Gran Turismo 5 vs Live for Speed

Porovnanie s Live for Speed (PC) od priemerného virtuálneho pretekára.

PS3
pridal Substance242 1.2.2011 o 13:07 pod používateľské články

9.0


Mám rád "autíčkové" hry, ak by sme rátali aj hru "Auto" na PMD-85, tak virtuálne jazdím už štvrť storočia. :-) Pokračoval som s Checkered Flag na ZX Spectre, neskôr Microprose Grand Prix na PC (iba "jednotka") a vtedy najlepšie IndyCar Racing 2, potom začali hry vychádzať na Windows a to pre mňa znamenalo koniec hrania na PC, takže na rad prišli Playstation tituly ako TOCA/DTM, WRC:Extreme, alebo séria Gran Turismo. Za ten čas som síce nezískal žiaden extra talent ani výsledky, ale myslím že viem trošku posúdiť čo je dobré a čo nie. Nasleduje moje porovnanie GT5 s hrou s neporovnateľne menším počtom vývojárov a peňazí - Live for Speed (predsa len Windows, výnimka) z pohľadu človeka, ktorý má rád najmä dlhé organizované online ligy, na ktoré sa treba poctivo pripravovať a správať sa slušne.

Viem, že to asi vyznie ako vychvaľovanie LFS a priradenie tohto článku (nedávam to do kategórie "recenzia") ku GT5 je diskutabilné, ale takto sa možno dostanem k väčšiemu počtu čitateľov. :-) Značky "+" a "-" sú predpokladám jasné.

Live for Speed:

+ hlasovanie o vykopnutí - kedykoľvek je možné z hry vyhodiť neprispôsobivého hráča,
+ hlasovanie o reštarte - napríklad po veľkej kolízii hneď po štarte, nepoužíva sa často,
+ poslanie setupu - online môžete hocikomu poslať svoje aktuálne nastavenie auta, alebo niekto vám,
+ natankovanie pred pretekom - množstvo paliva pred štartom si každý určí sám (kvôli hmotnosti čo najmenej),
+ naozajstný štart - hra vás "nedrží za ručičku", ak sa pohnete predčasne, máte penalizáciu (v GT5 je tiež možné zapnúť státie na brzde, ale iba online a žiaden zakladateľ miestnosti to nepoužíva),
+ naozajstný cieľ - po prejazde cieľom vám hra nevytrhne volant z rúk, v lige tak pokojne odjazdíte záverečné pomalé kolo do boxov a vydýchavate sa :-),
+ hlasová komunikácia podľa voľby - je na vás či si spustíte nejaké "kecátko", máte teda možnosť sa rozprávať aj v rámci celého tímu, alebo sa nenechať rušiť nikým,
+ čas na opravu auta v boxoch - ak si zvolíte že chcete opravu - je priamo úmerný miere poškodenia auta,
+ detailná grafika stavu pneumatík (znečistenie, opotrebovanie, aktuálny tlak a teplota na troch miestach...), pneu sa tiež viditeľne deformujú a môžu dostať defekt,
+ v online hre je v rohu užitočný nenápadný "ekvalizér" signalizujúci rýchlosť pingu všetkých zúčastnených,
+ smerovky (občas vhodné, napríklad výstražné blikanie do boxov smerujúceho poškodeného auta),
+ otáčanie hlavy vpravo/vľavo je plynulé, nie skokové,
+ nízka náročnosť na hardware, veľmi rýchle loadingy,
+ výborný replay (skok na ľubovoľné miesto v čase, spomalenie, zrýchlenie)
+ pilot o kolo alebo viac predbiehaného auta automaticky vidí modré vlajky, neexistujú priehľadní "duchovia",
+ automatické žlté vlajky, napríklad keď vpredu niekto havaroval, čiže treba dávať pozor,
+ LFS môže posielať "von" rôzne dáta (napríklad externá prístrojovka - program pre Android mobil, aktuálne poradie... hocičo),
+ možnosť do LFS doprogramovať veci podľa potreby (kontrola maximálnej rýchlosti počas safety car, kontrola vynúteného handicapu, zachovanie odjazdených kôl pri návrate po odpojení atď.),
+ extra program na spracovanie dokonalých HTML štatistík z replayu (grafy, najrýchlejšie kolá, čas strávený v boxoch...),
+ počas preteku priebežne updatované rozostupy hráča od _všetkých_ súperov,
+ po skončení preteku zostanú výsledky vrátane najrýchlejšieho kola zobrazené,
+ podrobný grafický ukazovateľ miery poškodenia auta (pomôže pri rozhodovaní či ísť alebo neísť na opravu),
+ kedykoľvek počas jazdy nastaviteľná požadovaná zmena tlaku v pneu, nastavenia prítlačných krídiel, množstva dotankovaného paliva, typ pneumatík, opravovať poškodenie áno/nie,
+ pit stop plne v rukách pilota, žiadna automatika, zastaviť je ale možné v ľubovoľnom boxe, ale presne (mínus: žiadna animácia mechanikov),
+ pri nesprávnom zaobchádzaní nižší výkon motora kvôli poškodeniu (napríklad zlé podradenie),
+ podľa typu prevodovky nutnosť púšťať plyn pri radení dolu (niekedy) a hore (skoro vždy, bez pustenia to dokážu iba tie naj naj stroje aj v reáli, napr F1),
+ kvalitná online komunita, dá sa s nadhľadom povedať že LFS nehrajú idioti (a kvalitní pretekári v LFS sú dobrí aj v skutočnosti, napríklad na motokárach),
+ voľne prístupné online štatistiky všetkých hráčov na lfsworld.net,
+ stiahnuteľné záznamy hotlapov, čiže time trialov z lfsworld.net - možnosť podrobne porovnať svoju telemetriu so svetovým rekordom (a upraviť setup),
+ filantropické tímy zverejňujú svoje nastavenia áut online (teaminferno, setupgrid),
+ kedykoľvek možnosť skočiť z hry do pozorovania a ostať sledovať aspoň ako divák (napríklad po otočení na strechu),
+ aj na volantoch bez spojkového pedálu možnosť nadefinovať spojku na tlačítko - nevyhnutné pri štartoch (zaradená jednotka, plyn na natlakovanie turba, spojka, oči na stopkách, naskočí zelená - pustiť spojku), alebo potrebe rýchlo sa otočiť o 180 stupňov,
+ pri vytrvalostných pretekoch možnosť v boxoch odovzdať virtuálny volant striedajúcemu kolegovi,
+ bezchybne fungujúca kvalifikácia, čas ostane aj keby sa pretekár odpojil a opäť vrátil,
+ posúvajúce sa značky hráčov na mapke majú farbu podľa toho či je súper v rovnakom kole - pomáha prehľadu o situácii pred/za,
+ pohodlná editácia skinov na PC, plus upload aby ich videli aj ostatní,
+ možnosť spraviť video v maximálnej kvalite (napríklad Fraps), prípadne s využitím extra programov na definovaný strih a pohyb kamier počas replayu,
+ možnosť s pomocou ďalšieho software streamovať video prenos z preteku (využívané pri významných celosvetových ligách),
+ veľké plus - vietor, žiadny, stredný alebo silný, mení silu aj smer a dokáže narobiť problémy aj tým najskúsenejším hráčom,
+- stabilný server s dobrým pripojením musí niekto altruisticky zaobstarať na vlastnú päsť, výhodou je že býva fyzicky bližšie k hráčom (Česko, Slovensko),
+ zaheslovanie servera počas súkromných pretekov, takže neruší nikto nepozvaný,
- superpomalý, roky stagnujúci vývoj (pracujú na tom maximálne traja ľudia).

Gran Turismo:

+ striedanie dňa a noci (len niektoré trate),
+ dážď a sneh (len niektoré trate),
+ animovaný pit stop (s vynútenou kamerou),
+ lepší foto režim s fantastickými výsledkami,
- preraďovanie bez pustenia plynu, pochybná práca so spojkou aj na volantoch ktoré ju majú,
- odštartovať online pretek môže počas zahrievania hocikto (aj nechcene),
- v prípade hrania na volante nemožnosť ovládať foto režim a telemetriu,
- dopredu neznáme zvýšenie výkonu pred výmenou oleja,
- mätúce vytváranie online hry s parametrom o kvalite pripojenia,
- nie celkom stabilné online, už 10 hráčov naraz je priveľa a hrozia veľké "lagy" a nechcené odpojenia,
- takmer nepoužiteľný replay (len dopredu konštantnou rýchlosťou),
--- spiatočka na extra tlačítku - toto je niečo nepochopiteľné a hlúpe, správny postup je preradovať dolu až na neutrál a potom R, občas sa človek dostane do situácie kedy potrebuje cúvať.

To najpodstatnejšie - fyzikálny model a hlavne pocit z jazdy, mi u oboch pripadá až zarážajúco podobne vynikajúci, čoho dôkazom je aj že na rozdiel od mojich očakávaní sa tieto dve hry vo mne nebijú - môžem týždeň jazdiť kariéru v GT5 a v nedeľu večer sa bez problémov zúčastniť LFS ligy.

Aj tak je ale podľa mňa z tohto porovnania zrejmé, ktorú hru robili pretekári pre pretekárov, a ktorú zamestnanci firmy pre zákazníkov.

PS: Mám rád Gran Turismo 5: https://picasaweb.google.com/substance242/SubstanceInGranTurismo5#


napísal Substance242 1.2.2011



Páči sa mi!

9.0
GRAN TURISMO 5 VS LIVE FOR SPEED

PS3

Vývoj: SCEE / Polyphony Digital
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24.11. 2010
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
NOVÉ RECENZIE HRÁČOV
8.2
| LOTR:Return to Moria
[pridal Icoda 26.9.2024 1]
| TOP 10 hry 2000 rokov
[pridal PrecedaVlasť 18.9.2024 133]
| Najikonickejšie herné momenty minulej dekády
[pridal PaPoČa 4.7.2024 28]
8.0
| Enemy Front: Aspoň na chvíľku partizánom
[pridal roman2910 1.6.2024 6]
7.0
| Homefront
[pridal roman2910 30.5.2024 10]
| Moderné walking simulátory - úvaha
[pridal PrecedaVlasť 24.5.2024 136]
| Top hry rokov 90-tych
[pridal PrecedaVlasť 30.4.2024 104]
6.0
4.0
| Skull and Bones - 1. sezóna
[pridal SVK-RUSKO-R 14.4.2024 0]
9.5
| Felvidek PC Recenzia
[pridal PaPoČa 9.4.2024 17]
6.0
| The Last Of Us Part II
[pridal PrecedaVlasť 3.3.2024 4]
6.0
| The Last Of Us Part 2 remastered
[pridal PrecedaVlasť 27.2.2024 90]
6.5
| Star Wars Jedi: Survivor
[pridal PaPoČa 22.1.2024 21]
| Tomb Raider I-III Remastered
[pridal T0M0 16.1.2024 18]
9.3
| Alan Wake 2
[pridal Tiqer 20.12.2023 21]
| Witcher 4
[pridal Joey N 10.12.2023 0]
8.5
| Marvels Spider-man 2
[pridal Filip Basketak 27.10.2023 21]
8.9
| Remnant 2
[pridal Umelec roku 19.8.2023 11]

SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29316)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk