Torchlight |
Ďalšia priemerná hra zo zástupu diablo klonov?
8.5
Diablo. Hra, ktorá sa každému vybaví pri pojme hack&slash rpg. Počas čakania na tretiu časť sa bývalí vývojári z Blizzardu rozhodli založiť štúdio Runic Games a pracovať na vlastnej hre diablovke, Torchlight, ktorá by hráčom skrátila čakanie na ich modlu.
Mestečko Torchlight zbohatlo vďaka ťažbe vzácnej magickej rudy ember. Všetko sa však zmenilo potom, čo sa v podzemnom dole začali objavovať príšery. V tej chvíli prichádzajú do mesta traja hrdinovia, každý s inou špecializáciou. Bojovník, vhodný na boj zblízka, zlodejka, umožnujúca klásť pasce a mág, bojujúci proti nepriateľom kúzlami. Ku každému si navyše môžete vybrať aj zviera, psa alebo mačku, ktoré s vami bude bojovať a odnášať predmety do mesta.
Hra samotná sa odohráva v podzemnom dole s hĺbokou 34 podlaží. Hrateľnosťou sa radí medzi zástupy ostatných diabloviek, znamená to zástupy nepriateľov, nekonečné klikanie, zbieranie expov, množstvo predmetov. Úroveň nepriateľov sa zvyšuje spolu s vašou, takže nenarazíte na extra tažkých nepriateľov. Preto je aj obtiažnosť, rozdelená easy, medium, hard a very plus špeciálna hardcore, kde končíte pri prvom úmrtí, nastavená pomerne nízko, výrazne sa nezapotíte ani na hard obtiažnosti.
Predmety nachádzate v podzemnom dole. Nájdete ich na zemi, v sudoch a truhlách, či zozbierate zo zabitých potvor. Je ich tu naozaj obrovské množstvo, od mincí, zbraní a brnenia cez mapy, skilly, prstene a náhrdelníky, rukavice, topánky, helmy, town portal a identifity scrolly, mana a heath potiony až po magické predmety ember. Predmety sú rozdelené podľa unikátnosti na obyčajné, výnimočnejšie modré, zelená a fialové. Použitie predmetov je v niektorých prípadoch limitované vašim levelom či inými atribútmi postavy, v niektorých prípadoch aj tým, že je neznámy. Vtedy budete potrebovať identifity scroll. Inventár nie je obmedzený hmotnosťou alebo veľkosťou predmetov, ale počtom áno, preto vám príde vhod inventár zvieraťa, ktorý môžete využívať a posielať zviera predať predmety v jeho inventári do mesta. Príjemná drobnosť je, že čím v nižšom podlaží sa nachádzate, tým dlhšie vašemu zvieratku trvá vrátiť sa späť. V meste sa nachádzajú obchodníci s predmetmi, špecialisti na odstraňovanie emberu z predmetov alebo zachraňovanie predmetu s emberom a npc postavy, ktoré vám zadávajú úlohy. Úlohy nie sú sú veľmi rozmanité, väčšinou ide o to niekoho zabiť, či nájsť nejaký predmet. Odmenami za questy sú expy a vo väčšine prípadov aj nejaký predmet. V meste sa nachádza aj miesto na lovenie rýb, ktorými môžete nakŕmiť svoje zviera a premeniť ho tak na určitý čas na pavúka, zombie a rôzne iné postavy, ktoré majú silnejší útok ako vaše zviera. Tieto loviská nájdete aj na niektorých podlažiach v podzemnom dole. Poslednou dôležitou vecou v meste je truhla na odkladanie si vecí, ktoré aktuálne nechcete použiť. Táto truhla je zdieľaná pre viacero postáv v prípade, že máte rozohranú hru za viac postáv.
Zbieraním expov sa vám postupne zvyšujú levely. Pri každom zvýšení dostanete päť skill pointov, ktoré môžete investovať do veľmi jednoduchého stromu schopností, obsahujúceho silu útoku, dostrel, mágiu a odolnosť. Zároveň si môžete zlepšiť jeden z množstva spellov, rozdelených do troch kategóríí. Maximálny level každého spellu je 10. Spelly sa vám odomykajú postupne, a to zvyšovaním levelu, takže na začiatku môžete investovať len do zopár základných, no neskôr aj do iných.
Podzemným dungeonom schádzate stále nižšie a nižšie a obtiažosť sa postupne zvyšuje. Nepriatelia sú rozmanitý, medzi základných patria pavúky, nemŕtvi, démoni, trollovia a kopec ďalších. Na každom podlaží spravidla pribudne niekoľko nových typov nepriateľov. Takmer v každom leveli narazíte aj na viac či menej minibossov, prípadne na špeciálneho nepriateľa, ktorého zabitie vás prenesie do špeciálneho levelu s množstvom tuhých nepriateľov. Po smrti vám dá hra na výber, či sa chcete obnoviť na mieste, na začiatku podlažia, či v meste. Podľa tohto miesta sa vám odčítajú peniaze, najviac, samozrejme, za obnovenie na mieste, menej za obnovenie na začiatku podlažia a žiadne za obnovenie v meste. Prostredie sa každé 2-3 poschodia mení, narazíte na banské prostredia, bažiny, miesta, kde sa pohybuje vysoko vo vzduchu na chátrajúcich mostoch, miesta s kopov lávy a mnoho ďalších. Levely sú z veľkej časti lineárne, úzke chodby, keď sa aj objaví vetvenie, väčšinou sa spojí s pôvodnou cestou. Zmena prostredia ani občasné otvorenie lineárneho koridoru však nedokážu zabrániť nastupujúcemu stereotypu, ktorý sa stáva najväčším problémom hry. Po dohraní hry sa vám v dole otvorí nekonečný dungeon s náhodne generovaným prostredím, kde môžete pokračovať v levelovaní. Škoda, že hre chýba multiplayer, ktorý by hraciu dobu po prejdení hry ešte predĺžil.
Grafická stránka hry je pestrofarebná s množstvom efektov, hlavne pri použití špeciálnych útokov. Každé prostredie má pekný artštýl, s technickou stránkou hry to až tak ružové nie je. Modely postáv sú značne lowpoly, textúry sú natom vzhľadom na žáner hry lepšie, no špičkou určite nie sú. Zvuky sú na tom výrazne lepšie. Pracoval na nich aj človek, ktorý robil hudbu do diabla, a je to počuť. Mnoho z nich sa podobá zvukom z diabla, a pre hru je to len dobre.
Veľkým plusom hry je editor, kde si môžete vytvárať vlastné mapy a zdieľať ich s ostatnými.
Torchlight sa nesnaží byť nástupcom diabla. Snaží sa jeho fanúšikom skrátiť a spríjemniť čakanie na jeho tretie pokračovanie, a to sa mu naozaj darí. Takže, ak sa radíte k fanúšikom diabla a nevadí vám vykrádanie jeho herného konceptu, určite si Torchlight zaobstarajte.
Klady
+Hrateľnosť
+Zvuky
+Editor
+Zviera
+Nízke HW nároky
Zápory
-Po čase mierny stereotyp
-Absencia multiplayera
-Slabší vývojový strom schopností
PC
Vývoj: Perfect World Entertainment / Runic Games Štýl: Akcia / Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|