ten túži po získaní všetkých obrazov, aby z nich vyňal akési kovové symboly, pomocou ktorých je možné oživiť dávno vyhynutú rasu démonov menom Nephilim. Na pomoc Lare neskôr prichádza i Kurtis, posledný člen Lux Veritatis. Napokon slečna Croftová pomocou troch Periapt Shardov, zbraní, ktoré ako jediné môžu zabiť čierneho alchymistu, takmer zlikviduje Eckhardta. Dokončí to až Karel, údajný pomocník Eckhardtov. Ide však o jediného príslušníka rasy Nephilim. Ten sa na konci stáva hl. nepriateľom, ale všetko i tak dopadne tak, ako má. Karel zomiera, zomiera i zachovaný Nephilim Sleeper, ktorého Eckhardt túžil oživiť, akurát že zomiera i Kurtis... možno...
Na ,,Anjela temnoty " sa čakalo dlhé tri roky.Autori ho vyhlasovali za Novú generáciu Tomb Raider a aj preto jeho vydanie trvalo o dva roky dlhšie.Jedna z mnohých vecí ,ktoré sa v hre zmenili sú Secrety,ktoré z hry jednoducho zmizli.Vždy keď stenejaký našli tak sa spustila notoricky známa hudba.Takže radosť z odhalenia odpadá :-( .Lara vyzerá už od pohľadu úplne inak než v predošlých dieloch.Je tu naozaj vidieť zmena v grafike.Tak prečo táto hra zpôsobila také fiasko že Core Desing prepustili ? Je tu kopa technických chýb a taktiež aj hrozné ovládanie (na ktoré sa dá zvyknúť).Jedna z mnohých vecí,ktorá sa tu objavila je obmedzené šplhanie.Takže nemôžete nad každým pohybom špekulovať pretože aj jediné zastavenie znamená že môžete ísť odznovu :-).Ďalšia vec je ešte tá že keď je Lara slabá a nevie odtiahnuť napr. sud,musí niečo preskočiť alebo niečo posunúť aby dostala dostatočnú silu.Do hry tiež pribudla komunikácia s luďmi,ktorých stretnete počas hry.
Teraz niečo o prostredí a leveloch.Skoro v každom levele ste zavretý v miestnosti alebo areále.Napr. s Legend to nemôžete porovnať lebo tam sú rozmanité prostredia stále vonku.
V troch leveloch v hre hráte Kurtisa Trenta a to v The Sanitarium, Maximum Containment Area, Boaz Returns kde údajne zomiera...Hra má celkovo 29 levelov čiže dížka hry je dobrá.
Jedna vec mi dosť vadila - bola vám odobraná možnosť používať dve pištole :-(. Namiesto toho máte všakovaké kolty, revolveri, brokovnicu a samopaly a nábojov je taktiež hojne. Klasika.:-)
Ozvučenie hry je tiež dobré.
Hra má celkovo úžasný príbeh a kopu dobrých levelov (a aj kopu technických chýb)no moje hodnotenie by bolo asi 7.5
PC
Vývoj: Eidos / Core Štýl: akčná adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|