Warhammer 40K: Dawn of War II - Retribution |
Vojnové kladivo udiera po hlavičke...
7.5
Predslov:
Takže po dlhom rozmýšľaní som sa nakoniec rozhodol že napíšem svoju prvú recenziu na hru, samozrejme tu na Sectore. Verdikt padol na samostatne spustiteľnú expanziu Warhammer 40 000: Dawn of war II – Retribution. Rád by som písal aj ďalšie recenzie takže pri hodnotení (ne)buďte sladký ako med...
kapitola 1. „Žiadny začiatočníci“
Nie je žiadnym tajomstvom že kanadské štúdio Relic má na stratégie obrovský talent. Dôkazom sú ich predchádzajúce tituly ako Company of Heroes, Homeworld či prvý Dawn of war. Osobne mám z tohto štúdia radosť, nie sú príliš komerčný a odvádzajú skvelú prácu.
(company of heroes)
kapitola 2. „Nič pre samotárov“
Singleplayer Vás žiaľ nechytí za srdce, môžete si síce vybrať zo šiestich frakcií (a sú veľmi rozmanité) ale budete hrať to isté iba za iné jednotky. Takže príbeh sa mení iba minimálne a to v dialógoch v hre ktoré Vám moc neulahodia. To však neznamená že to nie je zábava. Hra sa snaží motivovať schopnosťami štyroch hrdinov ktorých dostanete na začiatku a postupne si odomykáte ich schopnosti, meníte im vybavenie a aj zbrane. Každý zo štyroch hrdinov je expert na niečo iné jeden ma rád meče, ďalší obľubuje mágiu...
V praxi sa medzi frakciami títo hrdinovia menia iba výzorom a hláškami. Odomykáte si aj jednotky ktoré môžete v misiách použiť a následne aj ich vybavenie. Misie si vyberáte na hviezdnej mape niektoré sú povinné iné dobrovoľné. Za zmienku určite stojí co-op kde si môžete dvaja rozdeliť hrdinov a hra je tak omnoho väčšia zábava. Ďalej je možné hrať skirmish proti CPU no dlho to nepobaví a nie je to ani veľká výzva. Umelá inteligencia totiž posiala svoje jednotky slepo na banzai aj proti dobre postavenej obrane.
kapitola 3. „Tak prečo to kupovať?“
Osobne si myslím že najväčšia hodnota hry tkvie v multiplayeri kde si to hráči môžu „rozdať“ žiaľ maximálne len šiesti. Módov tiež nie je priveľa, no za to fungujú pomerne jednoducho a zakaždým to je o niečom inom. Konkrétne sa jedná o anihilaciu v ktorej ide o to dobiť nepriateľskú základňu skladá sa až z jednej budovy pre každého hráča + niake to guľometné hniezdo na obranu zo začiatku, kontrola víťazných bodov kde ide o to že Váš tým bude držať body označené na mape sú vždy tri a pokiaľ máte prevahu pred súperom začnú im ubúdať nastavené body až kým sa nedostanú na nulu, tímový boj všetkých proti všetkým v podstate dvaja proti dvom proti dvom na mape sa tiež nachádzajú body ktoré je potrebné ovládnuť tento krát sa však body pripočítavajú od nuly až ku nastavenému číslu tu je dôležité pripomenúť že sa môžete spoľahnúť iba na seba a svojho partnera je dôležité mať rovnakú stratégiu a nerozdeľovať sa zbytočne no a nakoniec free for all kde idete každý proti sebe ponechaný len na svoje schopnosti je tiež dôležité využiť svoju zákernosť a nechať súperov pobiť sa navzájom. V každom z týchto módov budete na stavbu jednotiek potrebovať suroviny tie sú len dve. Tie sa získavajú pomocou obsadenia teritórií pechotou. Rekvizíciu dostávate aj bez toho aby ste mali čo i len jediní obsadený bod avšak nikdy nie je na škodu mať jej viac, potrebujete ju skoro pri všetkom či už pri lepšej výstroji pre hrdinov alebo pri trénovaní jednotiek. Energia je dôležitá hlavne pri stavaní strojov a elitnej pechoty, jej produkciu môžete zvýšiť postavením generátorov ako inak za cenu rekvizície je to zamotaný kruh...
Každá zo šiestich rás ma ešte vlastný bonus podľa výberu hrdinu na začiatku. Vždy sa jedná sa o tri rôzne stratégie väčšinou útok, obrana, podpora. Jednotlivý hrdinovia sú tomu prispôsobený tak napríklad útok je väčšinou rýchly, odolný, veľký mačo s mečom. Obrana funguje skôr na diaľku zo schopnosťou stavať guľometné hniezda na obranu, podpora je niečo medzi tým pomáha rôznymi spôsobmi od oliečovania spojeneckých jednotiek až po dodanie odvahy vo vašich radoch. Vrátim sa k tomu bonusu ktorý som spomínal jedná sa v podstate o off map schopnosti či už bombardovania alebo super ťažké jednotky ktoré nie sú v normálnej budove dostupné.
Tiež je tu ešte mód last stand kde sa ako traja hrdinovia obraňujete pred vlnami nepriateľov odomykáte rôzne príslušenstvo ktoré Vám postupne pomôže prekonávať všetky vlny maximum je 20 (sám som to ešte neprešiel). Na výber je zase zo šiestich frakcií avšak je tu jeden bonusový hrdina formou DLC, osobne tomuto módu nefandím je to len taká oddychovka nevydrží dlho takže si myslím že toto DLC je úplne zbytočné.
(DLC hrdina v mode last stand)
kapitola 4. „Vaša armáda“
Zaujímavá vec na tejto hre je že aj keď sa jedná o stratégiu môžete svoje jednotky prispôsobiť svojmu oku. Takže si môžete zmeniť znak pod ktorým budú vystupovať a aj farby. Hraním multiplayeru získavate skúsenosti a tým pádom aj level. Maximum je 50 čo je zbytočne veľa bohate by stačilo 30. Ako postupne hráte za jednu z frakcií tak si odomykáte žiaľ len vizuálne úpravy. Takže ak sa Vám zobrazí že ste odomkli bajonety nebude z toho na mäkko jedná sa len vizuálnu úpravu Vašich jednotiek nie o ich funkčnosť, v praxi bajonety nebajonety v boji z jednotkami čo majú meč dostanú na Ass ale aspoň sú krajší J. Pokiaľ Vám veľmi záleží na tom ako Vaše jednotky vyzerajú môžete si kúpiť DLC kde sú ešte krajšie ako keby ste ich robili vy v army paintery no za cenu peňazí.
(dark angles DLC pre outfity space marines)
Záver: Kupovať to?
Pokiaľ ste ako takým fanúšikom stratégii áno.
Warhammer 40 000: Dawn of war II – Retribution je hra ktorá Vám za málo peňazí poskytne veľa muziky. Pekná grafika a bohaté detaily , dabing pobaví a zároveň poteší, frakcie Vám budú určite stačiť verím že ku (ne)jednej sa Vaše srdce prisaje ako to moje ku Chaosu. Cena je na tom celom asi najlepšia aktuálne stojí hra len okolo 20 €. Sú tu však aj určité zápory a to nevyužiteľnosť niektorých vecí hlavne obranných prvkov a tiež slabšia využiteľnosť strojov a tankov. Kampaň ktorá vydrží maximálne dva prejdenia a v poslednom rade malé bojiská ktoré nepripomínajú stratégiu v pravom slova zmysle.
Ešte technická poznámka trpím disgrafiou a dislexiou prosím berte ohľad na moju diagnózu a chyby si prosím nevšímajte snažil som sa.
PC
Vývoj: THQ / Relic Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|