Vampire Rain |
A že nezaprší ...
2.0
V určitom čase svojho hráčovho života dôjdeme k bodu kedy sa sám seba/samej seba pýtame, či Nám je to vážne treba. Či to čo ovládame, vidíme, počujeme ... či to vážne potrebujeme. Veru, niekedy to "potrebujeme", lebo máme možnosť vypnúť, uvoľniť sa, proste zabaviť. Lenže pri vstupe do sveta Vampire Rain sa váš mozog vypne a už viac nenaštartuje, po dohraní budete musieť uvoľnovať jedine zvierače tráviaceho traktu a väčšiu zábavu zažijete pri pozeraní Anakonda 4. No dobre, zas taký horor to nie je (tá Anakonda, samozrejme), ale už dávno každý vie, že zaujímavý nápad ešte dobrú hru nespraví. V tomto prípade je nápadom stealth akčný-horor odohrávajúci sa v súčastnosti, pričom nepriateľmi nie sú ospalí vojaci, ale krvilační upíry pred ktorými sa musíme ukrývať. To je hlavná náplň hry Vampire Rain, ktorá si pred rokom odkusla z XBox 360 a rok na to vývojári vydali mierne doladenú a upravenú hru pre majiteľov PS3. Došlo za ten čas k potrebnému vylepšeniu ?
Príbeh:
Ako člen Amerického elitného naj-sam-super-lepšieho komanda, John Loyd a zvyšok jeho hrdinskej štvorice musí ochrániť svätú zem jÚeSendEj pred každým enemákom lačniacim po dôležitej tekutine ktorá nám ľuďom prúdi v krvi a ktorú nepriatelovi na dobrovolnom darovaní, darovať neplánujeme. Úvodné intro hráčovi aspoň z časti naznačí hlavnú myšlienku hry. Upíri, v hre označovaný ako Nightwalkers postupne rozširujú svoje rady o ďalších a ďalších nedobrovoľných členov a to samozrejme Amerika nemôže nechať bez povšimnutia a preto vysie(r)la do boja svoju najlepšiu elitu. Skôr ako elitou, by sa ale slušne dali nazvať bandou retardov. Spočiatku to síce nebude až také zlé, no s pribúdajúcimi odohraními hodinami (ak toľko vydržíte) budete počuť stále väčšiu kadenciu nezmyselných, zbytočných a hlúpych dialógov a neraz budete svedkami takých absurdných situácií, že nadobudnete pocit, že váš tím je zložený z tých najzaostalejších jedincov ktorý museli uniknúť zo sanatória, prípadne iného ústavu v ktorom sa vášmu tímu podobný a chorý jedinci musia nachádzať. Hovoria vám vždy o všetkom čo musia, i nemusia, vždy prostredníctvom animácie ktorá trvá často dlhšie než hra samotná a to čo povedia je v 80% prípadov úplná banalita, ktorú zistíte aj sami. To budete počas jednej úrovne takých animácií pozerať aj 10. Zaujímavosťou na príbehu je aj informácia ktorú sa dozviete pri zvolení novej hry. Jeden z členov organizácie zdelí že Nightwalkeri budú v národnostnej väčšine behom 908 dní. Zaujímavosťou číslo dva je, že celý príbeh sa ale odohráva behom jednej noci. Amerika sa zrejme rozhodla že už sa im toľko čakať nechce a preto si idú dať speedrun a ukrátia tak aj hráča o nadbytok trápenia. Bohu-dík. Prečo ale o tretej ráno počas dažďa sú ľudia na ulici a len čakajú ? Prečo nikto nerieši z kade sa Nightwalkeri vzali, aký je ich vážnejší dôvod existencie, prečo sa rozhodli uniesť člena vášho komanda, prečo, prečo, prečo ... toľko otázkok, ale nedostanete žiadnu odpoveď. A keď sa dej odohráva počas jednej noci, prečo potom hráč po prejdení každého levelu príde o všetky nájdené zbrane ? Príbeh bez logiky a súvyslostí. (VAROVANIE, MENŠÍ SPOILER):Jediná zaujímavý bod je v samotnom závere keď dostanete možnosť či vystreliť, alebo nie.
Dizajn:
Hra obsahuje cez dvadsať príbehových misií a ďalších cez dvadsať tutorial levelov a "výziev". Vo Väčšine misií máte za úlohu dostať sa z bodu A do bodu B bez toho aby vás nepriateľ zbadal, pričom k tomu musíte ísť opačným smerom ako je treba a preliezť cez niekoľko budov čo najväčšou obklukou, aby sa herná doba trochu natiahla. Natiahne sa o to viac, že pomerne často budete aj umierať, kedže nepriateľ je vždy na mieste, z kade ho okamžite nezbadáte, ale on vás áno a keď k tomu dôjde, je po vás (k tomu sekcií hrateľnosť). Prábehové misie majú minimum variability a v podstate robíte stále to isté - zbadáte napriateľa, obídete ho/niekedy zastrelíte, dôjdete na miesto určenia, spustí sa animácia (a počas levelu aj zvyšných dvadsať) a nakoniec vyhodnotenie vášej krvopotnej snahy. Prostredie je 90% hry mestské a aj keď raz-za-čas sa prejdete aj do iných oblastí, stále je priebeh rovnaký, stereotypný, frustrujúci a hlúpy. Dôvodov je hneď niekoľko. Oblasť v ktorej sa misia odohráva sa spočiatku javý ako pomerne rozľahlá, no akonáhle sa rozhodnete odbočiť po inej (a viditeľne lepšej) ceste, tak vás zastaví neviditeľný múr a člen tímu vás milo poprosí aby ste pokračovali v misií. Je to neskutočne obmedzujúce, keď vidíte možnosť ako postúpiť inou vestou, ale nedostanete žiadnu možnosť. Tou jedinou je tá, ktorú si z prsta vycucal drahý Pán dizajnér. Čiže to najdôležitejšie v žánri stealth hier - čiže možnosť výberu cesty - padlo a hra vám to dá aj náležite pocítiť, ak skúsite použiť na prvý pohľad alternatívne cesty. Jednoducho vás uvidí nepriateľ = Game Over. Multiplayer nebol testovaný, lebo hru nikto nehrá - žiadne prekvapenie.
Hrateľnosť:
Základ hry tvorí zakrádanie sa za nepriateľom, skrývanie sa, jeho obídenie a prípadná eliminácia. Najčastejšie ale bude nepriateľ eliminovať vás, spolu s vašou inteligenciou. To čo si krátko po začatí hry všimnete okamžite, je obtiažnosť. Proti hre ktorá predstavuje výzvu samozrejme nič nemám, ale ak hra robí z hráča jednoducho blbca, tak niečo už nie je v poriadku. Na začiatku takmer každého kola máte vždy pištol z jedným zásobníkom a M4A1, taktiež s jedným zásobníkom. Tomu sa vraví špeciálne vyzbrojený špecialisti. Ale ako si tak kráčate po leveli, zhodou okolností nájdete na rôznych miestach pohodenú kde-tade muníciu a zbrane. Santa prišiel skôr aby pomohol ? Ešte väčšie šťastie je keď zbrane dostanete presne takú a presne vtedy, keď to najviac potrebujete. Ste na streche a ulica je plná nepriateľov ? Kúsok od vašej pozície je odstrelovačka. Ste v budove a ide veľa nepriateľov ? Nech sa páči, brokolnica na zemi. Nepriateľ je chrbom k vám ? Zhodou okolností sa kúsok od neho nachádza nôž. Pôsobí to neskutočne amatérsky a nezmyselne a takýmto spôsobom vám hra akoby diktuje, ako máte hrať, čo je pri tomto žánri kardinálna nezmyselnosť, lebo práve hráč by mal mať vždy možnosť výberu cesty. Ako už ale bolo spomenuté vyššie, nepomáha tomu ani drsne lineárny dizajn všetkého. Pravá obtiažnosť sa skrýva až v pokuse zabiť nepriateľa. Ten je ale skrytí pod "povrchom" normálneho civilistu, takže najprv musíte zapnúť zariadenie zvané necrovysion ktorému do pätnásť sekúnd skapú batérie, nepriateľa oskenovať a potom strieľať. Lenže na zabitie jedného musíte minúť takmer celý zásobník zo zbrane a vaša presnosť musí byť 100%. Na headshot sa nehrá. A kedže nepriateľ beží takou závratnou rýchlosťou, že keby išli majstrovstvá v behu, tak by padali Svetové rekordy a kde-kto by ich podozrieval z dopingu. Sú to nezastaviteľné stroje ako vystrihnuté z Japonskýh hororov. Pred nimi sa neukryjete, neutečiete za roh, ale zatlačia vás do tmavého kútu a tam jednou fackou dajú dole a vy už len voniate fialky zo spodu. Ak nie je medzi nimi a vami vzdialenosť aspoň 30 metrov +, tak nemáte šancu, lebo na prvú ranu vám vezmú 75% zdravia, následne padnete na zem omráčený a behom sekundu vás zasiahnu druhý krát a je po vás. Neskôr v hre sa ale dostanete aj k pár účinnejším kúskom ako je odstrelovačka, brokolnica a UV nôž. Problém bol ale spomenutý vyššie - akonáhle sa k týmto kúskom dostanete, tak pár krát ich použijete a keď misia skončí, tak vám ich hra vezme, prípadne je munície primálo. Áno, dokonca aj nôž potrebuje nabiť ! Ešte šťastie že pomerne často máte checkpointy, takže nemusíte po smrti opakovať celé kolo, ako tomu bolo v XBox 360 verzií. Nightwalker síce je nezničiteľná beštia, ale úroveň ich retardácie sa veľmi silno blíži tej akú má váš tím. Akonáhle vás nepriateľ zbadá tým že sa budete nachádzať vo jeho zornom poli, nachvíľu uvidíte na obrazovke signál oznamujúci, že treba sa urýchlene ukryť, inak game over. Máte na to približne 3 sekundy a akonáhle budete v bezpečí, tak nepriateľ ostane naďalej stáť na svojom mieste sledovať do blba. Keď už raz obyčajný radoví nepriatelia sú schopný vás zabiť jednou ranou, tak by ste si pomysleli že bosovia budú absolutne nezničiteľný. Opak je pravdou. Už prvý z piatich PRIME WALKERov vás presvedčí nie len o ich biednom "rozmýšľaní", ale i archaickom spracovaní. Je to ako z čias prvého DOOMa - len chodiť, strieľať a znovu strieľať. Žiadna taktika, ťažko premýšľanie, alebo nedaj Boh originalita.
Prezentícia:
Ako všetci vieme, PlayStation 3 je konzola schopná zobraziť úctihodnú kvalitu, čoho môžme byť svedkom pri hrách ako sú God Of War, Uncharted, killzone atď. Ale to čo "predvádza" Vampire Rain je niečo, ako keby sa autori rozhodli robiť hru najprv pre PS2, ale v polovici vývoja prešli na rozhodnutie preniesť "to" na Xbox 360 (respektíve teraz PS3) a nechať to tak, ako to zostalo. Výsledkom budiž tá najhoršia vyzerajúca hra, akú môžte na PS3 momentálne nájsť. Nízke rozlíšenie všetkého, bez citu pre detail, in game animácie so smiešne animovanými postavami urážajúce aj PS2 hry ... to jediné čo vyzerá aspoň trochu slušne, sú renderované animácie a dalo by sa povedať, že sú tou najlepšou časťou hry. Zvukové efekty sú postačujúce, väčšinu času hry počujete len dážď v uliciach. Zato dabing si zasluhuje špeciálne zhodnotenie. Úprimne, od hrania prvého Resident Evil som mal pocit, že horšie nadabovanú hru už nikdy neuvidím. Opak pravdou - niečo tak príšerne nahovorené sa len tak nevidí. Žiadna intonácia, emócie, texty bez ľadu a skladu. Na druhú stranu musím ale podotknúť že na niektorých rozhovoroch sa vďaka tomu neskutočne nasmejete. Dalo by sa dokonca až povedať že to je tak zlé, až to je dobré. Tak teda jedno plus. K tomu taký detail - hra sa inštaluje cca. 45 minút.
Verdikt:
Momentálne najhoršia hra akú môžete na PS3 mať. Paskvil najhrubšieho zrna, od príbehu, cez dizajn levelov, obťiažnosť, po grafiku. Je neskutočné s akou drzosťou sa niekto rozhodne pre current-gen konzolu vydať hru, ktorá by sa sotva uchytila na PS2 a ešte aj tá by bola urazená tým, čo sa jej dostalo. K tomu ešte veľa ďalších negatívov. Hlavná postava výzovoro kopíruje Sama Fishera, neskoršie leveli vás posielajú po miestach ktoré ste prechádzali predošlích leveloch ... je toho ešte veľa, ale stačí všetko zhrnúť do jednej a jasnej vety:Nehrajte to, nepozerajte sa na to, nekupujte to.
Plusy:
Mierne vylepšenia oproti mizernej XBox verzií
Nápad kombinácie stealth hry a upírov
Dabing tak špatný, až je dobrý
Mínusy:
Úplne zbytočné animácie aj 10 krát za level
Lineárne leveli bez možnosť výberu cesty
Hra uráža hráčovú inteligenciu
Príbeh bez logiky a plný dier
Otrasné technické spracovanie
Smrť jedou ranou
Xbox 360
PS3 Vývoj: AQ interactive / Artoon Štýl: Akcia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|