Call of Duty 2 |
PC
pridal Rainbow 4.8.2005 o 14:47 pod používateľské preview
9.5
V roku 2003 sa objavila celkom neznáma hra od Infinity Ward s názvom Call of Duty. Ako keby sa nechumelilo si zasluhovala oslavné chorále od kritikov a jedno deviatkové hodnotenie za druhým. Medal of Honor ako keby umrel, a keď približne o rok sa objavil datadisk s podtitulom United Offensive, ktorý túto hru poslal ešte o kus ďalej, na Medal of Honor sa už ľuďom ťažko spomínalo. Hlavne keď vyšiel nie tak úspešný, ale celkom kvalitný štvrtý diel s podtitulom Pacific Assault. Aj od datadisku už pomaly ubehol ďalší rok a počítačoví hráči sa môžu tešiť na druhý diel, ktorý možno definitívne zasadí Medal of Honor posledný úder :).
Kampaň
Hra sa samozrejme odohráva v dobe druhej svetovej vojny. Opäť sa vžijete do role Američanov, Britov a Rusov v Americkej, Britskej a Ruskej kampane. Hovorilo sa aj o Nemeckej kampani, ale autori nás sklamali. Ale vraj v datadisku by sme sa aj Nemcov mohli dočkať, takže hlavu hore :)! Počas hry sa opäť dostanete do Stalingradu, budete bojovať o Moskvu, taktiež zažijete aj vylodenie v Normandii, či v koži Afrika Korps budete bojovať o severnú Afriku. To všetko zažijete v koži štyroch vojakov. Za matičku Rusko to bude vojnový hrdina (samozrejme len virtuálny :)) Vasilij Ivanovič Kozlov, za Britov to budú dokonca dve postavy seržant Davis z 8. armády generála Montgomeryho a tankový veliteľ Welsh, samozrejme člen slávnych Afrika Korps. Za Američanov to potom bude ešte desiatnik Bill Taylor.
Lineárnosť out?
Autori sľubujú, že z hry sa konečne vytratí lineárnosť a skripty (tie sa trochu obmedzia). Tá nelineárnosť je z dvoch hľadísk. Hru by ste mali začať Ruskou kampaňou, no po prvej misii sa môžete rozhodnúť, či chcete ísť hrať druhú misiu za Rusou, alebo pôjdete do druhej kampane a budete teda plniť kampaň poporiadku v časovej postupnosti. Výhodu to bude mať najmä vo chvíli, keď si s nejakou misiou nebudete vedieť rady, prejdete na druhú, na ktorej chytíte slinu a potom sa vrátite k tej pôvodnej misii. Teraz sa pozrieme na nelineárnosť z trochu iného hľadiska, díky ktorému mi hra dosť pripomína Hidden & Dangerous 2. Budete mať totiž pevne danú mapku, na ktorej budete mať rozdelené objectives. Tie môžete plniť v ľubovolnom poradí. Na podobný koncept vsadil nie tak dávno vydaný Splinter Cell Chaos Theory a veľmi sa to vyplatilo. Pri Call of Duty, čakám podobný úspech. Takže vždy si k cieľu nájdete inú cestu a nemusíte sa báť stereotypu pri druhom hraní. Aj keď pochybujem, že vylodenie v Omaha Beach urobia nelineárne :).
Nepriatelia, AI
Na nelinearitu mi nadväzuje aj táto časť. Nepriatelia by sa totiž už konečne nemali správať podľa skriptov. Proste, keď nejaký úsek budete hrať desať krát, nepriatelia môžu reagovať vždy inak.Spolubojovníkov na našu škodu nemôžete ovládať pomocou príkazou. Zrejme však budú schopní vypomáhať vám s nepriateľmi. Často vám umožnia nepriateľov prepadnúť zo zálohy, ako tomu bolo aj v nedávno vydanom hite Brothers in Arms. Ale pozor, aj nepriatelia budú schopní vás prepadávať zo zálohy. Ak toto všetko autori naozaj splnia, budú mať u mňa naozaj veľké plus.
vaši najmilší
V zbraniach zrejme nebude až taká zmena. Čakajú na vás vlastne všetky kúsky z pôvodného CoD aj datadisku. Len budú viacej vypracovanejšie, lepšie a precíznejšie urobené. Nové som našiel, že tam budú akurát Nemecké a Ruské hračky (G43 a SVT40). Nový má byť aj Nemecký protitankový Panzerschreck. Toto však naozaj nechápem, aké môžu byť závratné rozdiely medzi Panzerschreckom a Panzerfaustom. Pamätáte sa na zábavný let v bombardéry z datadisku? Tak taký tam nebude :). Akurát za Afrika Korps zažijete jazdu v ľahkých tankoch.
Grafika
Tá je podľa mňa dosť otázna a ešte stále si neviem na ňu vytvoriť dostatočný názor. Na prvý pohľad môže hra pripomínať staré Call of Duty. Ale to iba naozaj na prvý a taký malý. Potom si už všimnete to neskutočné množstvo detailov, ktoré hra poskytuje.To sa týka najmä prostredia. Postavy sú do tváre a možno aj postavou podľa mňa trošku zanedbané. To sa mi potvrdilo najmä v jednom screenshote, kde vojak bol jednou nohou zarytý v zemi a druhú mal vo vzduchu. Dúfam, že tieto chyby stihnú autori odstrániť. Ale veľmi ma zaujalo, čo som sa dozvedel o fyzike. Bojové podmienky vám budú šťažovať či už piesočná, alebo snehová búrka. To však nie je všetko. Môžte k nepriateľom hodiť plynový granát a tak si uvoľniť cestu. Dokonca sa bude dať aj povrch rôzne tvarovať a doslova si budete bojisko tvarovať podľa vašich predstáv a chuti.
Zvuky
Tie pôsobia aspoň z jedného krátkeho videa neuveriteľne realisticky. Zvuky zbraní majú byť ešte realistickejšie než predtým. Dozvedel som sa ešte jednu zaujímavú vec. Bude dochádzať k zhoršovaniu kvality vzďalujúceho sa zvuku namiesto predchádzajúceho znižovania hlasitosti. V CoD sa vyčítalo, že vojaci sú príliš tichí. Teraz budú mať k dispozícii 800-1000 riadkov textu, či už vaši spolubojovníci alebo nepriatelia.
Prvé dojmy
Neviem, či sa bude jednať o revolučnú hru medzi hrami z 2. svetovej vojny, jej arkádový základ podľa mňa ostane, aj keď sa to autori snažia trochu zrušiť. Každopádne si budeme musieť počkať až do polky októbra, kdy by sa hra mala objaviť v obchodoch. Každopádne si myslím, že táto hra bude jedným z kandidátov na hru roku. Autori majú všetky tromfy v rukách.
Kampaň
Hra sa samozrejme odohráva v dobe druhej svetovej vojny. Opäť sa vžijete do role Američanov, Britov a Rusov v Americkej, Britskej a Ruskej kampane. Hovorilo sa aj o Nemeckej kampani, ale autori nás sklamali. Ale vraj v datadisku by sme sa aj Nemcov mohli dočkať, takže hlavu hore :)! Počas hry sa opäť dostanete do Stalingradu, budete bojovať o Moskvu, taktiež zažijete aj vylodenie v Normandii, či v koži Afrika Korps budete bojovať o severnú Afriku. To všetko zažijete v koži štyroch vojakov. Za matičku Rusko to bude vojnový hrdina (samozrejme len virtuálny :)) Vasilij Ivanovič Kozlov, za Britov to budú dokonca dve postavy seržant Davis z 8. armády generála Montgomeryho a tankový veliteľ Welsh, samozrejme člen slávnych Afrika Korps. Za Američanov to potom bude ešte desiatnik Bill Taylor.
Lineárnosť out?
Autori sľubujú, že z hry sa konečne vytratí lineárnosť a skripty (tie sa trochu obmedzia). Tá nelineárnosť je z dvoch hľadísk. Hru by ste mali začať Ruskou kampaňou, no po prvej misii sa môžete rozhodnúť, či chcete ísť hrať druhú misiu za Rusou, alebo pôjdete do druhej kampane a budete teda plniť kampaň poporiadku v časovej postupnosti. Výhodu to bude mať najmä vo chvíli, keď si s nejakou misiou nebudete vedieť rady, prejdete na druhú, na ktorej chytíte slinu a potom sa vrátite k tej pôvodnej misii. Teraz sa pozrieme na nelineárnosť z trochu iného hľadiska, díky ktorému mi hra dosť pripomína Hidden & Dangerous 2. Budete mať totiž pevne danú mapku, na ktorej budete mať rozdelené objectives. Tie môžete plniť v ľubovolnom poradí. Na podobný koncept vsadil nie tak dávno vydaný Splinter Cell Chaos Theory a veľmi sa to vyplatilo. Pri Call of Duty, čakám podobný úspech. Takže vždy si k cieľu nájdete inú cestu a nemusíte sa báť stereotypu pri druhom hraní. Aj keď pochybujem, že vylodenie v Omaha Beach urobia nelineárne :).
Nepriatelia, AI
Na nelinearitu mi nadväzuje aj táto časť. Nepriatelia by sa totiž už konečne nemali správať podľa skriptov. Proste, keď nejaký úsek budete hrať desať krát, nepriatelia môžu reagovať vždy inak.Spolubojovníkov na našu škodu nemôžete ovládať pomocou príkazou. Zrejme však budú schopní vypomáhať vám s nepriateľmi. Často vám umožnia nepriateľov prepadnúť zo zálohy, ako tomu bolo aj v nedávno vydanom hite Brothers in Arms. Ale pozor, aj nepriatelia budú schopní vás prepadávať zo zálohy. Ak toto všetko autori naozaj splnia, budú mať u mňa naozaj veľké plus.
vaši najmilší
V zbraniach zrejme nebude až taká zmena. Čakajú na vás vlastne všetky kúsky z pôvodného CoD aj datadisku. Len budú viacej vypracovanejšie, lepšie a precíznejšie urobené. Nové som našiel, že tam budú akurát Nemecké a Ruské hračky (G43 a SVT40). Nový má byť aj Nemecký protitankový Panzerschreck. Toto však naozaj nechápem, aké môžu byť závratné rozdiely medzi Panzerschreckom a Panzerfaustom. Pamätáte sa na zábavný let v bombardéry z datadisku? Tak taký tam nebude :). Akurát za Afrika Korps zažijete jazdu v ľahkých tankoch.
Grafika
Tá je podľa mňa dosť otázna a ešte stále si neviem na ňu vytvoriť dostatočný názor. Na prvý pohľad môže hra pripomínať staré Call of Duty. Ale to iba naozaj na prvý a taký malý. Potom si už všimnete to neskutočné množstvo detailov, ktoré hra poskytuje.To sa týka najmä prostredia. Postavy sú do tváre a možno aj postavou podľa mňa trošku zanedbané. To sa mi potvrdilo najmä v jednom screenshote, kde vojak bol jednou nohou zarytý v zemi a druhú mal vo vzduchu. Dúfam, že tieto chyby stihnú autori odstrániť. Ale veľmi ma zaujalo, čo som sa dozvedel o fyzike. Bojové podmienky vám budú šťažovať či už piesočná, alebo snehová búrka. To však nie je všetko. Môžte k nepriateľom hodiť plynový granát a tak si uvoľniť cestu. Dokonca sa bude dať aj povrch rôzne tvarovať a doslova si budete bojisko tvarovať podľa vašich predstáv a chuti.
Zvuky
Tie pôsobia aspoň z jedného krátkeho videa neuveriteľne realisticky. Zvuky zbraní majú byť ešte realistickejšie než predtým. Dozvedel som sa ešte jednu zaujímavú vec. Bude dochádzať k zhoršovaniu kvality vzďalujúceho sa zvuku namiesto predchádzajúceho znižovania hlasitosti. V CoD sa vyčítalo, že vojaci sú príliš tichí. Teraz budú mať k dispozícii 800-1000 riadkov textu, či už vaši spolubojovníci alebo nepriatelia.
Prvé dojmy
Neviem, či sa bude jednať o revolučnú hru medzi hrami z 2. svetovej vojny, jej arkádový základ podľa mňa ostane, aj keď sa to autori snažia trochu zrušiť. Každopádne si budeme musieť počkať až do polky októbra, kdy by sa hra mala objaviť v obchodoch. Každopádne si myslím, že táto hra bude jedným z kandidátov na hru roku. Autori majú všetky tromfy v rukách.
napísal Rainbow 4.8.2005
Páči sa mi!
9.5
CALL OF DUTY 2
PC
Xbox 360 Vývoj: Activision / Infinity Ward Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|