Painkiller |
PC
pridal Rainbow 13.8.2005 o 10:38 pod používateľské recenzie
8.5
Nie je to tak dávno, čo táto hra zasiahla herný priemysel ako blesk z jasného neba. Nebola príliš medializovaná, pamätám si, že pred vydaním som čítal ,,až´´ jeden článok. Čo nám teda Poľskí vývojári z People Can Fly ponúkajú? No v prvom rade sú to tony streliva, tony nepriateľov a tony zábavy. Zábavy, ktorú si až tak príliš súčasní hráči už nepamätajú. Zábavy, ktorá dostala posledný úder od starého Half Lifu. Od tej doby začali vývojári dbať pri hrách na trochu iné veci. Painkiller sa však vrátil k počiatku bytia 3d akcií. To, či je to dobré, alebo nie, budete musieť zistiť samy a to aj z nasledujúcich riadkov.
Príbeh
Táto hra má dokonca aj príbeh, hoci ten je asi to najmenšie, čo vás už z tejto hry môže zaujímať. Hra sa začína animáciou (veď ako ináč) v ktorej vy Daniel Garner a vaša manželka odchádzate niekam v aute. Cestou sa však stane nehoda a obaja pri nej zahyniete. Daniel sa ocitá v očistci, niekde medzi nebom a zemou. Tam sa stretáva s akýmsi kňazom, ten mimochodom vyzerá, že aj na cintoríne je väčšia zábava (v prípade tejto hry by potom musel byť skutočným komikom). Oboznámy vás so situáciou. Nebo a peklo sú vo vojne, v ktorej sa peklo snaží nebo zosadiť a teda získať absolútnu vládu nad oným svetom. Taktiež vám oznámy vašu novú úlohu. Boli ste vybraný, aby ste zabili štyroch pekelných generálov. Daniel nie je príliš prekvapený svojou úlohou, dokonca tvrdí, že či je to naozaj všetko a navyše hovorí, že zbrane nepotrebuje, zoženie si ich aj sám. Príbeh sa dostáva na vedľajšiu kolaj, jediné čo ho počas hry vracia, je šesť naozaj dosť hutných animácií.
Prostredia, Misie
Počas hry vás čaká 24 levelov, rozdelených do piatich kapitol. Niektoré misie nemôžete dokonca na najslabšej obtiažnosti ani hrať, takže Daydreamom sa tá doba ešte skráti. Neviem, či mám naslabšiu obtiažnosť doporučiť. Ani raz som na nej neumrel a až na jeden level som mal vždy väčšie zdravie ako to s ktorým som začínal. Po padlých démonoch totiž zbierate duše a to je vlastne vaše zdravie. Keď ich nazbierate 66, premeníte sa v démona. Zabíjanie nepriateľov bude potom tá najľahšia vec na svete. No vydrží vám to len nachvíľu. Hru spestrujú ešte aj súboje s bossmi. Každý vyžaduje odlišnú taktiku, trochu sa poobzeráte po okolí a zistíte princíp jeho zničenia. Musím však povedať, že je to dosť náročné aj na spomenutej najslabšej obtiažnosti. Pri každej misii máte nejakú úlohu, ktorú síce nemusíte splniť, ale ak hráte na vyššej ako najslabšej, má to pre vás dosť veľký význam. Dostanete body, ktoré potom zameníte za karty. Každá z tých kariet má rozličné využitie. Napríklad sa vám zvýši výdrž, alebo vaši nepriatelia budú ma oproti vám spomalené reflexy. Nie je to však povinné a ak ich budete ignorovať, hra sa dá jednoducho dohrať ajtak. Jedno čo musím hre pri prostrediach uznať, je vynaliezavosť a nezmyselnosť. Raz ste v akomsi sanatóriu, potom sa ako mávnutím čarovného prútika objavíte na zasneženom moste a aby toho náhodou nebolo málo,hneď za tým sa objavíte v akomsi strašidelnom meste. Ich striedanie je dokonalo nezmyselné, ale myslím si, že vám to nebude vadiť. Prostredia sú totiž navrhnuté naozaj skvelo. Také divadlo je jedna úchvatná misia, ale ani taký začiatočný cintorín nie je na zahodenie.Veľmi sa mi páčil aj Babylon, kde autori dali takú Perzskú hudbu. Ešte som nspomenul hraciu dobu. Tá je pri 3d akciách štandartných desať hodín.
Nepriatelia, A.I.
Túto musím dať autorom metal. Naozaj sa vyznamenali. Toľko kreatúr čo sa nachádza v tejto hre, som naozaj už dlho nevidel. V každej misii máte rôzne druhy nepriateľov. Sú to rôzny pekelní rytieri, strigy, čarodejníci, mágovia, piráti, obry a čo ja viem čo ešte všetko. Okrem hlavných bossov na vás čakajú aj vedľajší, malí bosovia, ktorých likvidácia nie je zložitá. Stačí do nich strieľať všetkým čo máte, ich jedinou silnou stránkou je to, že majú veľkú výdrž. Pri otázke, aká je ich A.I. vám môžem odpovedať jedným slovom. A.I. je dokonalo biedna. Všetko je dokonalo naskriptované a lineárne. Jediné na čo sa nepriatelia zmôžu je to, že sa rozbehnú rovno na vás s mohutným výkrikom. Niekedy mi stačilo stáť na mieste a všetkých ich rozsekať obľúbenou hračkou Painkillerom (zbrane vysvetlím nižšie). Ale treba povedať, že rovno na vás sa rozbehnú len tí, čo majú meče a jednoducho ručné zbrane. Taká striga ma jedinú nebezpečnú stránku, že vás dokáže nachvíľu oslepiť. Sú tu však aj kreatúry, ktoré majú strelné zbrane. Ale nie ani tak strielne. Niektoré si odtrhnú ruku a hodia ju po vás. V sanatóriu sa stretnete s kreatúrami, ktoré vedia liezť buď po zemi alebo po strope a budú na vás akurát skákať. Ďalší budú po vás strieľať z rotačného gulometu. Všetko bez akejkoľvek ukážky umelej inteligncie. Ale myslím si, že taktizovanie od pekelníkov nikto nečaká. Sú snaď ešte menej inteligentní, než pekelníci z Doom 3. Môžete si byť narozdiel od Dooma istý, že vyzabíjate naozaj všetkých nepriateľov. V niektorých leveloch ich je aj tristo. No sú stavané tak, že keď sa dostanete do ďalšej lokácie, začujete len buchot po zabuchnutí brány. Ďalej sa dostanete až vtedy, keď všetkých vyzabíjate.
Váš inventár
Nie je teda naozaj zrovna široký. Váš inventár tvorí päť zbraní. Prvou z nich je Painkiller. Je to vlastne taký rezač. V prvom móde sa roztočí a všetko na okolí začne sekať. V druhom móde čepel vystrelíte dodiaľky. Môžete sa tak dostať na vyvýšené plošinky, alebo aj nepriateľov tak nadiaľku zabijete. Druhou zbraňou je dvojhlavňová brokovnica. Musím povedať, pustil som ju z ruky až vtedy, keď som prišiel o muníciu. Pomocou druhého módu streľby môžete nechať nepriateľov zmraziť a nechať rozletieť sa na tisíc malých kúskov. Treťou zbraňou je akási kuša, ktorá strieľa drevené koli. Ale naozaj riadne, polmetrové drevené koli. Je to vlastne taká vaša náhrada za sniperku. Štvrtou hračkou vo vašom arzenáli je klasický raketomet, ktorý sa v druhom móde mení na nenahraditeľný rotačný gulomet. A dostali sme sa nakoniec. Poslednou hračkou je zbraň, ktorá v prvom móde vrhá akési hviezdice a v druhom vydáva elektrošoky. Prvý mód je dosť neefektívny a na likvidáciu nepriateľov vystrieľate naozaj tony munície. Elektrošoky sú už o inom a zídu sa na početnú presilu. Z toho vám jasne vyplýva. Zbraní nie je veľa, ale tým, že majú každá úplne iné využitie, sa všetko mení k lepšiemu.
Grafika
Hra je síce už viac ako rok stará, no vyzerá úžasne. Väčšina hier z tohto roku by si malo brať príklad. Prostredia som už hovoril, aké sú úchvatné, tam neviem čo by som vyčítal. Ak máte radi, keď sa prostredia počas hry menia, teraz budete vo svojom živle. Postavy vyzerajú skutočne skvelo. Ich pohyby sú dosť prirodzené a simulácie ich smrti vyzerajú ešte lepšie. Zbrane sú taktiež navrhnuté skvelo. Hra sa síce nemôže porovnávať s Doom 3, Half life 2,či Splinter Cell 3, ale z nejakého nepochopitelného dôvodu je neuveritelne atraktívna. Animácie sú dokonalé, bezchybné a neuveritelne pekné. Taktiež má atraktívne hardwarové požiadavky. Na low som ju spustil aj na svojej starej šestovke, na ktorej som mal odpálenú materskú dosku. Síce kôli tomu to celkom cukalo, ale čo už.
Zvuky
Ďalšia vec čo sa autorom vydarila. Výkriky a všetky pa zvuky čo budete počuť, keď zrovna nebojujete, vám budú naháňať zimomriavky po chrbte. Zbrane znejú skvelo, taká brokovnica sa mi ešte teraz ozýva v hlave. Dabing je nádherný, skvelo sa počúva. Danielovi dali skutočný hlas tvrďáka a pekelníci znejú skutočne ako odporné monštrá. Hudba je absolútne dokonalá. Na cintoríne vás čakajú metalové tóny, v každom prostredí sa to mení. Babylon a Perzská hudba ma dostali. Pre hudbu majú autori skutočný cit a môžete si ju vypočuť aj keď zrovna nemáte spustenú hru.
Verdikt
Dať tejto hre konečný verdikt je skutočne nadľudská úloha. Nakoniec som sa rozhodol dať hre hodnotenia tri
100%- niečo mi hovorí, že ak existuje nejaká hra, čo si zaslúži hodnotenie 100%, je to práve táto. Vrátila k hráčom počiatky 3d akcií. Všetko čo hra chce ponúkať, ponúka bez absolútnej chybičky. Sú to teda tony nepriateľov bez akejkoľvek inteligencie v úchvatných prostrediach so skvelým spracovaním a nádhernou hororovou atmosférou.
85%- toto je asi to hodnotenie, s ktorým by mal súhlasiť každý fanúšik 3d akcií, nech už sú hocijaké. Súčasné hráčske nároky sú predsalen iné a hráči očakávajú skvelú, prepracovanú umelú inteligenciu, taktické zmýšlanie a výnimočný príbeh. Kvality tejto hry proste hľadajte inde.
30%- toto je hodnotenie pre hráčov, ktorí hľadajú hlbší herný zážitok. Zarytý fanúšik stratégií, ktorý holduje aj akčným hrám, určite od akčných hier čaká hlbšiu zábavu, než kosiť príslušníkov pekelnej armády.
Plusy
-grafika
-zvuky
-atmosféra
-prostredia
-rozmanitosť nepriateľov
-zbrane
-hratelnosť
Mínusy
-Umelá inteligencia (alebo skôr demencia)
-príbeh
-hracia doba
Príbeh
Táto hra má dokonca aj príbeh, hoci ten je asi to najmenšie, čo vás už z tejto hry môže zaujímať. Hra sa začína animáciou (veď ako ináč) v ktorej vy Daniel Garner a vaša manželka odchádzate niekam v aute. Cestou sa však stane nehoda a obaja pri nej zahyniete. Daniel sa ocitá v očistci, niekde medzi nebom a zemou. Tam sa stretáva s akýmsi kňazom, ten mimochodom vyzerá, že aj na cintoríne je väčšia zábava (v prípade tejto hry by potom musel byť skutočným komikom). Oboznámy vás so situáciou. Nebo a peklo sú vo vojne, v ktorej sa peklo snaží nebo zosadiť a teda získať absolútnu vládu nad oným svetom. Taktiež vám oznámy vašu novú úlohu. Boli ste vybraný, aby ste zabili štyroch pekelných generálov. Daniel nie je príliš prekvapený svojou úlohou, dokonca tvrdí, že či je to naozaj všetko a navyše hovorí, že zbrane nepotrebuje, zoženie si ich aj sám. Príbeh sa dostáva na vedľajšiu kolaj, jediné čo ho počas hry vracia, je šesť naozaj dosť hutných animácií.
Prostredia, Misie
Počas hry vás čaká 24 levelov, rozdelených do piatich kapitol. Niektoré misie nemôžete dokonca na najslabšej obtiažnosti ani hrať, takže Daydreamom sa tá doba ešte skráti. Neviem, či mám naslabšiu obtiažnosť doporučiť. Ani raz som na nej neumrel a až na jeden level som mal vždy väčšie zdravie ako to s ktorým som začínal. Po padlých démonoch totiž zbierate duše a to je vlastne vaše zdravie. Keď ich nazbierate 66, premeníte sa v démona. Zabíjanie nepriateľov bude potom tá najľahšia vec na svete. No vydrží vám to len nachvíľu. Hru spestrujú ešte aj súboje s bossmi. Každý vyžaduje odlišnú taktiku, trochu sa poobzeráte po okolí a zistíte princíp jeho zničenia. Musím však povedať, že je to dosť náročné aj na spomenutej najslabšej obtiažnosti. Pri každej misii máte nejakú úlohu, ktorú síce nemusíte splniť, ale ak hráte na vyššej ako najslabšej, má to pre vás dosť veľký význam. Dostanete body, ktoré potom zameníte za karty. Každá z tých kariet má rozličné využitie. Napríklad sa vám zvýši výdrž, alebo vaši nepriatelia budú ma oproti vám spomalené reflexy. Nie je to však povinné a ak ich budete ignorovať, hra sa dá jednoducho dohrať ajtak. Jedno čo musím hre pri prostrediach uznať, je vynaliezavosť a nezmyselnosť. Raz ste v akomsi sanatóriu, potom sa ako mávnutím čarovného prútika objavíte na zasneženom moste a aby toho náhodou nebolo málo,hneď za tým sa objavíte v akomsi strašidelnom meste. Ich striedanie je dokonalo nezmyselné, ale myslím si, že vám to nebude vadiť. Prostredia sú totiž navrhnuté naozaj skvelo. Také divadlo je jedna úchvatná misia, ale ani taký začiatočný cintorín nie je na zahodenie.Veľmi sa mi páčil aj Babylon, kde autori dali takú Perzskú hudbu. Ešte som nspomenul hraciu dobu. Tá je pri 3d akciách štandartných desať hodín.
Nepriatelia, A.I.
Túto musím dať autorom metal. Naozaj sa vyznamenali. Toľko kreatúr čo sa nachádza v tejto hre, som naozaj už dlho nevidel. V každej misii máte rôzne druhy nepriateľov. Sú to rôzny pekelní rytieri, strigy, čarodejníci, mágovia, piráti, obry a čo ja viem čo ešte všetko. Okrem hlavných bossov na vás čakajú aj vedľajší, malí bosovia, ktorých likvidácia nie je zložitá. Stačí do nich strieľať všetkým čo máte, ich jedinou silnou stránkou je to, že majú veľkú výdrž. Pri otázke, aká je ich A.I. vám môžem odpovedať jedným slovom. A.I. je dokonalo biedna. Všetko je dokonalo naskriptované a lineárne. Jediné na čo sa nepriatelia zmôžu je to, že sa rozbehnú rovno na vás s mohutným výkrikom. Niekedy mi stačilo stáť na mieste a všetkých ich rozsekať obľúbenou hračkou Painkillerom (zbrane vysvetlím nižšie). Ale treba povedať, že rovno na vás sa rozbehnú len tí, čo majú meče a jednoducho ručné zbrane. Taká striga ma jedinú nebezpečnú stránku, že vás dokáže nachvíľu oslepiť. Sú tu však aj kreatúry, ktoré majú strelné zbrane. Ale nie ani tak strielne. Niektoré si odtrhnú ruku a hodia ju po vás. V sanatóriu sa stretnete s kreatúrami, ktoré vedia liezť buď po zemi alebo po strope a budú na vás akurát skákať. Ďalší budú po vás strieľať z rotačného gulometu. Všetko bez akejkoľvek ukážky umelej inteligncie. Ale myslím si, že taktizovanie od pekelníkov nikto nečaká. Sú snaď ešte menej inteligentní, než pekelníci z Doom 3. Môžete si byť narozdiel od Dooma istý, že vyzabíjate naozaj všetkých nepriateľov. V niektorých leveloch ich je aj tristo. No sú stavané tak, že keď sa dostanete do ďalšej lokácie, začujete len buchot po zabuchnutí brány. Ďalej sa dostanete až vtedy, keď všetkých vyzabíjate.
Váš inventár
Nie je teda naozaj zrovna široký. Váš inventár tvorí päť zbraní. Prvou z nich je Painkiller. Je to vlastne taký rezač. V prvom móde sa roztočí a všetko na okolí začne sekať. V druhom móde čepel vystrelíte dodiaľky. Môžete sa tak dostať na vyvýšené plošinky, alebo aj nepriateľov tak nadiaľku zabijete. Druhou zbraňou je dvojhlavňová brokovnica. Musím povedať, pustil som ju z ruky až vtedy, keď som prišiel o muníciu. Pomocou druhého módu streľby môžete nechať nepriateľov zmraziť a nechať rozletieť sa na tisíc malých kúskov. Treťou zbraňou je akási kuša, ktorá strieľa drevené koli. Ale naozaj riadne, polmetrové drevené koli. Je to vlastne taká vaša náhrada za sniperku. Štvrtou hračkou vo vašom arzenáli je klasický raketomet, ktorý sa v druhom móde mení na nenahraditeľný rotačný gulomet. A dostali sme sa nakoniec. Poslednou hračkou je zbraň, ktorá v prvom móde vrhá akési hviezdice a v druhom vydáva elektrošoky. Prvý mód je dosť neefektívny a na likvidáciu nepriateľov vystrieľate naozaj tony munície. Elektrošoky sú už o inom a zídu sa na početnú presilu. Z toho vám jasne vyplýva. Zbraní nie je veľa, ale tým, že majú každá úplne iné využitie, sa všetko mení k lepšiemu.
Grafika
Hra je síce už viac ako rok stará, no vyzerá úžasne. Väčšina hier z tohto roku by si malo brať príklad. Prostredia som už hovoril, aké sú úchvatné, tam neviem čo by som vyčítal. Ak máte radi, keď sa prostredia počas hry menia, teraz budete vo svojom živle. Postavy vyzerajú skutočne skvelo. Ich pohyby sú dosť prirodzené a simulácie ich smrti vyzerajú ešte lepšie. Zbrane sú taktiež navrhnuté skvelo. Hra sa síce nemôže porovnávať s Doom 3, Half life 2,či Splinter Cell 3, ale z nejakého nepochopitelného dôvodu je neuveritelne atraktívna. Animácie sú dokonalé, bezchybné a neuveritelne pekné. Taktiež má atraktívne hardwarové požiadavky. Na low som ju spustil aj na svojej starej šestovke, na ktorej som mal odpálenú materskú dosku. Síce kôli tomu to celkom cukalo, ale čo už.
Zvuky
Ďalšia vec čo sa autorom vydarila. Výkriky a všetky pa zvuky čo budete počuť, keď zrovna nebojujete, vám budú naháňať zimomriavky po chrbte. Zbrane znejú skvelo, taká brokovnica sa mi ešte teraz ozýva v hlave. Dabing je nádherný, skvelo sa počúva. Danielovi dali skutočný hlas tvrďáka a pekelníci znejú skutočne ako odporné monštrá. Hudba je absolútne dokonalá. Na cintoríne vás čakajú metalové tóny, v každom prostredí sa to mení. Babylon a Perzská hudba ma dostali. Pre hudbu majú autori skutočný cit a môžete si ju vypočuť aj keď zrovna nemáte spustenú hru.
Verdikt
Dať tejto hre konečný verdikt je skutočne nadľudská úloha. Nakoniec som sa rozhodol dať hre hodnotenia tri
100%- niečo mi hovorí, že ak existuje nejaká hra, čo si zaslúži hodnotenie 100%, je to práve táto. Vrátila k hráčom počiatky 3d akcií. Všetko čo hra chce ponúkať, ponúka bez absolútnej chybičky. Sú to teda tony nepriateľov bez akejkoľvek inteligencie v úchvatných prostrediach so skvelým spracovaním a nádhernou hororovou atmosférou.
85%- toto je asi to hodnotenie, s ktorým by mal súhlasiť každý fanúšik 3d akcií, nech už sú hocijaké. Súčasné hráčske nároky sú predsalen iné a hráči očakávajú skvelú, prepracovanú umelú inteligenciu, taktické zmýšlanie a výnimočný príbeh. Kvality tejto hry proste hľadajte inde.
30%- toto je hodnotenie pre hráčov, ktorí hľadajú hlbší herný zážitok. Zarytý fanúšik stratégií, ktorý holduje aj akčným hrám, určite od akčných hier čaká hlbšiu zábavu, než kosiť príslušníkov pekelnej armády.
Plusy
-grafika
-zvuky
-atmosféra
-prostredia
-rozmanitosť nepriateľov
-zbrane
-hratelnosť
Mínusy
-Umelá inteligencia (alebo skôr demencia)
-príbeh
-hracia doba
napísal Rainbow 13.8.2005
Páči sa mi!
8.5
PAINKILLER
PC
Vývoj: Dreamcatcher / People Can Fly Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|