Najlepšie hry roka 2010 |
Výber bol ťažký a dlhý... ktorá hra zvíťazila?
Rok sa s rokom zišiel a ďalší prichádza. Je pred nami ešte samozrejme, December, ale keďže sa už nič výrazné neočakáva a všetky videoherné tituly, ktoré mali ambície dostať sa najvyššie sa už ukázali, je načase zosumarizovať to najlepšie, čo sme si za rok mohli zahrať. Ktoré tituly boli najlepšie? Ktorá hra si zaslúži titul Hra Roka 2010? (venujem sa len platformám PC/Xbox 360/Playstation 3)
Musíme uznať, že rok bol neuveriteľne hojný a to nielen na výborné pokračovania, ale aj nové značky, ktoré dúfajme v budúcnosti čaká ešte lepší rozkvet. A teraz sa presuňme k TOP desiatke tohtoročných titulov. Každý z nich opisujem len stručne:
10. Alan Wake = výnimočný príbeh, hororový feeling počas celého hrania a neustávajúca hrateľnosť, ktorá napriek voči mnohým nedokončeným prípadne nedoriešeným systémom funguje od začiatku do konca, robí z Alana Wakea titul, ktorý je hodný držať aspoň jedno miesto v desiatke vyvolených. Zaslúžene.
9. Heavy Rain = príbeh ako realita... rozhodnutia, ktoré môžu ovplyvniť všetko na čom vám záleží, či zmeniť všetko na nepoznanie ako v reálnom živote. Sci-fi? Už nie. S príchodom pokrokovej a doposiaľ najrealistickejšej hry, akú doposiaľ hráči mohli vyskúšať to už nie je pravda a aj napriek veľa nedoriešeným veciam v dizajne, či štruktúre je Heavy Rain nezabudnuteľný zážitok pre každého hráča.
8. Darksiders = poznáte príbeh o štyroch jazdcoch apokalypsy? Za jedného z nich si zahráte v tomto post apokalyptickom titule, ktorý prišiel prakticky odnikiaľ ale udrel všetkých tvrdo a úžasne svojím príbehom, prepracovanou hrateľnosťou ale aj sympatickými postavami a aj nezameniteľným štýlom, ktorý sa ruka v ruke vezie so slabou technickou stránkou, pomáhajúcou verne dodávať svetu osobitý nádych. Miesto v desiatke si plne zaslúži.
7. Just Cause 2 = pre mnohých neočakávaná voľba, ale pre tých, ktorí vedia, o čom je reč, úplne pochopiteľná. Mix adrenalínovej a až príliš nereálnej akcie, neobmedzených možností a neskutočne prepracovaného sveta na nás doľahol druhý krát, teraz ale odstránil všetko, čo titul spomaľovalo, či robilo stereotypným a nahradil to novými vylepšeniami, ktoré sa dajú len pochváliť. Až na vskutku odporný príbeh je JC 2 zábavou natlačenou bombou špičkovej a kvalitnej hrateľnosti, za čo si zaslúži byť v desiatke.
6. Assassins Creed: Brotherhood = pred rokom to bol ACII, ktorý nás potešil skvelým príbehom a neustávajúcou hrateľnosťou. Teraz prišiel jeho nástupca, aby ukončil príbeh hlavnej postavy z dvojky a zároveň nám opäť dal hodiny a hodiny zábavy. A tak hráči dostali Brotherhood, natlakovaný vylepšeniami snáď po každučkej stránke takmer perfektného titulu.
5. God Of War III = grécky boh vojny je opäť raz naštvaný na platforme od Sony a teraz si to prišiel vo veľkolepom finále ručne stručne vybaviť so všetkými bohmi Olympu. A že to teda je neskutočný nárez, o tom niet pochýb! Jatka a hektolitre krvi, tak príznačné pre brutálnu a neuveriteľne zábavnú sériu, sa znásobili a hráčom nachystali koktejl zábavy, na ktorý čakali niekoľko rokov.
4. Halo: Reach = kto by nepoznal slávneho Master Chiefa, ktorý zastavil Covenantov v trilógií Halo? Prečo ich ale musel zastaviť? Hĺbky dôvodov sú ukryté na planéte Reach... Planéte, kde to všetko začalo. Gigantická presila Covenantov nedokáže nezvíťaziť. Ale vy, čoby člen tímu Noble, v tejto jedinečnej FPS môžete prežiť príbeh upadajúcej planéty a sledovať, ako to všetko ide do pekla v emotívne a atmosféricky najprepracovanejšej FPS roka 2010. Prežije tím Noble? Alebo padne v boji statočne, ako zvyšok planéty?
3. Starcraft II: Wings Of Liberty = návrat klasiky od svetoznámeho a uznávaného výrobcu špičkových hier – Blizzardu – sa konečne dostavil, aby milovníkom klasických RTS a famózneho majstrovstva práce Blizzardu vytrel zrak a dokázal, že aj napriek tomu, že dodáva len jednu kampaň, dokáže zaujať na extrémne dlhú dobu a pritom ponúknuť obrovskú škálu misií a zábavy. Blizzard si za roky vybudoval veľký rešpekt a Starcraftom II si ho len zvečnil.
2. Red Dead Redemption = tvorcovia legendárneho GTA nám prinášajú nové „GTA“. Tentoraz sa ale jedná o westernový veľkolepý príbeh postavený na obrovskom a kvalitne spracovanom svete s veľkou hodnotou hrania a zábavy, ktorý všetkým, ktorí v titul možno neverili dokázal, že Rockstar dokáže spraviť perfektné „GTA“ aj v inom období. A navyše s ešte lepšími charaktermi a príbehom.
1. Mass Effect 2 = široko uznávaný Bioware hneď zo začiatku roka vydal dlho očakávané pokračovanie úžasného Mass Effectu. Pokračovanie sa vydarilo na jednotku. AJ keď postráda mnoho výnimočných vecí predchodcu, prichádza s takmer nekončiacou hrateľnosťou, plynulosťou akcie a vylepšeniami v každučkom smere. Svojimi výnimočnými charaktermi a postavami a pristupovaniu k univerzu a dialógom, či dabingu sa stáva nezameniteľným herným zážitkom a pre každého, kto toto výborné pokračovanie dokončil nedáva zaspať...............
Teraz sa presunieme k samotným kategóriám najlepších hier:
PC hra roka: Starcraft II: Wings Of Liberty
Xbox 360 hra roka: Mass Effect 2
Playstation 3 hra roka: Heavy Rain
Najlepšia FPS: Halo: Reach
Najlepšia akcia: Alan Wake
Najlepšie RPG: Mass Effect 2
Najlepšia akčná adventúra: Assassins Creed: Brotherhood
Najlepšia adventúra: Amnesia: The Dark Descent
Najlepšia RTS: Starcraft II: Wings Of Liberty
Najlepší Racing: Need For Speed: Hot Pursuit
Najlepšia sekačka/bojovka: God Of War III
Najlepšia MMO: World Of Warcraft: Cataclysm
Štúdio roka: Bioware
Najlepší Multiplayer: Battlefield: Bad Company 2
Najlepší Príbeh: Mass Effect 2
Najlepšie OST: Mass Effect 2
Najlepšie DLC: Mass Effect 2: Lair Of The Shadow Broker
Najlepšie technické spracovanie: Metro 2033
Najhoršia optimalizácia: Call Of Duty: Black Ops
Najväčšie prekvapenie: Darksiders
Najväčšie sklamanie: Mafia II
Najlepší dabing: Martin Sheen ako The Illusive Man
A dostali sme sa na koniec. Hier bolo dosť a výber tých najlepších bol extrémne ťažký – aspoň tých, ktoré očarili mňa. Ale predsa len som výber učinil a tu je výsledok. A na záver – na čo sa teším budúci rok najviac zo všetkého?
MASS EFFECT 3
PS: Výber je subjektívny a preto vopred žiadam, aby tu nepadali odsudzujúce komentáre, ako pri minuloročnom článku a blbé pripomienky, ktoré hry mám zmeniť.