Broken Sword 3 |
PC
pridal Liam Gallagher 7.8.2005 o 14:55 pod používateľské recenzie
8.0
Ahojte .Aj ked už velmi,velmi dávno vyšli prve 2 diely tejto supernej point n click adventurky,tak som si ich nikdy nemal možnosť zahrať.Hral som len demo 2.dielu na PSX a už so sa s nimi nikdy viac nestretol.Pred zhruba dvomi rokmi uzrel svetlo sveta treťi diel,a ten som si mohol vychutnať cely celučičky až do samého konca.Vždy sa mi pačili podtituly tychto hier...jednotka mala podtitul:The Shadow Of The Templars a dvojka:The Smoking Mirror.No a ten treťi diel ho ma podla mna najkrajši zo všetkych:The Sleeping Dragon.Tak...a teraz sa podme bližšie pozrieť na tuto skvelu už 3D trošku akčneu adventurku.
Pribeh tohto treťieho dielu mi pride trošku otrepany,ale mnohym hračom to ani vadiť nebude,pretože sa najdu hry,ktore okopiruju takmer všetko,lenže Broken Sword mal vo mne vždy taku skrytu originalitu.Ale podme k pribehu.Zbohatlik Sussaro spolu zo svojimi kumpanmi chce ovladnuť cely vesmir využiťim vedomosťi starovekych Templarov.Naštastie je tu právnik a velky dobrodruh George Stobbart a prekrásna Francuzska novinárka Nicol Collard,ktory maju s mocnymi silami Templarov už nejake tie skusenosťi a preto sa Sussara pokusia čim skor zastaviť,aby sa nestalo niečo zlé.
Ako som už spominal,pribeh treťieho dielu je velmi jednoduchy.Nečakajte žiadne zvraty v pribehu,ktory bohužial nevyniks žiadnou originalitou:opať su tu nejake nadprirodzene javy starovekych Templarov,zahadne predmety,muživ kapucniach,atd... .Trošku ma mrzi,že sa v pribehu nenašla postava,ktora by hrala dvojitu hru.Myslim tym fakt,že by začinala,ako človek,ktory xce pomocť a neskor by sa zistilo,že to bol velky klamár a podvodnik!Ale čo už.To su tie moje krásne sny! .Ale ja si však rozhodne myslim,že pribeh nieje ta najdoležiťejšia časť tejto hry.Mne išlo po cely čas hlavne o zábavu z hadaniek,ktorej sa nebudeťe mocť nabažiť!Ale o tom sa ešte rozpíšem.
Pojem "akčna adventura" nepredstavuje až v tomto pripade napriklad Tomb Raidera,kde sa striela a kde je kopu mrtvol.Tu sa sice tiež nejake mrtvolky najdu,ale nie vašim pričinenim.Táto hra je akčna v tom zmysle,že v mnoho pripadoch si musiťe chraniť vlastny život svojou šikovnosťou a schopnosťami inteligencie.Hru možete teda ukončiť predčasne,ked si nebudeťe počinať dosť inteligentne alebo dostatočne rychlo. .Ale ked aj zomrite,nemusiťe sa bať,že hru budeťe hrať od začiatku,ale od situacie,kde akcia začína.A ako to vlastne vyzera?Napriklad,ked vidi Nicol,ako sa na nu ruťi rychlo nejake auto...tak musi v dannom momente sťisnuť gombik,aby sa autu uhla...to je len jedna zo situacii.Castokrat sa budete musieť niekam schovať alebo ukryť.Budete sa zakradať,šplhať,liezť a hlavne stale rozmyšlať.Ale verte mi...je to zabava .
Broken Sword 3 je jedna z klasickych adventur,v ktorej však aj nadalje riešiťe kopec adventurovych prvkov pomocou obidvoch postav.To už samozrejme nieje ojedinely jav.V takomto štyle som hral napriklad Alone In The Dark:The New Nightmare,kde su tiež dve postavy,(muž a žena) ktory pracovali ako detektivi,lenže to bolo ine tym,že za každu postavu ste odohrali odlišnu hru od začiatku až do konca.System Broken Swordu 3 je nasledovny:Začneme s Georgom v akomsi stroskotanom lietadle a neskor pokračujeme s Nicol vo Francuzsku.Tak sa postavy vystriedaju ešte raz,dokym sa nestretnu a nezistia,že ich cesta ma vlastne spoločny ciel...dalej pokračuju spolu,kde sa navzajom v roznych situaciach pekne doplnaju (len som čakal,kedy sa pobozkaju ).
Neviem,ale stale mi to pripada,aj ked som minule diely nehral,že sa hra od minulych velmi neliši.Ale ked spomenieme graficke spracovanie a system ovladania,tak to bude už ine.Aj ked v detailnosťi nemože superiť napriklad teraz vydanimi Still Life,alebo NIBIRU:The Messenger Of The Gods,musime brať ale do uvahy fakt,že tu su priestory plne 3D,kde sa kamera pohybuje za postavou.Autori sa podla mna pekne pohrali zo širokou paletou farieb...zahrada,divadlo alebo lietadlo su prekrasne.Prepracovane su aj svetla a tiene postav.Aj ked to podla mna ostalo trošku nevyužite,pretože postav nieje vela,takže nečakajte nejaky extra pohyb alebo spravanie postav,ktore v jednom kuse opakuju jednu a tu istu činnosť,čo mi pripadalo niekedy až privelmi komicky .Naopak,pekne mi pridu modely postav a ich pohyb:šplhanie,lezenie,beh mi prišiel dosť dobry.Ale ani vyrazy na tvárach neboli zlé:usmev,smutok,napad...to všetko možete z tvare vyčítať.
Zvukova stranka je dalšia kapitola hry,ktorej sa budem teraz venovať.Aj ked vás uvodne intro svojou hudobnou vložkou velmi poťeši a navnadi,tak v hre velmi hudbu počuť nebudete.Snad len pri tych spominanych akciach.Stale len počujete len taky šum danneho prostredia (vtačiky,auta,atd),ale hudba žiadna .Opakom a velkym plusom v hre su dialogy...tych je tu neurekom...George ma stary dobry hlas a Nicol ho ma tiež skvely.Postavy maju zaujimavy zmysel pre humor,tak som sa sem-tam celkom aj prijemne pousmial.Hlavne ked si hodili nejaku slovnu prestrelku Nicol s Gergom .Proste tomu nechyba napad.
A teraz už k ovladaniu hry... .Z celej celučičkej hry je ciťiť,že je vytvorena pre konzoly.Takže majitelia gamepadu maju vyhodu.Nastavenie ovladania sa velmi nastaviť neda,ale zvykol som si nato klasicke:WSAD,Ctrl,Shift,PgUp,PgDown a medzerovnik.Na adventurku trošku nezvykle,že?Ale je to tym,že je tu aj ta spomínana akcia,tak preto.
Co sa tyka ostatnych ovladacich prvkov,tie su velmi logicke a hned si ich aj zapametaťe.V pravom dolnom rohu su 4 kružky,v ktorych sa po približeni k dannemu objektu objavi ikona,ktora naznačuje potrebnu akciu.Rozpravanie sa,šplhanie,použite predmetu,atd... .Podla toho, v ktorom kružku sa ikona objavi,tak podla toho sťisnete jednu z klaves WSAD.Všetko,s čim možete v hre hybť,alebo si niečo o tom povedať,je vyznačeny odleskom.Dalšie klavesy,ako Ctrl služi chodzu zo zakradanim a Shift služi na beh.Proste velmi jednoduche.
Hadanky v hre niesu tažke,takže hru možu kludne hrať aj ty mladši...optimalne je toi pre takych 13,14 ročnych hračov.Tu použiť predmet,tu nejaky skombinovať a je to!Hra ma presne tolko logiky,kolko potrebiuje,takže žiaden vyslovene ťažky rebus nečakajte.Hra vam bude sem-tam pripominať Laru Croft,pretože aj tu musiťe poprenašať nejake bedny,aby ste si prerazili cestu dalej,ale myslim,že skusenym a priemernym hračom to vobec nebude robiť problem.Pre pokračovanie dalej budeťe musieť odkecať velke množstvo dialogov z roznymi osobami.Budete sa pytať na osoby,miesta,alebo len tak sa opytaťe,ako sa postava ma! .V hre mate aj dennik,do ktoreho si zapisujete len tie najdoležitejšie udalosťi.Proste všetko je tak,ako ma byť!
Na zaver len poviem,že tento treťi diel určite pokračuje v tradicii svojich staršich bračekov.Ide o taku nenaročnu,nekomplikovanu adventurku s netradičnym ovladanim.Nieje to sice žiaden prevrat vo svom žanri,ale na dvojicu detektivov a na ich zažitky proste len tak lahko nezabudneťe!
++++++++++
-perfektne dialogy postav.
-široka paleta farieb v prostredi.
-humor Nicol a Georga.
----------
-Hudba (takmer žiadna).
-Sem-tam dosť mrtve prostredie.
-Otrepany príbeh.
Liam Gallagher
Dont Believe The Truth
Pribeh tohto treťieho dielu mi pride trošku otrepany,ale mnohym hračom to ani vadiť nebude,pretože sa najdu hry,ktore okopiruju takmer všetko,lenže Broken Sword mal vo mne vždy taku skrytu originalitu.Ale podme k pribehu.Zbohatlik Sussaro spolu zo svojimi kumpanmi chce ovladnuť cely vesmir využiťim vedomosťi starovekych Templarov.Naštastie je tu právnik a velky dobrodruh George Stobbart a prekrásna Francuzska novinárka Nicol Collard,ktory maju s mocnymi silami Templarov už nejake tie skusenosťi a preto sa Sussara pokusia čim skor zastaviť,aby sa nestalo niečo zlé.
Ako som už spominal,pribeh treťieho dielu je velmi jednoduchy.Nečakajte žiadne zvraty v pribehu,ktory bohužial nevyniks žiadnou originalitou:opať su tu nejake nadprirodzene javy starovekych Templarov,zahadne predmety,muživ kapucniach,atd... .Trošku ma mrzi,že sa v pribehu nenašla postava,ktora by hrala dvojitu hru.Myslim tym fakt,že by začinala,ako človek,ktory xce pomocť a neskor by sa zistilo,že to bol velky klamár a podvodnik!Ale čo už.To su tie moje krásne sny! .Ale ja si však rozhodne myslim,že pribeh nieje ta najdoležiťejšia časť tejto hry.Mne išlo po cely čas hlavne o zábavu z hadaniek,ktorej sa nebudeťe mocť nabažiť!Ale o tom sa ešte rozpíšem.
Pojem "akčna adventura" nepredstavuje až v tomto pripade napriklad Tomb Raidera,kde sa striela a kde je kopu mrtvol.Tu sa sice tiež nejake mrtvolky najdu,ale nie vašim pričinenim.Táto hra je akčna v tom zmysle,že v mnoho pripadoch si musiťe chraniť vlastny život svojou šikovnosťou a schopnosťami inteligencie.Hru možete teda ukončiť predčasne,ked si nebudeťe počinať dosť inteligentne alebo dostatočne rychlo. .Ale ked aj zomrite,nemusiťe sa bať,že hru budeťe hrať od začiatku,ale od situacie,kde akcia začína.A ako to vlastne vyzera?Napriklad,ked vidi Nicol,ako sa na nu ruťi rychlo nejake auto...tak musi v dannom momente sťisnuť gombik,aby sa autu uhla...to je len jedna zo situacii.Castokrat sa budete musieť niekam schovať alebo ukryť.Budete sa zakradať,šplhať,liezť a hlavne stale rozmyšlať.Ale verte mi...je to zabava .
Broken Sword 3 je jedna z klasickych adventur,v ktorej však aj nadalje riešiťe kopec adventurovych prvkov pomocou obidvoch postav.To už samozrejme nieje ojedinely jav.V takomto štyle som hral napriklad Alone In The Dark:The New Nightmare,kde su tiež dve postavy,(muž a žena) ktory pracovali ako detektivi,lenže to bolo ine tym,že za každu postavu ste odohrali odlišnu hru od začiatku až do konca.System Broken Swordu 3 je nasledovny:Začneme s Georgom v akomsi stroskotanom lietadle a neskor pokračujeme s Nicol vo Francuzsku.Tak sa postavy vystriedaju ešte raz,dokym sa nestretnu a nezistia,že ich cesta ma vlastne spoločny ciel...dalej pokračuju spolu,kde sa navzajom v roznych situaciach pekne doplnaju (len som čakal,kedy sa pobozkaju ).
Neviem,ale stale mi to pripada,aj ked som minule diely nehral,že sa hra od minulych velmi neliši.Ale ked spomenieme graficke spracovanie a system ovladania,tak to bude už ine.Aj ked v detailnosťi nemože superiť napriklad teraz vydanimi Still Life,alebo NIBIRU:The Messenger Of The Gods,musime brať ale do uvahy fakt,že tu su priestory plne 3D,kde sa kamera pohybuje za postavou.Autori sa podla mna pekne pohrali zo širokou paletou farieb...zahrada,divadlo alebo lietadlo su prekrasne.Prepracovane su aj svetla a tiene postav.Aj ked to podla mna ostalo trošku nevyužite,pretože postav nieje vela,takže nečakajte nejaky extra pohyb alebo spravanie postav,ktore v jednom kuse opakuju jednu a tu istu činnosť,čo mi pripadalo niekedy až privelmi komicky .Naopak,pekne mi pridu modely postav a ich pohyb:šplhanie,lezenie,beh mi prišiel dosť dobry.Ale ani vyrazy na tvárach neboli zlé:usmev,smutok,napad...to všetko možete z tvare vyčítať.
Zvukova stranka je dalšia kapitola hry,ktorej sa budem teraz venovať.Aj ked vás uvodne intro svojou hudobnou vložkou velmi poťeši a navnadi,tak v hre velmi hudbu počuť nebudete.Snad len pri tych spominanych akciach.Stale len počujete len taky šum danneho prostredia (vtačiky,auta,atd),ale hudba žiadna .Opakom a velkym plusom v hre su dialogy...tych je tu neurekom...George ma stary dobry hlas a Nicol ho ma tiež skvely.Postavy maju zaujimavy zmysel pre humor,tak som sa sem-tam celkom aj prijemne pousmial.Hlavne ked si hodili nejaku slovnu prestrelku Nicol s Gergom .Proste tomu nechyba napad.
A teraz už k ovladaniu hry... .Z celej celučičkej hry je ciťiť,že je vytvorena pre konzoly.Takže majitelia gamepadu maju vyhodu.Nastavenie ovladania sa velmi nastaviť neda,ale zvykol som si nato klasicke:WSAD,Ctrl,Shift,PgUp,PgDown a medzerovnik.Na adventurku trošku nezvykle,že?Ale je to tym,že je tu aj ta spomínana akcia,tak preto.
Co sa tyka ostatnych ovladacich prvkov,tie su velmi logicke a hned si ich aj zapametaťe.V pravom dolnom rohu su 4 kružky,v ktorych sa po približeni k dannemu objektu objavi ikona,ktora naznačuje potrebnu akciu.Rozpravanie sa,šplhanie,použite predmetu,atd... .Podla toho, v ktorom kružku sa ikona objavi,tak podla toho sťisnete jednu z klaves WSAD.Všetko,s čim možete v hre hybť,alebo si niečo o tom povedať,je vyznačeny odleskom.Dalšie klavesy,ako Ctrl služi chodzu zo zakradanim a Shift služi na beh.Proste velmi jednoduche.
Hadanky v hre niesu tažke,takže hru možu kludne hrať aj ty mladši...optimalne je toi pre takych 13,14 ročnych hračov.Tu použiť predmet,tu nejaky skombinovať a je to!Hra ma presne tolko logiky,kolko potrebiuje,takže žiaden vyslovene ťažky rebus nečakajte.Hra vam bude sem-tam pripominať Laru Croft,pretože aj tu musiťe poprenašať nejake bedny,aby ste si prerazili cestu dalej,ale myslim,že skusenym a priemernym hračom to vobec nebude robiť problem.Pre pokračovanie dalej budeťe musieť odkecať velke množstvo dialogov z roznymi osobami.Budete sa pytať na osoby,miesta,alebo len tak sa opytaťe,ako sa postava ma! .V hre mate aj dennik,do ktoreho si zapisujete len tie najdoležitejšie udalosťi.Proste všetko je tak,ako ma byť!
Na zaver len poviem,že tento treťi diel určite pokračuje v tradicii svojich staršich bračekov.Ide o taku nenaročnu,nekomplikovanu adventurku s netradičnym ovladanim.Nieje to sice žiaden prevrat vo svom žanri,ale na dvojicu detektivov a na ich zažitky proste len tak lahko nezabudneťe!
++++++++++
-perfektne dialogy postav.
-široka paleta farieb v prostredi.
-humor Nicol a Georga.
----------
-Hudba (takmer žiadna).
-Sem-tam dosť mrtve prostredie.
-Otrepany príbeh.
Liam Gallagher
Dont Believe The Truth
napísal Liam Gallagher 7.8.2005
Páči sa mi!
8.0
BROKEN SWORD 3