LOTR: BFME II- The Rise of The Witch King |
Tak konečne prišla BFME 2 nadstavba. Čo k nej povedať takto na úvod? Snáď len toľko že sa v nej ukazuje množstvo nových prvkov, značne inteligentnejšia AI a kampaň, ktorá vás dokáže upútať. Pokiaľ ste fanúšikovia stratégii a trilógie pán prsteňov je táto hra pre vás ako stvorená.
9.0
Tak konečne prišla BFME 2 nadstavba. Čo k nej povedať takto na úvod? Snáď len toľko že sa v nej ukazuje množstvo nových prvkov, značne inteligentnejšia AI a kampaň, ktorá vás dokáže upútať. Pokiaľ ste fanúšikovia stratégii a trilógie pán prsteňov je táto hra pre vás ako stvorená.
+
Nové jednotky a frakcia Angmar
Oveľa silnejšia AI
Vylepšený mód war of the ring
Stále krásne grafické spracovanie
Špeciálne jednotky
Vylepšená tvorba hrdinov
-
krátka kampaň
málo nových máp
Novinky
Tou prvou a najväčšou je ANGMAR samostatná frakcia, ktorá sa skladá podľa môjho názoru prevažne z vyvrheľov a roztrúsených bojovníkov o ktorých nik nemal záujem J.
Hneď ich prvá jednotka thrall master je unikátna pretože tento človiečik dokáže po jeho kúpení za určitý obnos privolať 4 typy bojovníkov ochotných za výhru položiť život. Avšak pokiaľ tento summoner zomrie zvyšok privolanej armády automaticky umiera s ním. Po vylepšení kasární sa vám odomkne jednotka čierni numenorojci ktorá bojuje z mečom. Avšak ani po jej kompletných vylepšeniach sa ju nijak neoplatí použiť skôr sa oplatí cez thrall mastera si privolať iné typy jednotiek v krajnom prípade si kúpite lacnú smečku vlkov tá však slúži skôr na odlákanie pozornosti alebo ničenie baní súperovi . Za zmienku stoja temný hraničiari ktorý sa svojou silou takmer vyrovnajú tým „skutočným“ dokonca im ostali aj ich pôvodné bonusy ako je salva šípov. Ich ľadové šípi o niečo dokážu spomaliť súperovu armádu. Avšak na to by som odporúčal použiť skôr černokňažníkov asi najgeniálnejšiu jednotku celej hry.
Možno sa pýtate prečo som jej dal práve takéto označenie a hneď vám to aj vysvetlím. Títo mágovia dokážu liečiť vaše jednotky dodať im útočné bonusy, spomaliť alebo dokonca zamraziť nepriateľské vojská. Jediným kúzlom môžete zničiť kompletné 5 hviezdičkové útočné jednotky nepriateľa. Myslíte si že ak je taká skvelá nič ju nedokáže poraziť. CHYBA!!! Títo babráci skoro pri každom kúzle obetujú jedného zo svojich radov čo by až tak nevadilo ibaže často krát sa stáva že ak im dáte zakúzliť „spŕšku kostí “ na jedno územie ale stojí im v ceste určitý objekt alebo len malé prevýšenie rozhodnú sa radšej na miesto sami prísť a keďže padnú na ranu slepého hobita ku kúzleniu sa ani nedostanú.
Výrazným bonusom anagmaru (či kladným či záporným posúďte sami) sú jeho unikátne spelly ako napríklad ľadový vlk za 25 bodov. Je to v podstate niečo ako balrog s malým HP a útokom avšak niekoľko násobne rýchlejší. Aby som nezabudol k jednotkám angmaru sa pridalo niekoľko typov trolov konkrétne 2 nové jednotky nazval by som ich snežný a horský- ultra škaredý trolovia. Sú silný avšak majú menej života ako kolegovia u iných rás. Výhodou je že ich vybieha v jednej vlne hneď niekoľko.
Unikátny sú hrdinovia anagmaru je tu witch king ktorého však prekvapivo nájdete aj u mordoru. Je silný ale má bohužiaľ iba koňa. Ako hrdinu si skôr určite obľúbite Rogasha je to troll a jednou ranou dokáže zložiť na zem veľké množstvá súperovej armády.hrdinovia morgomir hwaldar a (wraith) kharsh sú skôr do počtu ale určite vás potešia hlavne počas príbehových bojov. Budovy Angmaru sú viac menej klasické pevnosť strieľa z ľadového katapultu veže majú ľadové šípi a múry dotvárajú celkovú dekoráciu vášho hradu.
Jednotky
Množstvo nových jednotiek sa objavuje aj u ostatných rás/frakcií. Muži západu dostali rohanských kopijníkov ktorý pripomínajú skôr sedliakov s vidlami. Špeciálna jednotka ritierov dol amrothu, je silná jazda na koňoch vhodná na rýchle ničenie nestrážených budov.
Elfom pribudli lukostrelci na koňoch a špeciálna jednotka noldorský bojovníci ktorý sú po zakúpení plne vylepšený a dokážu ničiť z diaľky celé armády. Ich výhodou je že ak sa armáda priblíži prepnú si luky na meče a masakrujú ďalej...
Trpaslíkovia dostali sympatického nového hrdinu princa Branda ktorý má luk a šéfuje ľuďom s delu. Špeciálna jednotka u nich sú trpaslícky fanatici ktorý sú asi najslabšia zo špeciálnych jednotiek.
Goblini dostali ako pomoc hrdinu Azoga celkom sa v boji snaží ale veľkých zázrakov sa od neho nedočkáte. Polotrolí šerimiari sú síce vítaná posila ale po pár bitkách zistíte že ich skoro nevyužijete a že sa nemôžu polotrolím kopijníkom rovnať. Špeciálna jednotka goblinov dokáže extra potešiť sú to traja milý malý ohnivý dráčikovia veľmi rýchly a veľmi smrteľný pre nepriateľské jednotky.
Mordor asi potreboval oživenie pretože dostal najviac nových jednotiek. Prvou je hrdina gothmog. Síce je zo začiatku skoro k ničomu ale na levely 10 už dokáže urobiť riadnu galibu a keďže je lacný jeho využitie nechám na vás. Haradrimovia pridali do ich početných radov jazdu ktorá mordoru tak chýbala navyše táto jazda má celkom silné kopije a veľmi dobrú rýchlosť. Čierny orkovia sú o niečo silnejší ako ich Lame-základ avšak pri toľkých jednotkách ich využijete len zriedkavo. Špeciálna jednotka mordoru sú mocní čierni jazdci čo sú vlastne klasický 5 nazgulský jazdci na koňoch.
A konečne ISENGARD často hodnotený ako najslabšia frakcia. Jemu prišla smečka wargov bez jazdcov výhodná len cenou nijak útočnou silou. Potom lacný vrhači sekier podobný ako u dwarfov avšak s oveĺa nižším dmg. Celé to zachraňuje Špeciálna jednotka Uruk deathbringers čo sú traja urukovia s mečom. Táto jednotka dokáže zničiť ažda všetky typy jednotiek ktoré bojujú na blízko a aj niektorých hrdinov.
Špeciálne jednotke sa môžu levelovať až na úroveň 10 a všetky majú na 7 úrovni schopnosť aktívneho zvýšenia svojich schopností na krátku dobu.
Ďalšie zmeny
Trošku sklamanie pre hráčov BFME 1 je že ani v nadstavbe BFME 2 sa nedá spájať jednotlivé jednotky ako tomu bolo v prvom diely. Veľkú radosť však určite urobí zistenie že AI je oveľa šikovnejšie a často krát to už nie je len bezduché posielanie jendotiek. Elfovia posielajú viac entov a podľa toho akú máte frakciu vyberajú koho na vás budú posielať. Kúzla zoslané na vás sú efektívnejšie angmar vás často zmrazuje a strelci ničia salvami šípov.
Ďalším bonusom hry je určite aj tvorba vlastného hrdinu a aj jeho cena ktorá už nie je vždy 2000 môžete si postaviť šupáka bez kúziel za minimálny obnos peňazí (ani nie 800) alebo sa plesnúť po vrecku a spraviť mága za 4 500 surovín. Avšak dá sa spraviť aj kombinácia extra silný sú totiž trolovia ja som si spravil jedného s 3 kúzlami za niečo menej ako 900 surovín a zrážam nim celé armády. Vylepšený mód War of the ring ponúka niekoľko nových prostredí a aj možností. Hráte na obsadenia časti územia alebo kompletnú elimináciu všetkých súperov... AI sa znova nevrhá bezhlavo na každú bitku a ak ju prehráva tak sa radšej stiahne a zachráni si pár jednotiek. Vám na oplátku ostávajú tie ktoré ste si na území vyrobili. Vo war of the ring sú taktiež na výber niektoré scenériá vopred nastavené stačí ich len hrať a vyhrať.
Čo dodať na záver? Hra si uchovala všetky svoje kvality. Krásna hudba, atomsféra jednotlivých máp či chŕlenie ohňa od malých ohnivých drakov vás často prinútia zahrať si ešte ďalší boj a otestovať vami novo vytvoreného hrdinu.
Aby som nezabudol výrazný bonus hry prinieslo aj trošku rozumnejšie rozloženie životov jednotlivým postavičkám v hre. Ku príkladu uvediem útočných trolov, ktorý teraz konečne môžu dostať plnohodnotné miesto vo vašej armáde. Odporúčam zahrať si túto nadstavbu a určite to neoľutujete.