Battlefield 3 |
Opäť na bojisku.
8.5
Predslov:
Prinášam svoju druhú recenziu po stratégii Warhammer zmením žáner na strieľačku z prvej osoby „Battlefield 3“ tiež spomeniem aj DLC „Back to Karkand“. Zaujímavé je že s novou časťou prišiel aj singleplayer čo je v sérii Battlefield po prvý krát. Na hre pracovalo švédske štúdio DICE a celé to vychádza z dielne EA. Moja dislexia a disgrafia sa nevyliečila takže opäť prosím o toleranciu gramatických chýb ďakujem.
kapitola 1. „Prednáška z histórie“
Séria Battlefield nám je známa už od svojho prvého dielu Battlefield 1942 ktorý so sebou priniesol množstvo revolučného v žánri fps ako sú obrovské mapy, možnosť používať bojovú techniku konkrétne tanky, lietadlá, lode a celé to bolo umiestnené do konfliktu druhej svetovej vojny. 1942 ma za sebou dva datadisky „the Road to Rome“ a „Secret Weapons of World war II“. Pokračovanie na seba nenechalo dlho čakať a v roku 2004 prišiel „Battlefield Vietnam“ ,bonusom tu bola špičková hudba. Vrcholom série je podľa mnohých fanúšikov alias fanboys „Battlefield 2“ tento bol po prvý raz zasadený do moderného konfliktu. Je ich ešte zopár ale tie už nespomeniem. Za seba poviem len toľko osobne dúfam že trojkou to celé nekončí.
kapitola 2. „Toto tu ešte nebolo“
Prvou novinkou v hre je singleplayer kampaň. Konflikt príliš neupúšťa na fantázií takže sa skôr jedná o kontrolovateľné deja vu. V praxi sa jedná o to že svet sa opäť trasie pred teroristickými útokmi, novinkou však je že hráte aj za ruské špeciálne jednotky ktoré nie sú zápornými postavami. Príbeh za veľa nestojí celé to moc nedáva zmysel možno až ku koncu. Našťastie sa však pozriete do rôznych lokalít sveta medzi ktorými je Paríž, New York či Teherán. Vizuálne sú nádherné osobne sa mi najviac páčil Paríž ktorý je doslova úchvatný. V hre je pár dejových zvratov ktoré príbehovú líniu zachraňujú. K príbehu neodmysliteľne patria aj postavy, no pár hodín po prejdení si možno budete pamätať jednu prípadne dve. Žiadna z nich ako keby nemala svoj priestor, sú to len vojaci takmer bez názoru na vec s pár hláskami. Celé sa to snaží vyzdvihnúť záporákom ale ten hádam ani nestojí za zmienku. Aby som len nekrivdil spomeniem ruské komando ktoré je síce sympatické ale moc si za neho neužijete má totiž príliš málo priestoru. Atmosféra je veľmi slušná aj vďaka skvelej audiovizuálnej stránke tá sa však skôr ukazuje v multiplayeri.
Kampaň tiež priniesla možnosť vyskúšať si bojovú techniku. Avšak... ani jedna z týchto misií nebola skutočná zábava ako by ste si boli mysleli. Misia v tanku bola asi to najnudnejšie čo som kedy hral, nepriateľské tanky sa predo mnou premávali ako na prvého mája a len čakali kedy ich všetky zlikvidujem bez akéhokoľvek odporu. Raz Vás dokonca pustia aj do stíhačky no nepilotujete ju iba sa pozeráte čo sa deje okolo a bezducho stláčate tlačítka na klávesnici. No a aby toho zlého nebolo dosť tak sa k tomu všetkému pridá nešťastná umelá inteligencia. Pamätám sa ako som v Battlefielde 1942 hral sám s umelou inteligenciou, vyšiel som na veterný mlyn s ostreľovacou puškou zatiaľ čo sa moja a nepriateľská armáda navzájom bili o most. Ako náhle som vyšiel na balkón toho mlynu tak celá nepriateľská armáda aj z tankami začala ignorovať mojich spojencov na druhom konci mosta a sústredila sa na mňa hoci som ležal a snažil sa minimálne upozorniť na moju prítomnosť. Aký to má súvis z hrou ktorá vychádza o desať rokov neskôr? No len ten od vtedy asi umelú inteligenciu nezmenili. Je jedno že je noc a vy máte ostreľovaciu pušky s tlmičom, vaši nepriatelia Vás trafia zo vzdialenosti 300 metrov hádam aj z brokovnicou a vždy presne vedia kde ste.
Celej kampani chýba odvaha ukázať niečo nové.
(jedna z prvých misií v kampani)
kapitola 3. „V tomto sú dobrý“
Celé to našťastie kompenzuje multiplayer ktorý je doslova špičkový. Na PC môže byť na jednej mape až 64 hráčov čo je celkom slušný počet. Konzoly sú na tom o niečo horšie s maximálnym počtom iba 24 hráčov. Vždy sú proti sebe postavené dve strany zatiaľ však len ruská a americká armáda čo je veľká škoda. Všetky módy fungujú na každej mape.
Conquest je ovládanie bojiska, na začiatku každého kola dostanú oba tými počet kreditov ktoré sa odpočítavajú, prichádzate o ne buď smrťou člena týmu alebo neschopnosťou držať krok so súperom čo sa týka počtu ovládaných bodov na mape. Vašou úlohou je zabrať čo najviac bodov a ubrániť ich pred nepriateľom s čo najmenšími stratami. Jednotlivé body Vám môžu poskytnúť rôzne bonusy napríklad tanky, vrtuľníky alebo inú bojovú techniku, záleží na mape. Na začiatku sa oba tými rodia na ich základni kde dostanú svoju bojovú techniku od stíhačiek až po obojživelné plavidlá, „arzenál“ opäť závisí od mapy.
V móde rush sa úlohy pre tými rozdelia. Jeden obraňuje vždy dva počítače tzv. Mcom pokiaľ prídu o tieto dva sťahujú sa o líniu ďalej kde majú opäť obraňovať ďalšie dva a tak to pokračuje až nedôjdu obrane línie danej mapy niekedy sú štyri niekedy len tri. Útočiaci tým ma za úlohu uložiť bombu na Mcom a obrániť ju pokiaľ nevybuchne. Kredity ktoré sa odpočítavajú iba pri smrti členov týmu majú tentoraz iba útočníci.
Team deathmatch snáď ani nemusím predstavovať, opäť mizerné spawny.
Čo si v hre pre jedného hráča hádam ani nevšimnete je že hra má komplet deštrukciu prostredia, je dôležité využiť tento fakt. Môžete zbúrať budovy plné nepriateľov alebo len tak odstreliť stenu z raketometom a padajúce kusy budovy zavalia všetko čo im príde pod ruku.
Multiplayer je skutočný zážitok, je však ešte väčším zážitkom ak spolupracujete ako tým, či už dodávate svojim spolubojovníkom muníciu alebo voláte s kamarátmi a idete ako tankový prápor. Niekedy na výhru stačí len pilot a strelec vo vrtuľníku aby zvrátili priebeh hry.
Skoro som zabudol je tu ešte taký nešťastný mód a to coop. Vy a Váš partner sa postavíte proti horde ozbrojených chlapíkov ktorý sú rovnako inteligentný ako tí v singleplayerovej kampani. Spolupráca je potrebná možno v dvoch zo šiestich a asi len tie dve sú zaujímavé, našťastie Vás hra po tomto pekle odmení zbraňami do multiplayeru.
(mapa Caspian Border, mód rush)
kapitola 4. „Nič nenechávať na náhodu“
Novinkou je leveling systém v hre. Tých je v hre niekoľko, prvým je ten základný že je jedno za čo hráte je jedno ako hráte vždy dostanete skúsenosti ktoré odomykajú skôr príslušenstvo ako sú napríklad kamufláže, sekundárne zbrane ale aj zbrane osobnej obrany tzv. „PTW“ ktoré môžu použiť všetky classi v hre. Ďalším je odomykanie príslušenstva pre jednotlivé classi tie sú štyri medik, podpora, inžinier no a ostreľovač. Medik môže byť po zmene príslušenstva aj assault v jeho výbave sú útočné pušky, granátomety, lekárnička, defibrilátor atď., podpora využíva ľahké guľomety, protipechotné mini, mínomet ale aj muníciu ktorou podporíte spojencov. Inžinier je vybavený samopalmi, raketometmi rôznych veľkostí a farieb, protitankoví my mínami a zváračkou na opravovanie techniky. Posledný je ostreľovač v jeho výbave sú ostreľovacie pušky, laser ktorý označí nepriateľské stroje alebo „MAV“ čo je lietadielko ktoré je ovládané na diaľku a označíte pre svojich spojencov nepriateľské pozície na mape. Zbrane majú tiež svoje upgrady, tie sú vždy tri na vrch pasujú mieridlá, puškohľady, termálna optika, na spodok zbrane si dajú pripevniť nožičky ktoré zvyšujú presnosť pri rozložení, taktická rúčka alebo aj zavesný granátomet na útočné pušky, no a hlaveň sa tiež dá obohatiť tlmičom, taktickým svetlom alebo ťažkou hlavňou ktorá zvyšuje presnosť do diaľky.
V hre je ešte odomykanie príslušenstva pre bojovú techniku. Príslušenstvo sa líši od stroja. Pre tanky je tu napríklad reaktívny štít, pre helikoptéry navádzané rakety je toho skutočne veľa tak to nejdem rozoberať do detailov.
Dôležitý faktor je byť vždy pripravený na to čo sa pravdepodobne stane, takže na mestskej mape svoju zbraň skôr upravím na pouličné boje a naopak na otvorenej mape na streľbu dávkami do diaľky, s bojovou technikou to je podobné. Kamufláž vie tiež pomôcť. Tak ako aj perky, do mesta sa budú hodiť granáty navyše v otvorenej mape skôr rýchlejší šprint. Vždy môžete použiť iba jeden perk.
Vašou vizitkou v hre sú psie známky ktoré nosí každý vojak na krku, sú vždy dve a môžete si ich prispôsobiť. Či už sa chcete chváliť že ste majstrom v helikoptére alebo skôr nenápadný zabijak nožom odzadu Váš nepriateľ ich automaticky uvidí keď ho dostanete.
(pohľad z kabíny helikoptéry VIPER)
kapitola 5. „B2K“
„Back to Karkand“ tak sa volá prvé DLC pre Battlefield 3. Obsahuje štyri mapy z Battlefieldu 2 prerobené v engine frostbite 2 aj s kompletnou deštrukciou prostredia všetky sa do hry perfektne hodia hádam až na Wake Island. Tri nové bojové stroje stíhačku F-35 ktorá bude schopná konkurovať iným stíhačkám až po patchi sú na to rôzne dôvody no hlavným je že pri spomalení sa prepne do režimu zvislého vzletu čo je neskutočne nepraktické hlavne pri leteckých bitkách, púštna bugina a ruský transportér. Tiež je tu nových desať zbraní s kompletným príslušenstvom a zopár psích známok. Stojí 14 €, pokiaľ vlastníte limitovanú edíciu je zadarmo. Ak Vás hra baví tak neváhajte, myslím že to stojí za to.
(už spomínaný Wake Island, pohľad z tanku, ťažký guľomet vedľa hlavne je jeden z tankových upgradov)
Záver: Kupovať to?
Pokiaľ chcete multiplayerovú zábavu na dlhé hodiny tak určite áno, ak však túžite po poriadnej singleplayerovej kampani tak skôr nie na trhu sa nájdu aj kvalitnejšie a dlhšie kampane pre jedného hráča.
Battlefield 3 v tom osvedčenom nesklamal je to ešte väčšia a krajšia zábava. Nádherná grafika, dokonalí pocit zo streľby, audiovizuálne dokonalé, s kopou vecí na postupné odomykanie ako to máme radi, spomeniem tiež veľmi dobrú PC optimalizáciu a dabing pri ktorom sa neraz zasmejete „HERE IS GRENADE FOR YOU MOTHERFUCKER!“.
Hra sa spúšťa cez internetový prehliadač, nie všetkým to musí vyhovovať no zatiaľ som s tým nemal akýkoľvek problém funguje rýchlo a ani raz mi nespadol. Ešte je tu battlelog čo je niečo ako facebook v battlefielde môžete si aktualizovať status, pridať sa do skupín nie na štýl „všetci fajn ľudkovia sem“ skôr „Cobra pilots“ a podobné, ďalej sa tam dajú pozerať rôzne staty, unlocky a tiež psie známky.
Avšak nič nie je dokonalé kampaň pre jedného hráča je neoriginálna, neprináša prakticky nič nové, je aj dosť frustrujúca aby toho nebolo dosť aj krátka. Osobne som ju prešiel iba kvôli tomu že nám na internáte nešiel internet. Z počiatku boli rôzne problémy aj v multiplayeri ale neskôr sa upravili no stále zostáva opraviť balanc niektorých vecí a pár drobných chýb.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|