Diablo: Hellfire |
PC
pridal peter5number 15.8.2005 o 17:00 pod používateľské recenzie
8.5
NIE JE DIABLO AKO DIABLO
Síce neviem, čo znamená podtitul Hellfire, či je to žart, omyl alebo názov hry:), no v každom prípade nasledujúca recenzia je o hre DIABLO, revolučnej RPG, ktorá položila základy celému žánru hier tohto typu. Blizzard sa opäť vyznamenal, a v dnešnej dobe je už takmer nemožné vytvoriť RPG, ktoré by si nebralo z Diabla príklad.
KTO SA STANE HRDINOM ?
Takže si zhrňme čo je to vlastne RPG. Je to hra na hrdinov, kde beháte po mapke, zabíjate obrovské množstvá nepriateľov, zbierate rôzne veci, vyberáte si výzbroj, nakupujete u obchodníkov a zbierate skúsenosti, ktoré zvýšia silu vašej postavičke. Toto je základ, na ktorom stojí aj celé Diablo. Na začiatku máte na výber z troch postáv, ktoré si už ďalej v hre nemôžete zmeniť, teda od začiatku až do konca je jeden hrdina. Každý hrdina má iné zameranie a vybrať si môžete bojovníka, čarodejníka alebo lukostrelkyňu. Každý používa svoje typické zbrane, no ich špecializáciu môžete časom zmeniť. Veľmi sa to však nevypláca, lebo už od začiatku majú najviac nadania na svoju charakteristickú vlastnosť, takže premieňať kúzelníka na bojovníka je totálna hlúposť...hádam chápete čo tým chcem povedať:).
Každý z hrdinov má 4 atributy, ktoré si môžete zvýšiť po level-upe. Vyššie úrovne získavate jednoducho po zabití nepriateľov, pričom platí čím silnejší nepriateľ, tým viac získaných skúseností, a zároveň čím vyššia úroveň, tým viac skúseností potrebujete na ešte vyššiu.
Vaše schopnosti- atributy sú veľmi stručné a prehľadné, tvorí ich sila, presnosť, vitalita (životnosť) a mágia. Po každom postupe na vyššiu úroveň si môžete medzi schopnosti rozdeliť 5 bodov.
VEZMI ZBRAŇ, ZNIČ PEKLO
Hrdinova výbava spočíva v zbrani, ktorá môže byť obojručná (luk, sekera, palica) alebo jednoručná, pričom v druhom prípade si môžete do druhej ruky vziať štít. Medzi základné veci patrí spomínaná zbraň, štít, brnenie, prilba a prsteň. Máte však poruke aj inventár, kde si môžete ukladať nájdené veci, čarovné flaštičky alebo peniaze. Peniaze sa ukladajú do kôpiek, v ktorých môže byť maximálne 5000 zlata. Časom budete tak bohatý, že Vám peniaze zaberú veľkú časť inventáru a vtedy je správny čas na dočasné uskladnenie:). Ja som si za mestom urobil skládku užitočných vecí a zlata, a čo bolo najlepšie, nikde žiadny zlodeji a keď som tam raz niečo vyhodil, tak to tam aj ostalo.
V hre je dosť veľké množstvo predmetov, veľa druhov mečov, sekier, kladív, palíc, prilieb a brnení, k tomu máte zázračné lektvary, ktoré Vás buď uzdravujú alebo dodávajú manu. Zbrane aj ochranné prostriedky sa časom a údermi opotrebujú, takže ich treba zaniesť ku kováčovi a dať opraviť, no časom sa aj tak skoro všetko rozpadne. Niektoré predmety a prstene Vám dokonca zvýšia pri ich používaní schopnosti. A kde to všetko získate? No, buď si to kúpite od obchodníka- kováča alebo to nájdete počas hry. Oplatí sa rozbíjať sudy, otvárať hrobky, debničky a truhly, lebo takmer vždy Vám niečo dajú. To isté platí aj o nepriateľoch, aj keď...niektorý sú škrobi a nedajú Vám nič:). Aj tu platí pravidlo, že čím silnejší nepriateľ, tým lepšiu vec zanechá, alebo čím ste bližšie k peklu, tým viac peňazí nachádzate po mŕtvych.
ČÁRY-MÁRY...AKO BOLO TO ZAKLÍNADLO ?
Veľmi dôležité zastúpenie v hre majú kúzla a čary. Niektoré neškodné kúzla slúžia ako oprava zbraní, dočasná neobmedzená mana alebo identifikácia utajených predmetov, no určite viac Vás budú zaujímať blesko-ohnivo-živelné útoky. Začneme bleskovými, môžete vyslať proti nepriateľovi jeden blesk, alebo hneď celú kopu bleskov na všetkých v okolí. Z ohnivých je to podobné, len máte k dispozícii ešte aj ohnivú stenu. Máte aj privolávacie kúzla, ktorými si môžete zavolať na pomoc Guardiana, t.j. strážcu, ktorý je vlastne štvorhlavý drak, chrliaci oheň na všetky strany. Kúziel je celkovo dosť veľa, nové "triky" sa môžete učiť po nájdení a následnom prečítaní čarodejných kníh, no každá obsahuje len jeden "trik". Zároveň sa Vám s používaním kúziel míňa mana, takže treba ju občas doplniť nejakými flaštičkami. Počas hry nájdete na niektorých miestach aj fontánky, ktoré Vám doplnia život alebo manu, no je ich veľmi málo a často ich ani len nevyužijete. Ak používate pri boji čarovnú palicu, mana sa Vám nemíňa, no palica obsahuje určitý počet použiteľných kúziel, a keď ich všetky vyčerpáte, musíte si ísť k čarodejnici doplniť zásoby.
DEDINKA V ÚDOLÍ....
Základné miesto celej hry je malá osada, kde nájdete kováča, lekára, čarodejnicu a niekoľko ďalších ľudí. Zatiaľ čo od troch spomínaných osôb môžete kupovať životu potrebné a ničomníkov zahubujúce predmety, ďalšie osoby slúžia ako informátori alebo zadávači úloh. Tieto úlohy plniť nemusíte, no zinkasujete za ne dosť veľkú odmenu, takže...oplatí sa občas zabiť nebezpečnú kreatúru a pozostatky doniesť tomu kto ich potrebuje, alebo natrháte zopár húb a máte ďalšiu odmenu atď.
V tejto osade ste vždy v bezpečí a môžete sa tu dostať dvoma spôsobmi, buď použijete dvojrázový "town portal" alebo nájdete určité miesto v hre, ktorým sa dostanete na povrch.
VSTUP NA VLASTNÉ NEBEZPEČENSTVO
Píšem na povrch, a to preto, lebo počas Vášho putovania sa musíte dostať čo najhlbšie (niekoho napadol nápad, že Diabol býva v strede Zeme:) do pekla a zabiť Diabla. Začínate v katakombách, kde sa stretnete s kostlivcami a trollmi, neskôr prejdete do ruín plných gumkáčov a zlodejov, jaskýň v ktorých sú golemovia a nakoniec si vychutnáte krásy samotného pekla, okoreneného plechovými rytiermi a "anjelskými" anjelmi. Nepriatelia sú veľmi hustý, síce na Vás po zaregistrovaní bezhlavo a priamo útočia, problémy sa naskytnú keď si uvedomíte, že všade okolo je hrozne veľa útočníkov, niektorý dokonca používajú luky alebo mágiu a tak je všetko diabolsky náročné.
Celkovo si teda odkráčate 13-14 rozsiahlych lokácií, nechýbajú súboje s častými bossmi alebo aj so sebou samým, lebo keď Vás táto hra vcucne do svojho sveta, len tak ľahko sa už z neho nedostanete. Dizajn levelov je úžasný, síce Vašou základnom úlohou je dostať sa z bodu A do bodu B, no všade je plno odbočiek a miestností s neprehľadanými časťami, často obsahujúcimi užitočné veci. K orientácií v teréne Vám pomôže mapa, no i napriek tomu sa určite neraz stane, že poriadne zablúdite. Štýl zabíjania nepriateľov a pohybu hrdinu je veľmi jednoduchý, ba dokonca primitívny, stačí len klikať, klikať a klikať, k tomu ešte raz klikať a klikať. Práve toto je v dnešnej dobe slávne neslávny point´n´click systém, ktorý je už pomaly ale isto "out". V hre je však aj veľmi vysoký stupeň náročnosti, nechápem prečo nepriatelia z pekla sa niekedy vyskytovali už v jaskyniach, hral som to totiž viac krát a furt ma tá hra prekvapila svojou brutálnou obtiažnosťou.
PEKLO ČAKÁ NA REFORMÁCIU...zn. ihneď
Ak ste nikdy nehrali prvý diel revolučného Diabla, mali by ste sa zobudiť zo sna a konečne sa naučiť čo je to RPG! Táto hra je neskutočne príťažlivá, jednoduchá, a zábavná. Je to parádny masaker všetkých privŕžencov pekla, a síce zub času jej ubral dosť veľa na atraktívnosti, atmosféra ochutená špičkovými zvukmi nepriateľov Vás zaručene zaujme...napriek tomu si dovolím dať menšie hodnotenie ako pôvodne určená devädesiatka a to len preto, lebo druhý diel...z recenzie však musí byť každému jasné, že táto hra je poklad, absolútny vrchol RPG, je to proste klasika, ktorá si zaslúži česť a uznanie všetkých dnešných hard-core hráčov.
DIABLO, jedna z najoriginálnejších hier všetkých čias.
SLÁVA LEGENDE !!!
Síce neviem, čo znamená podtitul Hellfire, či je to žart, omyl alebo názov hry:), no v každom prípade nasledujúca recenzia je o hre DIABLO, revolučnej RPG, ktorá položila základy celému žánru hier tohto typu. Blizzard sa opäť vyznamenal, a v dnešnej dobe je už takmer nemožné vytvoriť RPG, ktoré by si nebralo z Diabla príklad.
KTO SA STANE HRDINOM ?
Takže si zhrňme čo je to vlastne RPG. Je to hra na hrdinov, kde beháte po mapke, zabíjate obrovské množstvá nepriateľov, zbierate rôzne veci, vyberáte si výzbroj, nakupujete u obchodníkov a zbierate skúsenosti, ktoré zvýšia silu vašej postavičke. Toto je základ, na ktorom stojí aj celé Diablo. Na začiatku máte na výber z troch postáv, ktoré si už ďalej v hre nemôžete zmeniť, teda od začiatku až do konca je jeden hrdina. Každý hrdina má iné zameranie a vybrať si môžete bojovníka, čarodejníka alebo lukostrelkyňu. Každý používa svoje typické zbrane, no ich špecializáciu môžete časom zmeniť. Veľmi sa to však nevypláca, lebo už od začiatku majú najviac nadania na svoju charakteristickú vlastnosť, takže premieňať kúzelníka na bojovníka je totálna hlúposť...hádam chápete čo tým chcem povedať:).
Každý z hrdinov má 4 atributy, ktoré si môžete zvýšiť po level-upe. Vyššie úrovne získavate jednoducho po zabití nepriateľov, pričom platí čím silnejší nepriateľ, tým viac získaných skúseností, a zároveň čím vyššia úroveň, tým viac skúseností potrebujete na ešte vyššiu.
Vaše schopnosti- atributy sú veľmi stručné a prehľadné, tvorí ich sila, presnosť, vitalita (životnosť) a mágia. Po každom postupe na vyššiu úroveň si môžete medzi schopnosti rozdeliť 5 bodov.
VEZMI ZBRAŇ, ZNIČ PEKLO
Hrdinova výbava spočíva v zbrani, ktorá môže byť obojručná (luk, sekera, palica) alebo jednoručná, pričom v druhom prípade si môžete do druhej ruky vziať štít. Medzi základné veci patrí spomínaná zbraň, štít, brnenie, prilba a prsteň. Máte však poruke aj inventár, kde si môžete ukladať nájdené veci, čarovné flaštičky alebo peniaze. Peniaze sa ukladajú do kôpiek, v ktorých môže byť maximálne 5000 zlata. Časom budete tak bohatý, že Vám peniaze zaberú veľkú časť inventáru a vtedy je správny čas na dočasné uskladnenie:). Ja som si za mestom urobil skládku užitočných vecí a zlata, a čo bolo najlepšie, nikde žiadny zlodeji a keď som tam raz niečo vyhodil, tak to tam aj ostalo.
V hre je dosť veľké množstvo predmetov, veľa druhov mečov, sekier, kladív, palíc, prilieb a brnení, k tomu máte zázračné lektvary, ktoré Vás buď uzdravujú alebo dodávajú manu. Zbrane aj ochranné prostriedky sa časom a údermi opotrebujú, takže ich treba zaniesť ku kováčovi a dať opraviť, no časom sa aj tak skoro všetko rozpadne. Niektoré predmety a prstene Vám dokonca zvýšia pri ich používaní schopnosti. A kde to všetko získate? No, buď si to kúpite od obchodníka- kováča alebo to nájdete počas hry. Oplatí sa rozbíjať sudy, otvárať hrobky, debničky a truhly, lebo takmer vždy Vám niečo dajú. To isté platí aj o nepriateľoch, aj keď...niektorý sú škrobi a nedajú Vám nič:). Aj tu platí pravidlo, že čím silnejší nepriateľ, tým lepšiu vec zanechá, alebo čím ste bližšie k peklu, tým viac peňazí nachádzate po mŕtvych.
ČÁRY-MÁRY...AKO BOLO TO ZAKLÍNADLO ?
Veľmi dôležité zastúpenie v hre majú kúzla a čary. Niektoré neškodné kúzla slúžia ako oprava zbraní, dočasná neobmedzená mana alebo identifikácia utajených predmetov, no určite viac Vás budú zaujímať blesko-ohnivo-živelné útoky. Začneme bleskovými, môžete vyslať proti nepriateľovi jeden blesk, alebo hneď celú kopu bleskov na všetkých v okolí. Z ohnivých je to podobné, len máte k dispozícii ešte aj ohnivú stenu. Máte aj privolávacie kúzla, ktorými si môžete zavolať na pomoc Guardiana, t.j. strážcu, ktorý je vlastne štvorhlavý drak, chrliaci oheň na všetky strany. Kúziel je celkovo dosť veľa, nové "triky" sa môžete učiť po nájdení a následnom prečítaní čarodejných kníh, no každá obsahuje len jeden "trik". Zároveň sa Vám s používaním kúziel míňa mana, takže treba ju občas doplniť nejakými flaštičkami. Počas hry nájdete na niektorých miestach aj fontánky, ktoré Vám doplnia život alebo manu, no je ich veľmi málo a často ich ani len nevyužijete. Ak používate pri boji čarovnú palicu, mana sa Vám nemíňa, no palica obsahuje určitý počet použiteľných kúziel, a keď ich všetky vyčerpáte, musíte si ísť k čarodejnici doplniť zásoby.
DEDINKA V ÚDOLÍ....
Základné miesto celej hry je malá osada, kde nájdete kováča, lekára, čarodejnicu a niekoľko ďalších ľudí. Zatiaľ čo od troch spomínaných osôb môžete kupovať životu potrebné a ničomníkov zahubujúce predmety, ďalšie osoby slúžia ako informátori alebo zadávači úloh. Tieto úlohy plniť nemusíte, no zinkasujete za ne dosť veľkú odmenu, takže...oplatí sa občas zabiť nebezpečnú kreatúru a pozostatky doniesť tomu kto ich potrebuje, alebo natrháte zopár húb a máte ďalšiu odmenu atď.
V tejto osade ste vždy v bezpečí a môžete sa tu dostať dvoma spôsobmi, buď použijete dvojrázový "town portal" alebo nájdete určité miesto v hre, ktorým sa dostanete na povrch.
VSTUP NA VLASTNÉ NEBEZPEČENSTVO
Píšem na povrch, a to preto, lebo počas Vášho putovania sa musíte dostať čo najhlbšie (niekoho napadol nápad, že Diabol býva v strede Zeme:) do pekla a zabiť Diabla. Začínate v katakombách, kde sa stretnete s kostlivcami a trollmi, neskôr prejdete do ruín plných gumkáčov a zlodejov, jaskýň v ktorých sú golemovia a nakoniec si vychutnáte krásy samotného pekla, okoreneného plechovými rytiermi a "anjelskými" anjelmi. Nepriatelia sú veľmi hustý, síce na Vás po zaregistrovaní bezhlavo a priamo útočia, problémy sa naskytnú keď si uvedomíte, že všade okolo je hrozne veľa útočníkov, niektorý dokonca používajú luky alebo mágiu a tak je všetko diabolsky náročné.
Celkovo si teda odkráčate 13-14 rozsiahlych lokácií, nechýbajú súboje s častými bossmi alebo aj so sebou samým, lebo keď Vás táto hra vcucne do svojho sveta, len tak ľahko sa už z neho nedostanete. Dizajn levelov je úžasný, síce Vašou základnom úlohou je dostať sa z bodu A do bodu B, no všade je plno odbočiek a miestností s neprehľadanými časťami, často obsahujúcimi užitočné veci. K orientácií v teréne Vám pomôže mapa, no i napriek tomu sa určite neraz stane, že poriadne zablúdite. Štýl zabíjania nepriateľov a pohybu hrdinu je veľmi jednoduchý, ba dokonca primitívny, stačí len klikať, klikať a klikať, k tomu ešte raz klikať a klikať. Práve toto je v dnešnej dobe slávne neslávny point´n´click systém, ktorý je už pomaly ale isto "out". V hre je však aj veľmi vysoký stupeň náročnosti, nechápem prečo nepriatelia z pekla sa niekedy vyskytovali už v jaskyniach, hral som to totiž viac krát a furt ma tá hra prekvapila svojou brutálnou obtiažnosťou.
PEKLO ČAKÁ NA REFORMÁCIU...zn. ihneď
Ak ste nikdy nehrali prvý diel revolučného Diabla, mali by ste sa zobudiť zo sna a konečne sa naučiť čo je to RPG! Táto hra je neskutočne príťažlivá, jednoduchá, a zábavná. Je to parádny masaker všetkých privŕžencov pekla, a síce zub času jej ubral dosť veľa na atraktívnosti, atmosféra ochutená špičkovými zvukmi nepriateľov Vás zaručene zaujme...napriek tomu si dovolím dať menšie hodnotenie ako pôvodne určená devädesiatka a to len preto, lebo druhý diel...z recenzie však musí byť každému jasné, že táto hra je poklad, absolútny vrchol RPG, je to proste klasika, ktorá si zaslúži česť a uznanie všetkých dnešných hard-core hráčov.
DIABLO, jedna z najoriginálnejších hier všetkých čias.
SLÁVA LEGENDE !!!
napísal peter5number 15.8.2005
Páči sa mi!
8.5
DIABLO: HELLFIRE
PC
Vývoj: Blizzard Entertainment / Blizzard Štýl: Akcia / RPG | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|