Runaway 2 |
Pendulo studios prináša pokračovanie na jednu z najlepších a najočakávanejších adventúr roka. Je toto pokračovanie hodné niesť názov Runaway , alebo nesiaha svojmu predchodcovi ani po členky?
8.5
Odpoveď na túto otázku vám chcem dať v priebehu tejto recenzie. Hneď na úvod môžem prezradiť, že autorom sa podarilo veľmi šikovne nadviazať na prvú časť v snahe priniesť dielo , ktoré uspokojí vaše herné chúťky. Ťažko povedať , či bol scenár napísaný ešte pred tvorbou prvého dielu na celú sériu , alebo bol tento urobený dodatočne až po jej dokončení , ale na tom vlastne nezáleží. Tak či onak , príbeh pôsobí sčasti ako uzavretý celok , ale vracia sa k jednotlivým nevysvetleným miestam z jednotky a doplňuje ich o nové informácie , rozširujúce ho do astronomických rozmerov. A to myslím doslovne. Hneď po spustení hry vás privíta rovnako prehľadné menu ako predtým , vylepšené o pohyblivé animácie pri náhľade na jednotlivé kapitoly a pri spustení novej hry vás hra chytí do osídiel vďaka skvelému Intru.
„ O čo v ňom ide?“
V ňom si Brian Basco spoločne s Ginou vychutnáva zaslúžený pokoj po tom , čo ju musel zachrániť pred mafiánmi. Avšak podnikavú Ginu razom prejde opaľovanie sa na lôžku a chytanie bronzu a povie si , že by chcela ísť pozrieť vodopády Tiki Talls na ostrove Mala. Brianovi sa to nepozdáva , zvlášť po tom , čo mu Gina prezradí názov leteckej spoločnosti , ktorá ako jediná ich môže na vysnívané miesto odviesť , no podvolí sa Gininmu šarmu a z lásky k nej súhlasí. Už pri pohľade na Otta , starého pilota , mu je jasné , že on i jeho lietadlo majú najlepšie časy za sebou , no nastúpi doňho. A práve tu sa začína celý príbeh. Smrtka si pre Otta príde v najnevhodnejší okamih a Brian , ktorý objaví v lietadle len jeden padák sa rozhodne pristáť s lietadlom sám a násilím vyhodí Ginu nad jazerom. Po pristátí na okraji pralesa sa okamžite rozhodne ísť Ginu hľadať. Tú na konci animácie niekto zostrelí a spadne do útrob jazera. Brian po príchode k jazeru zisťuje, že sa tam nachádza vojenská základňa , ktorej velí Kordsmeier , tvrdý a nekompromisný chlap túžiaci po ďalších vojnách a smrti na bojisku. Od prvej chvíle vás obdarí sarkastickým humorom a jediné , čo Brianovi zostáva je dostať sa v prestrojení na základňu. Zoznámi sa s ďalšími obyvateľmi ostrova a tí mu pomôžu , no to by nemohla táto hra niesť názov Runaway keby sa niečo neskomplikovalo. Od tohto momentu sa stáva príbeh skutočne zaujímavým , zoznamujete sa s ďalšími NPC postavami (vrátane nebezpečnej Tarantuly) a zisťujete , čo stojí za pokrokom ľudstva , a že Joshua , ktorého ste stretli v jednotke a ktorý bol takpovediac blázon , mal predsa len v niečom pravdu a za jeho pomoci sa vydávate hľadať Trantonit ktorý ako jediný môže pomôcť vzdialenej civilizácií a tiež Gine prežiť.
Áno, čítate správne , stretnete sa tu aj s niektorými NPC postavami z jednotky a toto stretnutie bude viac ako vrelé , no zďaleka nie také, aké by ste očakávali. V animácii uvidíte i mesto Douglesville, no nezahráte si v ňom , čo je podľa mňa škoda - nostalgický návrat do známeho prostredia by do tejto hry zapadol. Namiesto toho sa však dostávate s priateľmi na loď a práve tu sa prejavujú niektoré nedostatky , o ktorých som si myslel , že sa s nimi pri hraní tejto hry nestretnem.
„Nedostatky , nedostatky , nedostatky... môžu mi pokaziť chuť do hrania?“
Ak sa vám toto prehnalo hlavou , tak odpoveď vás aspoň mierne upokojí. Ani jeden z nich vám nepokazí pôžitok z hrania a spôsobí len to , že občas sa budete mierne nudiť alebo prestávať javiť záujem o príbeh a budete chcieť koniec kapitoly čo najskôr dohrať , aby ste uvideli novú animáciu a dostali sa do nového prostredia. Práve on je hlavným kameňom úrazu , miestami je trošku rozťahaný v snahe priblížiť sa dĺžke prvého titulu a tak hra mohla byť o niečo kratšia. Spočiatku si istú repetitívnosť pri hraní nevšímate , no ako som už spomínal , piata kapitola , s ňou spojený príbeh a jednotlivé činnosti na lodi vám poodhalia to , čo ste predtým nevideli alebo lepšie povedané nechceli vidieť. Uvítanie na lodi s priateľmi nie je pompézne , naopak , pôsobí obyčajne a nezaujímavo. Navyše , všetko skomplikuje Joshua a hoci viete , že je to blázon , problémy , ktoré neustále v tejto kapitole vyrába vám neprídu vôbec vtipné . Prvýkrát sa vám stane , rovnako ako ostatným NPC postavám , že začne brnkať na nervy. V celom príbehu spôsobí nemalé trampoty no je až zarážajúce , že autorom sa nepodarilo nijak inak predĺžiť hernú náplň ako neustálym naprávaním toho, čo Joshua pokazí. Práve kvôli tomu z vás opadne napätie , ktoré sa vás zubami nechtami drží počas celého hrania. V prvom diely ste ho pociťovali v každom okamihu , pri všetkom , čo ste spravili no tu si naň spomeniete až pri animáciách , ktoré sú na špičkovej úrovni a kľudne by mohli pôsobiť v hocijakom animovanom filme. Graficky hra opäť pokročila o nejaký ten krôčik , vyššie rozlíšenie a detailnejšie prostredie z nej robí najkrajšiu kreslenú adventuru všetkých čias. Stvárnenie džungle , pláží posiatych pieskom alebo vojenskej základne , či pirátskej lode je hotovou pastvou pre oči. Ale aj tu sa objavuje jeden neduh , ktorý je autorom hráčmi vyčítaný od jednotky , a na ktorý sa pri vývoji asi pozabudlo. A tým je otravný pixelhunting , ktorý spôsobí , že sa opakovane zaseknete na nejakom mieste a nebudete sa vedieť z neho pohnúť. Autori navyše vyzdvihli i obtiažnosť. Na niektorých miestach si jej nárast ani len nevšimnete , no niekde vás privíta hardcore náročnosť jednotlivých hádaniek. Daň za ňu je vysoká , čo sa odzrkadlilo na nelogickosti , ktorá sa sem tam objaví , no rovnako ako všetky neduhy ju postrehnete až pri hraní osudnej piatej kapitoly. Za najbláznivejšiu vec možno považovať časovú lyžičku pre Saturna , pretože keď vám niekto povie , že potrebuje od vás niečo , aby ľudia pomalšie jedli alebo pri jedle skôr prežúvali , napadne vás veľa vecí s tým spojených , len nie práve takéto zariadenie. Posledný a veľmi výrazný problém sa prejavuje v bláznivom príbehu a ním je prvotná túžba po nových informáciách ohľadne B.U.N.K.Y a nie strach o Ginu , ktorý by mal byť vzhľadom na to , že je to vaša priateľka prvoradý , a najvýraznejšie citeľný z hry. Pri hraní si na ňu od začiatku ani len nespomeniete a jediný spôsob , akým vám ju autori výraznejšie pripomínajú , sú už toľkokrát spomínané animácie. Toto všetko im nemožno len tak ľahko odpustiť a treba dúfať , že v ďalšom diely si dajú viacej záležať a prinesú nám viac zaujímavý a napínavý príbeh bez nelogickosti v hernom koncepte.
„A čo zvuková stránka hry?“
Rozhodnem sa začať dabingom , pretože ten ma hrozne zaujímal ešte pred samotným spustením. Presne ako som predpokladal , po zmene distribútora hra nebola lokalizovaná do českého jazyka , avšak obsahuje české titulky , ktoré sú urobené bezchybne a skvele sa dopĺňajú s anglickým dabingom ktorý bol , a musím to priznať , spravený takmer do dokonalosti , jednotlivé hlasy sa hodia k postavám , ktoré prežívajú emócie (až na Briana a Ginu ktorí sú stále rovnako suchí ako i predtým) a pri hraní hry vás prepadne pocit , že je oveľa lepší ako ten z jednotky , hoci ani zaň sa nemusela hra hanbiť. Najlepšie zo všetkých je nahovorený vojak O´Connor , ktorého hlas je presne taký , aký si každý s nás pri vyslovení slova vojak predstavuje a Joshua , ktorého šialený smiech je nenapodobiteľný a privíta vás ešte pred spustením menu. To však neznamená , žeby ostatné charaktery neboli nahovorené dobre , jednoducho na týchto dvoch kvalitatívne nedosahujú. Okrem dabingu však pri hraní vnímate aj zvukovú kulisu , na ktorej si autori dali záležať a tak ste sprevádzaní šumom vody , vytím vlkov a inými zvukmi , ktoré umocňujú veľmi intenzívne pocit zo samotného hrania. Nesmiem však zabudnúť ani na soundtrack , ktorý sa síce viac vyskytuje v animáciách a pri náhľade na jednotlivé kapitoly v menu , ale na druhej strane bol vybraný veľmi dobre a jednotlivé pesničky zapadajú do hry.
„A čo hrateľnosť?“
Hrateľnosť možno popísať ako bezchybnú , Brian na akýkoľvek predmet ihneď po kliknutí reaguje a obdarí vás jeho stručným popisom , pre niektorých hráčov môže byť nedostatkom azda len absencia rýchleho presunu postavy na určené miesto dvojklikom , no na druhej strane nie všetky lokácie sú zase tak veľké , že by sa nedalo dvojklikom na východ dostať z nich von. Rozhovory sú vďaka scenáru , dabingu a otitulkovanému českému prekladu svižné a nezaostávajú v ničom za prvým dielom.
Takže si to poďme zhrnúť.
„Konečne zhrnutie!“
Autori nám priniesli dôstojné pokračovanie predchodcu, z ktorého chýb sa mierne poučili no, priniesli nám iné , nevynímajúc pretrvávajúceho pixelhuntingu. Hrateľnosť je bezchybná a ruka v ruke kráča s príbehom , ktorý trpí istými nedostatkami ,no svojím otvoreným koncom vás navnadí na ďalšie pokračovanie. Fanúšikov žánru možno tým nepoteší , no nezostáva im nič iné ako dúfať , že bude dôstojným pokračovaním série bez zbytočných neduhov , akými trpeli v tomto diele a že bude konečne ukončením Brianovych a Gininych dobrodružstiev.
Plusy:
+ náväznosť na nevysvetlené príbehové časti prvého dielu
+ Hardcore obtiažnosť
+ absencia Bugov
+ grafická stránka hry
+ pútavé a napínavé animácie
+ stretnutie sa so starými priateľmi z prvého dielu
+ zvuková stránka hry (vrátane identických zvukov okolia a soundtracku)
+ výborný anglický dabing
+ precizne české titulky
+nárast kvalitného humoru charakteristického pre jednotlivé postavy
+ otvorený koniec vás navnadí na ďalší diel
Mínusy:
- mierne rozťahaný príbeh
- primárnym aspektom príbehu je tajomstvo okolo B.U.N.K.Y
- kolísajúca obtiažnosť v jednotlivých kapitolách
- nemožnosť pohybu dvojklikom
- pixelhunting
- občasná a časom stúpajúca nelogickosť
- herne vrelé ale vizuálne neprecítené stretnutie so známymi s prvého dielu
- málo precízny dabing Briana a Giny
- celá piata kapitola :)
- otvorený koniec ktoré je predzvesťou pokračovania a dúfajme aj dôstojného ukončenia série
PC
Vývoj: Focus Home / Pendulo Studios Štýl: adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|