Assassin's Creed 2 |
Assassin´s Creed 2 prišiel aj na PC. Splnil očakávanie ake boli od neho žiadnané? Alebo klesol pod úroveň AC1?
9.0
Assassin´s Creed bol nežnou revolúciou v svete videohier. Akrobatický pohyb a nájomné zabíjanie vysokých predstaviteľov križiackych výprav bola dovtedy nevídaná kombinácia. Zabijak, čo mal toto remeslo vrodené už stovky rokov, asasin menom Altair, bol len objektom na odhalenie tajomstiev a pokladov veku križiackych výprav. K jeho myšlienkam sa dostal Desmond, dnešný potomok krvi Altaira. Spoločnosť, ktorá tento pokus praktizovala, je nečistá, ukrýva množstvo nezodpovedaných otázok, a PRAVDU sa môžete dozvedieť len vy. Útekom na neznáme miesto a zaľahnutím do Anymusu 2.0 sa prenesiete do 15 storočia. Do doby, kedy žil potomok rodu - Ezio Auditore da Firenze.
Už jeho meno vám napovie, že hlavným dejiskom hry budú hlavné mestá Talianska. 15 storočie bolo obdobím, kedy sa vo Florencii začala vyvíjať renesancia, to poznáte podľa nádherne spracovaných dobových miest. Práve vo Florencii začínate príbeh Ezia, od jeho úplného narodenia. Nekalé praktiky vladárov a zrada je dôvodom smrti rodinných príslušníkov, preto otec odkazuje svojmu synovi dar v podobe zbroje a kostýmu pravého asasina (budem ich volať asasini, pretože preklad hašašíni mi nechce vojsť do hlavy). Ezio má teraz povinnosť pokračovať v otcových šľapajach a pomstiť nie len ich smrť, ale aj celý národ.
Oproti predošlej hre je AC2 veľmi výrazným skokom dopredu, z akejkoľvek strany sa naň budete pozerať. V prvom rade to je skúsenosťami, ktoré ich rod zozbieral. Krvopotný tréning a výučba techniky boja vás neminie, no budete si ho užívať tak, ako aj samotný boj. Všetky prvky pôvodnej hry sú vynásobené, možností ako bojovať, ako zabiť, ako sa vytratiť, ako sa dostať na určené miesto alebo ako upgradovať zbroj a hospodáriť s financiami je neúrekom. Ako prvé by som si na mušku zobral boj. Pokým ste mohli vidieť Altaira predvádzať nádherné bojové kúsky, tu budete pri pohľade na akrobatický boj Ezia len slintať. Desiatky nových animácií šikovnosti a nakoniec aj zabití, si budete vychutnávať od začiatku až do konca. V hre nájdete nespočetné množstvo zbraní, pričom boj s každou z nich vyzerá inak. Hory mečov, dýk, kopijí alebo veľkých kyjakov sú primárnym spôsobom, ako zabiť nepriateľa uprostred boja. Naopak, tiché zabitie nerobí Eziovi najmenší problém, a to aj vďaka zdedenému vystreľovaciemu nožu spod zápästia. Vďaka šikovnému bratrancovi Leonardovi Da Vincimu si však nemusíte odrezať prst, aby nôž fungoval. Leonardo bude dôležitou súčasťou, nie len že bude zostrojovať hračky a lietajúci stroj, ale bude lúštiť kódexy, ktoré mu prinesiete. Ako tú najprirodzenejšiu vec som bral aj vrhacie dýky alebo samotné päste. Každá zo zbraní má niekoľko animácií zabitia, niektoré nezistíte ani do konca hry. Tie docielite taktiež niekoľkými technikami boja, buď stručné, jasné a výstižné bodnutie do chrbta, alebo po niekoľkých správne načasovaných úderoch v efektnej animácii. Posledná možnosť je čakať na úder nepriateľa, ktorý načasovaním odrazíte a Ezio zasadí smrtonosný sek. Na ťažkých, alebo dobre platených žoldnierov to ale neplatí, skôr dostanete pri takomto pokuse na držku vy. Tu platí: uteč alebo choď na to s rozumom. Ezio ovláda rýchle úhyby do akejkoľvek strany, čo môže priniesť nové a nové kombá. Altair tak pôsobí ako študent. Vojaci majú oveľa lepšiu inteligenciu, často odrážajú útoky a uhýbajú sa, no ak sa vám stane, že okolo vás stoja a nič nerobia, stačí im ukázať malý posmešok a hneď sa pekne naštvú.
To ale nie je jediné, čo Ezio zvládne tak skvele. Assassin´s creed je o šplhaní a skákaní. To ovláda dokonale, niekedy máte pocit, že sa nemusíte zastaviť, len bežať a vychutnávať si dokonalé animácie jeho ladných a profesionálnych pohybov. Baletky Prince Of Persia a Lara Croft sa tomuto umeniu môžu len prizerať. Ovládanie je veľmi intuitívne, no až moc. Niekedy Ezio skáče, kam si vôbec neprajete, čo vás môže stáť život. Väčšinou ale pád z väčšej výšky prežijete, problém môže nastať pri závode na čas, alebo pri prenasledovaní nepriateľmi, ktorý v dvojke už vylezú za vami. Ezio ale vylezie všade. Na synchronizovanie a odokrytie mapy slúži výstup na vysokú vežu či kostol, a následný skok do sena alebo lístia. Špecialitou sú takzvané skoky dôvery, skoky, ktoré by ste za normálnych okolností považovali za smrteľné. Sú to miesta kde sedávajú holuby, takže ich môžete použiť na rýchly útek.
Vďaka rôznorodosti misií, nie stereotypu, ako to bolo pri Altairovi, si užijete ako skákane a lezenia, tak aj chodenie pešo po uliciach miest. Niekoho zabiť, ako primárny cieľ tu tvorí asi 50% misií, no aj tak v podstate v každej zabíjate. Tie misie už sú o eskorte osôb, o ukradnutí predmetu alebo o získanie kódexu alebo pečate, vďaka ktorým si odomknete mocnú Altairovu zbroj. Pri hľadaní pečate prejavíte svoje akrobatické schopnosti, čím sa hra začína podobať na Tomb Raider.
Hra sa výrazne podobá aj na ďalšiu hru, tou nie je nič iné ako Grand Theft Auto, za čo môžeme ďakovať Bohu. Aj Ubisoftu, aby sa nepovedalo. Ezio nie len že môže pobehovať po meste, kde sú pekné ženy, ale môže cestovať po celom Taliansku, navštíviť veľké mestá ako sú Benátky alebo Florencia, alebo pobehať na koni na rozľahlých pozemkoch Toskánska. Každé z miest má svoju špecifickú atmosféru, a vďaka dennému cyklu okúsite aj slnečné, aj nočné ulice. Špecialitkou je vlastné sídlo Auditore da Firenze, kde si môžete oddýchnuť od všetkého toho zhonu. Veľký dom a mini-mesto ponúkajú množstvo zaujímavostí. Tu si môžete prezrieť všetky rozlúštené kódexy, odkladať nazbierané pierka a v neposlednom rade upgradovať si mesto. Z ošarpaných a zarastených ulíc postupne bude vznikať nádherné sídlo, a zároveň sa zvýši príjem do pokladnice. Oproti iným mestám tu nájdete výhodnejších predajcov všetkého možného. Nakupujte zbrane, štíty, obrazy, mapy pokladov, alebo si nafarbite oblečenie aké sa bude páčiť. Lekárske zásoby sú najdôležitejšie, počas boja jednoducho vypijete liek.
Obyvatelia sú vo všeobecnosti veľmi hákliví na padajúce mŕtve telá zo striech, nie je divu, ale sú aj takí, u ktorých hrajú jedinú rolu peniaze. Ak nemáte chuť alebo vybavenie na boj s krvilačnými mečmi, stačí si za hrsť florinov kúpiť skupinku konkubín, zlodejov alebo bojovníkov, ktorí hravo odlákajú skupinku nepriateľov. Počas toho, ako nebojujete vám ide aj o česť a povesť, zlé hlasy môžu o vás rozniesť nepríjemné správy, či už je to v podobe plagátov alebo rečníkov. Kým plagáty budete jednoducho strhávať, rečníkov podplatíte, a oni začnú rozprávať na inú tému. Druhou možnosťou je ich zabitie, taktiež ako aj očitých utekajúcich svedkov. Ezio dokáže po utekajúcom skočiť a zraziť ho na zem, potom si ho môžete chytiť do rúk a vychutnať si mlátenie do vreca všetkými možnými končatinami. ostatní obyvatelia hrajú tiež dôležitú rolu, vlastne ako všetko v hre. Sú zdrojom príjmu tichým okrádaním vreciek, pekne sa dá medzi nich zamiešať, a v prípade veľkej presily nepriateľa rozhodíte pár drobných po zemi, a okoloidúci sa na ne vrhajú ako sliepky na zrno, čím zablokujú často úzke uličky dobových miest. AC2 môžete hrať v štýle Hitman, čiže zobrať mŕtvolu, schovať ju do sena, alebo naopak, mŕtvolu hodiť na ulicu, čo zaujme ostatné stráže.
Mestá a vidiek ponúkajú množstvo úkrytov známych z jednotky, no sadnutie na lavičku, alebo schovanie sa do studne je často krát najrýchlejšou alternatívou sena alebo lístia. Ďalšia možnosť je voda. Ezio vie veľmi dobre plávať, v Benátkach by to ani inak nešlo, zadržanie dychu pod vodou berte ako skvelý bonus. No radšej sa budeme kochať nádhernou scenériou rozľahlého mesta, či už je to Florencia alebo Benátky. Výstup na najvyššie veže vám dá zabrať, ale výhľady stoja za to. Mesto inak vyzerá cez deň, inak v noci. Ani jedno mesto sa na seba nepodobá. Tržnice sú plné, gondoly plávajú okolo, ľudia sa rozprávajú na každom kroku. Ulice využijete aj ako prostriedok na rýchle zabitie, hodením popadnutého do vody, zo strechy alebo hodením ho do lešenia, ktoré celé na neho spadne. Tu sa ukáže fyzika a deštrukcia, no len v malej miere.
Technická stránka hry je v niečom skvelá, v inom zase nie že zaostáva, ale nie je dotiahnutá. Dych vám vyrazí nádherné spracovanie miest, ich detailnosť a špecifickosť, alebo bezchybné zvuky a soundtrack. Dokonale sa hodiaci k akcii alebo tichému šplhaniu sa. Najviac sa mi páči hudba, ktorá hrá pri úteku pred vojakmi, je to spojenie moderného techna, gitár a chorálových hlasov, toto spojenie lahodí ušiam a dokonale prikrášľuje atmosféru. Takéto moderné zásahy do hier sú bežné, často môžete vidieť aj mierne poruchy anymusu a výpadky sveta alebo objektov. Do hry občas zasiahne aj hlas z vysielačky, ktorý oznamuje že práve nahrali nový program, ktorý napríklad nahrá informáciu na mapu. Do hry sa ale vžijete tak, že na modernú dobu Desmonda ani nepomyslíte. No hra vám dá predsa len od Ezia oddýchnuť. Nie je to tak často ako v AC1, čo je len dobre. Od všetkého toho skákania, a zabíjania si oddýchnete, alebo skôr potrápite mozgové závity pri logických a zrakových hádankách, ako napríklad skryté jablko, dokončenie postupnosti alebo otáčacie rébusy. Ich vylúštením sa dozviete PRAVDU, zanechanú Desmondovým predchodcom, subjektom číslo 16.
Ďalej môžeme prechváliť obyvateľstvo a jeho prirodzené reakcie. Reagujú na všetko, čo sa okolo nich deje, ak ich okradnete, ohmatajú si vrecká a začnú vykrikovať. Ostatní sa od vás budú vzďaľovať. taktiež aj keď začnete liezť po stenách, budú si medzi sebou šepkať hlášky ako: "nie je to nebezpečné?". Proste reagujú na každý podnet. Ženy zase budú chcieť flirtovať, stráže zase vyskakovať. Ulice sú plné ľudí, všade to žije, nosia debny, modlia sa, rozprávajú sa, nakupujú, zametajú... Animácie sú na vysokej úrovni, čo sa nedá povedať o niektorých modeloch. Pocit z pekných cut-scén mi skazil pohľad na prsty otca, neviem či sa hranoly dajú prstami nazvať. Okrem nich tam nájdete aj niekoľko ďalších nedokončených modelov, ale to sa dá prehliadnuť. Čo ma tiež sklamalo je kvalita textúr, tie mi skôr pripomínali pôvodnú hru. Posledným sklamaním je krátka vykresľovacia vzdialenosť detailov, to pri tak skvelej optimalizácii neberiem za zlé, no na škodu by to nebolo. Pochvaľujem detaily ako premočený Ezio alebo na centimeter presné uchytenie končatín na rôzne rímsy, okná a trámy. Celkovú grafiku nepokladám za krok späť, ale už to nie je to, čo bývalo pri vydaní Assassin´s Creed. Posledná nepríjemná vec sú kolízie objektov, viete čo mám na mysli.
Assassin´s Creed 2 je veľkolepé pokračovanie úspešnej hry, vžijete sa do asasina pôsobiaceho v renesančnom Taliansku, máte možnosť prejsť sa v nádherne spracovaných mestách, bazilikách či kostoloch, ale aj po rozľahlej prírode. Systém boja a desiatky animácií boja a zabití sú krásnym divadlom šikovnosti a ladné preskakovanie medzi strechami zase zručnosti. Hra ukrýva veľa tajomstiev, príbeh vás pohltí a budete ju chcieť dokončiť na 100%. Hracia doba tak môže presiahnuť 24 hodín.
Plusy: - množstvo inovácií
- pre každú situáciu existuje niekoľko možností
- animácie boja
- upgrady a obchody
- záhady a rébusy
- zvuky a hudba
Mínusy: - slabé textúry
- konzoloidné ovládanie
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|