Call of Duty Black Ops |
Pozdvihol Black Ops upadajúcu kvalitu série Call of Duty?
6.5
Call of Duty vstúpil do sveta hier v roku 2003, prvé dve časti boli revolučné, asi dosť silné slovo, skôr veľmi dobré na svoju dobu a časom sa stali legendou. Activision vycítil šancu a spravil si z CoD zlaté prasiatko. Tvorcovia chŕlili jeden titul zo série Call of Duty za druhým a lámali rekordy v predajnosti. Nutno podotknúť, že hry ako Modern Warfare čo majú kampaň 5 hodín asi nie sú tou správnou voľbou pre ozajstných hráčov. Zmenil Black Ops niečo na upadajúcej kvalite, ktorú Activision nahradil za kvantitu?
Do projektu CoD Black Ops zapojil Activision Treyarch, ktorý vypracoval celú hru. Ja osobne teda nie som žiadny nadšenec CoD, prešiel som jednotku a dvojku to boli pre mňa jednoznačne najlepšie časti. Keď som videl čo robia s pokračovaniami typu Modern Warfare nevedel som, či mi je nasmiech, alebo do plaču. Za MW by som teda peniaze nevyhodil ale pamätám si, že som to hral na návšteve u kamaráta. Bol som tam 5 hodín a prešli sme to celé. Toľko lineárnosti pokope by som nenašiel ani na superhrách...
Activision však asi boli spokojní, predaje lámali rekordy a peniaze pribúdali. Poďme sa teda pozrieť na to, či Activision v spolupráci s Treyarchom videli za Black Ops aj niečo iné ako peniaze...
Príbeh: 5/10
Black Ops je na tom, čo sa týka príbehovej línie, dosť zle. Príbeh tu ničím neprekvapil, i napriek tomu bol podaný svojským spôsobom. Pokiaľ hráte vyslovene hry typu Stalker, Metro či dlhé RPG, neprídete si na svoje. O tom CoD naozaj nie je. Možno sa potešíte akciou, ale že by ste mali z príbehu mráz na chrbte to asi nie. Technicky môže nejaký lepši scenárista, takúto "slátaninu" napísať za 2 hodiny. Určite je ale na príbehu zaujímavé, že ho vidíte z pohľadu dvoch postáv, ocitnete sa vo Vietname, kde budete hrať Maisonov príbeh, a tiež v ruskej studenej vojne kde budete vydávať myšou rozkazy Viktorovi Reznovovi, takže tento príbeh je vlastne 2 v 1. Nič menej aj tak sa obávam, že tie dva príbehy zo seba nevydajú ani za jeden poriadny. Mason je Američan s Reznovom sú veľmi dobrý priatelia, stretli sa v pracovnom tábore Vokuta. Za Reznova budete hrať v studenej vojne v Rusku proti fašistom. Za Maisona obeháte viac lokalít ako Hong Kong, Vietnam a ďalšie. Reznov bude Maisonovi nablízku vo viacerých misiách. Ako sme väčšinou u tejto klasiky od Activision zvyknutí, ide v príbehu o medzinárodné konflikty. Maison je Američan a pracuje pre vládu spojených národov. Ale ako som povedal CoD a silný príbeh to je asi tak pravdepodobné spojenie ako to, že ďalšie CoD bude mať hernú dobu 15 hodín... Plus ešte taká vec čo mňa v príbehovej línií otravovala. Prestrihy s cíšlami kde ste vyšetrovatelovi hovorili svoj príbeh boli veľmi stereotypné a nudné. Ničmenej skipnúť ste ich nemohli, respektíve mohli ale prišli by ste o najväčšie spoileri v príbehu.
Grafika: 6/10
Pokiaľ by som mal povedať aspoň jednu vec z Black Ops, čo bola po grafickej stránke obstojná, tak to budú výbuchy. Trošku im na hodnote uberá to, že pokiaľ ste nejaký naozaj pekný výbuch videli, samozrejme to bol skript. Čo by to bol za CoD keby na vás na každom rohu nečakal nejaký pekný skript... Okrem efektov ešte potešila fyzika. Inak to bola po grafickej stránke v podstate rovnaká hra ako MW, možno o dačo lepšie detaily tváre, ale tým to končí. To je v podstate dôkaz, že Activison stále odmieta prestať robiť CoD pre masy, preto takáto grafika na ktorú vám stačí GT 8600.
HW: 8/10
Tak HW nároky sami o sebe boli dobré, v hodnotení som im však stiahol dva body, lebo HW v tomto prípade boli skvelé, ale to všetko na úkor grafiky. Požiadavky neklamu, ale je otázka či to stojí za tu cenu, teda zastaralú grafiku. Pre hráčov so statšími modelmi je to určite výhoda, ale zase to môže odlákať hráčov s lepšími PC, ktorý chcú svoj hardware využívať. No, ale v tejto konzolovej dobe si na to treba zvyknúť.
Activision má rád vônu penazí, asi aj preto robí CoD tak, aby si ho čo najviac ľudí mohlo dovoliť. Ale vzhľadom na grafiku je to obstojná optimalizácia. Ja som hral na plných detailoch, okrem antialiasingu ten som nemal 16x ale 8x, aj tak boli hrany neostré a iba to uberalo fps, pri zostave Intel i5 750, 4 gb RAM, GT 9600 a fps sa mi pohybovali od 30 do 60 fps. Samozrejme pri niektorých veľkých výbuchoch to išlo trochu nižšie... Na to, že novú hru rozbehnete dnes na 8600 GT by ste si možno povedali, že som mohol dať ešte vyššiu známku, ale keď som si dal Black Ops na najnižšie detaily, tak ma to posunulo tak o 6 rokov dozadu, s nastaveniami som sa pohral, keď som bol s Maisonom vo Vietname a vážne som mal pocit, že som si omylom pustil Vietcong, bohužiaľ po chvíli hrania mi hneď došlo, že to nemôže byť Vietcong, lebo ten bol na oveľa vyššej úrovni...
Hrateľnosť: 6/10
Náročnosť sa oproti MW trochu zvýšila. Čo je určite pozitívne, ale aby to mohlo byť hodnotené aspoň ako priemerne náročné, musela by sa zväčšiť tak o polovicu. Nič menej pokiaľ sa chcete zabaviť, zarelaxovať, tak je Black Ops určite dobrá voľba. Pokiaľ hľadáte výzvy, tak si dajte šatku na oči a tak to skúste prejsť. Bude to ako hrať Fallout s hardcore módom.
Každopádne pri hraní sa zabavíte, len škoda že sa zabavíte na 7 hodín a potom môžte svoj nový CoD dať na poličku a znova ho otvoríte, tak za polroka. Aby som bol zase spravodlivý, hernú dobu vám výrazne zvýši multiplayer. Ja som ale skôr typ hráča, ktorý sa zabaví pri dobrej dlhej kampani, ktorú Black Ops neponúkol. Dalo sa to asi aj čakať, keďže Treyarch stojí práve za tímy slabšími časťami série CoD.
Multiplayer: 8/10
Dosť podstatná časť hry. Pre kupcu Black Ops to je určite tak 80% hernej doby ak nie viac... Predsa len keď prejde dvakrát kampaň, stále to dáva len cca 14 hodín ak nie menej. Preto sa veľmi rýchlo hráč presunie k multiplayeru, s ktorým sa tvorcovia veľmi detailne pohrali. Rapídne sa zlepšili servery, ktoré sú rýchlejšie a spracované viac do PC formy namiesto tej konzolovej. Multiplayer je koniec koncov pre väčšinu ľudí dôvod prečo si kúpiť 7 hodinovú fps... Čo mi tam chýba je viac možností. Nejaké zábavné módy by sa tam náramne hodili. Ja som ale skôr hráč zameraný na dobrú dlhú kampaň, ktorú mi CoD opäť neponúkol.
Audio: 7/10
Audio tu má svoje svetlé i tmavé stránky. Zvuky zbraní sa prílis nerozlišujú a sú málo realistické, to by vadilo ale skôr pri hre typu Arma 2, ako pri 7 hodinovej FPS kde sa stačí ponoriť do akcie a strielať ako divý... Výbuchy sú už na tom po zvukovej stránke o dačo lepšie ako zbrane. Tiež dopravné prostriedky, napríklad vrtúlnik znie dobre. Dabing je zase trochu slabsí. Soundtracky zase potešili, vo vietnamských bažínách išli Rolling Stones stále so mnou a bolo to asi to najlepšie na celej tej misíí... Takže s audiom v hre je to tak trochu ako na húpačkée, na jednej strane je dobré na druhej naopak, ale v hre vám dodávajú hlavne soundtracky naozaj dobrú atmosféru, ktorá by bez nich bola vpodstate nulová...
Záver: 6.5/10
CoD sa teda stále neposúva dopredu. Pri Treyarchu som bol zrejme dosť naivný, keď som si myslel, že sa tak stane. Najlepšie časti predsa spravil Infinity Ward, aj keď u mňa si dosť pohoršil reputáciu s Modern Warfare ktorý bol slabý... Treyarch je na tom ale oveľa horšie. CoD 5 World at War totálne domrvili, s konzolovou Call of Duty 3 sa tiež nevytiahli... Black Ops teda nesľuboval nič extra pre tých, čo vedia čo je Treyarch zač a za akými hrami stoja. Reputáciu si nenapravili, ale stále bola najnovšia čast telenovelovej série CoD, lepšia ako ostatné časti od zmienených vývojárov. Activision hneď po vydaní Black Ops ohlásili ďalšiu časť z nekončiacej série. Má už vobec význam veriť, že sa to niekam posunie? V práve sa síce nevyznám ale pokiaľ vám po 7 hodinovej linearite nevráti predajca vašich 40 eúr, mali by ste mať právo súdiť sa... Nič menej Activision si môže pogratulovať, na hre ktorej vývoj nemôže byť príliš finančne náročný, či už kvôli dĺžke kampane, alebo zastaralým grafickým technológiam, trhnú opäť poriadny balík. Prvý deň čo sa CoD Black Ops dostal na pulty, teda 9.11. 2010 sa predalo niečo vyše 5 miliónov kusov, čo je asi o milión viac ako tomu bolo v prípade Modern Warfare. Toto číslo je, ako som napísal iba za prvý deň predaja, čiže bude ešte oveľa vyššie... Activision a Treyarch môže byť šťastný, že v týchto časoch krízy majú CoD, v prípade nedostatku peňazí im stačí za dva mesiace spraviť jednoduchú 6 hodinovú FPS a majú s financiami vystarané, pre nich na rok dva, obyčajným smrtelníkom by to stačilo dokonca života... To je život čo? :D
P.S: Prepáčte, že recenzia nie je dlhšia, ale neviem čo by som tak ešte opísal na 7 hodinovej FPS, bez poriadneho príbehu.
Plusy:
+ Príbeh z pohľadu dvoch hlavných hrdinov
+ Akcia
+ Rozmanité prostredia ( Vietnam, Rusko, Hong Kong)
+ Multiplayer
Mínusy:
- Skripty
- Lineárnosť
- Herná doba
- Skoro žiadny progres oproti MW2, skôr naopak...
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Activision / Treyarch Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|